| | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 18:31 | |
| | Myslím, že to tady zaznělo v rámci diskuze kolem Trenéru na letošní AP - někdy je hezké si polítat ve skupině, má to prostě svoje kouzlo. Aktuálně jsme dvě 526 z LKLT a jedna 326 která hangáruje na LKRO, takže místem na výcvik by byl prostor severně, severovýchodně od Prahy (LKLT pro tento účel samozřejmně bez poplatků Pokud by jste se někdo chtěli přidat budeme rádi. Neplánujeme žádnou skupinovou akrobacii, jen si hezky zalítat "křídlo na křídle", pokud by to k něčemu bylo, jsem domluvenej s jirkou Durasem, že by nás případně posunul i někam dál, aby se na to dalo koukat, ale to už hodně předbíhám. Typy - 326, 526. |
| |
|
| | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 18:44 | |
| | kuakuakua, já bych hned, ale já mám zatím jen ULL..... že bych to PPL dotáhl do konce? Ale můžu vám kibicovat a udělat teorii na skupiny |
| |
|
| | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 18:51 | |
| | | |
|
| | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 19:19 | |
| | ...já bych se spíš svezl po tom teoretickém výkladu a ověřil si, jak se to aplikuje do praxe
Tohle bylo v podstatě neplánované a teorii jsem tragédovi vykládal "za letu" Ale bylo to fajn, kdybyste potřebovali pro větší skupinu vedoucího tak jednoznačně doporučuji soudruha SONPa, on nám letěl vedoucího a lítá perfektně katolicky a to ani neměl školení A skupinu jsem letěl asi po 17ti letech (jako rocích ) a šlo to Tak pokud by byl zájem o svoje teoretické znalosti se rád podělím |
| |
|
| | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 20:13 | |
| | Jee, dyť to su já
Jinak musim potvrdit, Tonde nejen, že má teoretické znalosti, ale dokáže je podat tak, že i antitalent jak já je dokáže celkem chápat |
| |
|
| | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 20:15 | |
| | Bych se spolehl na to, že Tonde má NEJEN teoretické znalosti, i když se z lenosti rád nechává vozit jako našeptavač (tu s tragédem, tu s SONPem, tu se mnou ) |
| |
|
| | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 20:17 | |
| | | |
|
| | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 21:07 | |
| | Odkdy tebe zajímá teorie? |
| |
|
| | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 21:06 | |
| | Můžeme někdy dát i skupinu s C 172, není to taková sranda, ale vejde se víc čumilů K nám na letiště teď začali opět masivně lítat cizinci a takový Němci nebo Francouzi jinak než ve skupinách skoro nelítají. Takže můžeme někdy dát dohromady Cessny nebo to rozdělit na víc skupin podle typů a pak hromadně jim to zaletět oplatit - v tom případě navrhuji Coburg. Je to super letiště a výborně tam vaří, dokonce tak výborně, že to udělá dojem i na váš doprovod. |
| |
|
| | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 22:37 | |
| | Kari wurst mají znamenitý |
| |
|
| | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 19:39 | |
| | Pochopil jsem, kam bylo mířeno. Hlásím jedenkrát Z-326 a jedenkrát Z-526
S Milanem V. jsme se už taky dohadovali |
| |
|
| | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 21:23 | |
| | a neni pro tohle lítání potřeba nějaká "kvalifikace" ?
Z-126 asi neberete, co kluci... |
| |
|
| | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 21:40 | |
| | pokud je mi známo, tak současné předpisy a osonovy neznají kvalifikaci "skupinová slétanost" nebo něco podobného, to měl jen Svazarm či Aeroklub či co (já to moc nerozlišoval) a armáda, kde to ale byla mutnost. Takže podle mne můžeš létat skupiny dokud se nezabiješ |
| |
|
| | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 21:44 | |
| | ...otazné ovšem je jak by se předpis stavěl k přistání a vzletu ve dvojici..... či to nějak neobchází minimální vzdáleností, či něco - dokáže se někdo zodpovědně vyjádřit? |
| |
|
| | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 22:11 | |
| | No já mám pocit, že v Bene se vlastně pořád přistává ve skupině a na Sazený už jsem zažil i vstřícné přistání - vlečná šetřila hodiny, tak šla po větru s předpisovým hlášením: "ultralajt na finále, přistávejte víc vlevo, já si sednu na jednapětku k větroňům." |
| |
|
| | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 22:27 | |
| | Vstřícná přistání soudruzi plachtaři pěstují i v Bene Doporučuju, fajn zážitek |
| |
|
| | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 22:39 | |
| | myslím sevřenou až těsnou skupinu, neboli křídlo na křídlo. |
| |
|
| | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 27. 6. 2011 / 22:49 | |
| | Za provedení VFR letu je odpovědný pilot a rozstupy v prostorech D, E nebo G mezi VFR nezajišťuje nikdo a je na zodpovědnosti pilotů, zda to udělají nebo ne, popř. jak blízko k druhému éru poletí. |
| |
|
| | | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 27. 6. 2011 / 22:51 | |
| | ...ptal jsem se na konkrétní věc, na ne obecná pravidla |
| |
|
| | | | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 27. 6. 2011 / 23:10 | |
| | No tahle konkrétní věc právě nijak definovaná není Jediné příbuzné téma, které by se k tomu dalo připodobnit jsou rozstupy mezi letadly (viz L4444) nebo zodpovědnost pilota za provedení letu (viz L2).
Kokrétně se o skupinových letech píše v L2, Hlava 3, část 3.1.8
Skupinové lety
Letadla nesmí provádět skupinový let, s výjimkou předchozí dohody mezi veliteli letadel účastnících se letu, přičemž při skupinovém letu v řízeném vzdušném prostoru se musí dodržet podmínky předepsané příslušným úřadem (úřady) ATS. Tyto podmínky zahrnují následující:
a) s ohledem na navigaci a hlášení poloh se skupina považuje za jediné letadlo;
b) za rozstupy mezi letadly při daném letu odpovídá vedoucí skupiny a velitelé ostatních letadel ve skupině. Tato odpovědnost zahrnuje i fáze, kdy letadla manévrují pro potřeby dosažení vlastního rozstupu ve skupině při jejím shromažďování a rozchodu;
c) každé letadlo musí udržovat vzdálenost, která nepřesahuje bočně a podélně 1 km (0,5 NM)
a vertikálně 30 m (100 ft) od vedoucího skupiny.
Stačí tak? |
| |
|
| | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 23. 6. 2011 / 23:36 | |
| | Akorat ten tebou zminovany AK-MOT... Sice to uz pro spoustu lidi neni dogma, nicmene je fajn se te osnovy drzet, je holt vyzkousena praxi...
Skupinky jsou proste bomba |
| |
|
| | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 24. 6. 2011 / 00:01 | |
| | | |
|
| | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 24. 6. 2011 / 00:02 | |
| | Fotka č.3 a 4 - co jste bombardovali při tomhle náletu? ;o)) |
| |
|
| | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 24. 6. 2011 / 08:29 | |
| | ...jsou Rok 1987 a 1988 Scany ze starých fotek... |
| |
|
| | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 24. 6. 2011 / 07:17 | |
| | Kvalifikace ani ne - hlavně nalítanej čas ve skupině, tak aby jsi získal vůči ostatním s kterýma v té skupině jsi, důvěru a jak už jsem psal tak důkladná příprava na zemi a její důsledné dodržování i ve vzduchu. Opravdu bych se držel původní savazormovské metodiky - ani ne tak proto, že by ve světě nebylo nic jiného k dispozici, ale pro naše potřeby (nebudeme to lítat na zádech) to perfektně stačí.
Z 126 by ve skupině 326 a 526 byla trochu problém, ale na LKLT máme i Z 126, takže můžete dát dohromady skupinu Z 126 a až nám to všem půjde můžete letět spodní proud, takže naše následná velkoskupina bude i výškově oddělená - ale to už jsme hóóódně daleko |
| |
|
| | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 24. 6. 2011 / 12:51 | |
| | Já obecně nejsem proti, ovšem úlohu slétanost splněnou nemám a ani v dohledné době míti nebudu, protože před jejím splněním musí mit pilot ještě odlétanou tzv. nízkou navigaci. |
| |
|
| | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 24. 6. 2011 / 13:08 | |
| | ....heh, nízký navigační ve skupině v pohraničním pásmu, 2 x MiG-23 na výšceminimálnísiradšinepamatuju až 150 metrů, rychlost 800kmh, těsná skupina 10 x 15 metrůch...... to bylo lepší než orgasmus DDDDDDDDD otevřené huby imperialistických pohraničníků a vyděšené pohledy rakouských houbařů ........... DDDDDDDDDDDDD |
| |
|
| | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 24. 6. 2011 / 13:10 | |
| | Ano, myslím, že přesně to co popisuješ měl soudruh SONP na mysli ))))) |
| |
|
| | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 24. 6. 2011 / 13:11 | |
| | ...proto jsem mu to napsal ..... ))))
|
| |
|
| | | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 24. 6. 2011 / 15:20 | |
| | To jsi při té rychlosti stihl vnímat ještě otevřené huby imperialistických pohraničníků ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 27. 6. 2011 / 21:33 | |
| | To tenkrát...to byli jiní piloti...né jako ti dnešní strojníci |
| |
|
| | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 24. 6. 2011 / 17:19 | |
| | Na nízkou navigaci se vykašli, jak mi vyprávěl můj děda jak to dělali u letectva - vedoucí má v kabině navigátora a ten určuje kurz pro celou letku, pilot - vedoucí skupiny letí jednak podle pokynů svého navigátora, jednak aby letku nepřivedl do problému (nenadále zatáčky, klesání, stoupání) zbytek skupiny si jen hlídá určené letadlo - nic jiného! Všichni musí slepě věřit vedoucímu Předpokládám, že nechceš dělat nevigátora vedoucímu |
| |
|
| | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 24. 6. 2011 / 23:07 | |
| | Jojo, a pak zjistíš, že sehnat dva letouny shodného typu, dva instruktory, čtyři padáky, a dalšího pilota, co to chce létat, je většinou (zejména za plachtařského počasí, kvůli těm padákům) nad síly jedince.
Ale to je dle osnov AK-MOT a podle P-1. Státní předpis je v tomhle daleko benevolentnější, i když osboně bez padáků skupiny nelétám, zvyk je železná košile
Moje zkušenost je ta, že skupiny nejlépe odlétáš v prostředí, které je k nim pozitivně naladěno, proto si myslím, že to, o čem tu Milan mluví, je ideální příležitost pro novice a určitá "škola skupinového létání" by na tom základě vzniknout mohla. Jen bys musel z výše uvedených důvodů létat na jiném letadle, než vlastněném provozovatelem, létajícím podle předpisu P-1 |
| |
|
| | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 27. 6. 2011 / 23:02 | |
| | Jakožto moderně a komerčně imperialisticky vychovaný jedinec mám dotaz.
K čemu je to dobré taková "nízká navigace"? Zajímá mě to z toho pohledu, že mi bylo řečeno, že na vlekání je třeba mít aeroklubáckou osnovu, kde by mi právě tohleto chybělo. A tak nějak nevím, k čemu by mi byla nízká navigace v případě, že bych tahal do x metrů (počítám takových 800-1500, možná víc) nad letiště nebo blízké okolí nějaký větroň a pak zase honem na letiště?
Jinak to je skutečně tak vleký rozdíl letět ve 150m a 300m AGL? Mi to teda nepříjde, krom toho, že takové plazení se po zemi s sebou nese jenom riziko toho, že kdyby to zdechlo, tak mám o to míň času na řešení problému, popř. doklouzání na vhodnou plochu. |
| |
|
| | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 27. 6. 2011 / 23:11 | |
| | Rozdíl v letu mezi 150m a 300m? No, třeba mnohem větší šance na potkání se s terénem ve 150m, než ve 300m? Přeci jen nejsme nizozemí.... |
| |
|
| | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 27. 6. 2011 / 23:14 | |
| | Aha, takže se budu učit koukat před sebe, jestli tam není kopec a kvůli tomu musím absolvovat zvláštní osnovu? To je trošku stupidní argument, ne? Asi jsi ještě neletěl někam mimo tu tvoji středočeskou placku, což? |
| |
|
| | | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 27. 6. 2011 / 23:18 | |
| | PS:... no Himaláje tu taky zrovna nemáme a když vidím, že je to předemnou vysoké, tož se otočím
Nevím jak ty, ale já lítal velkou část výcviku i něco pak i mimo něj mezi kopci (Beskydy, Jeseníky, Krkonoše, Bílé Karpaty, Orlické hory, České středohoří) |
| |
|
| | | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 27. 6. 2011 / 23:32 | |
| | Takovejch, co si myslelo, že stačí koukat přes sebe, tady bylo už víc než dost... . Mysleli si, že po pár hodinách jim svět leží u nohou, ve vzduchu je už nic nepřekvapí, a že vlastne lítání je jenom o kvedlání pákou mezi hnátama (nebo volantem před sebou) a koukání ven ...
... a pak jednou odletěli, dohlednost byla na úrovni VFR minim, do toho inverze, která se nejdřív zdála OK a najednou vůbec nevěděli kde jsou, protože to všechno vypadalo tak trošku jinak... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 27. 6. 2011 / 23:38 | |
| | a jmenovali se Tomášové Knaiflové, kteří nepotřebují znát teorii a neřeší nic, protože jsou zkušení borci a zkušenosti stále nabírají pravidelným poskakováním kolem letiště
PS: a někteří si mysleli, že jim svět leží u nohou a ještě ani neměli papíry, viď Tome |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 27. 6. 2011 / 23:44 | |
| | Střídání řádku "Tragédie v JZD" a "FSPilot" na titulní stránce slibuje vždycky dobrou zábavu. Tak na to kliknu a taky že jo. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 28. 6. 2011 / 00:08 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 28. 6. 2011 / 00:34 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 27. 6. 2011 / 23:49 | |
| | Nicméně právě tenhle postoj tu teď prezentuješ spíše ty. Netuším, k čemu přesně to může být dobré, ale nějaký smysl to snad mít bude, ne ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 28. 6. 2011 / 00:07 | |
| | Na světě existuje spoooooooousta nesmyslných požadavků/nařízení Neříkej, že žádný neznáš Zrovna u člověka s Tvým povědomím bych se divil
Já se jen zeptal, jestli v tom není něco jiného, praktického, o čem nevím a kvůli čemu by to stálo za to absolvovat A zatím to vypadá, že není a je to prostě asi jenom nesmysl a snaha aeroklubu, který to požaduje, vytřískat z potencionálního vlekaře prachy navíc za nesmysl (bavím se pořád v kontextu vlekání) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 28. 6. 2011 / 00:22 | |
| | Přemýšlím, jestli na to odpovědět dlouze a filozoficky, nebo jen krátce. Nepotkal jsem moc věcí, které by generálně neměly žádný smysl, ale samozřejmě spoustu věcí, u kterých pro mou konkrétní pozici smysl chyběl, nebo jsem ho alespoň neviděl. Ale to stále neznamená, že tam není...
Můj osobní ryze laický pohled mi říká, že vlekání je vlastně taková nedobrovolná skupina, a s ohledem na to, že podělat se může cokoliv, tak je záhodno, aby všichni ve skupině měli lepší průpravu pro orientaci v terénu. Ale já ani netuším, co konkrétně se v tom učí a nacvičuje, takže pouze hádám... |
| |
|
| | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 27. 6. 2011 / 23:27 | |
| | V letani 150m a 300m (resp vys. Vetsina lidi si mysli ze leti v 300 a pritom ma 400-500. Dost to zkresluje) rozdil je. Nekdy si to proste zkus.
Nizky navigacni se hodej prave proto, ze vis kam oproti vetsim vyskam koukat, jake body sledovat a podle ceho se orientovat. Me osobne to dost pomohlo (pomaha) pri VFR letech za spatneho pocasi, kdy nemam GPS (potazmo digitalni profil terenu). |
| |
|
| | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 27. 6. 2011 / 23:36 | |
| | No mě spíš nejde do hlavy ten požadavek na vlekání. Za špatného počasí se vlekat asi nebude a protože se tahá do výšky a předpokládám, že pokud se nepřetahuje nějaké éro, tak se nelítá ani moc daleko od letiště lítat nebude. To mi příjde jako nesmysl typu "na výsadky noční doložku"
Já už lítal i nízko a moc velký rozdíl jsem neviděl (terén se nezdá být tak placatý, člověk si myslí, že vidí dál, než ve skutečnosti vidí oproti letu vysoko apod.), ale mi to nějak nedělá dobře, já radši výšku = víc času, lepší výhled apod. Hlavně si říkám, když chci lítat, tak proč se plazit v nějakých ušmudlaných pár metrech nad zemí? To si můžu vylézt na nějakou věžičku nebo kopec a nemusím dávat takové prachy za letadlo |
| |
|
| | | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 28. 6. 2011 / 08:06 | |
| | Promiň, kámo, mně to nejpřijde blbý, mně spíš přijde, že se občas ptáš jako kdybys ani pilot nebyl.
Zkus nevrtat v léty prověřených postupech a s někým si těch pár letů nízké navigace odlétej. nezabije tě to - a pak diskutuj co proč a jek - a jestli je to zbytečné. Kdybys létal v našem regionu, tak bys zjistil, že když je dohlednost, tak se při navigaci ve 300m prostě ztratit nemůžeš (pokud nejsi absolutní trotl) - protože trvale (!) vidíš Říp, Milešovku, Bezděz, Ještěd - prostě nezaměnitelné orientační body, podle kterých se najdeš okamžitě.
A pak si dej krátký let ze Sazené nad Mácháč v 50-150 metrech. Uvidíš jen zelené kopečky, v ďolících anonymní vesničky - a s navigací, pokud to nebereš vážně, budeš v hajzlu.
Všimni si, že jsou tam taky někde úlohy za ztížené viditenosti, po odlétání kterých ti mohou být přiznána kratší minima... To se ti zdá taky nesmysl?
A proč je tím podmíněn výcvik vlekaře? No protože se jaksi předpokládá, že vlekař už by měl umět něco víc, než jen nahoru - dolů, odval na baselegu a přistávat s lanem. Republika je pestrá. Zkus si představit převlek s kluzákem na laně třeba z Chrudimi do Šumperka a vlekaře, kterej by řekl - jo vlekař jsem, ale pro hezký počasí a větší vejšky. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 28. 6. 2011 / 10:00 | |
| | Zcela výjimečně s FSPilotem souhlasím. Požadavek mít odlétanou nízkou navigaci před vlekáním nemá hlubší letecký smysl a pochází z dřívějších dob, kdy letec ve Svazarmu procházel kompletním výcvikem podle osnov pokračovacího výcviku, a ten nízkým létáním začínal, neboť jak tu již zaznělo, pro celkový rozvoj letce to význam má. Pro vlekání jako takové ne.
Co se dědictví Svazarmu týče, rozlišuji dvě věci:
- metodiku, která je velice dobře zpracovaná a není ani po letech v ní potřeba nic měnit (možná jen radionavigace, ta se posunula jinam), osobně doposud cvičím podle V-MOT 9
- osnovy AK-MOT, které byly na tuto metodiku a tehdejší podmínky šité na míru. Doba se však naprosto změnila a zejména po proměně před více jak deseti lety, kdy se AK-MOT přetvořila do souladu s předpisem JAR-FCL, jsou osnovy svoji kvalitou diskutabilní (politicky korektně řečeno). Proto taky nejeden AK či provozovatel, doposud dle AK-MOT létající, je opouští ve prospěch jiných osnov. A právě požadavek na odlétání nízké navigace před vlekáním pochází z AK-MOT a jejího dědictví
|
| |
|
| | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu? 24. 6. 2011 / 13:38 | |
| | I když mé zkušenosti jsou veskrze teoretické (ty dva lety se počítat nemůžou), tak souhlasím, že příprava (včetně systému důsledný breefing, důskledný debreefing) je maximáně užitečná, ne-li nutná.
Ovšem pokud by to někdo chtěl mít fakt teoreticky vypiplané, tak mohu připravit materiál vycházející jednak z "Příručky pilota" (dík, Priskači!) a hlavně z bezkonkurenčních schopností navigačních pravítek východního typu (NL-10M, LNP-56) počítat dobu zatáčky do zvoleného úhlu podle úhlu náklonu a rychlosti a podobné libůstky !
|
| |
|
| | | Nechcete někdo lítat skupinu - souhrn 27. 6. 2011 / 16:36 | |
| | Díky všem, kdo projevili zájem. Aktuálně to vypadá na dvě skupiny, Z 126 a Z326 + Z 526 - ta druhá je početnější S místem k nácvikům zatím počítám s letištěm Letňany a naším prostorem LT 4, máme tady všechno potřebné zázemí a nikdo nám tady nemůže nadávat, že překážíme ostatnímu provozu. Všem, kteří se přihlásili teď rozešlu excelovou tabulku - kalendář, kam vyplní termíny kdy mají určitě čas a tam kde se protneme dáme několik termínů ke společným tréninkům. Tady v Praze nás metodicky povede Přemek Vávra. Tak se těším, že na příštím simbeeru na LKLT už budeme moc něco ukázat |
| |
|
| | | | Nechcete někdo lítat skupinu - souhrn 27. 6. 2011 / 17:29 | |
| | Máte v uvedeném prostoru Čelákovice nebo Toušeň? Bylo by mi potěšením, vidět vás nad sebou. |
| |
|
| | | | | Nechcete někdo lítat skupinu - souhrn 27. 6. 2011 / 22:40 | |
| | jj, Toušeň i Čelákovice jsou v pracovním prostoru LT 4 letiště Praha Letňany, tak můžeme to klidně dát jako otočné body dáme ti vědět až půjdeme do vzduchu |
| |
|
| | | | | | Nechcete někdo lítat skupinu - souhrn 28. 6. 2011 / 09:17 | |
| | Díky moc, už se těším. Příští týden budu na Lipně, tak doufám, že nic neprošvihnu. Jinak budu hodně mávat, a když budete hodně nízko, přidám se k vám s Foxem (RC) |
| |
|
|