No, je to jako u všeho. Záleží zejména na letecké kázni. Pakliže moucha naplánuje let po dobře udělaném brífingu, nastuduje meteorologickou situaci, ani při přeletech nejde přes 100m AGL (nejde-li o vyhlídkový let). V opačném případě může za nevhodných meteorologických podmínek (vlétnutí do stoupavého proudu) dojít k tomu, že ani let na hranici VNE neumožní sklesat do bezpečné výšky. Pak se v případě např. nasáním CB může objevit i ve FL3X0. Vzhledem k metabolismu lze předpokládat že při dosažení FL200 bude z důvodu teploty neovladatelná a díky ztrátě manévrovatelnosti reálně hrozí střet s jiným provozem. Pakliže stačila do výpadku ovládacích systémů přestavit geometrii do "safe mode" čímž zabránila destrukci draku ve fázi nekontrolovatelného letu, lze předpokládat obnovení funkce všech systémů po nekontrolovatelném sestupu pod FL100. Toto neplatí v případě, že před letem moc napije, jelikož zmrzlá voda zapříčiní destrukci trupu. Pro Z37UUUUUUUUL (čmelák) to platí vždy, ten je napitej pořád. Tento případ je zvlášť nebezpečný pro letecký provoz, je zdokumentováno, že jednomu B737 pro střetu poškodil stěrač. |
|