| | | rolování 26. 12. 2004 / 12:32 | |
| | Jak je to s rolováním?
Při rolování používám pouze pedály,nebo i berany?
Díky |
| |
|
| | | Re: rolování 26. 12. 2004 / 13:08 | |
| | Berany/knipl nepoužívá na zemi pro pojíždění žádné letadlo (o nebeské bleše nemluvim, to je extrém)
Snad úplně všechny malé letadla používají pedály (k tomu nutno přiřadit z větších i Tu-134) a to buď přímo (ovládají příďák/ostruhu), anebo nepřímo přes brzdy (a to buď diferencovaným brzděním na pedálech, příklad je Z-50, anebo jako to má An-2 a spousta dalších ruských letadel, tj.poloha pedálů ovládá ventil, který při brzdění rozděluje brzdnou sílu do kol. Brzdy jako takové se pak ovládají jednou pákou, která je zpravidla na beranech či kniplu)
Velké mašiny používají speciální volant (Dc-9), nebo "rohlík", "banán" (B737, ATR), který je zpravidla po straně v kokpitu buď jenom u kapitána, nebo u obou. Ale třeba IL-62 měla tenhle volant na beranech u kapitána.
Poznámka pod čarou - při větru se pochopitelně používají pro boj s živly i berany, resp knipl, ale to nesouvisí přímo s řízením jako takovým |
| |
|
| | | | Re: Re: rolování 27. 12. 2004 / 02:14 | |
| | neviem sice, co je to nebeska blcha, ale L-410 to asi nebude
narazam totiz na to, ze som v praxi celkom casto videl pilotov 410ny rolovat s baranmi. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: rolování 27. 12. 2004 / 10:21 | |
| | Ve 410 se pro rolování používá taková málá páčka na kapitánových beranech. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: rolování 27. 12. 2004 / 15:09 | |
| | | |
|
| | | Re: rolování 26. 12. 2004 / 13:11 | |
| | pri rolovani použivaj iba pedaly, zameraj sa na nejaky bod na horizonte priamo pred tebou a na ten sa nasmeruj a udržuj sa na neho nasmerovany iba s pomocou pedalou... ak by si mal nejake male a lahke ero a extra silny bocny vietor tak by si musel trochu použiť aj knipl ale inak používaj iba pedály ! |
| |
|
| | | Re: rolování 30. 12. 2004 / 12:12 | |
| | pokud zabrousím do dávné historie kdy můj otec létal Il (resp.) AV-14, tak na zemi kromě oddělených brzd pr. a levého hl. podvozku v kombinaci používali i zvyšování tahu vnějšího motoru ve vztahu k prováděné zatáčce, to znamená, že při pojíždění samozřejmě. Ale byly to pístové motory. |
| |
|
|