| | | Pristani za 10 s se 737? :) 16. 6. 2011 / 00:46 | |
| | Primarne je to video o tom, jak se pristava v moskevskem Vnukovu, kdyz tam opravuji jednu z drah a druha kvuli tomu musi byt dost zkracena. Co je ale podle me daleko zajimavejsi, ze kdyz mate dostatecne lehkou 737, muze vam cele pristani od touchdownu do vyklizeni drahy trvat treba i jen 10 vterin Pro me celkem novinka
Koho zbytek videa nezajima, si skoci na 11:40
http://youtu.be/pPGs4K4JtyE |
| |
|
| | | Pristani za 10 s se 737? :) 16. 6. 2011 / 00:52 | |
| | V blahé paměti se Skyeurope do Amstru jsme přilétali v ranní špičce a uvolnění (vyklízí se sklep!) nám trvalo taky tak nějak dlouho + ještě k tomu přes rapid taxiway, takže to dost výrazně škublo ven. |
| |
|
| | | | Pristani za 10 s se 737? :) 16. 6. 2011 / 08:02 | |
| | Vyklízí se sklep a uvolňujou se zas mravy, hele neber to tak vážně, velká část pilotů v hovorové mluvě stejně dráhu "vyklízí", je to jako když někdo řeší spouštění x nahození s tím, že nahazuje se barák (jenže - spouští se nemravná ženská). |
| |
|
| | | | | Pristani za 10 s se 737? :) 16. 6. 2011 / 08:23 | |
| | Spíš jsem to bral jako reminiscenci na legendární Matesovy poučky... |
| |
|
| | | | Pristani za 10 s se 737? :) 16. 6. 2011 / 09:52 | |
| | Přečti si prařský AIP. Při jedné ze změn došlo k legalizaci pojmu "vyklízení", neb když i AIP používá pro tuto činnost pojem "vyklízení", tak to bude OK |
| |
|
| | | | | Pristani za 10 s se 737? :) 16. 6. 2011 / 14:46 | |
| | a matesovi právě povypadávaly vlasy... |
| |
|
| | | Pristani za 10 s se 737? :) 16. 6. 2011 / 01:06 | |
| | V Rusku sa nejak nerieši 50ft nad prahom dráhy. V tomto prípade teda posunutom. )) |
| |
|
| | | | Pristani za 10 s se 737? :) 16. 6. 2011 / 01:17 | |
| | Landing check list:
..
parking brake ........ SET
..
Landing check list completed |
| |
|
| | | Pristani za 10 s se 737? :) 16. 6. 2011 / 07:33 | |
| | A nebude to spis tim, ze mu ten exit krasne vysel na dobrzdeni? Kdyby mel k dispozici celou drahu, nemuselo by mu to tak vyjit. |
| |
|
| | | | Pristani za 10 s se 737? :) 16. 6. 2011 / 07:44 | |
| | No to urcite taky. Pak taky na autopilotu je videt, ze na finale ma celou dobu tak 124 kts, takze z toho se brzdi taky docela dobre |
| |
|
| | | Pristani za 10 s se 737? :) 16. 6. 2011 / 08:08 | |
| | Nezapomeň, že 737-500 je vlastně dopravní ULLa, s tím se dají dělat psí kusy |
| |
|
| | | | Pristani za 10 s se 737? :) 16. 6. 2011 / 08:23 | |
| | | |
|
| | | | | Pristani za 10 s se 737? :) 16. 6. 2011 / 08:32 | |
| | Třístovka, to je jen ULLa+
Hranice mezi malým a velkým letadlem leží těsně pod čtyřstovkou, co je menší, to je prcek |
| |
|
| | | | | | Pristani za 10 s se 737? :) 17. 6. 2011 / 08:17 | |
| | A jen tak pro pořádek - ty lítáš co? |
| |
|
| | | | | | | Pristani za 10 s se 737? :) 17. 6. 2011 / 09:08 | |
| | Koukni do profilu, ne? |
| |
|
| | | | | | | Pristani za 10 s se 737? :) 17. 6. 2011 / 10:08 | |
| | Nově třeba Grob 103a Twin Astir |
| |
|
| | | | | | | | Pristani za 10 s se 737? :) 17. 6. 2011 / 10:24 | |
| | Betonová labuť je docela jízda, co? |
| |
|
| | | | | | | | | Pristani za 10 s se 737? :) 17. 6. 2011 / 10:32 | |
| | Ideální letadlo pro mě. Dostatečně prostorné pro muže "důstojných rozměrů", výkony úměrné mým plachtařským (ne)schopnostem, tedy žádná orchidea, jen na ty brzdící klapky a jejich nestabilní chod si musím zvyknout |
| |
|
| | | | | | | | | | Pristani za 10 s se 737? :) 17. 6. 2011 / 10:58 | |
| | Tak to já jsem si dlouho zvykal na poměrně tuhý chod řízení. Než jsem si zvykl, tak jsem byl třeba po hodině a půl letu utahanej jak šňůra od hajzlu. Ale jako mám rád. Jeho zrychlení na přeskokovou je fenomenální |
| |
|
| | | | | | | | | | | Pristani za 10 s se 737? :) 17. 6. 2011 / 11:08 | |
| | Tak to na síly v řízení já jsem zvyklej |
| |
|
| | | | | | | | | | | Pristani za 10 s se 737? :) 17. 6. 2011 / 15:50 | |
| | Mě stačí ho sem tam čistit a už ho nemám moc rád Ale ne, rád se na něj časem přeškolím, je to obr. |
| |
|
| | | | Pristani za 10 s se 737? :) 16. 6. 2011 / 10:37 | |
| | Tak to se dá dělat se vším, když je to prázdné, ne ? |
| |
|
| | | | | Pristani za 10 s se 737? :) 16. 6. 2011 / 21:09 | |
| | No, se vším ne, jde to dělat se sporťákem na víkend na rasení (B 737-500), ten si toho nechá hodně líbit , s dámičkou (B 737-800) už moc ne, ta když je prázdná, tak se s ní zrovna moc dobře nesedá |
| |
|
| | | Pristani za 10 s se 737? :) 18. 6. 2011 / 14:33 | |
| | Medzi výjazdami podľa googlu tam vychádza nejakých 200 metrov. Je to možné zastaviť na 200 metroch? |
| |
|
| | | | Pristani za 10 s se 737? :) 18. 6. 2011 / 14:35 | |
| | No, 200m to není . Je to cca 900m. |
| |
|
| | | | | Pristani za 10 s se 737? :) 18. 6. 2011 / 17:09 | |
| | Ne ze bych chtel nejak zbytecne virit neplodnou debatu, ale kdyby to bylo 900 m, tak aby to ujel za tech 12 sekund (10s byl spis reklamni trik), by potreboval mit prumernou (nebo minimalni stalou) rychlost 75 m/s (~145 kts), a ne brzdit
Nasledujici logikou, pokud vezmeme za bernou minci, pristavaci rychlost 125 kts (65 m/s), tak kdyby vubec nezpomaloval, tak by ten usek mel delku 780 metru, coz muzeme prohlasit za horni odhad
Podle mapy mi to dela spis neco jako 600 m, ale tipoval bych, ze to bude jeste o neco malo min. To uz tezko rict. |
| |
|
| | | | | | Pristani za 10 s se 737? :) 18. 6. 2011 / 17:16 | |
| | Těch 900m jsem bral z mapy okometricky.... Ted s pravítkem je to 800 m... Práh dráhy je posunuty o 1030m cca na uroven krizeni s pojizdeckou (asi) 14. od tohoto bodu je to k tomu fast exitu cca 800 metrů. |
| |
|
| | | | | | Pristani za 10 s se 737? :) 18. 6. 2011 / 17:25 | |
| | Takze s konstantnim zrychlenim to bude ~ 400 m. |
| |
|
| | | | | | | Pristani za 10 s se 737? :) 19. 6. 2011 / 09:21 | |
| | Coz by mohl byt dolni odhad, protoze predpokladas po 12 sekundach uz nulovou rychlost, ne? |
| |
|
|