No jo, jednu "urban legend" vyvrací, další naopak ve článku přiživují, viz "Piloti v USA jsou učení se ke kritickým režimům za letu nedostat. Třeba pády se neučí jako poloakrobatický prvek jako u nás, ale jako vybrání kritického režimu, zejména při stoupání po vzletu s minimální ztrátou výšky, potlačením pouze na horizont a okamžitým plným výkonem". To už přestává platit poté, co zjistili, že snaha o takovéhle vybírání pádu vedla k problémům, že letci nedokázali letadlo z přetažení včas dostat Pak kvůli snaze udržet výšku měli problém letadlo z pádu či přetažení vyvést. Nové poznatky a doporučení FAA vedou k tomu, aby se při vybírání pádů nebrala minimální ztráta výšky jako dogma a naopak se dle aktuálních podmínek její nutná ztráta akceptovala. Navíc se sjednotil postup pro vybírání pádu a zábrany pádu. Boeing už na to zareagoval a zcela překopal kapitolu "stall recovery", Cirrus se zdá, že ještě ne
viz http://www.faa.gov/other_visit/aviation_industry/airline_operators/airline_safety/safo/all_safos/media/2010/SAFO10012.pdf
http://uprta.org/faa-to-seek-major-changes-in-pilot-training/ |
|