FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dispečer usnul ... Jeden příspěvek | Celý strom
Dispečer usnul ...   24. 3. 2011 / 21:15
Tomas L.
Dispečer si dáchnul na otománku a strojníci přistávají "na vlastní pěst".

Představa dispečera s nohama na stole "voe nic neletí dám si dvacet" a strojníka pokoušejícího se o kontakt "kua, von tam snad chrápe" mě docela pobavila

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/amerika/clanek.phtml?id=695119
 

Dispečer usnul ...   24. 3. 2011 / 21:30
pseudoMates
S tim nadělají.. To se stalo i tady..
 

Dispečer usnul ...   24. 3. 2011 / 22:22
Rychlokvaška
Hlavně jak novinář ihned přispěchal s očekáváním vyhazovu...U všeho kolem letectví a obecně zodpovědných povolnání a postů tak nějak všichni novináři s trochou jakési škodolibosti očekávají okamžitého padáka v případě nějakého problému. Ach jo, kéž by některé principy safety culture z dopravního letectví pronikly i do normálního života a ostatních povolání....
A co takhle proč tam byl sám? Proč byl unavený? Je to soukromý problém, nebo systém služeb? Jak tomu zabránit do budoucna? Jak zajistit kontinuitu přesto, že se to stane?
 

Dispečer usnul ...   24. 3. 2011 / 22:38
N.G.
Já doporučuji nad křeslu kýbl na dalkové ovládání které může spustit třeba app nebo jesště lépe acc to bych na tu noční i rád chodil. Jinak taky už jsem šel budit
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 07:29
Helicopter pilot
No počkej počkej modlo lomeno strojníku! D
To by jsi chtěl po těch pisálkách trošku moc ne? Oni zvládnou jen: z pozitivní zprávy udělat negativní, polokvalifikovaně informovot a velice kvalifikovaně srát lidi ;o)
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 09:22
Premek
Namontovat na zidle ButtKicker ;o)
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 09:44
Helicopter pilot
Ale houby.... Namotoval bych jim něco jako "zívák" co bývá v lokomotívách ;o)
Když by nezmáčkli čudl ani po třetím pípnutí, tak by dostali zásah elektrickým proudem skrze elektrody umístěné vhodně na přední polovině sedáku židle ;o) D

U vlaku to tuším aktivuje brzdy, teda alespoň myslím... To by u dispečerů nešlo )

Mno a po šichtě by podle vlasů všichni poznali kerý v práci zachrápal D
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 11:18
Vačice   
Docela veselá představa jak někde, kde mají plný ruce práce to tam uřídit a k tomu každejch 5-10 min mačkat tlačítko
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 11:20
Richard Spitzer
Veselá představa to je. Ale na letišti může být 5 minut i sakra dlouho, bez dispečera, ne?
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 11:37
Vačice   
jak píšeš níž tak cca 20 vteřin to by pak nedělali nic jinýho a fráze na FRQ: Standbye I must push the button
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 11:19
Richard Spitzer
Ano, je to tak, strojvůdce mačká tzv. živák každých cca 20 sekund. Když to neudělá, ozve se houkačka, pak vlak začně sám brzdit...
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 11:23
Tragédie v JRD
Což ale platí jen na nekodovaných tratích.
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 11:44
FSPilot   
Na kódovaných tratích nic mačkat nemusí?
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 11:59
sponka
Na kódovaných se myslím nemusí mačkat, dokud kód ukazuje volno.
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 12:00
Tragédie v JRD
Na kodovanych potbrzuje vystrahy a stuj.
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 12:16
FSPilot   
A jak dlouho takový systém funguje? To asi nebude moc stará záležitost, ne?
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 12:35
Tragédie v JRD
Hmm. Počátky se datují někdy do 60ých let minulého století
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 12:45
Aldaran
Ještě zajímavější je řešení spánku fíry ve stojícím vlaku. Tam se obvykle používá dlouhý vlasec s plechovkama. Když jsou nákladní vlaky, nebo posuny, kde není jasné kdy bude volno, seštosované za sebou, natáhne se vlasec ze spřáhla vlaku před sebou, okýnkem se prostrčí do kabiny a přiváže se na něj plechovka a jde se spát. Jakmile má plechovka touhu dostat z kabiny ven, je to znamení, že je nejlepší okamžik vstát. (tohle platilo zejména v minulém století, kdy se s náklady moc nespěchalo)
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 11:37
Premek
Nicméně strojvedoucí už to dokážou ovladat i ve spánku, ne? Po pár letech...
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 11:59
jira
No s tím mačkáním každých 20 vteřin si dovolím nesouhlasit.Na všech hlavních tratích ČD existuje zabezpečovací systém s přenosem návěstních znaků na lokomotivu,a pokud jedete např. z Prahy do Brna v čele rychlíku,tak máte trať volnou,jedete stále na zelenou.V takovém případě nemačkáte nic.Mačkat začínáte až po minutí výstrahy,která je na zábrzdnou vzdálenost před hlavním návěstidlem,kde předpokládám návěst stůj.Co se týče toho zachrápnutí,stalo se mi na lokálce kdesi kolem Liberce,že jsem večer přijel k vjezdovému návěstidlu jisté stanice,a stále červená.Bylo to ještě v době kdy nebyly toliko rozšířené mobilní telefony.Tak čekám,zkouším volat z traťového telefonu co je na návěstidle.Nic.Zabrzdil jsem mašinu a vlak,zamknul a ťapal po svejch do stanice.Výpravčí byl zamknutej v dopravě a spal.Po dost dlouhé době jsem ho boucháním na dveře vzbudil.Vůbec nechápal co po něm chci,nevěřil,že mám u vjezdu vlak...Na jeho obhajobu snad jen,že normálně tam poslední vlak projede kolem 23:20 a pak do rána nic.Já tam dojel kolem půlnoci.Jak si tam výpravčí sousedních stanic nabízej-přijímaj vlaky,to raději nechci vědět.
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 15:35
kluk ušatá
Nebyvalo to podle rychlosti, treba v 40 jednou za minutu, v 100 kazdych 20 vterin?
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 15:47
jira
Ne,rychlost s frekvencí mačkání tlačítka zabezpečovače nesouvisí.Snad jen,dříve do rychlosti cca 5 km/h se mačkat nemuselo.A taky když jsi z vlakem začal couvat,tak jsi nemusel mačkat.Ale po pár průserech se to zdokonalilo.Dnes například,když zastavíš s vlakem,a nezabrzdíš přímočinnou brzdu lokomotivy na plno,tak musíš stále mačkat.
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 15:51
Tragédie v JRD
Ale jo, v jisté míře souvisí. U LS-90 (nevím jak u jiných při rychlosti pod 120km/h nemusíš krom volna potvrzovat ještě výstrahu s omezením rychlostí 40-100km/h.
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 21:47
jira
Tak kluk ušatej měl na mysli frekvenci mačkání VZ v závislosti na rychlosti.Co popisuješ ty, je trošku něco jiného.Maličko mi uniká,co tím přesně myslíš,protože jedna věc je výstraha,a druhá vjezd odbočkou.Já sám s LS 90 nepřišel do styku,kdysi, když jsem začínal ve Vršovicích, tak ještě nebyla,a tam co jsem teď je nemáme.Ale pokud je to tak ,jak píšeš,tak mi to zavání pěkným průserem.Nějak si nedovedu představit,že by v případě např. zdravotní indispozice fíry,vletěl vlak 100kou do 40tkový odbočky.
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 15:29
Atarian   
Obracim se na tebe jako na odbornika z oboru. Nemohl bys nam poodhalit rousku tajemstvi, co si piloti nasazuji pred pristanim (jak se pise v clanku "které v tu dobu nasazovaly na přistání")?

 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 15:45
Tragédie v JRD
No přece gumu, aby když tak nepropíchly dráhu...

PS: mě se ten výraz "nasazoval na přistání" a podobné české patvary, vůbec, ale vůbec nelíbí ...
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 15:54
Algy   
To samý jako "vysazení motoru"...
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 16:04
Tragédie v JRD
Cece, zrovna vysazeni motoru mi nevadi . To uz mi prijde jako celkem dobry terminus technikus.

Mmch, kdyz uz je tu rec o ceskych prekladech, tak nam UCL nedavno (asi nevedomky zlegalizoval "vyklizeni drahy".
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 16:32
Balooo   
fakt? to musím vyzkoušet s panem plukovníkem! Jednou jsem opouštěl, vyklízel a zaboha si nemohl vzpomenout na to správný, jenom na ty vtipy s vyklízením sklepa a opouštění milenky
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 16:38
Tragédie v JRD
V dubnovych zmenach AIPu je pouzita nasledujici terminlogie


2.22.3.2.10 Z důvodu vyklízení letadla na konci příslušné
RWY může dojít ke krátkodobému narušení integrity signálu
ILS/LOC.
2.22.3.2.10.1Piloti následujícího letadla obdrží od ATC
informaci “Očekávejte krátkodobé rušení ILS“.
2.22.3.2.10.2Pokud ATC nestanoví jinak, vyklízení RWY 06
na TWY Z není povoleno.
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 16:46
Hermann   
to se asi tyka toho, kdyz odbagrovavaj letadlo z RWY
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 17:46
Balooo   
a není to spíš myšleno jako vyklízení vozíků s cateringem?
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 16:58
kuma   
Myslím, že lepší by bylo vyprázdnění...
(vakace = prázdniny - to platí už od dob Komenského)
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 17:13
jožo
A ja som myslel, že u doktora medicíny pojem vyprázdnění bude znamenať niečo iné, ako odvodenina od vakace...
 

Dispečer usnul ...   25. 3. 2011 / 17:43
Hermann   
vyprazdnil na ni dlouhy pohled?
 

Dispečer usnul ...   26. 3. 2011 / 09:56
Teflon_490   
Ne, spravne je "vrhl"
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ