| | | Silnice a orientace 18. 6. 2011 / 22:43 | |
| | ahoj chtěl bych se zeptat jestli ve vfr cz srtm jsou silnice a cesty a jestli se podle nich dá dobře orientovat díky moc |
| |
|
| | | Silnice a orientace 18. 6. 2011 / 22:50 | |
| | | |
|
| | | Silnice a orientace 18. 6. 2011 / 23:08 | |
| | na to aby si viděl silnice a cesty,podle kterých by ses chtěl orientovat...tak naistalit jedine UTE Europe. |
| |
|
| | | | Silnice a orientace 18. 6. 2011 / 23:08 | |
| | | |
|
| | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 00:11 | |
| | Nebo ortofoto, coz IMHO udela vice muziky za mene penez.
|
| |
|
| | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 01:16 | |
| | tak,tak... |
| |
|
| | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 01:29 | |
| | ute zas pokryva celou evropu a to se muze hodit nikdy nevis kdy poletis vfr treba... z amstru do marseilles... |
| |
|
| | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 06:34 | |
| | Jak řešíte na ortofotu sezónní textury? |
| |
|
| | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 07:11 | |
| | Neřešíme, nejsou |
| |
|
| | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 08:33 | |
| | Bojím se, že aby se dala lítat srovnávačka stejně jako v reálu, tak zatím ještě opravdu nejsme. Zatím nejblíž co jsem zkusil na domácím PC byl takový ten prográmek, který mi do FSX tahal textury z Google Earth, ale fungovalo to pár měsíců a pak se to Googlu přestalo zamlouvat |
| |
|
| | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 10:17 | |
| | Záleží, jak to máš vybavené.
Pokud máš ortofoto, tak srovnávačku podle mého skromného odhadu zaletíš zcela bez problémů. A výsledný vizuální efekt bude pouze úměrný jak moc to budeš mít vypiplané. Nad naklikanými vesničkami bude iluze reality myslím dostatečná
Na obrázcích máš XPLANE 9 s OF, naklikanou vesnicí Veletov (V od Kolín, ta řeka je Labe), z ULL Storch.
A odpovídající (natočená) mapa.
Podotýkám - těch naklikaných vesniček je pár a mají dosti razantní vliv na výkon - zásadní změnu přinese až generovaný svět z OpenStreetMap, který by postupně mohl vznikat (snad) už o prázdninách.
Opět ale bude třeba, aby komunitníci označili objekty v OSM, ale už to bude menší opruz než umísťovat domečky. Na výkon to prý nebude mít velký vliv.
|
| |
|
| | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 10:19 | |
| | počkej...to mi chceš jako ted říct,že klikám autogen celýho čtverce "9" zbytečněéééé? |
| |
|
| | | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 10:23 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 10:26 | |
| | jo táák,tak to soráč,já sice tady čtu téměř vše ale přeci jen mi něco občas uteče... |
| |
|
| | | | | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 10:54 | |
| | V pohodě - já taky nestíhám všechno číst.
Jinak ono by bylo fajn, kdyby se někdo z FSX domluvil s Artooem a udělal variantu do FSX. Ne, že bych jako xplanista nějak příliš oceňoval, že by FSX mělo mít taky tak šikovný systém , ale je nás pět a půl a je holý nesmysl, abychom tu republiku označovali dvakrát.
|
| |
|
| | | | | | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 10:55 | |
| | A jako čechoslovák samozřejmě pojmem republika myslím i Slovensko
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 11:21 | |
| | Někteří by to mohli brát jako projev rozpínavosti. Co kdyby tohle řekl Maďar? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 20:40 | |
| | Že on zase chápe Slovensko pod pojmom Kiralyság (kráľovstvo) |
| |
|
| | | | | | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 15:34 | |
| | Myslim že Artoo řikal, že už FS hodil za hlavu, takže bych to tak optimisticky neviděl |
| |
|
| | | | | | | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 16:17 | |
| | No, to by mně ani nenapadlo po něm chtít - bych musel týden klečet na hrachu chtít to po něm po tom, co pro XPL všechno udělal.
Myslel jsem, kdyby někdo z FSX komunity se do toho týmu přifařil, vyzkoušel, co v této věci FSX umožňuje a spolupodílel se na návrhu definice těch tagů v OSM. Protože Artoo to zcela logicky navrhne tak, aby to sedělo co nejlépe na XPL a na nějaké "neperspektivní" simulátory nebude brát ohled
|
| |
|
| | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 13:11 | |
| | Tohle už je zase o kus jinde, samozřejmně záleží na tom v jaké výšce tu srovnávačku poletíš, něco jiného to bude ve 150 metrech a něco jiného ve FL 45. Já osobně si poměrně dobře chytám podle železnice (myslím tím tvar trati, ne to, že bych četl cedule na nádraží) a pak hodně výrazné orientační body. Pamatuju si, jak jsem kdysi zakufroval při svém druhém navigačním sóle a chytnul jsem se až podle cukrovaru Hrochuv Týnec Pořád ještě to z letadla vidím trochu jinak, ale když to srovnám s mým prvním simem - AH 64 na Sinclairu v roce 1988, tak tohle už je reálný život. |
| |
|
| | | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 13:18 | |
| | To je super zpráva |
| |
|
| | | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 13:50 | |
| | Jj, na tom jsem taky začínal, jedna z prvních her a hned letecký simulátor
http://www.youtube.com/watch?v=XHDnKZ0uoH8
Ze 150m může být problém s rozmazaným (nedetailním) ortofoto a zachraňují to právě ty stromy, 3D baráčky, vlaky a tak. Naopak z FL45 už zase ty 3D objekty nemají takový vliv a vypadá to dobře i bez nich.
Něco málo z přistání je tady:
http://www.youtube.com/watch?v=9Q7oALaoBVM
Porušení hned několika předpisů ignoruj
|
| |
|
| | | | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 14:13 | |
| | Díky za link na video, nechci zacházet někam jinam, než je téma, ale neexistuje tahle vykopávka pro PC? ZX už dávno doma nemáme, ale ten návrat do doby kdy mi bylo čtrnáct by (aspoň na chvilku) byl fajn Nikdy nezapomenu, jak jsme soudružce učitelce, potom co nám předvedla výdobytek socialismu IQ 151 (na tom jsme programovali ještě na střední, už si nevzpomenu v jakém to bylo jazyce) přinesli ukázat to co máme kdo doma - dorazil to spolužák, který měl Atari i s floppynou, to už o náskoku socialsmu začalo pochybovat i ona |
| |
|
| | | | | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 14:15 | |
| | primo pro PC to neni, nicmene pro PC existuji emulatory spektrace, do ktereho se Tomahawk da stahnout .. a spousta dalsich games - a bez obligatniho R - Tape Loading Error |
| |
|
| | | | | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 14:36 | |
| | My chtěli v půlce 80. let koupit na západě nějaký Spektrum, a tam už jeli jen v samých PC a jiných drahých mašinách, takže jsme nekoupili nic, až dlouho po revoluci. Alespoň tak mi to říkala mamka, já byl ještě malý capart. |
| |
|
| | | | | | | | | OT: ZX Spectrum 19. 6. 2011 / 14:43 | |
| | http://www.zxspectrum.net/
Je tam i Tomahawk (1985). Já zkoušel Cyclone, což je v podstatě taky simulátor a šlo to dobře.
Jinak já mám doma ještě Deltičku (ZX Spectrum PLUS), jednou za rok ji opráším a projedu.
Pořád okolo toho existuje komunita, vzniká spoustu zajímavých věcí jako třeba Divide (práce s pevnými disky ), SIF (to umí dokonce internet) a další.
|
| |
|
| | | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 14:13 | |
| | Tomahawka mam na mo bilu, hec .. Ale ten byl IFR |
| |
|
| | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 10:17 | |
| | a jak je to s náročností na systém myslím to ortofoto |
| |
|
| | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 10:28 | |
| | Nějaké gigabajty na disku, delší načítání.
Já mám GT240 s 512MB RAM, předtím jsem měl něco ještě tragičtějšího a šlo to taky.
Horší to je s baráčky, takhle pár vesniček po pár desítkách baráčků je v pohodě, ale když se toho tak dá hodně (Kolín) tak je z toho (u mně) cukatůra - ale na to ses neptal |
| |
|
| | | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 10:33 | |
| | Takže na Praze to bude a Ostrava jak by smet ? |
| |
|
| | | | | | | | Silnice a orientace 19. 6. 2011 / 10:45 | |
| | Já to opíšu jinak - a opakuji, bavím se o XPLANE, pokud je mi známo, ty používáš FS2004.
Dnešní systém "vesniček" je dělán tak, že se pomocí podkladníku stáhne mapka a jak ji vidíš přes sebou, tak umísťuješ standardní 3D baráčky, typicky z R2 library (můžeš ale i jiné či vlastnoručně udělané).
XPLANE 9 má problém, pokud má najednou obsluhovat tisíce zobrazovaných _samostatných_ objektů, což je typicky každé větší město (takže kromě Kolína i Praha a Ostrava ).
Klíčový problém je, že to je spíš limit enginu než hardware a tak moc (prý) nepomůže ani super dělo.
BTW když zmiňuješ Prahu a Ostravu - pokud to jako chceš na IFR tak se na to vykašli. To se IMHO vůbec nevyplatí s tím patlat. Tohle má efekt pro nás, VFR kochače, co létáme pomalu a nízko.
Ale k věci:
onen generovaný systém, pokud je mi známo, bude postaven jinak. Jak jsem psal, jeho vliv na výkon nebude prý až tak veliký.
A kromě toho, XPL10 v tomto přinese zásadní změny. Devítka tuším použije maximálně dvě jádra. Desítka bude plně využívat vícejaderné a víceprocesorové mašiny. Což sice většině z nás teď moc nepomůže, ale je dobré vědět, že prosté navýšení hrubého výkonu zlepší výkon XPL (nebude-li stačit).
|
| |
|
| | | Silnice a orientace - jdou udělat jako řeky ? 19. 6. 2011 / 11:34 | |
| | Napadla mě jná otázka pro experty. Dodělávám teď jak autogen, tak vodní plochy pro VFR čtverec 12 okolo LKVO. Nešla by stejnou metodou udělat železniční trať nebo silnice ? Zakreslit do BMP příslušnou čáru, vyexportovat jako nějaký další kanál a použít příslušnou texturu ? |
| |
|
| | | | Silnice a orientace - jdou udělat jako řeky ? 19. 6. 2011 / 11:51 | |
| | že se tak ptám...ty děláš všechny vodní plochy na "12ce"? Já je dělám na "9ce" a vzhledem k tomu že Budějovicko a hlavně Třeboňsko je rybníkářská oblast,tak bych se z toho asi posral..dělat všechno. Dělám teda jen ty větší jako jsou Rožumberk,Svět atd...ty kaluže okolo je podle mě uplně zbytečný...stejně jsou zabahněný a tomu spíš odpovídá ten vzhled textury než modrý azuro. |
| |
|
| | | | | Silnice a orientace - jdou udělat jako řeky ? 19. 6. 2011 / 11:55 | |
| | No dělám je pomalu, ale skoro všechny. A texturu vody jsem si změnil na "zabahněnou" a tak to vypadá stejně jako na původní ortofoto. Ta původní modrá barva mě totiž fakt hodně deprimovala |
| |
|
| | | | | | Silnice a orientace - jdou udělat jako řeky ? 19. 6. 2011 / 12:14 | |
| | ozvi se mi na SZ at tu nepleníme zbytečně |
| |
|
|