|  |  | NAT tratě - časové omezení 22. 5. 2011 / 20:13 | |
|  | Vím že existuje nějaké časové vymezení, kdy se mohou létat NAT tratě v daném směru (západ/východ). Jaké jsou tyto časy a existují výjimky, kdy se může letět i mimo něj? A proč vůbec toto omezení bylo zavedeno? |
| |
|
 |  |  | NAT tratě - časové omezení 22. 5. 2011 / 20:21 | |
|  | Platí jen jeden den, časy jsou ve zprávě o OTS uvedené, mění se to každý den podle větru. Můžeš letět i mimo, tzv. random track, ale pak v případě, že to bude s OTS kolidovat, budeš zpravidla omezován, třeba dostaneš nízkou hladinu, pod OTS, nebo naopak nad (což můžou využívat a využívají snad jen bizjety). Tzn. proplétat se přes OTS po random tracku je bolestivé |
| |
|
 |  |  | NAT tratě - časové omezení 22. 5. 2011 / 20:47 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | NAT tratě - časové omezení 22. 5. 2011 / 21:17 | |
|  | Právě, ty časy platnosti NATů se mi nezdály. Chvíli jsem sledoval flightradar24 u Irska, a zdálo se, že spoustu airlinerů vlétá/přilétá do/z NATu i mimo tyto časy...
Spíše mi jde tedy o "real world experience"  |
| |
|
 |  |  |  |  | NAT tratě - časové omezení 22. 5. 2011 / 22:10 | |
|  | No, tak co se tyce realnosti natu na ivao shanwick strankach, tak to je prevzato z aktualnich natu, takze tam neni cemu neverit, a k tem casum kdyt tam leti, to asi muzou byt ty random routes. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | NAT tratě - časové omezení 22. 5. 2011 / 22:15 | |
|  | OK, ještě jedna věc - dejme tomu, že eastbound NATy končí v 0800z - to je tedy čas, do kdy se vydává povolení, nebo čas, do kdy už nesmí v NATu letět žádné letadlo? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | NAT tratě - časové omezení 23. 5. 2011 / 00:57 | |
|  | co myslíš tím že eastbound NATy končí v 0800z ?
NAT - North Atlantic Territory končit nebude, ta oblast existuje a přetrvává po celou dobu a je charakteristická tim, že je v ní požadavek na schopnost letadel pro let v RVSM a MNPS provozu.
Ale tys asi myslel, co se bude dít po konci platnosti Track message pro východní systém organizovanejch tratí OTS.
V období mezi platností eastbound a westbound orgainzovanym systémem tratí se v NAT dá letět taky, ale musí to schválit středisko OAC a ona "Random track" nesmí křížit OTS trať, pokud by byl let plánovanej v oblasti OTS, pak let musí vést za poledníkem 30°W po tratích publikovanejch v předchozí Track message. Pokud se bavíme o letech v období blízko platnosti následující Track message, tzn. v podstatě skoro proti provozu, pak trať musí vést mimo systém OTS. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | NAT tratě - časové omezení 23. 5. 2011 / 08:00 | |
|  | Díky za upřesnění - ale pořád čekám na odpověď, zda časové rozpětí platnosti track message znamená období pro udělení povolení na tuto trať, nebo po tu dobu, kdy na ní může letět letadlo. Předpokládám ale, že to bude to první, jelikož si pak nedokážu vysvětlit mezeru 0800z - 1130z, kdy končí východní tratě a začínají západní tratě... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | NAT tratě - časové omezení 23. 5. 2011 / 08:50 | |
|  | Jo, taky mi to tak prijde, ze ta mezera tam je prave na to, aby stihly doletet lety z jednoho smeru nez zacnou litat z druhyho smeru. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | NAT tratě - časové omezení 23. 5. 2011 / 11:42 | |
|  | podle mě platnost track message bude "zaručovat" vydání povolení k přeletu NAT. V přechodovym období let na konkrétních tratích schválí na základě podmínek (vítr, aktuální provoz, plánovaný provoz, aj.) OAC individuálně, si myslim teda.
Nevidim moc důvodů proč v tom období nějak provoz omezovat, pokud nebude kolidovat s hlavním směrem provozu. |
| |
|
|