FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů? Jeden příspěvek | Celý strom
Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   11. 6. 2011 / 23:20
Pavel Mácha
Právě sem od Tondeho dostal skličující zprávu kterou mi potvrdilo několik dalších heli-nadějně znějících nicků: "reálných pilotů ani jeden, je tam jeden borťák na Mi-24 a cca 5 lidí, co lítaj ve FS dobře vrtulníky, zbytek lítá vrtulníky jen občas." No blbé..... prosím tedy pěkně těch 5 lidiček kteří lítaj heli víc jak křídláky o sdělení s čím lítaj jaký maj addony a v jakym simu.

Dál sem ždímal Kendyho aby udělal model funkční přístrojovky podle fotky helin který lítam. Repaint udělá, chybí nám modelář - kdo nám pomůže ??


 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   11. 6. 2011 / 23:39
Vita Zenisek
No, minimalne jednoho realnyho helipilota tu mame. Jen se tu moc casto neprojevuje.

A pokud se mohu drze nominovat do te skupinky v simu letajicich, tak kdysi na FS jsem nakonec skoncil u DODOSIM 206 (za pomerne velke penize, ale stal za to www.dodosim.com ). Pro FSX maji jeste UH1, ale o tom nic nevim, protoze jsem simulatory MSFS opustil.

Ted, na X-Plane hlavne:
MD-500D (zdarma), nutna registrace na foru x-plane.org
Bell-206, taky moc hezkej, simulaci systemu se blizici DODSIM, za penize http://store01.prostores.com/servlet/x-planestore/Detail?no=223
BK-117 http://store01.prostores.com/servlet/x-planestore/Detail?no=185

Existuji jeste dalsi hezke free vrtulniky pro X-Plane (treba EC-120, EC-135, R-44)

Vita
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 07:24
Kachna   
přimlouvám se za X-plane, tam se vrtulníky chovají alespoň, jako vtulníky a dá se s nima lítat,...

A ta BK-117 je super.

Ale není divný na přistání přidávat plyn a tlačit?
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 11:19
Mike2811
Přidávat plyn divné není, protože po ztrátě translational lift (netuším, jak se to řekne česky; extra vztlak který vzniká při horizontální rychlosti více než cca 16-20 uzlů) přijdeš o část vztlaku a musíš to kompenzovat vyšším výkonem. Netuším co myslíš tím tlačením, zkus to trochu rozvést...
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 11:47
Pavel Mácha
tlačením myslí strčit cykliku dopředu abys neoral ocasem. Podobně jako na některých simech dopraváků je obtížnost větší než u reálnýho stroje nebo je "zobtížněný" některý prvek. Už jsem psal v jiném stromu, že ne-schopnost zatlačit při přistání je hlavně průšvih pilotů co lítají i křídla. Důvodů k tlačení je celá řada
- špatná centráž, poloha CG ; blbě naloženej, posunutej náklad, spotřebovaný palivo, lehkej pilot
- rychlé odbrždění v malé výšce
- let na max hmotnosti
- silnej vítr
- vítr z blbý strany
- turbulence ze zástavby
- vztlaková díra v rotorovym disku za pilotem
- zapomenutý vyvážení na ocas
atd atd v helině prostě musíš počítat se všim řešit to a přistát
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 12:02
Pavel Mácha
No aspoň něco! To teda národní virtuální hangár moc bohatej nemáme ale i ve světě jsou na tom podobně. Ale k věci:
Také preferuju Xplejn, ale jelikož sem pořád na cestách, k toweru dostanu málo, mam FS2004 ve všech noťasech a guru kuknamyš taky nechce upgradovat takže jsem stále v historii..

Nicméně se blíží dva velké okamžiky X-Plane 10 will be out soon a na podzim vyjde
http://e3.gamespot.com/story/6318629/e3-2011-take-on-helicopters-preview-impressions
Simulovat poškození draku za účelem nachytat pilota při předletovce tu už je je síla!

Dík za linky, moje sou:
Bell206 BK117: http://store01.prostores.com/servlet/x-planestore/Categories?category=Helicopters

Agusta Westland AW139: http://secure.simmarket.com/x-rotors-agusta-westland-aw139-(ab139).phtml

H500D: http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=8994
R22: http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=8773

MI24: .FS2004_-_Nemeth_Designs_Mil_Mi-24P

S300: Nemeth a další z různých zdrojů

Tedy máme věci podobné, ještě projdu všechny pc co kde mam a udělám přehled na jednu stránku. Jinak http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=813 taky není k zahození a odtud už je jen krůček ke 3D brýlým wifině a povozit se uvnitř nohama na zemi nebo si něco hezkýho natočit helicamem
28813 B / 600 x 330 / heli_cam.jpg
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 13:30
Kachna   
Pěkný ale já jsem spíš na to maketový vzezření,... Ale jinak macek je to pěknej,...
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 15:23
Pavel Mácha
Tak to sme na tom podobně, ale u mě platí kovářova kobyla chodí bosa páč sem udělal už několik konverzí do maket ale sám žádnou nemám ! Určo to bude něco takovýho - více lahůdek tady http://heliservis.cz/html/varioshow.html

39117 B / 600 x 344 / var[1].jpg
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 15:42
Kachna   
no, možná až rozlítám 526ku. Ale to je ještě mraky času. Teď musím vyreklamovat 120A regl, protože při připojení baterek mi odpařil konektory a po připojení menších baterek úspěšně zahořel,...
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 12:06
Mike2811
To, že vrtulník by se měl posadit horizontálně je snad samozřejmost, ne ?

Ad vítr - pokud je možnost, tak se taky přistává proti větru, jako u letadel A potom, pokud to tedy není nárazový vítr, je to řekl bych i o něco lehčí...
Nevzniká vztlaková díra až v souvislosti s horizontální rychlostí ?
S čím vlastně lítáš ?
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 12:23
Pavel Mácha
Ad horizont - jistě, potom co ho do toho horizontu dopoklonkuješ
Ad vítr - vrtulník je od toho aby se snim nelítalo jako s letounem a tam kde s letounem
Ad díra - vis při silnym větru je let. Rozebírat díru, její tvar a pozici v disku za různých situací tu raději nebudem.
Ad - moje lítání. Zveřejním ve vhodný okamžik na vhodném místě
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 12:55
Mike2811
Všude se dá přistát proti větru, dokonce rozhodně jednoduššeji než s letadlem, které je tak trochu limitované rwy. Ovšem vítr na něj působí úplně stejně a proto se s vrtulníkem přistává proti větru.

A to já to klidně rozeberu, rád se dozvím něco nového. Díra je situace, kdy se list s ohledem na vítr proti mase vzduchu fakticky nepohybuje, tzn. na dané části nevzniká vztlak. U takového EC nebo Bellu by měl být vlevo a např. Mil-24 naopak vpravo. Při nízkých rychlostech + větru může vzniknout jen u osy rotoru, kde ovšem vzniká jen malá část vztlaku, právě s ohledem na nízkou rychlost listu. Proto by mne celkem zajímalo, jak velký efekt může ta díra při přistání mít. Tedy za předpokladu, že s tím nesedáš ve vichřici...

To jsem netušil, že to podléhá státnímu tajemství, obzvlášť, když už jsi to řekl třeba Kendymu. Pokud se za to stydíš, tvoje věc.
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 15:40
Pavel Mácha
Opakuju: Není to na téma sem, páč se na to díváš očima Leona Davinčího. Dnes už je pro moderní konstruktéry rotor zapomenut jako hlavní prvek letu vrtulníku který je potřeba zkoumati. Dnešní konstruktéři modelují a pracují se vzdušninou kterou rotor pouze uvádí do takového stavu, který zajistí přesně to, co má vrtulník dělat. Tedy ne rotor, jako za Davinčiho, ale vzdušnina je tím, co je ve skutečnosti ve styku s relativně klidným okolním prostředím. Pakliže modelujeme vzdušninu, rotor už je pak jen nezajímavou a logickou odvozeninou toho, co chceme po vzdušnině. Pokud vůbec přijde řeč mezi dnešními konstruktéry na rotor, pak jsou to otázky typu: co se stane, pokud je rotor prostřelen před nosníkem listu v prví čtvrtce hloubky profilu a pokud je prostřelen ve zbytku plochy za nosníkem nebo stojinou.
Co se týče díry, která nikdy není kruhová jako každá jiná díra , ale stále polohu a tvar měnící brambora, mluvíš o ideální situaci která v podstatě nikdy nenastane a tou je dokonalý dopřední let v podmínkách MSA. Vichřici si můžeš nahradit, přetíženým nebo rozváženým vrtulníkem, nebo pilotem, který ignoruje houkačku min rotor rpm - kus křídla na jedné straně pak najednou upadne úplně stejně a to hlavně v případě, že neumíš rychlý výpočet polohy díry v dané situaci nebo tuto možnost prostě ignoruješ. Vypusť z hlavy přesvědčení, , že to je jen dílo velkých rychlostí.

Kedny nic neví páč na otázku co to bude sme se ještě nedopracovali, chybí nám modelář tak na něj nežárli, žádný mezistátní tajemství se nedověděl
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 17:03
Rychlokvaška
Teda Mácho, bereš si takhle běžně na instruktorování do éra tlumočníka?

P.S. Proč to není na téma sem?
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 17:21
Mike2811
Taky bych řekl, z těchto článků (pokud jsou tedy fakticky přesné) se stává to pravé rodinné stříbro péráku, pro které stojí za to sledovat to tu prakticky denně, protože každého občas chytne spisovatelská slina a zbytek se potom dozví z nejrůznějších oborů zajímavosti, o kterých neměl ani tušení...
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 20:37
Pavel Mácha
Pokud máš tušení dřív než se zahlušíš vyhráváš Pilot, pokud chce létat dostatečně
bezpečně, měl opravdu vědět, kam se mu stroj za letu bude "hroutit", což samozřejmě souvisí s povědomím o tom, kde se v azimutálním koláči ztrácí vztlak. Další "drobností" je skutečnost, že tahle nepříjemnost se může nešťastnou shodou okolností při vyklesávání sečíst s vortexem, a pokud v ten okamžik udělá pilot zatáčku (náklon) na špatnou stranu už to nerozchodí.. Když pudeš jednou dělat CPL, najdeš v banku otázky teto konstrukce: Vrtulnik se pohybuje (dopředu, dozadu bočí doprava, doleva) rotor točí (doprava doleva) Kde je (postupující ustupující) list ? Spočti si počet kombinací které z toho lze úředníkem udělat. Takových otázek je v testu vždy několik a lidi to spolehlivě pletou. Konstruktéři tomu dávají takový význam, že by nejraději přístroj, který by velikost a polohu brambory pilotovi zobrazoval. Piloti tohle berou jako scifi a raději o tom nechtěj slyšet, ale pro konstruktéry je to výzva jak pro bejka červenej hadr Osobně věřim že nějakej takovej indikátor v kokpitech helin jednou bude.
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 23:02
Swordfish   
Nemůžete mi prosím někdo vysvětlit alespoň: 1) otázky teto konstrukce a potom 2) že by nejraději přístroj, který by velikost a polohu brambory pilotovi zobrazoval.Nějak mi to není moc jasné
Na hemeroidy si zatím nemohu stěžovat.Předem díky.

 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 22:19
kuma   
Obdivuji didaktickou hodnotu některých těchto příspěvků. Skutečné rodinné stříbro.
Co se týče nás, plebsu okolo, nezbývá mi, než použít citát, který je mimo jiné i v záhlaví aeronovin: “Ti, kdo ignorují historii, jsou odsouzeni k tomu, aby si ji zopakovali.” Tak jen do toho!
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 22:28
Pavel Mácha
Kumo a ty hemeroidy už sis vyléčil?
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 22:53
kuma   
No to je přesně to, na co upozorňuju. Místo abys své letecké zkušenosti aspoň trochu uspořádal, tak aby z nich nějaký méně zkušený letec mohl něco mít, tak jen vršíš chaotické výkřiky tu o tom aerodynamickém jevu tu o onom, tu o průstřelu rotorového listu, tu o tom, jak s tím či oním něco vyrobíš, zkonstruuješ, zprostředkuješ, uděláš.

Méně by bylo více. Pokud ovšem opět nechceš jen ohromit obyčejný plebs tím, co dokážeš, kde jsi byl, co jsi všude zažil, komu jsi vlastně ukázal, jek se to má dělat - protože to je tvá nejsilnější stránka ve všech kapitolách, které jsi ze svého života zveřejnil. Všechny do jedné jsou o tom, jak jsi těm kolem ukázal.

Tak, prosím, i zde přestaň pouze vykřikovat a ukaž. Pokud nic jiného, tak alespoň jméno kina, v jehož balustrádě jsi se vylíhl.

Jo a co se týče mého zdraví, tak asi každý den tu věc hmatáš na svém zadku a proto si myslíš, že i ostatní tou nemocí musí trpět. Jsi na omylu, hemoroidy (tak se to totiž píše) nemám. Na rozdíl od tebe si myslím, že zdraví jedince do této diskuse nepatří, ale pokud bez toho nedokážeš žít, O.K. už si postupně zvykáme.
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   11. 6. 2011 / 23:52
ice
Netušim, jestli patřim mezi 5 "vyvolených" Ale lítám jen vtulníky a myslim, že dobře Lítam krásku Mi 24 od Nemethů na FS9.
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 08:48
Snake.d   
Mi-24
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 10:09
Maverick24
FS 2004 ND Mi-24, ND Mi-17
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 10:21
Stan   
FS 9- Nemeth Design Mi 24, Mi 2,
Charlievictor.net - AS 355N
Dodosim - Bell 206

Som este zvedavy na toto
http://www.hovercontrol.com/cgi-bin/ib3/ikonboard.cgi?s=163802ee0409e5e5498a1fae9d40c246;act=ST;f=1;t=18510;st=220
 

Kdo je tu z grupy 5ti helipilotů?   12. 6. 2011 / 11:34
Mike2811
FSX - ND EC-135, vyjímečně zkusím něco jiného...
Dříve - FS9 - tam AS-350 od ND, Bell 212 od Jordana Moore, EC-135 by Heiko Richter...
A zkoušel jsem i X-plane, v normálním letovém režimu jsem nepoznal žádný signifikatní rozdíl, ale neporozuměl jsem si se simem samotným, takže na hlubší prozkoumávání to nebylo...
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ