| | | PPL licence - práva a povinnosti 26. 3. 2011 / 18:23 | |
| | Zdravim,
Zvažuju, že bych si udělal PPL licenci. Chtěl jsem se proto zeptat, je u ní nějaká povinnost, třeba minimální počet nalítaných hodin ročně nebo tak něco? Hledal jsem tady na foru všechny možný odkazy na letecký zákony a projížděl je, ale na tohle jsem nikde nenarazil.
Díkys. |
| |
|
| | | PPL licence - práva a povinnosti 26. 3. 2011 / 18:46 | |
| | V JAR-FCL 1, je definováno, že prodloužení platnosti průkazu (což je u PPL(A) 2 roky) podmíněno nejméně 12h za posledních 12 měsíců platnosti třídní kvalifikace, z čehož musí být nejméně 1h s instruktorem.
Dále pak (teď nevím, jestli je to požadavek předpisu nebo jen provozovatele) je potřeba mít min. 3 vzlety a 3 přistání za posledních 90 dní, aby moh člověk do vzduchu sám. Provozovatel to samozřejmě může ještě zpřísnit. |
| |
|
| | | | PPL licence - práva a povinnosti 26. 3. 2011 / 18:49 | |
| | | |
|
| | | PPL licence - práva a povinnosti 26. 3. 2011 / 18:48 | |
| | Pokud se bavime o SEPu, tak bud za posledni rok nalitas 12 hodin + aspon 1 h s nejakym instruktorem a prodluzujes pouze papirove. Nebo to nedas a odletis si hodinku s examinatorem. Nicmene pokud planujes PPL jen kvuli letani "na minimech" a kvalifikaci/licenci si pouze prodluzovat, tak spis popremyslej o GLD, TMG, ULL... Je to levnejsi a stejne fajn litani. |
| |
|
| | | | PPL licence - práva a povinnosti 26. 3. 2011 / 19:08 | |
| | ...něco podobného jsem chtěl napsat. Ježí se mi vlasy hrůzou, když se mě ptají mladí kluci, jak co nejmíň lítat, aby jim licence zůstala...to jsou kandidáti na účast ve zprávách UZPLN. |
| |
|
| | | | PPL licence - práva a povinnosti 26. 3. 2011 / 19:25 | |
| | Jen bych k tomu doplnil, ze pokud tazatel planuje letat hodne (a ne jednou za dva roky honem hodiny aby to nepropadlo) tak radeji to ppl a pak administrativne ull . Do zahranici je to s ppl a dospelym letadlem ppdstatne jednodussi, nez s tralalajtem.
(to by se ale neptal, ze)
Ps: nicmene v pripade, ze tazatel planuje litat hodinu rocne, tak bych pokud mozmo nezminoval ty tralalace... Neb i na tralalaci muze byt nebezpecny nejen sobe, ale i jinym |
| |
|
| | | PPL licence - práva a povinnosti 26. 3. 2011 / 19:26 | |
| | Ja nevim, uvazovat o PPL a zacit se tu ptat s tim, jestli a kolik potrebujes minimalni nalet, mi prijde ponekud nestastne.... |
| |
|
| | | | PPL licence - práva a povinnosti 26. 3. 2011 / 23:05 | |
| | Díky všem za odpovědědi a za odkaz.
Abych vysvětlil Koprikovi a Tragédii vysvětlil proč se tak "hloupě" ptám. Není to proto, že bych pak chtěl nalítat jen to nejnutnější, ale snažím se udělat si aspoň trochu rozpočet nejen na výcvik ale i na pár let dopředu. Kde samozřejmně kdyby byl minimální nálet přeženu 200 hodin ročně, tak je to něco jinýho než 12. Doufám, že teď už chápete můj dotaz. |
| |
|
| | | | | PPL licence - práva a povinnosti 26. 3. 2011 / 23:07 | |
| | Jasně, tomu rozumím.Těch 12 hodin stačí fakt jen k tomu, aby se člověk přizabil dle předpisů, byť by lítal sebejednodušším letadlem. |
| |
|
| | | | | | PPL licence - práva a povinnosti 26. 3. 2011 / 23:24 | |
| | To je mi jasný, ale stát se může cokoliv a nerad bych pak zbytečně o tu licenci přišel. Samozřejmně lítat chci co nejvíc, rozhodně si nechci dělat licenci jen pro frajeření.
Každopádně díky a tím bych tuhle diskuzi uzavřel. |
| |
|
| | | PPL licence - práva a povinnosti 27. 3. 2011 / 09:51 | |
| | Hele, já čtu ten strom tady - a připadá mi, že jste všichni odpovídali na něco trochu jinýho, než se původně Mirek ptal (až na jednu výjimku). Nikde jsem nečet, že byc chtěl PPL udržovat na minimálním náletu - a na druhou stranu (!!!!!!) předpis jasně říká, že k udržení kvalifikace a průkazu můžeš mít absolutně nulový nálet (!!) a stačí přezkoušení s examinátorem (dvě hodinky ve dvojím jednou za dva roky).
Jistě, můžem diskutovat o tom, zda toto stačí k udržení pilotní dovednosti, pokud krom těch dvou hodinek nesedneš do žádnýho jinýho éra - ale pokud by to bylo tak průserogenní, tak by to předpis takhle benevolentně nepovoloval - ten předpis takhle platí už kolik let a pro desetitisíce pilotů - a pokud by zrovna tohle měl být problém, předpis by byl dávno změněn.
Ale opět - na to se Mirek neptal....
Takže pro Mirka: vycucni si z toho jen suchou řeč předpisu (prodloužení 1x za 2 roky - buď nálet víc než 12 hodin za posledních 12 měsíců - nebo přezkoušení s examinátorem).
A šlus.
Béke, burárum! |
| |
|
|