FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak fungujou packy Jeden příspěvek | Celý strom
Jak fungujou packy   26. 4. 2011 / 20:25
Python
Ahoj, chtěl bych se zeptat, k čemu slouží takové ty zeleně zakroužkované "turbínky". Mám na to takovou svoji filozofickou teorii: v packu se horký vzduch z kompresorů rozdělí na dvě větve, jednu, která má zůstat horká, a na druhou, ze který se má stát studená. Ta, ze který se má stát studená vleze do prvního chladiče (tý mřížky) a zase vyleze, asi o něco chladnější. Pak jde do tý "turbínky". Tam se podle mě stane to, že se stlačí, zahřeje, a podle Bernoulliho rovnice dojde ke spomalení toho vzduchu, čímž se v tý druhý mřížce celkově ochladí důkladněji, než kdyby k tomu stlačení a spomalení nedošlo. Až vyleze i z druhý mřížky, tak jde do "dekompresoru" (nebo jak se to správně jmenuje, prostě opak kompresoru ), kde se sníží tlak, čímž se ještě víc ochladí. Pak se ta studená a horká větev zase setkají a z packu vyleze nějaká rozumná teplova, která se ještě v jednotlivých zónách doladí trim-airem. Je to nějak tak, nebo úplně jinak? Jo a ještě, těsně pod PACK VALVES tam odbíhaj větve u kterých se píše TURBOFAN, k čemu slouží? Dík za odpovědi.
65828 B / 600 x 385 / schemeaircon300small.gif
 1x  

Jak fungujou packy   26. 4. 2011 / 21:03
Lucky
V prvni casti te turbinky jak rikas je vlastne kompresor kde se zvisi teplota a tlak vzduchu ktery se predtim ochladil v primary heat exchangera postupuje dal tentokrat uz na turbinu kde vykona praci a ochladi se.Ta slaba cervena linka pousti teply vzduch prave za tu turbinu pokud je teplota vystupniho vzduchu z turbiny mensi nez 1,7 stupne celsia aby nedochazelo k zamrzani water separatoru.Ta linka na kterou se ptas a na ktere je mixvalve ktery ti dela vystupni teplotou vzduchu z packu.Takze v podstate jsi to rekl spravne.A ten turofan slouzi k tomu ze na zemi nemas naporovy vzduch pro chlazeni odebirane vzduchu od motoru nebo apu.Proto ho nasava do primary a secondary exchangers
 1x  

Jak fungujou packy   27. 4. 2011 / 17:03
Python
OK, myslím že tomu rozumím. Ještě, na anglický wikipedii jsem se dočetl, že se tam do toho vzduchu dává freon, aby se líp ochladil, co je na tom pravdy? http://en.wikipedia.org/wiki/Air_cycle_machine
 

Jak fungujou packy   27. 4. 2011 / 17:13
Pips   
Vždyť na tom odkazu jasně píšou, že se ke chlazení používá vzduch, narozdíl od freonu

Freon se používal dřív ve většině klimatizací jako chladící médium. To se nepouštělo lidem do ksichtů, to běhalo v uzavřeném okruhu a přes tepelné registry, neboli výměníky se ochlazoval vzduch, který kolem proudí a byl určen k dýchání. Pak se přišlo na to, že freon není tak ideální a že to dělá díry do ozonové vrstvy a začalo se přecházet na jiná chladící média.
 

Jak fungujou packy   27. 4. 2011 / 17:19
Python
Ajo, ach ta moje angličtina
 

Jak fungujou packy   27. 4. 2011 / 21:19
Algy   
Pokud je mi známo, tak každé chladící médium, včetně těch dnešních, obsahuje nějaký typ freonu. Jinak by jaksi nechladilo.
 

Jak fungujou packy   27. 4. 2011 / 23:12
mípa   
Ne tak docela. Freony (halomethany) obsahují chlór který se při rozkladu v atmosféře uvolňuje a narušuje ozonovou vrstvu. Proto byla média na bázi halomethanů /R12, R22) zakázána. Dnes běžně používaná média jsou převážně haloalkany, které obsahují pouze fluor a ten je méně škodlivý. Tato chladiva (např. pod označením R134) jsou ve všech běžných klimatizacích, ale nejspíše budou v brzké době zakázáno také. V profesionálních chladicích zařízeních (zimní stadiony, mrazírny) se jako médium používá čpavek, který vyžaduje podstatně větší kompresi pro zkapalnění, ale na rozdíl od halogenidových médií je velmi levný. Ještě se používal propan, ale ten má horší enegetickou účinnost. Co se konkrétně používá v leteckých klimatizacích nevím, tipnul bych to R134.
 

Jak fungujou packy   28. 4. 2011 / 00:28
Algy   
Jo jo, jedině ten čpavek, ale ten se díky svojí toxicitě používá jak píšeš jen v průmyslovém chlazení (R717). Jinak freóny typu R134a (tetrafluor-ethan) jedou (zatím) vesele dál v masovém zastoupení (spotřebitelská produkce-lednice, auta, domovní klimatizace...). A když vidim,jak se s nima občas zachází (např. v práci), tak je mi kolikrát do breku.

Jinak by mě zajímalo, kolik média se vejde do letadla, např. B737. Nevíte někdo? Pro srovnání:
osobní auto cca 1kg
autobus 20-30kg
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ