| | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 14:43 | |
| | Zdravím,
naskytl se mi jeden takový problém ke kterému nemám řešení.
Zkouším lítat zatím jen trasu LKTB - LKMT. Autopilot letí celou trasu normálně, ale po bodu POLOM následuje ještě jeden bod a od něj vede dále trasa s 90° úhlem a letadlo nezatočí, pouze proletí dál.
A ještě jeden dotaz, aby jich nebylo málo.. Kdy přesně se má zapínat mód APP?
Díky moc |
| |
|
| | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 15:12 | |
| | základná otázka je, aké lietadlo používaš ? Ale je možné že ti netočí preto, lebo nemáš správnu výšku, aspon mne to tak robievalo |
| |
|
| | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 15:17 | |
| | B737-800, zatím se s ním teprve sžívám, ale možná to bude opravdu tím. Díky za tip |
| |
|
| | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 15:27 | |
| | ifly ci pmdg ? a nevypne ti pri tom bode LNAV ? alebo VNAV ? |
| |
|
| | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 15:37 | |
| | iFly a LNAV i VNAV jedou normálně dál. |
| |
|
| | | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 16:43 | |
| | a nebo letíš tak rychle že to regulérně prohulíš |
| |
|
| | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 19:22 | |
| | A co takhle rict jaky priblizeni vlastne v te Ostrave letis? A jeste jeden bod...neslo by to rict presne jakej, kdyz uz chces konkretni odpoved? Taky by si mohl prihodit screen navigacniho displaye a LEGS stranky v FMC. |
| |
|
| | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 20:20 | |
| | Zkoušel sem ILS na 22, viz LEGS. Něco se mi na tom prostě nezdá. Do FMC zadám, že letím přes HLV, potom ještě SID a STAR a tohle mi to vyhodí. Poslední obrázek je jak to vypadá u LKMT.
|
| |
|
| | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 20:37 | |
| | Po POLOMu tam zadna zatacka neni-pokracujes dale na OTA,potom 30 stupnu doleva na desatou a pak se otocis do ILS. Musis radne brzdit a klesat. VOR/LOC se armuje v poloze kdy jsi mene nez devadesat stupnu inbound do LOC-tzn v tomto pripade po bodu OTA-10 tesne pred naletenim LOC-v realu musis byt samozrejme uz do LOC povolen od ATC. G/S pak armujes po zachyceni LOC.-tj tesne pred FI22 |
| |
|
| | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 20:44 | |
| | No, on hlavne POLOM neni IAF pro ILS22, jen pro VOR/DME04....takze nic ve zlym, ale at si tazatel nejdriv udela trosku jasno v pristrojovych priblizenich, a pak at to tam spravne zada do FMC, ono to pak poleti dobre |
| |
|
| | | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 20:45 | |
| | A btw. furt sem nepochopil, kde presne to zacalo zatacet nekde do pryc, melo by to letet i takhle jak to je, FMC je sumafuk co je IAF a co ne... |
| |
|
| | | | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 20:54 | |
| | JJ, ja teda mapy Ostravy nestudoval-ale ciste z toho co je nacmarany na tom ND a v FMS by to melo jit zaletet VNAV/LNAV-teda az na tu rychlost-ale to bude zjevne problem prilis vysokyho cost indexu.(v realu 10-20 vetsinou) |
| |
|
| | | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 21:28 | |
| | Jo fajn, už nějakou dobu sem lítal ILS na Saab 340, který BOHUŽEL neměl FMC...bohužel tady na péráku sou všichni v tomto i jiném dost "zběhlí" a když se někdo chce něco nového naučit (např. já s 737), tak je mu okamžitě řečeno, proč se do toho pouští když nic neumí.
Projel sem mraky tutoriálů a podobně, FMC sem neznal vůbec a taky mi trvalo než sem to trošku pochopil. Tohle fórum by mělo být od toho, aby jeden druhému pomohl, když něco neví atd.
Konkrétně ty toho evidentně umíš dost, tak zkus třeba říct co sem udělal špatně. Pak budu vědět a bude to OK |
| |
|
| | | | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 21:46 | |
| | Proto sem psal nic ve zlym, vim ze se to kazdej musi nejak naucit, ale de to docela bez problemu. Sam vzpominam na svoje zacatky na PMDG 737 FMC, nevedel sem o tom vubec nic, dal sem si ten jejich let kdesi v nemecku presne tak jak psali, doslova vedli cloveka klik po kliku, a svete div se, uz po tom jednom prvnim letu sem pochopil ten zaklad co ze to asi chce aby to vubec neco pocitalo a letelo. No a jak mas ten zaklad tak uz sam muzes prichazet na jednotlivy finesy tak aby to pocitalo a delalo to co chces ty a ne to co to chce samo.
Na to aby to letelo tam kam chces a jak chces neni potreba moc. Zkousej to jak doted na kratsi trase, projed si vsechny body na strance legs a smaz vsechny rychlostni a vyskovy constrainty a dej jenom jednu, a to na FAF anebo na bod ktery je nekde kousek pred nim. Tam dej cca 170/vyska pro zachyceni localizeru a nech vsechno ostatni spocitat FMC, uvidis ze to pujde. Taky se podivej jestli jsou ty body rozumne poskladany za sebou, pokud si das EFIS do modu PLN, na strance LEGS se ti objevi polozka STEP kde si to muzes krasne projet a prohlidnout. Zaklad proste je aby to bylo pro FMC zalitnutelny, cili ostra zatacka by nemela by na rychlosti 300 apod. Pak to poleti jak chces.
Zkus to a reportuj jak to dopadlo |
| |
|
| | | | | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 21:56 | |
| | Jasné, díky moc |
| |
|
| | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 20:42 | |
| | Btw. na FAFu mit rychlost 240 mi prijde trochu ztresteny-tam uz by to chtelo klapky 5 a rychlost aspon pod 200-pro zacatek,jinak to neni sance ubrzdit |
| |
|
| | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 20:46 | |
| | Tam uz prece davno nemusi mit VNAV, takze mu to cislo v FMC muze byt u riti. |
| |
|
| | | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 20:48 | |
| | notojo, ja jen ze pak VNAV pocita bullshit uz na T/D |
| |
|
| | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 21:31 | |
| | Víš co, ony ty tutorialy co sou na netu řeší dycky jen nějakou trasu atd. Tyhle rychlosti mi tam hodilo FMC...no..učím se no |
| |
|
| | | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 21:47 | |
| | Ze ty si si zrusil obmedzenie na rychlost pod FL100? |
| |
|
| | | | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 21:48 | |
| | Nezrusil, ty body u sebe maji rychlost 240 |
| |
|
| | | | | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 21:56 | |
| | No ja tam vidim v jednom riadku 261/FL087... ale ako pozeram tak to tam nejak zvlastne skace FL053 potom FL100... |
| |
|
| | | | | | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 21:57 | |
| | to je debil, to je debil... sak tych 053 je este na stupani |
| |
|
| | | | | | | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 22:58 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 22:00 | |
| | To je nejakej nesmysl ne? nemuze prece FMS pocitat na centerfixu a finalfixu rychlost 240 sama od sebe. To je neubrzditelny-a i kdyz jak jsi psal v tech mistech uz davno neletis LNAV/VNAV-ale pro spravny pocty tam musej bejt relevantni cisla a tyhle jsou totalne mimo-jak jsem psal jinde-bud chybka v costindexu a nebo Vref...nic jinyho me nenapada |
| |
|
| | | | | | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 22:06 | |
| | Hlásím, že error je v costindexu já vůl... |
| |
|
| | | | | | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 22:57 | |
| | Jo, kdyz tak nad tim premyslim, tak tohle iFly FMC dela...necha ti na finale klidne 240 rychlost a delej co umis. Ja to ale neresim, protoze ja celou proceduru projedu a delam si constrainty podle sebe a potreby. |
| |
|
| | | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 21:54 | |
| | jo ted mi doslo proc tam mas takovy rychlosti-nemas zvolenou Vref-pro klapky 30 nebo 40-pokud ji zvolis na Init page tusim tak by se ti automaticky mela hodit do profilu. Ale cert vi jak to bude-beru to z realu-na simu uz delsi dobu nelitam. Jinak, dokud letadlo sleduje trat tak je vse ok-pokud by nezabrala ta Vref tak nadatluj k bodu FI22 do praveho sloupce treba 180B/ -Vnav ti odbrzdi masinu na FAF na 180 nebo min-samozrejme uz budes muset mit klapky a pak uz by to melo byt bez problemu. Jinak tam nevidim jedinej duvod proc by to to ero nemelo zaletet. |
| |
|
| | | | | | | | FMC trasa 29. 6. 2011 / 21:57 | |
| | Jo to je tím, že sem tam tu trasu hodil jen na rychlo kvůli screenům na na Vref sem pozapoměl |
| |
|
| | | | | FMC trasa 30. 6. 2011 / 18:18 | |
| | Už sem na to kápnul. Bod OTA-10 mi to přeletí, protože nejsem na správné výšce. Prostě mi nezačne klesat. Zkoušel sem si i přepsat rychlost/výšku u některých bodů, abych stihl sklesat, ale klesá to akorát od bodu T/D a u OTA už ne. Neviem co dělám špatně. |
| |
|
| | | | | | FMC trasa 30. 6. 2011 / 18:47 | |
| | Jo a ještě se mi stává, že autopilot vyletí z trasy, prostě si tu zatáčku střihne, opět netuším proč.
|
| |
|
| | | | | | | FMC trasa 30. 6. 2011 / 18:50 | |
| | Jooo, tak s tim neporadim-to mi realna masinka nikdy neprovedla-ale zda se mi ze to vse litas na prilis velkych rychlostech-pod 10000 feetu se vetsinou rychlost uz pohybuje pod 250. |
| |
|
| | | | | | | FMC trasa 30. 6. 2011 / 20:05 | |
| | Clovece, co to je za trat? Takovahle sinusoida..?? |
| |
|
| | | | | | | | FMC trasa 30. 6. 2011 / 20:12 | |
| | imho regulerni zatacka nazoomovana do silenosti |
| |
|
| | | | | | | | | FMC trasa 30. 6. 2011 / 20:18 | |
| | ALe zatacky jsou vzdycky kolem nejakeho bodu, on to ma 13nm do POLOMu a na ty trati se mu to dvakrat uplne debzotsky lame. A jak tvrdi nize, je to LKTB - LKMT a tam nic takovyho tedy neni.. |
| |
|
| | | | | | | | | | FMC trasa 30. 6. 2011 / 20:24 | |
| | Ta zatáčka začíná v bodě HLV, akorát nevím proč vypadá, tak jak vypadá, a proč mi to točí přímo do toho "kolečka" s T/D a ne po té fialové lajně. |
| |
|
| | | | | | | | | | | FMC trasa 30. 6. 2011 / 20:29 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | FMC trasa 30. 6. 2011 / 20:32 | |
| | Jo no, taky sem si toho všiml ve STAR mapě...enemže nevím čím to je |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | FMC trasa 30. 6. 2011 / 20:53 | |
| | to vas panbuh tresta, ze se nemodlite ... litat takovy pekny non-RNAV priblizeni pres FMC |
| |
|
| | | | | | | | FMC trasa 30. 6. 2011 / 20:14 | |
| | Co mi FMC vyplivne, to tam je jinak LKTB - LKMT |
| |
|
| | | | | | FMC trasa 30. 6. 2011 / 18:48 | |
| | Musis plynule prestavovat vysku na MCP panelu. Bod T/D je vypocitany top of descent-odtud zacina klesani. pred timto podem si vyzadas klesani a nastavis nizsi vysku-v tvem pripade dejme tomu bez komunikace s ATC vysku stredniho priblizeni 3000 ft-letadlo pak od T/D zacne klesat a brzdit prave do 3000 presne podle nastaveneho profilu-po doleteni na FI22 uz bys mel mit armovany ILS-takze tam uz to zacne klesat po G/S a na MCP se nastavi vyska nezdareneho priblizeni...Je to dost osekany popis ale tak pro zacatek abys to vubec zaletel by to melo stacit.
Jinak nevim jak to muze preletet bod kvuli vysce-LNAV a VNAV si v tomhle spolu nepovidaj-jeden leti trat a druhy si hlida vysku. Jedina vec co me napada-ze tam mas moc rychlosti a ero tu zatacku neutoci prave kvuli prilis velke rychlost... |
| |
|
| | | | | | FMC trasa 30. 6. 2011 / 18:52 | |
| | a jinak teda pokud letadlo neleti tak jak si predstavujes podle VNAV-tak se prechazi do LVL CHG a nebo V/S-stejne tak kdyz LNAV nevyhovuje prechazis na HDG SEL |
| |
|
| | | FMC trasa 30. 6. 2011 / 20:53 | |
| | Hele, co to je vubec za ero, a jaka verze era a airacu? |
| |
|
| | | | FMC trasa 30. 6. 2011 / 21:16 | |
| | iFly 737 SP 2.1
AIRAC cycle : 1103
Revision : 1
Valid (from/to): 10/MAR/2011 - 06/APR/2011 |
| |
|
| | | | | FMC trasa 30. 6. 2011 / 21:24 | |
| | Tak uz vidim mozny problem. S SP2.1 spolehlive funguje se vsemi ficurami posledni verze era az airac 1104 rev.2...hlavne byl problem jak to zvladalo SID/STAR procedury, takze tak. |
| |
|
| | | | | | FMC trasa 30. 6. 2011 / 22:15 | |
| | No teď sem tu trasu opět zkoušel a bod OTA-10 mi to prostě proletí i při správné výšce a rychlosti...takže je to možné. |
| |
|
| | | | | | FMC trasa 2. 7. 2011 / 10:38 | |
| | Takže to bylo skutečně starým AIRACem Díky moc chlapi, za rady |
| |
|
|