| | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 00:46 | |
| | | |
|
| | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 01:01 | |
| | to je dušínoj? |
| |
|
| | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 07:21 | |
| | myslim ze ano |
| |
|
| | | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 08:19 | |
| | abyste se z toho máchy nepo...
David by měl spíš používat označení MODLA |
| |
|
| | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 01:10 | |
| | | |
|
| | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 09:57 | |
| | Díky Radkovi za zpříjemnění noční šichty...
Trošku jsme si hráli s odpovídačem, tak proč neudělat Máchovi radost takhle z FL370, že ;o)
P.S. Koukám nám hezký vidíte do kuchyně Co je to -01? |
| |
|
| | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 10:15 | |
| | a jakej odpovídač toto umí? |
| |
|
| | | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 10:17 | |
| | | |
|
| | | | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 10:53 | |
| | špatně položená otázka, měl jsem na mysli konkrétní typ konsole, který máte na 752 a kde to jde nastavit růčo přímo na nich.. |
| |
|
| | | | | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 10:58 | |
| | Tak to chceš po mně moc Máme tam tak 5 různých typů, většinou Honeywell nebo Rockwell-Collins |
| |
|
| | | | | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 11:00 | |
| | já to malinko nechápu ptáš se od kud to bere ten S mod? |
| |
|
| | | | | | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 12:31 | |
| | ne na všech odpovídačích to lze nastavovat přímo růčně, berou si to odjinud, tak jsem se ptal na typ/model, kterej to umí, páč sem to nikdy neviděl, tak abych si dohledal foto |
| |
|
| | | | | | | | | plebs se dostane vsude 3. 4. 2011 / 23:29 | |
| | Popravdě fakt netuším přesný typ, není to ani v manuálech...v době vzniku 757 Skový odpovídače nebyly standard (pokud vůbec existovaly) a všechny boxy co máme jsou retrofit, podle toho co tak kdo namontoval. Máme asi dvě éra, který si to berou z FMC, zbytek se nastavuje na transponderu. Ale i většina boxů pro malý éra co jsem viděl mají nastavení na panelu |
| |
|
| | | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 10:27 | |
| | S-kové odpovídače maji registraci letadla nastavenu přimo v sobě a tu vysílají. |
| |
|
| | | | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 10:35 | |
| | Některé v sobě, některé ji umí nastavit ručně (náš případ a zatím taky všechny boxy co jsem tady potkal v UK i v malých érech, kvůli tomu, aby šlo použít číslo letu a ne jen registračku), některé si umí tohle přečíst z FMC nebo nějaké navigace... |
| |
|
| | | | | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 10:39 | |
| | Tak změnit to jde v každým (i ten nejprimitivnější S-kový garmin do GA). Ale o to ani tak nešlo, ja tím chtěl poukázat na to, že Skový mod vysíla identifikaci letadla (registracku, číslo letu) a spoustu dalšího info |
| |
|
| | | | | | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 10:50 | |
| | | |
|
| | | | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 11:01 | |
| | to je pravda ale to mi vůbec nepoužíváme nějaké to 4c885 atd nám je prd platné |
| |
|
| | | | | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 11:04 | |
| | dalo by se to použít na to aby jsme si ověřili že opravdu letí to letadlo které je v fpl, ale na to stačí reg. z fpl takhle jsme načapali turky dostkrát že se snaží podvádět a místo 77W si do fpl píšou že jsou 773 |
| |
|
| | | | | | | | plebs se dostane vsude 3. 4. 2011 / 23:19 | |
| | To jsou ale mudrlanti |
| |
|
| | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 19:48 | |
| | A v čem jim to pomáhá ? |
| |
|
| | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 20:31 | |
| | no je tam asi 50t rozdílů v mtow |
| |
|
| | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 20:47 | |
| | To jako kvůli většímu nákladu ??? Vždyť tím musí ničit to letadlo, ne ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 20:49 | |
| | To jako asi spis kvuli poplatkum. |
| |
|
| | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 20:50 | |
| | Letí větší letadlo, ale ve FPL napíšou menší, takže platí míň peněz za služby ŘLP |
| |
|
| | | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 20:52 | |
| | Jo takhle - naopak. Už mi to dává smysl. Dík oběma |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 21:32 | |
| | Moc smyslu to nedává, abych pravdu řekl... Skoro jako kritérium pro výši povinného ručení podle kubatury automobilu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 5. 4. 2011 / 08:52 | |
| | Taky bych to tak videl. Nereknu rozdil mezi GA a heavy, tam to opotrebeni drahy bude asi odlisne, ale rozdil 50ti tun treba mezi 2ma typy 777 mi prijde jako dalsi forma hrabani prachu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 9. 4. 2011 / 13:00 | |
| | Jo Karle, smysl to nedává, to je pravda...
Taky proto máme polovinu Boeingů papírově certifikovaných na 104.326kg (přesně), protože to podle nějakých byrokratických tabulek spadá do příslušných poplatkových kategorií, přesto, že je to pořád ta stejná 757ma, co má od výrobce MTOW 118 tun.
A skrze ty poplatky se dokonce pořád vyplatí i těma érama přelítávat naprázdno mezi bázema, kde jsou zrovna ty těžší potřeba na delší lety...
Úřední šiml řehtá a plánovači a zelení pláčou ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 9. 4. 2011 / 13:16 | |
| | Ono kromě poplatků to může mít ještě další efekt - třeba B 737-800ULL, kterou mají některé společnosti, jako Ryanair, má o cca 10 tun sníženou MTOW, protože to nepotřebujou. A ta bez problémů spadá do rychlostní kategorie C. Plnotučné verze 738 už jsou D. Teda - měly by být... |
| |
|
| | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 10:47 | |
| | Je to S mód a zobrazuje: FL, ROC/ROD, M/IAS a HDG. Na app je tam tuším aj QNH. |
| |
|
| | | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 10:50 | |
| | Nojo, ale my neklesali |
| |
|
| | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 10:59 | |
| | ono to není pořádně vidět bo můj foták v šeru moc neostří ale je tam
= 01
= se ze udržujete hladinu a 01 že klesáte nebo stoupáte 100ft/m
při hladinovém letu se tohle čislo stale mění od 01 do 03 holt nám to ukazuje i drobné odchylky které dělá autopilot
Do kuchyně vidíme moc dobře u nás už nejde to: Kolik že chtěl 250kt? Ok tak poletíme 270kt stejně prd pozná. |
| |
|
| | | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 11:02 | |
| | Aaaaha, ok...no je to dobrý nádobíčko, umí to automaticky zobrazit rozdíl mezi přidělenou a nstavenou?
Jinak tak to já maximálně "260kt, stejně prd pozná" ;o)) |
| |
|
| | | | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 11:10 | |
| | jo když se podíváš tak ta zelená 370 je od Céčka.
žlutá je hladina co je nastavené v systému nebo co jsem povolil
modrá je to co máš nastaveno na panelu autopilota to je ostaně jediná hodnota která se bere podle nastavení ostatní modré jsou aktuální (mimochodem letěli jste .080?)
ta žlutá je podtržená právě proto že se žlutá a modrá schodují když by tomu tak nebylo tak by tam hladina co máš nastavenou svítila červeně v pravo nahoře nad id |
| |
|
| | | | | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 11:17 | |
| | Letěli jsme .792 - to je prostě aktuální ECON rychlost z FMC podle cost indexu, hladiny, hmotnosti, apod. To že éro kolísá běžně mezi .76 a .82 (chvilkově), se vám předpokládám neposílá. Ono to o Mko moc dobře nedrží, aby se furt nehejbalo motorama, tak to má nastavený celkem velký zpoždění, co nereaguje na drobné změny, poryvy, apod.
Jinak máte teda moc šikovný udělátko...jednou se mi stalo v London TMA, že nám trvalo trochu dýl nastavit povolenou hladinu a řídící se hned ozval...Určitě to snižuje znatelně level busty |
| |
|
| | | | | | | | plebs se dostane vsude 2. 4. 2011 / 11:24 | |
| | no u nás se přesně mach nepozná bo to ukazuje v rozmezí .008 tak že když tam máme že letíš .792 tak to může být .784 až .80
jo je to velmi dobrá hračka už kolikrát se mi stalo že jsem je opravoval, ale přesně podle pravidla letectví: my jsme žádnou chybu neudělali, se vždy ozve odpověd we r clmb. to whatever fl a rychle to přetočí už jsem jim párkrát řekl, že jsem viděl co mají nastaveno trošku je to děsí hotl velkej bratr
|
| |
|
| | | | | | | | | plebs se dostane vsude 3. 4. 2011 / 23:23 | |
| | Nějací strojníci asi Mě teda učili přiznat barvu už od leteckomalička a naše firemní safety kultura tak funguje. Kdyby to byl větší problém, tak bych ani neměl problém se sám naprášit....
Mně osobně ten monitoring nevadí, osobně to považuju za výrazný pokrok v bezpečnosti...level busty se stávají a ve velké většině je to chyba nastavení na MCP...a kdyby se řídící ozval, že mu něco nesedí, dá se to napravit, nebo zdůvodnit proč.
Líbí se mi to |
| |
|
| | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 3. 4. 2011 / 23:26 | |
| | Hlavně teda ta možnost změnit ID ;o))))
Aneb nazdar Mácho z FL370 ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 16:42 | |
| | Tzn. že jsi byl takhle vidět i na Flightradaru24???
Bych chtěl slyšet tu komunikaci:
Ketstrel Plebs, radar contact, dobrý večer, climb to flight level 370... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 17:28 | |
| | No ano byl tam jako plebs. Ale volacka pro atc byla stale stejna protoze pouzivame volacku z fpl a letadlo s k fpl priradi podle sq kterej prijde v actu. S pro identifikaci u nas neni certifikovanej slouzi pouze jako pomoc, ale pro to abych mohl dat radar contact musim si potvdit sq nebo pouzit starsi zpusoby pro identifikaci jako sq ident nebo zatacky. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 17:34 | |
| | Čeče, zrovna dneska jsem cestou do práce přemýšlel nad problematikou "radar contact" a "S" kového odpovídače - tímto děkuju za promptní odpověď ještě před tím, než jsem začal hledat odpověď |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 17:36 | |
| | To je mazec, díky za vysvětlení. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 17:44 | |
| | No snad se už rychle blíží doba, kdy bude jen jedinečné ID transpondéru a odpovídající data stream stačit pro všechno co potřebujete
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 19:04 | |
| | Nechci se prit, ale uz i v ceskych 4444 je moznost overeni identifikace jen podle S |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 20:34 | |
| | já jsem 4444 nečet ani si nepamatuji, beru to čistě podle dotazu na UTI, ale když to říkáš tak to asi tak bude |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 20:46 | |
| | no vážně už to tam je, tak beru zpět opravdu to lze jen na základě s-ka. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 19:04 | |
| | No myslím, že ne. Koukal jsem se hned po tvém příspěvku na www.flightradar24.com byla vidět jenom volačka TCX1822 + údaje ve sloupku vlevo, ale PLEBS nikde. Taky jsem nejdříve hledal PLEBS, ale nikde to neviděl, pokud jsem se teda nepřehlédl. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 19:38 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 20:11 | |
| | Tihle radioamatéři, co ti všecko neví ;p) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 20:33 | |
| | já se nekoukal, ale myslel jsem že to bere jen s-ko tak by to tam mělo být |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | plebs se dostane vsude 4. 4. 2011 / 21:28 | |
| | Máš pravdu, když jsem na to koukal, byli už mimo naše území.. Sorry. |
| |
|
|