| | | touchdown u atr 26. 5. 2011 / 20:42 | |
| | pls jakou rychlost má mít při touchdownu atr 72/42 |
| |
|
| | | touchdown u atr 26. 5. 2011 / 20:46 | |
| | No, pádovou při dané konfiguraci klapek a zatížení. |
| |
|
| | | touchdown u atr 26. 5. 2011 / 20:48 | |
| | Takovou, aby neurval podvozek a aby neztratil vztlak... takových 160 - 130 kts typuju... |
| |
|
| | | | touchdown u atr 26. 5. 2011 / 20:56 | |
| | Nechápu. "Neztratil vztlak"? Vždyť právě ztráta vztlaku je to, čeho chceme docílit při přistání.
A k těm rychlostem ... Ufff ... 130 - 160 kts? To je rychlost cca na přiblížení (+/- autobus). Pádovka je podstatně menší. |
| |
|
| | | | | touchdown u atr 26. 5. 2011 / 21:00 | |
| | No já to jen typnul...u nás játra nepřistávaj ... tým vztlakem jsme myslel, aby sebou nesek o dráhu... špatně jsem se tedy vyjádřil. |
| |
|
| | | | | | touchdown u atr 26. 5. 2011 / 21:33 | |
| | | |
|
| | | | | touchdown u atr 26. 5. 2011 / 22:14 | |
| | No, v tom je ale rozdíl mezi malými a velkými stroji, u malých platí to, co říkáš (přistání je pád z nulové výšky, v ideálním případě), u velkých to ale neplatí, přistává se na rychlosti větší, než pádové (protože pádové charakteristiky těch letadel nejsou ničím, co bys chtěl zažít).
Nicméně ty zde uvedené rychlosti pro ATR jsou fakt přemrštěné, je to kolem 100-110kts při dotyku (můj odhad zakalený šedí mizejících vzpomínek) |
| |
|
| | | | | | touchdown u atr 26. 5. 2011 / 22:23 | |
| | | |
|
| | | | | | touchdown u atr 26. 5. 2011 / 22:24 | |
| | | |
|
| | | | | | touchdown u atr 27. 5. 2011 / 11:29 | |
| | U krátké i pod 100, u dlouhé v icingu i pres 120. Max tyre speed 160. |
| |
|
| | | touchdown u atr 27. 5. 2011 / 01:29 | |
| | | |
|
| | | | touchdown u atr 28. 5. 2011 / 00:55 | |
| | | |
|
|