| | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 10:49 | |
| | | |
|
| | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 10:52 | |
| | zajímací Velmi by mne zajímal závěr, kdo bude označen za viníka |
| |
|
| | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 11:00 | |
| | Samozřejmě, že za to můžou ve Francii u Airbusu, protože tu potvoru vyrobili moc velkou. You shall not pass! |
| |
|
| | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 13:00 | |
| | No, stalo se to na křižovatce Alpha a Mike, viz mapka JFK. Twy M vede do takové malé parking area na špičce terminálu, kde parkovalo to CRJ.
Proč jela A380 v protisměru proti klasické organizaci pojíždění na JFK je otázka řídícího, ale asi pro to měl důvod a nic mu nezakazuje to takhle povolit. Když se koukám na video, zdá se, že CRJ zajelo ke standu, ale ne až do parkovací polohy (koneckonců pořád mu bliká červenej maják). To se občas stává, jeden z důvodů může být např. nefunkční parkovací guidance, nebo povinnost mít marshallera (třebas v Kanadě musí mít každý éro dva na křídlech a jednoho vepředu, i když má stand automatickou guidance). Pokud se to ale tak stává, vždycky dáváme vědět na GND frekvenci řídícím, že nejsme fully parked.
Dole na videu vybíhá z auta maník (tipnul bych si právě Marshallera), ale než stihne něco udělat, tak CRJtko sejme A380.
Můj názor je, že pokud jela A380 po centrlajně na twy A, tak by to byl spíš problém GND, že nepočkal na fully parked CRJ, případně CRJ, který neoznámil, že ještě není fully parked. Je taky otázka, jestli ta parkovací oblast kolem M je pořád TWY, nebo už apron (takovej ten blbej severoamerickej systém zbavování se zodpovědnosti), ale jestli byl CRJ na frekvenci GND, předpokládám je to pořád TWY. Na druhou stranu ta A380 teda kolem terminálu sype hoooodně svižným tempem (což mě u Air France popravdě vůbec nepřekvapuje) a taky má přece kurnik tail kameru pro podobný situace. Čili centrlajna nebo ne, frantíci se na nějakou ostražitost při pojíždění evidentně úplně vyprdli.... |
| |
|
| | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 13:16 | |
| | Díky za info Davide.
Já právě přemýšlel, že si to ten Érbus pěkně kvačil.
Možná do teď kluci jezdili jen ve Škodovce a na tu Tatru holt nebyli zvyklí.
V každým případě, mám pocit, že tomu, že se nikomu nic nestalo, se dá oprávněně říkat "zp*deleklika"
|
| |
|
| | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 13:26 | |
| | Bejt to v evropě, tak je půlka kaštanů polámaná. Nevim jestli jsou v evropě kaštaní míň disciplinovaní, každopádně jsem snad nezažil, že by půlka letadla nebyla odpoutaná ještě při pojíždění po letišti. V tuto chvíli by byli odpoutaní už nejspíš víceméně všichni. |
| |
|
| | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 13:56 | |
| | Nojo...těm chytrákům co nečekají na vypnutí motorů, natož na vypnutí seat belts sign bych tohle video pouštěl v rámci safety dema...
Rozesmál mě onehdá jeden BA kapča při příletu na LHR...jeho PA při pojíždění vypadalo asi následovně (raději v češtině, bylo to trochu ve slangu):
"Dámy a pánové, mluví váš kapitán. V tuto chvíli pojíždíme na naše stání na druhé straně letiště, které bylo zkonstruováno tak, abyste si užili příjemnou vyhlídkovou jízdu. Pro ty z vás, kteří přesto, že jsme přistáli o 20 minut dříve, stále někam spěchají, v tuto chvíli mají již zapnutý mobilní telefon a stojíce v uličce hledají svoje zavazadlo v přihrádce bych si dovolil následující upozornění. Po letišti se pohybujeme průměrnou rychlostí 15 uzlů, což je téměř 20 mil v hodině. Naše letadlo váží 60 tun a jistě jste si všimli, jak krásně brzdí z rychlosti 160 mil v hodině, když jsme přistávali. Zřejmě si dokážete představit, co oněch 5 brzdových disků na každém ze 4 podvozkových kol dokáže při současných 20 mph. Ano, hádáte správně, zastaví na fleku. Pro ty z vás stojící právě spokojeně v uličce to bude mít drobně neblahé důsledky, neboť z fyzikálních důvodů, kterými vás nechci zatěžovat, budou pokračovat v původním směru původní rychlostí. Krásný pocit z nově nabyté svobody bohužel nebude mít dlouhého trvání, neboť v cestě stojí dveře do kokpitu a poté přístrojový panel a čelní sklo u nás v kokpitu. Zatímco ony dveře vás pravděpodobně nezastaví, u čelního skla si můžete být celkem jisti. Což nás vepředu velmi rozzlobí, protože tohle je náš poslední let po kterém nám končí služba a díky špatnému kontraktu s naší úklidovou společností by bylo pak následné mytí a úklid na mně a kolegovi prvním důstojníkovi. Díky tomu bychom nestihli dnešní fotbal a zažili spoustu nepříjemností s manželkami. Věřím, že alespoň ona představa domácí hádky vás přiměje vrátit se zpět na sedačku a zapnout si bezpečnostní pás. Děkuji za pozornost a vítejte v Londýně."
Pak asi minuta pauza...
"O ou, pán v tmavém saku v řadě 12 - pro vás to platí také" |
| |
|
| | | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 14:07 | |
| | Bomba ))))))))) |
| |
|
| | | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 16:02 | |
| | | |
|
| | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 15:38 | |
| | | |
|
| | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 15:58 | |
| | Je? Mě to tedy také napadlo, když jsem ho viděl ... ale jistý jsem si nebyl... |
| |
|
| | | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 16:12 | |
| | Jo jo. Koukni vpravo dole na toho chlápka v reflexní vestě. Takhle chodí jen v groteskách |
| |
|
| | | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 16:13 | |
| | No, mě to, přiznám se, nenapadlo, ale hodně by to vysvětlovalo... ) |
| |
|
| | | | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 16:17 | |
| | Neznám rychlostní omezení na JFK , ale při této rychlosti na videu jel 35 - 40 km/h... |
| |
|
| | | | | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 16:31 | |
| | To video je zrychlený cca dvojnásobně. Rychlost pojíždění je doporučovaná cca 15-20kt (28-37kmh) po rovině, 10kt (19kmh) v zatáčkách. Těch 15kt pochopitelně s ohledem na velikost éra a blízkost překážek není vždycky to pravé ořechové...
Na rovné dlouhé široké kvalitní pojížděčce bez překážek se nechá jet i do těch 30kt, ale to už není nic příjemnýho, ani zas tak moc rozumnýho...
Tam kde jeli oni, navíc v noci, dešti...bych si víc než 10kt netroufl, navíc to éro je zjevně nezaparkovaný...zastavení a chvilka čekání nic nestojí, rampáků co můžou dohlídnout na křídla je na amerických apronech taky víc než dost.
To by ale nesměli být žabožrouti...těm patří svět. Stejně mi je pořád záhadou, jak společnost s takovým safety recordem a safety kulturou může pořád přežívat a ještě celkem zdravě... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 16:42 | |
| | No, tak pokud je to video zrychlené dvakrát, tak jejich rychlost těch 10kt byla... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 16:47 | |
| | To je sice možný, ale jak říkám...v takovým místě mohli zpomalit, nebo klidně zastavit...Podle toho videa mi to přijde, jako kdyby to CRJtko úplně ignorovali |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 17:24 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 17:47 | |
| | To není možné, je to zrychlené, v tom CRJ by všichni měli zlámané vazy |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Malá nehoda A380. 13. 4. 2011 / 13:34 | |
| | je to zrychlený...ani na chvilku o tom nemuže být pochyb. Chůze těch poskoků okolo je víc než výmluvná. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Malá nehoda A380. 13. 4. 2011 / 14:00 | |
| | Začíná to bejt jako ta debata, jestli to Áčko easyjetu v tej reklamě na pivo byl model, nebo ne .) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Malá nehoda A380. 13. 4. 2011 / 14:50 | |
| | to jo. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Malá nehoda A380. 13. 4. 2011 / 17:13 | |
| | | |
|
| | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 19:10 | |
| | Pro experty něco z pprune.org:
Regarding the speed of the video... I think the majority here are wrong.
The anti-collision lights on the CRJ (upper and lower fuselage) are Goodrich 2LA 002 760-70 with 8ES 002 769-03 power supply. This has a flash rate of 45 fpm (alternating top bottom, so each lamp is effectively 22.5 fpm).
The first flash I clearly see on the top occurs at 0.05 secs, the second top flash at 0.08, or roughly 20 fpm... given the inaccuracy of the timing (lack of precision), that puts it very close to the stated 22.5 fpm for each beacon.
I think you will find this is real time. |
| |
|
| | | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 19:18 | |
| | Jojo, stejně tak tam máš ale o kousek dál, že ten záblesk taky mohl zmizet s nějakým frejmem Podle mě osobně (expert nejsem) je to klasická security kamera, co dává nějakých 10-15 fps a někdo z toho udělal klasických 25-30....
Myslím si, že ta rychlost není za tak důležitá - ať tak nebo tak, v obou případech je to moc rychle a s nedostatečnou pozorností zůčastněných.
Spíš by mě zajímalo, proč CRJ není na standu, proč když není to neví GND / Apron a AF a proč žabožrouti nečumí na cestu... |
| |
|
| | | | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 19:29 | |
| | Protože je noc a slušní lidé spí. |
| |
|
| | | | | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 22:46 | |
| | Pokud je ovšem kladenští svazarmovci nebudí... |
| |
|
| | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 17:19 | |
| | ...prostě kapitán od té francouzské vobludy bude do konce života vozit psí sračky z honkgongu aby to splatil.Na UZPLN je vyšetřený loňský ťukanec z Ruzyně a blbci jsou dle záveru Turci......podle mě je tam minimálně spoluvina PRG GND, páč Turky poslala tam kam nechtěli, chudáci se tam nevešli a jsou v průseru......škoda že v reálu nejdou vypnou crash boxy jako ve FS) |
| |
|
| | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 17:21 | |
| | Mám pocit, že jsme oba dva četli poněkud odlišnou zprávu (Turek X Lufthansa). Za co bys tam chtěl proboha tahat spoluvinu GND? |
| |
|
| | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 18:39 | |
| | to jste asi četli oba nějakou jinou, protože já ji tam sháněl už párkrát, ale nikdy ke stažení nebyla... |
| |
|
| | | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 18:49 | |
| | Ale jo .. krátce tam ke stažení byla, pak někam zmizela ikonka PDFka. Fyzicky tam stále, stačí vzít odkaz na jakoukoli jinou zprávu a změnit v názvu 229.
Čeho tím chtěli docílit, netuším, ale je tam. |
| |
|
| | | | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 18:54 | |
| | | |
|
| | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 21:37 | |
| | ...jednoduše, když někoho někam GND posílá, předpokládám že přemýšlí, jestli je vůbec šance, aby tam dotyčné posílané éro bezpečně projelo - při rozestavení letadel tak jak to tehdy bylo.Třeba byl Turek bývalý vojenský pilot zvyklý poslouchat rozkazy a ne český kutil, který zásadně nedělá, to co mu říkají.Vojáci nejen v čechám jsou zvyklí poslouchat letovoda a hotovo.Tím neříkám, že Turek neměl čumět pořádně z okna, ale fakt se mi nelíbí, že dle UZPLN je trubka pouze on.Policajti by řekli, že si měl přizvat poučenou osobu, pokud si nebyl jistý, jestli tam projede. |
| |
|
| | | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 23:08 | |
| | Ano. A co se Ti na tom nezdá? Už tu zaznělo i od zkušenějších hlav, že zodpovědnost je v tomto případě na pilotovi. Není na tom IMHO nic k nelíbení.
PS: na poučenou osobu při couvání mi nešahej. To je naprosto úžasnej paragraf, a není nic lepšího, než když jsi v soudní síní a tvůj pravník tohle vybalí na protistranu. To máš dost co dělat, aby jsi se tam nezačal řehtat od ucha k uchu. |
| |
|
| | | | | | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 23:50 | |
| | Neboj! Nikdo ti na zadnou tvoji osobu sahat nebude! Jeste bysme neco chytili... :-/ |
| |
|
| | | | | | | | | | Malá nehoda A380. 13. 4. 2011 / 13:13 | |
| | Bychom, správně je bychom, pane Rumcajsi. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Malá nehoda A380. 13. 4. 2011 / 15:43 | |
| | Mozna u vas v Jicine! Ale tady odjakziva bysme!!!! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Malá nehoda A380. 13. 4. 2011 / 16:21 | |
| | Ty? ze země, která ani neví, jak to svoje švatlání napsat na papír? |
| |
|
| | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 10:54 | |
| | Pěkně s ním mrsknul - až mě zaráží, že neupadla SOP... |
| |
|
| | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 11:02 | |
| | Pokud někdo v tom Bombardieru seděl, musel se pěkně prolétnout. Zvláště ti úplně vepředu a vzadu. |
| |
|
| | | | Malá nehoda A380 . titulek pod videem 12. 4. 2011 / 11:05 | |
| | BEZ KOMENTÁŘE: Airbus roztočil nárazem na letišti menší letadlo
fakt bez komentáře, točil se tam dobrejch dvacet minut |
| |
|
| | | | | Malá nehoda A380 . titulek pod videem 12. 4. 2011 / 11:25 | |
| | Titulek: Obří airbus Air France v New Yorku smetl menší letadlo
Článek: Při vyjíždění ze stojánky konec levého křídla zavadil o ocasní plochy...
A představte si to: nikomu se nic nestalo! To teda byla asi velká klika, že na tom křídle zrovna nikdo nestál |
| |
|
| | | | | | Malá nehoda A380 . titulek pod videem 12. 4. 2011 / 11:55 | |
| | No nevim... zkus si spočítat jaké zrychlení muselo být v kokpitu toho mrňouse, poletucha tam mohla stát a uklízet vozejk, pax v první řadě krámy do boxu nad hlavou, taky zrovna mohla obsluha vyndávat konektor od hedsetu z éra, nebo špalky od kol... jestli se opravdu nikomu nic nestalo, je to podle mne malý zázrak. |
| |
|
| | | | | | | Malá nehoda A380 . titulek pod videem 12. 4. 2011 / 11:58 | |
| | +1
Očekávám, že bombardier bude přinucen k oslabení konstrukce ocasních ploch, aby se toto již neopakovalo. |
| |
|
| | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 11:10 | |
| | Podle CNN 62 kaštanů a všichni odešlipo svých ;o) |
| |
|
| | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 11:11 | |
| | jen se jim z toho točení motala šiška |
| |
|
| | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 11:50 | |
| | | |
|
| | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 11:56 | |
| | slušný tóčo, bolí mě z toho za krkem jen se na to podívám ... se divim, že nikdo nepřišel k úhoně, tak snad už byli všichni připoutaný. |
| |
|
| | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 12:01 | |
| | Kdyby žabožrouti nedělali tlustý letadla, tak se to nestalo
Nicméně to vlevo-bok v CRJéčku musel být pěknej adrenalín. |
| |
|
| | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 15:29 | |
| | | |
|
| | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 17:21 | |
| | rozumný společnosti dávají CRJčka pryč, páč je potíž je uživit.takhle to žabožrouti udělali za ně..... Ale zkuste si představit tu hromadu nasraných lidí z A380, když si museli vystoupit a počkat..... |
| |
|
| | | | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 17:31 | |
| | Jojo, nejlíp celou noc Vždycky si říkám, až to někdo začne lítat v té 850+ místné konfiguraci, kam dají ty lidi, když budou muset zrušit let...
Párkrát jsem byl svědkem jak se tady na Gatwicku umisťuje 300 lidí do hotelu a to je panečku cvrkot ;o)) Všichni zákaz odchodu domů, prodloužené směny, povolávají se lidi ze zálohy, úplná mobilizace |
| |
|
| | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 13:19 | |
| | Ještě že pan novinář opět použil slovo OBŘÍ, protože co je OBŘÍ se lépe prodává a tak samo zprávy typu "na letadle během letu praskla žárovka osvětlení loga, CESTUJÍCÍM SE NIC NESTALO" napomáhá lepší návštěvnosti/sledovanosti... |
| |
|
| | | Malá nehoda A380. 12. 4. 2011 / 17:16 | |
| | Mají si vypnout crashe, kor při takovým provozu |
| |
|
|