Zcela výjimečně s FSPilotem souhlasím. Požadavek mít odlétanou nízkou navigaci před vlekáním nemá hlubší letecký smysl a pochází z dřívějších dob, kdy letec ve Svazarmu procházel kompletním výcvikem podle osnov pokračovacího výcviku, a ten nízkým létáním začínal, neboť jak tu již zaznělo, pro celkový rozvoj letce to význam má. Pro vlekání jako takové ne.
Co se dědictví Svazarmu týče, rozlišuji dvě věci:
- metodiku, která je velice dobře zpracovaná a není ani po letech v ní potřeba nic měnit (možná jen radionavigace, ta se posunula jinam), osobně doposud cvičím podle V-MOT 9
- osnovy AK-MOT, které byly na tuto metodiku a tehdejší podmínky šité na míru. Doba se však naprosto změnila a zejména po proměně před více jak deseti lety, kdy se AK-MOT přetvořila do souladu s předpisem JAR-FCL, jsou osnovy svoji kvalitou diskutabilní (politicky korektně řečeno). Proto taky nejeden AK či provozovatel, doposud dle AK-MOT létající, je opouští ve prospěch jiných osnov. A právě požadavek na odlétání nízké navigace před vlekáním pochází z AK-MOT a jejího dědictví
|
|