|  |  | L-200 vs PA34 200T SENECA II 23. 4. 2011 / 15:52 | |
|  | Ahoj, chtěl bych prosím Vás vědět jestli v reálném letání pilot s licencí na L-200 Moravu může létat i na PA34 200T SENECA II? V případě jakou další kvalifikaci musí získat? Díky moc za informaci.
R. |
| |
|
 |  |  | L-200 vs PA34 200T SENECA II 23. 4. 2011 / 17:19 | |
|  | Nevidím důvod proč ne? Je to pístový vícemotorový stroj jako každý jiný, tudíž by měla stačit kvalikace MEP a přeškolení na typ. |
| |
|
 |  |  |  | L-200 vs PA34 200T SENECA II 23. 4. 2011 / 17:41 | |
|  | Btw.. Vsjo dobrovo, gaspadin VV.. |
| |
|
 |  |  |  | L-200 vs PA34 200T SENECA II 23. 4. 2011 / 19:15 | |
|  | Dokonce mozna i bez toho preskoleni na typ. |
| |
|
 |  |  |  |  | L-200 vs PA34 200T SENECA II 23. 4. 2011 / 19:29 | |
|  | ...zajimavá myšlenka můžeš to nějak rozvést i s patřičným odkazem na předpis? A nerýpu, jen jsem se s takovýmto názorem nesetkal a by mne to oficiálně zajímalo Dík
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | L-200 vs PA34 200T SENECA II 23. 4. 2011 / 20:21 | |
|  | noooo, neco jakoze to je tridni kvalifikace? hm?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | L-200 vs PA34 200T SENECA II 23. 4. 2011 / 22:09 | |
|  | mno, u pilota mi to nic neříká, u technika ano.... Bližší info? Neříkej, že pokud máš MEP, tak si můžeš vzít libovolný pístový dvoumotor do 5700 kilo a letět... To se mi nezdá.... Bral bych úlevu stylu, že má nálet např nad 200 modin MEP jako PIC a pak že místo zhruba obecně obvyklýh dvou hodin a něco na typovku na téměř čemkoli to bude třeba 5 okruhů, ale takle obecně čéče nevím... Pokud máš SEP, taky je to třídní kvalifikace a taky nemůžeš lítat bez přeškolení fšechno, co splňuje SEP.... Či se mýlím? Neříkám, že mám stopro pravdu, ale flašku bych vsadil  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | L-200 vs PA34 200T SENECA II 23. 4. 2011 / 22:24 | |
|  | Pokud provozovatel souhlasi, tak s tim muzes litat bez (preskoleni). |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | L-200 vs PA34 200T SENECA II 23. 4. 2011 / 22:25 | |
|  | hm, zajímací. Můžeš odkázat na patřičný předpis? Dík. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | L-200 vs PA34 200T SENECA II 23. 4. 2011 / 22:41 | |
|  | Na webu easy jsou ty kvalifikace. Nedari se mi najit to uvolneni z rozdilovky od provozovatele. Ale je to na nem jestli ti neco da, pripadne kolik. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | L-200 vs PA34 200T SENECA II 23. 4. 2011 / 23:33 | |
|  | Pilot s triednou kvalifikaciou MEP podla JAR FCL-1, skutocne moze podla predpisu lietat na akomkolvek viacmotorovom piestovom lietadle bez obmedzenia. V idealnom pripadne si prestudujes letovu prirucku a letis. Pretoze ti to jednoducho tvoja triedna kvalifikacia dovoluje. Co sa tyka typovej kvalifikacie podla JAR FCL-1, tak "typovku" potrebujes na kazde viacpilotne lietadlo, kazde turbinove lietadlo, kazde HPA lietadlo a na kazde dalsie lietadlo ak to letecky urad uzna za vhodne.
Samozrejme, na druhej strane, kazde lietadlo niekto prevadzkuje. A prevadzkovatel si stanovi vo svojich internych smerniciach za akych podmienok moze pilot lietat na danom lietadle. Ak si prevadzkovatel stanovi, ze potrebujes preskolenie v rozsahu (teraz to prezeniem) 1000h, tak po 1000h mozes lietat na danom lietadle toho prevadzkovatela. Ak prevadzkovatel povie, ze: Mas MEP? Ano mam. Tak si vezmi letovu prirucku, prestuduj si ju a let. Tak ma na to pravo. Takze tak.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | L-200 vs PA34 200T SENECA II 24. 4. 2011 / 08:24 | |
|  | ok, díky oběma zas vím něco nového... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | L-200 vs PA34 200T SENECA II 24. 4. 2011 / 17:34 | |
|  | Mno jo no... zlaty TST... skoda ze je ACR tak drahy  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | L-200 vs PA34 200T SENECA II 24. 4. 2011 / 08:25 | |
|  | Tohle je téma, kterým jsem se dřív trochu zaobíral - a myslím, že řešení je následující:
JAR neřeší konkrétní typy letadel, ale kvalifikace (MEP, SEP atd.) Podle JAR - jak máš piloťák, tak lítáš, vozíš lidi a já nevím co ještě - volně a svobodně
Další detaily - jaké můžeš létat jednotlivé typy a další - tedy přestávky v létání, detailní osnovu výcviku (!), kdy můžeš letět s "druhou osobou na palubě" atd.atd,. řeší provozní příručka provozovatele.
V rámci ušetření práce většina provozovatelů automaticky přebírá osbnovy (výcvik, ase taky přeškolení na typ, přestávky v létání, druhou osobu na palubě) z již hotových a vžitých, léty prověřených pravidel - tedy z P1 a AK-MOT (proč taky pracně vymýšlet něco nového, že...)
ALE !
pokud si provozovatel dá do provozní příručky své flotily letadel, že s licencí SEP můžeš létat všechny SEPy poté, co tě na 1 hodinu zavřou na záchod s POH v ruce - a totéž pro MEPy, že můžeš vozit lidi hned na prvním letu s ještě nezaschlými podpisy na piloťáku atd. atd., pak to platí jako zákon (provozníé příručku schvaluje ÚCL)
Tohle zažil před pár lety jeden kamarád na Mallorce, když si tam šel zalétat - v Královském baleárském aeroklubu mu řekli, že volný je zrovna nějaký Piper a on namítal, že mýá typovku jen na Zlin a Cessnu - a oni mu řekli: - a co, kvalifikaci máš, tak leť!
Takže, myslím, odpověď na první otázkuz by měla znít: Ano, v zásadě je možné, aby držitel MEP s přeškolemím na L-200 sedl do PA34 a letěl, pokud to umožňuje provozní příručkas provozovatele toho letounu. |
| |
|
|