FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
komunikácia s vežou Jeden příspěvek | Celý strom
komunikácia s vežou   10. 6. 2011 / 23:59
stanley84
mám jednu otázku, počas letu komunikujem s vežou, čo je prirodzené v tejto hre, ale vždy to je iba o tých istých frázach, pritom čítam v ATC okne komunikáciu okolitých lietadiel, kde im letový dispečer hlási napríklad zmenu letovej hladiny a podobne. Je na to nejaká aplikácia, ktorú treba do hry nainštalovať?
 

komunikácia s vežou   11. 6. 2011 / 00:08
Fishbed   
pokud letíš IFR tak i tobě bude měnit FL
 

komunikácia s vežou   11. 6. 2011 / 00:18
stanley84
priblíž mi prosím let IFR, potrebujem sa to naučiť
 

komunikácia s vežou   11. 6. 2011 / 00:22
Tragédie v JRD
Ve flightplanneru das naplanovat let podle pravidel IFR. Naplanuje ti let. Pak se hodis na vychozi letiste. A letis jako normalne, jen je tam vic komunikace, a ridici te bude ridit tak, jako ostatni letadla, u kterych to vidis.
 

komunikácia s vežou - nebo taky nic...   12. 6. 2011 / 20:12
Buenos Aires   
Se mnou tam ještě nikdy nikdo nehovořil. Udělal jsem přesně to co si napsal a lejno Tak mi třeba, kdyby Ti to nevadilo řekni, co bych tak mohl dělat blbě. Předem dík.
 

komunikácia s vežou - nebo taky nic...   12. 6. 2011 / 20:19
Tragédie v JRD
Začít povídat musíš ty... IFR clearance blá blá blá...
 

komunikácia s vežou - nebo taky nic...   12. 6. 2011 / 20:37
Buenos Aires   
Já vím hovno a zasviňovat tím pérák nechci. Tak na to zapomeň, jsou důležitější věci
 

komunikácia s vežou - nebo taky nic...   13. 6. 2011 / 01:33
Buffus
Zmáčkni středník nad tabulátorem (platí pro FSX, pro FS9 si už nepamatuju, ale myslím, že to je stejné). Objeví se ATC window a dál volíš čísla dle potřeby (ne na numerické, ale na alfanumerické klávesnici)...
 

komunikácia s vežou - nebo taky nic...   13. 6. 2011 / 15:21
Buenos Aires   
Moc děkuji, už se mnou mluví. Předělal jsem některé aircraft cfg., takže i sprostě, což mě momentálně vyhovuje
 

komunikácia s vežou   11. 6. 2011 / 00:23
Fishbed   
lety IFR jsou lety podle přistrojů. Instrument Flight něco.......pak máš lety VFR- Visual Flight něco. Při letu IFR jsi naváděn podle NDB majáku, ILS a pod.....ale o tom by ti řekl víc nějakej pajlot....ja sem jen ušmudlanej mechanik ale základ letů IFR je hezky popsanej tady v sekci články...zkus přečíst, určitě to pochopíš
 

komunikácia s vežou   11. 6. 2011 / 00:28
stanley84
Skúšal som aj naplánovať let cez flightplaner, ale zmeny som nepostrehol. Reaguje to iba na default lietadlá, alebo aj na PMDG 747 a pod?
 

komunikácia s vežou   11. 6. 2011 / 00:29
Tragédie v JRD
Jakékoli.
 

komunikácia s vežou   11. 6. 2011 / 00:31
Mike2811
A zakliknul jsi tam tu položku IFR ?
 

komunikácia s vežou   11. 6. 2011 / 00:33
stanley84
neklikol... Ďakujem, dnes to už nebudem skúšať, ale zajtra v skorých ranných hodinách sa do toho pustím. Díky chalani...
 

komunikácia s vežou   11. 6. 2011 / 00:45
Biker
Jen pro doplnění:

IFR - Instrument Flight Rules (pravidla letu dle přístrojů)
VFR - Visual Flight Rules ( pravidla letu za viditelnosti země)
 

komunikácia s vežou   11. 6. 2011 / 09:04
Gelba
V zásadě je ten IFR let s detaulfními řídícim celkem na nic (asi už jsem zmlsaný živými řídícími). Celé IFR je o tom že nepotřebuješ výhled z okna a koukáš jen na přístroje, nebo se případně necháváš vektorovat až do konečného budu přiblížení letiště.
IFR navigace se rozlišuje na NON-RNAV a RNAV.

NON-RNAV navigace vychází pouze ze základních radionavigační přístrojů jako jsou VOR, NDB, DME, ILS...Tzn. letíš podle stanovené trasy pro tyto lety, v ČR je to trasa W32 a dá se zní dostat na jakékoliv letiště v ČR, jen v Praze už nejsou NON-RNAV příletové trasy, tam si tyto letdla přebírá řídící a vektoruje.
Pro let LKPR-LKTB to vyzerá asi takto. Direct VOZ (naladíš na VOR 116,30 a letíš přímo když nemáš řícího, pokud jo tak tě navede), Z92 (to je trať mezi VOZ a BODAL) BODAL (ten najdeš po určité vzdálenosti co píšou v mapě, až tu vzdálenost budeš mít začneš točit na příletový brněnský STAR, pro dráhu 27 pokračuje na VOR BNO)
Myslím že pochopení NON-RNAV navigace by měla být základ pro další IFR lety, člověk pochopí v zásadě jak to vše funguje a FMC je pro něj hračka.

RNAV ta vychází už z pokročilých navigačnch prvků jako je FMC, GPS. Základní odlišností je že neletíš podle radionavigačních bodů tak, že by si je někde ladil ale letíš podle bodů co máš ve svém palubním počítači. Povětšinou jsou to body prostě virtuální které bez databáze a počítače není šance trefit. Tzn zadáš stanovenou trasu podle letovho plánu a letíš podle ni. Zadáváš tam jak odletový SID, trasu, tak příletový STAR.
V FS bez nějaký addonů se létá taková pseudo IFR navigace, podle GPS a té zmíněné pomoci detaulfního řídícího.


 

komunikácia s vežou   12. 6. 2011 / 01:57
Algy   
Když už se to tu nakouslo, nevíte někdo a nějakym addonu do FS9, kterej by vyměnil default řídícího?
Objevil jsem jen nějakej VoxATC - vypadá slušně, ale je jen do FSX.
 

komunikácia s vežou   12. 6. 2011 / 16:47
Teflon_490   
Jeste je jakejsi Radar Contact.
 

komunikácia s vežou   13. 6. 2011 / 19:55
Algy   
aha, na ten jsem taky narazil, ale nějak jsem nepochopil, k k čemu ten addon je. Dík.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ