| | | Dispečer usnul ... 24. 3. 2011 / 21:15 | |
| | | |
|
| | | Dispečer usnul ... 24. 3. 2011 / 21:30 | |
| | S tim nadělají.. To se stalo i tady.. |
| |
|
| | | Dispečer usnul ... 24. 3. 2011 / 22:22 | |
| | Hlavně jak novinář ihned přispěchal s očekáváním vyhazovu...U všeho kolem letectví a obecně zodpovědných povolnání a postů tak nějak všichni novináři s trochou jakési škodolibosti očekávají okamžitého padáka v případě nějakého problému. Ach jo, kéž by některé principy safety culture z dopravního letectví pronikly i do normálního života a ostatních povolání....
A co takhle proč tam byl sám? Proč byl unavený? Je to soukromý problém, nebo systém služeb? Jak tomu zabránit do budoucna? Jak zajistit kontinuitu přesto, že se to stane? |
| |
|
| | | | Dispečer usnul ... 24. 3. 2011 / 22:38 | |
| | Já doporučuji nad křeslu kýbl na dalkové ovládání které může spustit třeba app nebo jesště lépe acc to bych na tu noční i rád chodil. Jinak taky už jsem šel budit |
| |
|
| | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 07:29 | |
| | No počkej počkej modlo lomeno strojníku! D
To by jsi chtěl po těch pisálkách trošku moc ne? Oni zvládnou jen: z pozitivní zprávy udělat negativní, polokvalifikovaně informovot a velice kvalifikovaně srát lidi ;o) |
| |
|
| | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 09:22 | |
| | Namontovat na zidle ButtKicker ;o) |
| |
|
| | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 09:44 | |
| | Ale houby.... Namotoval bych jim něco jako "zívák" co bývá v lokomotívách ;o)
Když by nezmáčkli čudl ani po třetím pípnutí, tak by dostali zásah elektrickým proudem skrze elektrody umístěné vhodně na přední polovině sedáku židle ;o) D
U vlaku to tuším aktivuje brzdy, teda alespoň myslím... To by u dispečerů nešlo )
Mno a po šichtě by podle vlasů všichni poznali kerý v práci zachrápal D |
| |
|
| | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 11:18 | |
| | Docela veselá představa jak někde, kde mají plný ruce práce to tam uřídit a k tomu každejch 5-10 min mačkat tlačítko |
| |
|
| | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 11:20 | |
| | Veselá představa to je. Ale na letišti může být 5 minut i sakra dlouho, bez dispečera, ne? |
| |
|
| | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 11:37 | |
| | jak píšeš níž tak cca 20 vteřin to by pak nedělali nic jinýho a fráze na FRQ: Standbye I must push the button |
| |
|
| | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 11:19 | |
| | Ano, je to tak, strojvůdce mačká tzv. živák každých cca 20 sekund. Když to neudělá, ozve se houkačka, pak vlak začně sám brzdit... |
| |
|
| | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 11:23 | |
| | Což ale platí jen na nekodovaných tratích. |
| |
|
| | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 11:44 | |
| | Na kódovaných tratích nic mačkat nemusí? |
| |
|
| | | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 11:59 | |
| | Na kódovaných se myslím nemusí mačkat, dokud kód ukazuje volno. |
| |
|
| | | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 12:00 | |
| | Na kodovanych potbrzuje vystrahy a stuj. |
| |
|
| | | | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 12:16 | |
| | A jak dlouho takový systém funguje? To asi nebude moc stará záležitost, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 12:35 | |
| | Hmm. Počátky se datují někdy do 60ých let minulého století |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 12:45 | |
| | Ještě zajímavější je řešení spánku fíry ve stojícím vlaku. Tam se obvykle používá dlouhý vlasec s plechovkama. Když jsou nákladní vlaky, nebo posuny, kde není jasné kdy bude volno, seštosované za sebou, natáhne se vlasec ze spřáhla vlaku před sebou, okýnkem se prostrčí do kabiny a přiváže se na něj plechovka a jde se spát. Jakmile má plechovka touhu dostat z kabiny ven, je to znamení, že je nejlepší okamžik vstát. (tohle platilo zejména v minulém století, kdy se s náklady moc nespěchalo) |
| |
|
| | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 11:37 | |
| | Nicméně strojvedoucí už to dokážou ovladat i ve spánku, ne? Po pár letech... |
| |
|
| | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 11:59 | |
| | No s tím mačkáním každých 20 vteřin si dovolím nesouhlasit.Na všech hlavních tratích ČD existuje zabezpečovací systém s přenosem návěstních znaků na lokomotivu,a pokud jedete např. z Prahy do Brna v čele rychlíku,tak máte trať volnou,jedete stále na zelenou.V takovém případě nemačkáte nic.Mačkat začínáte až po minutí výstrahy,která je na zábrzdnou vzdálenost před hlavním návěstidlem,kde předpokládám návěst stůj.Co se týče toho zachrápnutí,stalo se mi na lokálce kdesi kolem Liberce,že jsem večer přijel k vjezdovému návěstidlu jisté stanice,a stále červená.Bylo to ještě v době kdy nebyly toliko rozšířené mobilní telefony.Tak čekám,zkouším volat z traťového telefonu co je na návěstidle.Nic.Zabrzdil jsem mašinu a vlak,zamknul a ťapal po svejch do stanice.Výpravčí byl zamknutej v dopravě a spal.Po dost dlouhé době jsem ho boucháním na dveře vzbudil.Vůbec nechápal co po něm chci,nevěřil,že mám u vjezdu vlak...Na jeho obhajobu snad jen,že normálně tam poslední vlak projede kolem 23:20 a pak do rána nic.Já tam dojel kolem půlnoci.Jak si tam výpravčí sousedních stanic nabízej-přijímaj vlaky,to raději nechci vědět. |
| |
|
| | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 15:35 | |
| | Nebyvalo to podle rychlosti, treba v 40 jednou za minutu, v 100 kazdych 20 vterin? |
| |
|
| | | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 15:47 | |
| | Ne,rychlost s frekvencí mačkání tlačítka zabezpečovače nesouvisí.Snad jen,dříve do rychlosti cca 5 km/h se mačkat nemuselo.A taky když jsi z vlakem začal couvat,tak jsi nemusel mačkat.Ale po pár průserech se to zdokonalilo.Dnes například,když zastavíš s vlakem,a nezabrzdíš přímočinnou brzdu lokomotivy na plno,tak musíš stále mačkat. |
| |
|
| | | | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 15:51 | |
| | Ale jo, v jisté míře souvisí. U LS-90 (nevím jak u jiných při rychlosti pod 120km/h nemusíš krom volna potvrzovat ještě výstrahu s omezením rychlostí 40-100km/h. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 21:47 | |
| | Tak kluk ušatej měl na mysli frekvenci mačkání VZ v závislosti na rychlosti.Co popisuješ ty, je trošku něco jiného.Maličko mi uniká,co tím přesně myslíš,protože jedna věc je výstraha,a druhá vjezd odbočkou.Já sám s LS 90 nepřišel do styku,kdysi, když jsem začínal ve Vršovicích, tak ještě nebyla,a tam co jsem teď je nemáme.Ale pokud je to tak ,jak píšeš,tak mi to zavání pěkným průserem.Nějak si nedovedu představit,že by v případě např. zdravotní indispozice fíry,vletěl vlak 100kou do 40tkový odbočky. |
| |
|
| | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 15:29 | |
| | Obracim se na tebe jako na odbornika z oboru. Nemohl bys nam poodhalit rousku tajemstvi, co si piloti nasazuji pred pristanim (jak se pise v clanku "které v tu dobu nasazovaly na přistání")?
|
| |
|
| | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 15:45 | |
| | No přece gumu, aby když tak nepropíchly dráhu...
PS: mě se ten výraz "nasazoval na přistání" a podobné české patvary, vůbec, ale vůbec nelíbí ... |
| |
|
| | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 15:54 | |
| | To samý jako "vysazení motoru"... |
| |
|
| | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 16:04 | |
| | Cece, zrovna vysazeni motoru mi nevadi . To uz mi prijde jako celkem dobry terminus technikus.
Mmch, kdyz uz je tu rec o ceskych prekladech, tak nam UCL nedavno (asi nevedomky zlegalizoval "vyklizeni drahy". |
| |
|
| | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 16:32 | |
| | fakt? to musím vyzkoušet s panem plukovníkem! Jednou jsem opouštěl, vyklízel a zaboha si nemohl vzpomenout na to správný, jenom na ty vtipy s vyklízením sklepa a opouštění milenky |
| |
|
| | | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 16:38 | |
| | V dubnovych zmenach AIPu je pouzita nasledujici terminlogie
2.22.3.2.10 Z důvodu vyklízení letadla na konci příslušné
RWY může dojít ke krátkodobému narušení integrity signálu
ILS/LOC.
2.22.3.2.10.1Piloti následujícího letadla obdrží od ATC
informaci “Očekávejte krátkodobé rušení ILS“.
2.22.3.2.10.2Pokud ATC nestanoví jinak, vyklízení RWY 06
na TWY Z není povoleno.
|
| |
|
| | | | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 16:46 | |
| | to se asi tyka toho, kdyz odbagrovavaj letadlo z RWY |
| |
|
| | | | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 17:46 | |
| | a není to spíš myšleno jako vyklízení vozíků s cateringem? |
| |
|
| | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 16:58 | |
| | Myslím, že lepší by bylo vyprázdnění...
(vakace = prázdniny - to platí už od dob Komenského)
|
| |
|
| | | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 17:13 | |
| | A ja som myslel, že u doktora medicíny pojem vyprázdnění bude znamenať niečo iné, ako odvodenina od vakace... |
| |
|
| | | | | | | | | Dispečer usnul ... 25. 3. 2011 / 17:43 | |
| | vyprazdnil na ni dlouhy pohled? |
| |
|
| | | | | | | | | | Dispečer usnul ... 26. 3. 2011 / 09:56 | |
| | Ne, spravne je "vrhl" |
| |
|
|