| | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 10:03 | |
| | | |
|
| | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 10:07 | |
| | A co teprve A380 vs SJ100 |
| |
|
| | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 10:11 | |
| | | |
|
| | | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 10:22 | |
| | | |
|
| | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 10:23 | |
| | Jenže pokud se nepletu, SSJ není obšleh - oni naprosto veřejně uvádí, že systémy jsou téměř identické s A320...
Jen je zajímavé, že hlavní konzultant SSJ byl Boeing ) |
| |
|
| | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 12:26 | |
| | Sidesticky na ruskoje mašině - existuje větší zadostiučinění? |
| |
|
| | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 12:41 | |
| | Jsem hodne divnej, kdyz na tech obrazkach vidi dva naprosto odlisne cockpity?
Od sedacek a oken prez sidesticky, pedaly, tlacitka, cudliky, panely, LCD displaye.. i ten umelej horizont vypada jinak... |
| |
|
| | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 12:47 | |
| | Ty jsi asi úplně slepej! Přece rusové okopírovali systém ovládání kniplem, dokonce i pedálama se ovládá směrovka. Vsadím se, že pohybem vlevo/vpravo se řídí náklon a vpřed/vzad podélný sklon!! Jasná kopie!! |
| |
|
| | | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 13:16 | |
| | A tipnul bych, že Suchoj má i křídla! |
| |
|
| | | | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 13:21 | |
| | Ruský svině! Všechno okoukaj! |
| |
|
| | | | | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 13:26 | |
| | Doufám, že to nemá i zatahovací podvozek, jako airbus!? |
| |
|
| | | | | | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 13:28 | |
| | No to snad ne! To už by si nedovolili! |
| |
|
| | | | | | | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 13:37 | |
| | No nevím, teď jsem si všimnul, že mají i výškoměr, takže kdo ví... |
| |
|
| | | | | | | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 13:40 | |
| | Co ty vis. Treba maji s Airbusem smlouvu a delaji dvoumotorova dopravni letadla v licenci...
V takovem pripade by si pak mohli dovoli podvesit motory i pod kridla!!!! |
| |
|
| | | | | | | | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 13:53 | |
| | Za motory pod křídlama se platí jako svině...takže to je asi židovsko-čínský kopírovací spiknutí... |
| |
|
| | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 12:52 | |
| | Súhlasím. Airbus má štvorové monitory a SSJ obdĺžnikové,SSJ ich má viac,AP majú usporiadaný inak,pedestal tiež.
A že sa to na Airbus jemne ponáša,čo chcete vymyslieť odlišné na glasscockpite? Majú tie telky robiť oválne? Škoda,už to nieje ako ked stáli vedľa seba Comet,Tu-104 a 707...každé úplne iné. |
| |
|
| | | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 13:26 | |
| | S tema LCD je to obracene, myslim
Jediny co mi prijde totozny jsou kontrolky po obou stranach od AP panelu. Ale to mozna jenom proto ze jsou zhasnuty |
| |
|
| | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 13:23 | |
| | Tak.
Ale stejně to celý obšlehli, vždyˇˇt to i z venku vypadá stejně. Trup, křídla, vejškovka... Kdyby byli trošku invenční , tak udělají čtvercový trup a křídla budou mávat. |
| |
|
| | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 13:26 | |
| | Nejsi divnej.
Já uvažoval zda psát nebo nepsat... No tak se asi budu opakovat, ale třeba Concorde a Tu-144 jsou sice podobné, ale to proto, že zadání měli technici stejné a technologické možnosti obou realizačních týmů byly v ten samý čas podobné. Kdyby dnes dal někdo peníze na vývoj nazdvukového pasažérského letounu, bude v parametrech i nízká spotřeba se kterou budou technici velmi težko zápasit. Nicméně vzhledově by z toho vylezlo něco hodně podobného Concordu a Tu-144, na poli poznatků nadzvukového letu jsme zase tak moc nových objevů neučinili a fyzikální zákony platí pořád. Trochu jednodušší by asi byla elektronika a navigace.
(Odbočka)
80% Rakušanů věří, že proud vzniká v elektrické zásuvce. V ČR stále více lidí věří, že maso vzniká někde vzadu ve skladových prostorách XYZ. (XYZ=Dosaď si jméno svého oblíbeného hyper-duper marketu.)
(Konec odbočky)
V souvislosti s "odbočkou" začínám mít pocit, že čím dál více "Českých kapacit a odborníků" na leteckou konstrukci věří, že nová letadla vznikají prostým kopírováním již funkčních letadel. Vývoj a zkušenosti na poli konstrukce letadel za těch více než 100 let od prvního letu bratří Wrightů se posunuly o notný krok dále. Ať už v oblasti materiálů, aerodynamiky, nebo třeba ergonomie kokpitu.
První generace konstruktérů letadel nebyla vázaná normami. Byla to výroba na koleně. Když se ale po první světové válce začaly letadla využívat k dopravě cestujících, začal být kladen důraz na bezpečnost pasažérů. Každá nehoda, každý život který zhasl v letadle, pak vytvořil nový poznatek "takhle ne - to je riziko" a ten musel být při konstrukci nových letadel respektován.
Kdysi do kokpitu patřil pilot "hrdina - drsňák - zvládnu to sám" dnes se klade důraz na spolupráci dvoučlenné posádky. Týmy psychologů pracovaly dost dlouho na tom, aby zjistili optimální rozložení přístrojů na palubní desce tak, aby riziko přehlédnutí nějakého důležitého údaje bylo co nejmenší. Tyto poznatky dnes naštěstí používá drtivá většina konstrukčních týmů a proto i glass kokpity moderních letadel vypadají pro laika podobně.
Nicméně ukázat tyhle dva obrázky předškolnímu dítěti, tak najde rozdílů desítky. Nehledě na to, že mysl konstruktéra nebo mechanika bude uvažovat o tom, od jaké firmy je ta či ona periferie a jaký interface používá, jaký je k ní servisní přístup atd. |
| |
|
| | | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 13:36 | |
| | tak pravil profesionální konstruktér. Amen. |
| |
|
| | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 15:11 | |
| | Stejné požadavky produkují stené/podobné řešení.
Požadavek: bude to vypadat jako A320!
Jako proč ne, ne? |
| |
|
| | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 17:15 | |
| | Původně jsem si chtěl dát tu práci, spojit ty dva obrázky dohromady a očíslovat místa kde je rozdíl i s komentáři. Ale nemám na hovadiny čas celý víkend, takže mi to jako gif přišlo vhodnější... Kokpity srovnány dle rohů oken...
http://willhelm.czweb.org/storage/A320_SU-SJ100.gif
Pro modré a Brendona: Ano je to ozvučený gif, takže majitelé speciálního pluginu uslyší malé překvápko. |
| |
|
| | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 17:20 | |
| | Asi nemám plugin, protože nic neslyším.
A hlavně sde mi tam objevujou před čumákem nějaký lidi - a hned zas mizej a pak jsou tam zas, připadám si jako v tajemný záři nad pacifikem.
Veselý velikonoce!
|
| |
|
| | | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 17:50 | |
| | Doktore, lidi je třeba v akci najdi 500 rozdílů taky počítat!
A je fakt že velikonoce začínají vesele, takže nápodobně.
Ať nám to o víkendu lítá! |
| |
|
| | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 17:34 | |
| | Ten zvuk mi něco připomíná ! |
| |
|
| | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 17:35 | |
| | Jakyze to plugin treba ? Vo FF 4.0 nic neni pocut |
| |
|
| | | | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 18:02 | |
| | | |
|
| | | Najděte 5 rozdílů 22. 4. 2011 / 21:18 | |
| | Na XPLANE taky psali "že avionika z A320" a já bych řekl, že to vzniklo tím, že oba používají FBW a tím to končí. Pak je ještě spojuje, že Aeroflot přeškoluje piloty z A320 na přicházející Superjety. Tolik k A320 a SSJ100.
Kopie to není zcela jistě. Avioniku dělali západní firmy, spolupracující s firmou Suchoj na vývoji toho letadla. Moc bych za to nedal, že Airbus 320 bude proti SSJ hloupější brácha, bohužel k tomu není moc podkladů na porovnání. |
| |
|
|