| | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 18. 5. 2011 / 23:50 | |
| | | |
|
| | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 07:30 | |
| | | |
|
| | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 09:43 | |
| | Podle leteckého rejstříku to byla funglovka, rok výroby 2011 a zapsáno 5.4.2011... A patřilo to ještě výrobci - ví o tom stroji někdo něco? Byl to nějaký tovární let, nebo dodávací? |
| |
|
| | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 11:01 | |
| | Byl to zkušební let...
Při letu se myslím pokud jsme dobře ve vysilačce dobře poslouchal ,,začínám vrtat" asi ploché vývrtky -> pilot to nějak nezvládl a poté vyhodil záchraný padák..padák od letadla se myslím otevřel až 200m nad zemí... Nevím to jistě, ale slyšet pak ve vysilačce ,,nezvládám to" - to člověka opravdu pak zamrazí ještě když letí solo přeškolení na C172, ještě když jsem před 20 minutama jel po zemi kolem toho éra, mával jsem na pilota jak se chystá na let a pak tohle - o zajímavý zážitek .... Hlavně že vše dobře dopadlo |
| |
|
| | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 12:06 | |
| | Neodpustím si povzdech - ten padákový vynález je báječné zařízení... Nevadilo by, kdyby ho měly i "větší" malá letadla častěji !! |
| |
|
| | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 12:13 | |
| | take jumbo |
| |
|
| | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 13:25 | |
| | Ano, to by ty padačiska musely být sakra velké... Ale na takovou kategorii C-172 to existuje, je to jen otázka zvyku a peněz. |
| |
|
| | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 13:26 | |
| | tusim SR22 je tahsia nez C172 a pokial viem SR22 to uz ma v zakladnej vybave .. |
| |
|
| | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 13:27 | |
| | ale popravde pri viac motorovych som to este nevidel |
| |
|
| | | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 13:30 | |
| | A vis proc to ma ten ciruss? .) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 13:34 | |
| | v prvom rade na zachranu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 14:20 | |
| | Protože neumí vývrtky? /jen narážím na to, co jsem si dneska přečetl na aerowebu / |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 14:36 | |
| | Já bych spíš řekl, že padák je jediná možnost jak u cirkuse vybrat vývrtku. Buď padákem nebo bagrem
Ale pozor, nesmí se zaměňovat dva typy padáků. Buď je záchranný vystřelovací systém, třeba BRS, to co bylo na tom Sportstaru a nebo protivývrtkový, ten co je na cirusu nebo taky na skycatcheru. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 14:40 | |
| | Hele, zrovna ten dnesni clanek na awebu píše, ze tohle je oblibena "urban legend" o cirrusech - že nezvládne vývrtku, a proto že je tam padák. A snaží se jí vyvrátit. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 15:04 | |
| | V tom smém článku píšou o 39ti úspěšných vystřelení a o tom, že v POH je doporučeno použít padaák v případě vývrtky, tak jsem z toho nějaký zmeteny |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 15:13 | |
| | Ale SR22 nemá protivývrtkový padák, ta má normální záchranej padák jako ten EV97, akorát větších rozměrů. A jelikož v Americe se neučí vybírat vývrtky, tak je pro ně bezpečnější vystřelit ten záchranej padák.
Tady je nějakej dokument o tom i se záběry z testů: http://www.youtube.com/watch?v=i_B--xSUxBA |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 15:16 | |
| | Tady je ještě video jak se s tím padákem vybírá vývrtka, ale v podstatě to znamená velké poškození, ne-li zničení letounu: http://youtu.be/CAwET3Q9Og4 |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 15:56 | |
| | Ale taky o tom, ze americani se vyvrtky neuci, a tak tam maj na vyvrtky padak. A v komentarich je pak take zmineno, ze se FAA v tomto chytila za nos a neco tam udelala, aby se to ti pajloti naucili regulerne uz v osnovach. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 16:08 | |
| | Tak to sis to špatně přečetl |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 16:20 | |
| | nechapu...
. .. leda ze by jsi ten muj canc vykladal tak, ze FAA do osnov dala pouzivani padaku na vyvrtky, ackoliv puvodni smysl mel byt ten, ze faa se chytla za nos a zacala resit to, ze se tam tak uplne neuci vyvrtky a tyhle veci |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 20. 5. 2011 / 19:30 | |
| | V tom příspěvku, který zmiňuješ, resp. v odkazech v něm uvedených, není o změně přístupu k zábranám vývrtek, ale pádů, tedy nelpět za každou cenu na nulové ztrátě výšky tak, jak je ve článku popsáno. V tom se mění úhel pohledu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 17:09 | |
| | No, je to takový éro, který asi vývrtku umí, ale ne s každym pilotem - a tak je lepší v případě vývrtky vystoupit, než zkoušet, jestli se jí povede vybrat... Mezek byl kdysi taky takovej... (řikal mi jednou jeden pilot, kterýmu chytl motor v C-199, spad nejdřív do vývrtky, vybral kousek nad zemí a žbluňknul do rybníka - prej ne naschvál, ale tvrdil, že to mu zachránilo život... asi měl pravdu) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 16:00 | |
| | No jo, jednu "urban legend" vyvrací, další naopak ve článku přiživují, viz "Piloti v USA jsou učení se ke kritickým režimům za letu nedostat. Třeba pády se neučí jako poloakrobatický prvek jako u nás, ale jako vybrání kritického režimu, zejména při stoupání po vzletu s minimální ztrátou výšky, potlačením pouze na horizont a okamžitým plným výkonem". To už přestává platit poté, co zjistili, že snaha o takovéhle vybírání pádu vedla k problémům, že letci nedokázali letadlo z přetažení včas dostat Pak kvůli snaze udržet výšku měli problém letadlo z pádu či přetažení vyvést. Nové poznatky a doporučení FAA vedou k tomu, aby se při vybírání pádů nebrala minimální ztráta výšky jako dogma a naopak se dle aktuálních podmínek její nutná ztráta akceptovala. Navíc se sjednotil postup pro vybírání pádu a zábrany pádu. Boeing už na to zareagoval a zcela překopal kapitolu "stall recovery", Cirrus se zdá, že ještě ne
viz http://www.faa.gov/other_visit/aviation_industry/airline_operators/airline_safety/safo/all_safos/media/2010/SAFO10012.pdf
http://uprta.org/faa-to-seek-major-changes-in-pilot-training/ |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 20:57 | |
| | ...no prostě došli k tomu, k čemu jsme došli tady dávno.škoda že jsem už nezažil časy, kdy se létaly na Blaníku vývrtky i v sóle....piloti strojníci odchod! |
| |
|
| | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 13:37 | |
| | Akorát u mixérů se to prej pořád zamotává do rotoru.... |
| |
|
| | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 13:40 | |
| | pred vystrelenim odhodit rotor |
| |
|
| | | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 13:44 | |
| | Cipoviny a bigbít, na to vás užije.... ;o))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 14:28 | |
| | | |
|
| | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 12:20 | |
| | "asi ploché vývrtky", on šel s tímhle záměrně do ploché vývrtky? |
| |
|
| | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 12:44 | |
| | Ja bych to chapal spiš jako:
ve vysilačce dobře poslouchal ,, (ku*va) začínám vrtat" - asi ploché vývrtky |
| |
|
| | | | | | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 19. 5. 2011 / 12:54 | |
| | A tady to dole to nechápu:vysoušení,odbahnění (Jáchyme hoď ho do stroje) |
| |
|
| | | Havárie Ev97 Kunovice dnes 6. 2. 2012 / 14:55 | |
| | Závěrečka (nebyla nalezena konkrétní příčina či něčí chyba, spíš došli k několika faktorům, které mohly nastolit podmínky pro vznik nehody - ale prsten neukázali na nikoho) dneska na UZPLN.... |
| |
|
|