V zásadě je ten IFR let s detaulfními řídícim celkem na nic (asi už jsem zmlsaný živými řídícími). Celé IFR je o tom že nepotřebuješ výhled z okna a koukáš jen na přístroje, nebo se případně necháváš vektorovat až do konečného budu přiblížení letiště.
IFR navigace se rozlišuje na NON-RNAV a RNAV.
NON-RNAV navigace vychází pouze ze základních radionavigační přístrojů jako jsou VOR, NDB, DME, ILS...Tzn. letíš podle stanovené trasy pro tyto lety, v ČR je to trasa W32 a dá se zní dostat na jakékoliv letiště v ČR, jen v Praze už nejsou NON-RNAV příletové trasy, tam si tyto letdla přebírá řídící a vektoruje.
Pro let LKPR-LKTB to vyzerá asi takto. Direct VOZ (naladíš na VOR 116,30 a letíš přímo když nemáš řícího, pokud jo tak tě navede), Z92 (to je trať mezi VOZ a BODAL) BODAL (ten najdeš po určité vzdálenosti co píšou v mapě, až tu vzdálenost budeš mít začneš točit na příletový brněnský STAR, pro dráhu 27 pokračuje na VOR BNO)
Myslím že pochopení NON-RNAV navigace by měla být základ pro další IFR lety, člověk pochopí v zásadě jak to vše funguje a FMC je pro něj hračka.
RNAV ta vychází už z pokročilých navigačnch prvků jako je FMC, GPS. Základní odlišností je že neletíš podle radionavigačních bodů tak, že by si je někde ladil ale letíš podle bodů co máš ve svém palubním počítači. Povětšinou jsou to body prostě virtuální které bez databáze a počítače není šance trefit. Tzn zadáš stanovenou trasu podle letovho plánu a letíš podle ni. Zadáváš tam jak odletový SID, trasu, tak příletový STAR.
V FS bez nějaký addonů se létá taková pseudo IFR navigace, podle GPS a té zmíněné pomoci detaulfního řídícího.
|
|