FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Překvapení na pavelkara.wz.cz Jeden příspěvek | Celý strom
Překvapení na pavelkara.wz.cz   29. 3. 2011 / 19:26
Raspber
Dneska hledám nějaké zajímavé éro, takže jsem hned zašel na pavelkara.wz.cz a heleme se co jsem objevil!!! Děkujuuu Pavleeee!!! Moc moc jsem ho chtěl Lítáá nááádherně! Kvalitka od Tebe jako vždy! lítám všechny Tvoje addony Moc děkujii a ať se ti i nadále daří
20904 B / 600 x 398 / L60-1.jpg
 1x  

Překvapení na pavelkara.wz.cz   29. 3. 2011 / 19:55
bedy142
Vypadá suprově akorát bych se chtěl Pavla zeptat jestli hodlá udělat i verzi s "hvězdičákem"
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   29. 3. 2011 / 20:24
Koprik
...proboha proč!!! Jediný správný Brigadýr je ten s motorem Praga Doris!!!HOWGH!
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   31. 3. 2011 / 22:01
Lowmick   
Uplne stejne muzu oponovat, ze jediny spravny pistovy motor je ten, ktery ma tvar hvezdice...
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   1. 4. 2011 / 09:40
jožo
No, Lowmicku, verím že si dobrý pilot (a na svoj vek aj primerane skúsený a vážim si Ťa) ale neviem či je to vec názoru alebo fakt, že Brigadýr s motorom Doris bol lepší a lepšie lietal ako L60S, ale povedal mi to môj kamarát Gusto Sch. (Skúsený starý pilot, ktorý lietal snáď na všetkom čo malo motor (piestový) - včetne vrtulníkov. Instruktor asi vie o kom hovorím ) Ale zaujímal by ma aj názor myslím najskúsenejšieho pilota tu na Peráku, ktorý má na vetroňoch nalietané viac ako 1 000 hodín, na motorových eroplánoch viac ako 12 000 hodín a to pri viac ako 80 000 štartoch. (A je milovníkom Moráv )
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   1. 4. 2011 / 09:51
Instructor
... keďže práve teraz "lietam nad Seneckými jazeram" vidím aj na Jožov monitor. Prosím slovo

"najskúsenejší" - vymaž a nahraď so slovom, napríklad "inštruktor"

Peter je bližšie k pravde. Nemám štatistiky, ale pravdepodobnosť, že dôjde k nejakej vnútornej deštrukcii motora Doris, bola oveľa vyššia ako pri "hviezdicových motorov" - ktorými sú vybavené teraz dosluhujúce L60.
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   1. 4. 2011 / 09:55
jožo
Nešlo mi o kvalitu alebo poruchovosť motora Doris, ale o letové vlastnosti Brigadýra s Dorisom - kontra s hviezdicovým motorom.
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   1. 4. 2011 / 10:00
jožo
A ešte: Čo sa týka Tvojich skúseností Palko, myslím že vôbec nepreháňam. Všetko čo som napísal je pravda, len dúfam že sa preto na mňa nenahneváš že som to tu napísal. Ale prečítať si to môže hocikto aj v inom periodiku.
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   1. 4. 2011 / 10:36
tonde   
tohle podepisuju Nechci Palkovi tahat medové motúziky pod nosom, ale Jožko, máš naprostou pravdu, zkušenostmi tu nemá konkurenci A pro všechny ostatní co nevědí o co go - tak náš Instructor je na Slovensku (a nejen na Slovensku) opravdu legendární postava a já se velmi těším na nějaký bratislavský simbeer až budeme konfrontovat či se něco, co je už promlčené opravdu stalo či ne a očekávám velikánskou zábavu - některé Palovy hlášky jsou na Slovensku nesmrtelné, ale pokud sám Palko neodhalí trochu svou minulost, tak bonzovat nebudu DD A jsem velmi rád, že Palo toto fórum našel, snad se časem osmělí a přidá víc zážitků a zkušeností ze své neuvěřitelně bohaté praxe.
Peace, brothers!
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   1. 4. 2011 / 10:56
Instructor
Pozvanie na bratislavský simbeer prijímam.

Pre každého účastníka pripravím v dárkovom balení DVD s MegaHANGÁR-om Moráv. Možno prezradím, ale postupne mi začínajú prichádzať fotografie z kabíny tohoto úspešného lietadla ...
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   1. 4. 2011 / 14:07
Karci
Už len dohodnúť kedy bude
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   1. 4. 2011 / 10:20
Lowmick   
Neneeee, to není věc názoru, to je jenom věc provokace a otázky "jediného správného" (ne výkonnějšího)

Brigadýra ani nelítám, takže nemůžu porovnávat, jsem silně podprůměrný "čmelákovec". A ten se nedělal jinak než se zlatou hvězdou na čele
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   1. 4. 2011 / 10:28
jožo
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   29. 3. 2011 / 22:08
Stan   
Ja sa ho chcem opytat,kde ma tlacitko PayPal
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   30. 3. 2011 / 08:32
happypetr   
Moc krásný éro.Kdyby se Pavlovi ještě chtělo,tak se přimlouvám taky za verzi L-60S.Je to jediný éro,který ještě ve virtuálním LKSU nemám.
P.S. - Tady vidíš,jaký jsme hajzlíci ,podáš prst a hned ti rveme ruku!
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   29. 3. 2011 / 20:16
Juralet
parádní stroj, ten mi moc chyběl v hangaru. Díky moc
 

L60 Brigadýr pro FS9   30. 3. 2011 / 12:52
Pavel K.
... mně taky Další verze budou postupně následovat, stačí občas sledovat moje stránky. Děkuji za přízeň a tisíce děkovných dopisů ! P.
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   29. 3. 2011 / 22:28
Instructor
... odporúčam si detailne pozrieť výškové kormidlo. Konštruktéri lietadla sa zaujímavo vysporiadali s vyvažovacími a odľahčovaci ploškami. Autor modelu ich úmysel presne vystihol.
16847 B / 600 x 424 / L-60_Pristávame.jpg
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   30. 3. 2011 / 06:17
Zdenda
Nádhera, díky. Vzpomínám si, jak jsem ho jako kluk lepil z východoněmecké stavebnice.
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz - prvý repaint   31. 3. 2011 / 13:36
jožo
Už trochu "olietaný"
33892 B / 600 x 349 / zvonka.jpg
25093 B / 600 x 392 / zvnútra.jpg
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz - prvý repaint   31. 3. 2011 / 21:40
Instructor
Jožko, na akej www-adrese parkuje ?
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz - prvý repaint   31. 3. 2011 / 22:36
jožo
Palko neparkuje na žiadnej www adrese, pretože:
1., Nie je ešte úplne hotový, ešte treba doladiť nejaké drobnosti
2., Nie je to repaint na Brigoša s rozmetávačom (či ako sa to volá) - originál podĺa ktorého je repaint urobený také zariadenie nemá
3., Až Pavel vydá model bez rozmetávača, tak tie textúry prehodím a ak Pavel bude súhlasiť, tak ho dám k dispozícii.
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz - prvý repaint   31. 3. 2011 / 23:28
Instructor
Ak to niekoho bude zaujímať ...

Rozprašovač - aplikačná látka sa vplyvom aerodynamických síl rozprašuje. Je použité napríklad pre lietadlo L-60 Agro alebo AN-2.

Rozmetadlo - pre Z-37A je použité mechanické rozmetadlo M-64. Výkon cca 14 HP odoberá od motora. Lopatky rozmetadla sa točia 450 ot/min a plynule, vplyvom odstredivých síl - granulované hnojivo plynule rozptýlia. Šírka záberu (do stratená) je cca 33 m. Aby došlo k plynulému prekrytiu, je potrebné lietať so šírkou záberu cca 18 až 22 m.
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz - druhý repaint   2. 4. 2011 / 22:45
jožo
Ešte len rozrobený, krídla ani výškovka ešte nie sú tie pravé a taktiež to nebude práškovacia verzia. Dávam to sem zatiaľ len preto, aby sme viacerí nerobili zbytočne tie isté repainty.
18526 B / 600 x 254 / thumbnail.jpg
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz - druhý repaint   3. 4. 2011 / 11:03
jožo
Skoro hotový, kto ho bude chcieť, (včetne toho prvého, modrého) nech sa mi ozve na SZ.
15654 B / 600 x 406 / thumbnail.jpg
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz - druhý repaint - prosba   3. 4. 2011 / 11:37
jožo
Keď som hľadal komu patrí (alebo patril) Brigadýr OK-MJS, GOOGLE mi našiel iba v Slov. leteckom rejstríku OM-MJS. Neviem, či je to ten istý ibaže OM a nie OK, alebo iný. Foto tam nie je.

Z let. rejstríku:
Let L-60 Brigadýr, OM-MJS
Typ lietadla / Aircraft type
Let L-60 Brigadýr
Imatrikulačný znak / Aircraft number:
OM-MJS
Výrobné číslo / Serial number:
151127
Majiteľ / Owner:
Alexander MOSKALINA
Prevádzkovateľ / Operator:
AEROKLUB DUBNICA NAD VÁHOM

Neviete náhodou niekto niečo bližšie o tomto eropláne? Ďakujem.
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   31. 3. 2011 / 13:40
Kulda   
Mazec... Díky
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   31. 3. 2011 / 21:03
JIMAT
Moc pěkné,díky za tohoto "pamětníka".Mám ale jednu prosbu.Týká se přístrojovky,kde mám asi 5x kuličku,ale jiné přístroje tam bohužel nejsou.Tak se ptám,co se s tím dá dělat?Předem díky za radu.
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   31. 3. 2011 / 21:37
Zdenda
Můžem to probrat zítra ráno
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   31. 3. 2011 / 22:08
Zdenda
Prosím, prosím, nemáte někdo k dispozici nějaký manuál nebo alespoň podrobnější data: vzletová rychlost (VR), minimálka atd. ? Předem děkuji.
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   1. 4. 2011 / 08:33
Karci
Našiel som toto: http://www.fcfk.com/L-60/

http://www.fcfk.com/L-60/publications/LBA/0566-01.pdf
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   1. 4. 2011 / 09:26
Zdenda
Já včera hledal asi hodinu, pak jsem dal prosbu. Dík moc.
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   1. 4. 2011 / 09:28
Karci
Rado sa stalo
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   1. 4. 2011 / 11:19
kuma   
Co se týče manuálu, tak mám doma knížečku ABC pilota Svazarmu. Je to koncentrát origo příruček, vychází to na jedno éro tak většinou na 4-6 stran a jsou tam postupy, režimy, značení přístorjů, obálka obratů atd. Nemám to teď v ruce, ale jsem přesvědčen, že tam bude i brigadýr a odtamtud se to dá oscanovat (udělám o víkendu). Nejsem si jist, jestli tam ale nebude jen verze L-60S, což by bylo blbé...
uvidíme!
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   1. 4. 2011 / 11:30
Zdenda
Předem díky!
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   2. 4. 2011 / 14:35
vladac
Pokud by někdo chtěl, tak umím programem na bázi OCR převézt obrázek z oskenovaného dokumentu zpět do textu. A pokud toho nebude moc, tak to skutečně udělám.
 

L-60 příručka plus manuál L-200   3. 4. 2011 / 13:19
kuma   
Tak jak jsem slíbil, předkládám.
Aby nebylo jen u brigouše, přibalil jsem L-200 ze stejného zdroje.

Je třeba si uvědomit, že originál je velmi nekavlitní ofseotový tisk zmenšených obtahů strojopisu. Originální formát je jako klasická "modlitební kbížka" - asi 10x 7,5cm. "Čtecí programy si s tímhle neporadí - je méně práce to opsat, než to prohnat OCR/Recognitou - a opravovat každé druhé nebo třetí písmeno (zkoušel jsem už dřív). Takže předkládám jak je, doporučuji tisknout rovnou z "pdf" ne na A4, ale jako "tisk brožury" - výsledek pak bude na A5 jakž takž čitelný (a ještě dobře srovanané pořadí stránek).

Pokud by to někdo chtěl skutečně opsat, jen do toho

Takže kdo chcete, sosněte si zde:
http://kuma-pospisil.wz.cz/checklist/POH_L60.pdf
http://kuma-pospisil.wz.cz/checklist/POH_L200.pdf
 

L-60 příručka plus manuál L-200   4. 4. 2011 / 09:04
Zdenda
Díky moc, ještě to proženu přes gůgl překladač a bude to OK.
 

L-60 příručka plus manuál L-200   25. 4. 2011 / 11:18
Lowmick   
Nahodou nema nekdo motorove hodnoty (nastaveni vykonu) pro Brigouse s Dorisem?
 

L-60 příručka plus manuál L-200   25. 4. 2011 / 12:17
kuma   
Zatím asi negativ.

Jsou tři zdroje, kde by něco mohlo být, ani do jednoho nemám přístup:
1) letecký archiv (vyplaven 2002, zamražené zbytky přeživších dokumentů jsou pozvolna restaurovány)
2) archiv VHÚ -letecké muzeum, Kbely (je dost pravděpodobné, že se dorisový L-60 dostal do Kbel i s příručkou... kde je jí ale konec?)
3) Národní tecnické muzeum (malá pravděpodobnost, ale kdo ví...)

Třeba by se dalo 14.5. (to budem mít protekci) ve Kbelích přeptat a oficiálně požáídat o povolení pořídit kopii...
 

L-60 příručka plus manuál L-200   25. 4. 2011 / 12:35
Lowmick   
No ja budu mit moznost se k tomu dostat, ale aspon neco malo bych si rad precetl jeste nez k tomu prave dojede
 

L60 pro FS9 reklama :-)   1. 4. 2011 / 08:29
Pavel K.
29347 B / 375 x 500 / L60 promo.BMP
 

L60 pro FS9 reklama :-)   1. 4. 2011 / 10:55
Lejzy
bomba
 

L 60 pro FS9 - další verze   1. 4. 2011 / 23:31
Pavel K.
http://www.pavelkara.wz.cz/Letadla.html
22469 B / 600 x 326 / L60.jpg
 

L 60 pro FS9 - další verze   2. 4. 2011 / 07:51
kocur
Je to parádní letadlo a s tím hvězdičákem by vypadal taky dobře.
 

L 60 pro FS9 - další verze   2. 4. 2011 / 09:40
bedy142
Moje slova
 

L 60 pro FS9 - další verze   2. 4. 2011 / 10:22
kocur
Ale může me být rádi za to co je teda alespoň já jsem
 

L 60 pro FS9 - další verze   2. 4. 2011 / 10:39
jožo
Pavel sľúbil aj S-ko, nemusíte mať obavy chlapci.
 

L 60 pro FS9 - další verze   2. 4. 2011 / 11:06
kocur
Tak to je super
 

L 60 pro FS9 - další verze   2. 4. 2011 / 15:16
Pavel K.
Tady se nic neutají...
21842 B / 600 x 334 / 37.jpg
 

L 60 pro FS9 - další verze   2. 4. 2011 / 15:25
Raspber
oh!! Nádhera až mi srdce přeskočilo Těším se Díky krásná práce!!
 

L 60 pro FS9 - další verze   2. 4. 2011 / 16:42
ondras   
Co FSX? Bude fungovat?
 

L 60 pro FS9 - další verze   2. 4. 2011 / 17:23
flyghtorange   
podla mna asi nie. (na tom co je som skopiroval textury skla a vrtule zo zephyru a ide)
 

L 60 pro FS9 - další verze   2. 4. 2011 / 18:15
ondras   
Tak fakt. Vyměnil jsem textury vrtule za ty ze Zlína43 a taky texturu skla a funguje i pod FSX.
19697 B / 600 x 375 / 2011-4-2_18-13-10-179.jpg
 

L 60 pro FS9 - další verze   2. 4. 2011 / 16:47
FSPilot   
Pavle, ty seš prostě borec, fakt
 

L 60 pro FS9 - další verze   2. 4. 2011 / 17:17
happypetr   
...začínám slintat...
 

L 60 pro FS9 - další verze   2. 4. 2011 / 19:07
bedy142
A vydáš taky nějaký paintkit na tyhle suprové brigadýry
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   2. 4. 2011 / 17:18
flyghtorange   
ja som si vymenisl textury vrtule a skiel a je vo fsx plne funkci fakt nadherny moooooooc diky
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   8. 5. 2011 / 23:28
Lowmick   
Ufff, klička dala zabrat, prášit bych s tím fakt nechtěl Ale byla to bomba...
30456 B / 600 x 388 / 100_0374.JPG
20460 B / 600 x 450 / 100_0378.JPG
33576 B / 600 x 450 / 100_0381.JPG
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   8. 5. 2011 / 23:47
kuma   
Týýýýýýýýýýýýý jo, to je krasavec!
(samozřejmě ten brigouš, aby si někdo nemyslel, že podbíhám Lowmickovi !!!)

Nahráls zvuky? A měls s sebou ten kanystr?
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   8. 5. 2011 / 23:55
Lowmick   
To bylo zatím jen přeškolení. Cesta do NDR je za nějaké dva týdny.

Zvuky jsem nestíhal, ale je to dá se říct stejné jako Meťák (akorát volume doprava). Kanystr nebude, šplouchnem tam něco ve Vodochodech a odtamtud to vyjde úplně v klidu

Taková 105ka křížená se Čmelákem bych řekl...
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   8. 5. 2011 / 23:58
Lukas.wz   
Kdy budeš na LKVO, že bych tě blejsknul?
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   9. 5. 2011 / 08:58
Lowmick   
20.5. (patek). Jeste nevim presne cas, predpokladam nekdy po poledni.
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   9. 5. 2011 / 09:14
Pips   
Jé, tenhle je super, několikrát mě loni tahal na závodech
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   9. 5. 2011 / 09:51
Zdenda
Když už jsi se dostal tak "blízko", nešla by prosím, prosím naskenovat Letová příručka? Už tady jednou byl dotaz na hodnoty pro motor Praga Doris a nebylo by marné mít k FS modelu tento dokument k dispozici. Rád to třeba zase přepíši. I když nevím, jak je to s autorskými právy.
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   9. 5. 2011 / 10:11
Lowmick   
Hmm... ke scaneru se s ni asi moc nedostanu. Ale kdyztak zkusim nejak inteligentne nafotit motorovou cast.

Nicmene co se tyka nastaveni vykonu, tak ani ta prirucka to myslim nerika. Resp. pise se tam o otackach a plnicim tlaku, ale na to se u tohodle Dorisovyho Brigouse nelita...
Rezimy neni problem napsat z hlavy.
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   9. 5. 2011 / 10:49
Zdenda
Moc dík za ochotu. Když to bude nafoceno trochu čitelně, tak žádný problém. Ale přimlouval by se i o letové charakteristiky - tedy jesli jsem to správně pojmenoval. Nebo je to stejné jako u verze S?
 

Překvapení na pavelkara.wz.cz   9. 5. 2011 / 11:45
Lowmick   
Charakteristiky jsou temer stejne.

Co se tyka tech hodnot, tak:
1) pojizdeni - olej 60°C, hlavy 140°C, vrtule "1"
2) vzlet - olej 60-70, hlavy 150°C, klapky 10-12°, vrtule "4", plny plyn. Na "3" tenhle Brigadyr tocil i pres 3000 ot., takze to chtelo mit rychlou ruku. Pozdeji jsem radsi daval "4", coz vychazelo tesne pod tech 3000 ot.
3) stoupani - motorove hodnoty v zelenym, vrtule "7-8" (cca 2850 ot), plny plyn nebo cenťák ubrat.
4) cestovni - opet v zelenym, vrtule "8-9" (cca 2750 ot), plyn tak zhruba napul baj vocko (prip nastavit treba 8 a drzet plynem otacky)
5) base klapky 10-12°, vrtule "4"
6) finale klapky libovolne, ja pouzivam kolem 30° (jednou jsem si pri pristani na praskarskou plochu zkusil 60° a je to fakt zazitek )
7) po pristani na pojizdeni zavrit klapky, vrtule "1"
8) motor vypinat dusitkem, ne magnetama (pripadne si pomoct palivovym kohoutem)
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ