FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Su-7 a AP Jeden příspěvek | Celý strom
Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 07:48
Aerospeed21
http://csletci.ipraxe.com/view.php?cisloclanku=2010010001

Jestli to tu bylo, omlouvám se.
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 10:33
tonde   
no, abych řekl pravdu, mám velmi smíšené pocity z toho článku... Je tam jmenováno mnoho obecně známých věcí, pro mne v podstatě nic nového, jen sdílím názor komentáře na konci článku, že pokud podepsal mlčenlivost, tak to asi publikováno být nemělo....
Zvláštní článek..... napadá mne, že ten človíček toho ví daleko víc a tak ho to trápí vevnitř, že něco musel dát ven a ulevit si... Za přečtení to rozhodně stojí.
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 11:33
Aerospeed21
Mě by zajímalo hlavně to létámí pod 100 metry. Kudy přesně letěly kolem Poděbrad ? Pamatuji, ještě dávno když jsem byl malej kluk, tak nám na Pardubicku, přesněji pod vsí Srch, létaly jednadvácy tak nízko nad polem, že při suchu se za něma zvedal oblak prachu (8-)).
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 12:04
Lukas.wz   
Napiš taky něco.. Neříkám, že musíš vyzrazovat nějaký tajemství ale neříkej, že něco zajímavýho by se nenašlo.. Kolikrát si třeba říkám, jaký to asi je, lítat nadzvukem, jaký to bylo trefit se s jednadvacítkou při těch šílenejch rychlostech na dráhu a tak.. A lítat 1000 km / h v 100 m? To mi taky hlava moc nebere..

Vím, že jsi občas sem tam něco napsal ale já všechno číst nestíhám..
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 12:12
tonde   
...když my nesmíme ani naznačovat..... DD
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 12:34
Premek
Doufám že se tohle nechystáš říct zítra nevěstě místo obligátního Ano...?


 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 13:01
Kendy   
to je právě to tajemství...co ti nemuže říct..jestli jako rozumíš.
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 13:57
Premek
Jo tak, to jako že by mě musel zastřelit, jo?

Hmm. ;o))
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 14:28
Hermann   
rekne Ano neveste a pak ji zastreli
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 13:14
Jakov
Neznám přesně pravidla platící ohledně podepisování mlčenlivosti, ale:
čistě logicky, proč by měl dodržovat mlčenlivost ohledně informací o použití AP v ČSLA v 60.letech? Není to po roce 89 resp. 98 celkem bezpředmětný? Čistě analogicky to je jako vyčítat někomu, že nedodržuje mlčenlivost podepsanou při službě ve wehrmachtu v roce 1943....
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 13:31
Tomas L.
Není to z taktických důvodů? Ty by mohly být platné i dnes. Třeba není co zamlčovat. A proč prozrazovat, že když není co prozrazovat, tak se mlží?
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 13:35
Jakov
Štotakoje taktické důvody?
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 13:44
Tomas L.
Nu što, dyk jsem hned jeden uvedl. Jako že třeba nejde jen o obsah, který je dnes po tolika letech asi neškodný, ale i o formu a způsob utajování zpráv, který může být i dnes podobný.

Ale to si asi hodně cucám z prstu na to, že do toho vůbec nevidím
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 14:28
Lukas.wz   
Já o tom teda nic nevím, ale když to podepsal někdy v době ČSLA tak už to, alespoň podle mě platné není.. Ale, to se nehádám, to se spíš ptám jak to tak chodí..
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 14:49
Mike2811
Co jsem slyšel, tak vlastizrada (hádám, že kdyby se prokecl už tehdy, tak by šlo právě o tenhle zákon) promlčitelná není, je pouze otázkou, jestli vadí, že jsme mezitím několikrát změnili stát...
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 17:24
tonde   
no to je právě to, že každý píše "podle mně" já taky podepisoval určité stupně utajení (a ne zrovna nízké vzhledem ke službě u PVOS) a o určitých věcech stále nemluvím ani na pivu Taky by mne zajímalo, jestli třeba i vzhledem k tomu, že se změnilo zřízení státu, politická situace i orientace, jsem zbavem mlčenlivosti nebo ne... Nemám relevantní info, i když teda jsem po tom nějak extrémně nepátral. Prostě držím hubu a krok
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 18:58
Už přistávám?
Třeba, jak se mělo velet k útoku?
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 20:05
Tragédie v JRD
Vyjeli rytíři z Blaníku a zahulákali na ně "Hrrr na ně"
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 21:00
tonde   
...s pokřikem Hrrrr na ně se s důvěrou obracejte na Buenos Aires
Kdo pochopil tento intelektuální vtip vyhrál ferneta
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 21:22
leonell
Mohu pár dotazů na znalé? Hlavně mi prosím neprozrazujte vojenské tajemství

1) odhoz 45 a 110 stupňů
Chápu správně že to první je odhoz při prudkém klesání a to druhé při mírném stoupání ??

2) překonání I. pásma PLŘS pod 100m + odhoz 45st + vzdušný výbuch

Přelet přes to první pásmo pod radovou výškou chápu.
Pokud by ale poté k cíli prudce stoupali, tak by to znamenalo očekávání, že okolo těch nepochybně strategických cílů by žádné rakety rozmístěny nebyly - o čemž se dá pochybovat.
Pokud by bombardovali z malé výšky, pak se tluče informace o vzdušném výbuchu a navíc si nedovedu představit z výšky 100m odhoz z klesání 45 stupňů (pokud chápu správně bod 1).
Dále z takovýchto (ani podstatně vyšších) výšek by nešel použít časovač (respektive šel, ale pak by nešlo o vzdušný výbuch). A pokud AP nebyla vybavena časovačem, pak je irelevantní diskuze o návratu na základnu, byť pěšky.

 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 21:29
Lejzy
To budou urcite stoupani.
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 21:35
Mike2811
Skoro určitě nechápeš, jinak by bod dvě fakticky znamenal důlní činnost.

Já to pochopil tak, že 45° je 100% stoupání a těch 110, je vlastně 20 za vertikálou, tedy jakoby vzhůru nohama, jak to tu bylo před nedávnem zmiňováno. K čemu takové bombardování je, to fakt netuším, ale hádám šlo o to, jak si co nejrychleji taky zajistit únikovou cestu.

Ad PLŘS - nemyslím, že by ten systém byl schopen zachytit na radaru, lokalizovat, odpálit rakety a sestřelit pod minutu, dost možná to trvá i déle. Navíc po výbuchu už není co řešit a domnívám se, že stíhačka zase rychle mazala pod radary, aby měla alespoň nějakou šanci uletět. Ale jsou to pouze odhady totálního laika, takže stay in peace, brothers
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 22:00
tonde   
1. obojí je ze stoupání, 110 stupňů je odhoz přes záda, nechce se mi kreslit obrázky, odlítej si to rukou ve vzduchu
2. letíš k cíli pod radarovou výškou 100 metrů rychlostí 1050 - 1400 kmh (sedmička mohla u země nadzvukem). Radary tě nevidí a tudíž pro systém neexistuješ, několik kilometrů před cílem dle zaměřovače PBK-2 nebojaksejmenoval převedeš letoun energicky do stoupání 45 stupňů, ve výšce nějako okolo 3500 metrů provedeš odhoz pumy, která pokračuje po balistické křivce k cíli dalších cca 6 - 7 kilometrů a její apogeum je cca 6000 metrů, tudíž je dost času na výbuch ve vzduchu, který je u JZ nejúčinnější.
Obranné rakety tam budou, ale tehdy se opravdu jednak nějak nekladl důraz na to, že by se pilot z ostré akce vracel - nebyla to priorita, takže se připouštěl odhoz i z těžce poškozeného stroje.... Druhak pokud to hulíš u země 1000 kmh a vystoupáš pod úhlem 45 stupňů do 3 km a odhodíš, tak než se PVO na zemi zorientuje a pochopí vo co go, tak jsi dávno pryč a hulíš to po zemi 1000 kmh domů co ti petrák stačí... Stoupavost mohla z té vstupní rychlosti být 200 - 250 metrů za sekundu, takže ve třech kilometrech mohla mašina být za 15 sekund bereme - li v potaz opadání rychlosti vzhledem k nedostatku tahu motoru. Otočka radaru mohla trvat 2 - 3 sekundy, takže než radarovčík zjistil směr a rychlost útočícího letounu, bombička už letěla odjištěná .... To, že dolet suchara u země na této rychlosti byť se třemi baky (na čtvrtém závěsníku byla AP) byl malinký, nehrálo v konečném důsledku roli - jak jsem psal výš, nepočítalo se s návratem pilota z ostré akce, resp. byla to povolená a plánovaná ztráta.
AP byla vybavena časovačem, proto byl i speciální závěsník, který obsahoval i spouštěcí mechanizmus časovače a i proto byla tehdy jedna z technologických překážek spolehlivý závěsník, aby nedošlo k aktivaci časovače nad vlastním územím.
Ad poslední věta - vzhledem k výše uvedenému je diskuze o návratu pilota na základnu v podstatě irelevantní.
Velmi symbolické "Peace, brothers!" pokud si uvědomíme, kolik atomových zbraní bylo k dispozici před podepsáním smlouvy SALT 2 na obou stranách.... Stačily k několikanásobnému zničení zeměkoule a víc neřeknu, neb jsem stále vázán mlčenlivostí a přece jen se zítra žením, soudruzi DD
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 22:01
Lejzy
Tak nejak jsem si to predstavoval.

Zase ale k nekolikanasobnemu zniceni zemekoule nestaci ani vsechny JZ co kdy byly vyrobene. Civilizace jo, ale ne zemekoule a zivota na ni. Bezna bomba ma dosah maximalne nekolik km.
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 22:04
tonde   
...no tak života, no, ty detailisto.... jinak platí první část této věty
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=413183&lan=0
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 22:07
leonell
Diky vsem a Tondemu za detailni rozbor zvlaste
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 22:01
Lejzy
Tonde nemaz to furt, neda se ti odpovidat!
 

Su-7 a AP   17. 6. 2011 / 22:02
tonde   
...jsem byl na pivu a měl jsem tam fatální překlepy DDDD
 

Su-7 a AP   18. 6. 2011 / 10:49
leonell
Mohl by někdo ještě upřesnit toto?

>piloti odhazovali pumy ručně podle údajů umělého horizontu

Pokud mé znalosti stačí tak umělý horizontu ukazuje náklony letadla proti neutrálnímu resp kalibrovanému stavu. K správnému odhození potřebuji mít nějakou referenci aktuálního umístění, ať už vizuálním kontaktem (nad řekou, nad vesnicí), navigačním zdrojem (zaměření radiomajákem) nebo časovým odpočtem oproti poslední známé pozici.
Ale umělý horizont? Opět mi něco uniká

Díky.

 

Su-7 a AP   18. 6. 2011 / 10:54
Lejzy
Myslím, že tam píše, že lítali srovnávačkou. Umělý horizont bych tipl na těch 45 stupňů a vůbec správné provedení celého manévru, ale snad to Tonde vyjasní. (pokud vůbec smí a pokud vlastně ví, jak to dělali, když to bylo tajné)
 

Su-7 a AP   18. 6. 2011 / 11:39
tonde   
bohužel neobjasním, PBK-2 neznám a tudíž nemůžu porovnat co mohl nahradit umělý horizont. Možná dandee by přispěl svou troškou do mlýna, jestli na Su-22 neměl principielně něco podobného....
 

Su-7 a AP   18. 6. 2011 / 11:08
Lejzy
z valka.cz

Piloti ČSLA nacvičovali dvě zteče odhozu jaderné munice (zatím nevím označení - pokud víte doplňte) a to:

a) pod úhlem 45 stupňů, letoun měl rychlost cca 1050 km/h a výšku cca 70 m nad zemí!!!, odpočet odhozu si musel připravit pilot sám označením do mapy před samotným odletem, tato vzdálenost byla 6-8 km před cílem, tedy letoun nabral potřebnou výšku a rychlost a v dané vzdálenosti začal stoupat do úhlu 45 stupňů a poté munici odhodil, ta svévolně doletěla do místa určení. Údajně při započetí výcviku byly první odchylky od místa odhozu činily až 6 km!!, po zacvičení odchylky činily cca 200 m. Což mě osobně při podmínkách letu a bez podpory počítače mi přijde jako fantastické (verze BM, BKL již měl zbraňový automat PBK-2 a počítal předem daný čas a v tomto čase odhodil).

b)pod úhlem 110 stupňů, kdy za stejné rychlosti jako předchozí vystoupal do 4000 metrů a tam pod tímto úhlem a s letounem na zádech munici odhodil, jenže odhoz byl již nad místem dopadu, tedy letoun vlétl hluboko do území protivníka s jeho plnou podporou PVO !!, tam odhodil a musel se vrátit zpět. Je jasné že tento manévr nebyl často nacvičován.
 

Su-7 a AP   18. 6. 2011 / 11:24
leonell
Jsi hvězda.
Ještě mi najdi jak spočítat místo odhozu a já se zítra pokusím připravit plugin pro XPLANE pro vyhodnocení místa dopadu a můžeme na Doupově cvičit

Akorát máme asi jenom Mig21, o jiném aspoň trochu akceptovatelném (sovětském) letadle pro tuto misi nevím (opět mluvím o XPL).
 

Su-7 a AP   18. 6. 2011 / 11:47
Lejzy
Tak takovouhle informaci asi nikde nenajdes. To si budes muset odvodit sam. Vubec ani v rustine toho o PBK-2 moc neni, vzdy jen zminka, ze existoval.
 

Su-7 a AP   18. 6. 2011 / 12:35
leonell
Mňo, jestli dobře chápu z tebou odkázaného dokumentu:

>odpočet odhozu si musel připravit pilot sám označením do mapy před samotným odletem

ale i toho původního:

>Přístroj PBK-2 jsme přestali brzo používat, neboť neplnil očekávanou funkci - piloti odhazovali pumy ručně podle údajů umělého horizontu.

...tak s tím ručním výpočtem odhozu nemá PBK-2 co dělat.

Takže spíš cosi jako:
http://www.balistika.cz/vnejsi_teorie.html
 

Su-7 a AP   18. 6. 2011 / 13:22
Lejzy
Tak jsem to myslel. Ona stejne v tom simulatoru bude ta balistika zjednodusena.
 

Su-7 a AP   18. 6. 2011 / 14:15
Lukas.wz   
http://www.palba.cz/printview.php?t=3091&start=0
 

Su-7 a AP   18. 6. 2011 / 14:32
Lejzy
Hm, ale pořád jsou to všude ty stejné informace a čísla, na různých fórech je navzájem opisují, pravděpodobně z jednoho jediného zdroje.
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ