,,,trosku bych oponoval s tou těžkostí uplatnění bez licence... Navazuji sice na tebe, ale neber to přímo na to, že tě poučuji, spíš je to příležitost k napsání pár řádků z praxe v údržbě, předpokládám, že ty i majky tyto věci víte .
Nejsou na světě jen velké aerolinky je spousta soukromých firem se zlíny, cessnami, pipery atd, některé fungují jako spíš zájmové kroužky, jiné už jako seriozní servisy, neboli střediska údržby dle Partu M, potažmo 145. V takovýchto organizacích můžeš pracovat "pod dozorem" a sbírat praxi atd a pokud nejsi levý jak šavle a nevypíchneš si oko šroubovákem, myslím si, že je šance se tam někde uchytit, sice začít od píky byť s vysokoškolským totulem, ale život je takový. Přehled o firmách určitě je, namátkou (beze jmen, abych nedělal reklamu ), v Košicích minimálně dvě, Prievidza je jasná, Trenčín rovněž, Trnava bez debat , Bratislava minimálně tři až čtyři seriozní firmy, Nitra jedna až dvě, Prešov minimálně 2 firmy, v Kamenici se rýsuje velmi zajímavý projekt a na spousty dalších bych si musel vzpomenout, takže bych to až tak černě neviděl. Neříkám, že všude mají velké transparenty "přijmeme technika, licence není nutná", ale myslím že s trochou snahy to jde. A pokud je člověk manuálně zručný - což je u technika základ - a ještě k tomu nemá v hlavě vymeteno, tak takového rozumný majitel firmy rád vezme od začátku a vypiplá si ho, vždyť návratnost investice do eroplánu není za půl roku, takže se vyplatí člověka vychovávat rok od nuly...
Takže hlavně myslet pozitivně, myslím si, že s uplatněním to nebude tak tragické. Jen netřeba hned počítat s místem technického ředitele a platem 50.000 korun Kachna sice psal, že techniků je dost - ale ono je to relativní, šikovných techniků je hodně málo. Např. v česku bys šikovné motoráře na rotax napočítal na prstech jedné ruky a ještě by ti jich mohlo pár chybět a to rotaxů lítá po republice požehnaně. Rozbij prasátko, zavolej do vídně do rotaxu, zaplať si pořádné školení, nauč se ten motor do šroubku a minimálně tři firmy v republice tě osloví pokud bude z vídně reference, že jsi dobrý. A to je příklad jen na jednom jediném typu motoru, můžeš si to takhle na drobné rozebrat sám. Další pole neorané, kde je hlad po opravdu šikovných lidech je avionika malých letadel Dobrých avioniků a elektrikářů je kurevsky málo A takový šikovný technik na vrtulník? Ajaj, kolik firem by po tobě skočilo, stačí rozhodit sítě a ona po tobě nějaká sáhne a si tě vychová...
No a s těmi moduly - to je holt systém celé LF, to snad radši nebudu komentovat, jak ta škola dopadla....
peace, brothers! |
|