No s tím mačkáním každých 20 vteřin si dovolím nesouhlasit.Na všech hlavních tratích ČD existuje zabezpečovací systém s přenosem návěstních znaků na lokomotivu,a pokud jedete např. z Prahy do Brna v čele rychlíku,tak máte trať volnou,jedete stále na zelenou.V takovém případě nemačkáte nic.Mačkat začínáte až po minutí výstrahy,která je na zábrzdnou vzdálenost před hlavním návěstidlem,kde předpokládám návěst stůj.Co se týče toho zachrápnutí,stalo se mi na lokálce kdesi kolem Liberce,že jsem večer přijel k vjezdovému návěstidlu jisté stanice,a stále červená.Bylo to ještě v době kdy nebyly toliko rozšířené mobilní telefony.Tak čekám,zkouším volat z traťového telefonu co je na návěstidle.Nic.Zabrzdil jsem mašinu a vlak,zamknul a ťapal po svejch do stanice.Výpravčí byl zamknutej v dopravě a spal.Po dost dlouhé době jsem ho boucháním na dveře vzbudil.Vůbec nechápal co po něm chci,nevěřil,že mám u vjezdu vlak...Na jeho obhajobu snad jen,že normálně tam poslední vlak projede kolem 23:20 a pak do rána nic.Já tam dojel kolem půlnoci.Jak si tam výpravčí sousedních stanic nabízej-přijímaj vlaky,to raději nechci vědět. |
|