| | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 14:27 | |
| | | |
|
| | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 14:50 | |
| | No, to je mazec.... ((
Jen mě překvapuje, že šli na záda... |
| |
|
| | | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 15:54 | |
| | Nechci si tu hrát na vÚZPLN a/nebo spekulovat o příčinách, tak mě nechytejte za slovo (platí rovněž pro přítomné reportéry).
Nicméně podobně dramaticky "manévruje" éro, kterému:
- po vysazení motoru někdo šlápl na opačnej pedál směrového řízení
- nebo když se v asymetrické situaci (motor(y) na jedné straně pracují s menším výkonem, nebo vůbec) někdo pokusí dramaticky přidat výkon na těch zbývajících (např. kvůli blížícímu se stallu)
- nebo pokud se dostane rychlost letadla pod Vmca při asymetrickém výkonu motorů
Proč do toho tahám asymetrii, je asi v podstatě jen proto, že na fotkách i videu to vypadá, že nepracují starboard motory. Nebylo by to asi nic nezvyklého u letadla, které nemá už 5 let Certificate of Airworthiness...
Ale jak říkám, není to spekulace o příčinách nehody, spíš jen odpověď na Přemkův podiv nad letem na zádech |
| |
|
| | | | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 16:04 | |
| | Že pěkně děkuji pane |
| |
|
| | | | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 16:05 | |
| | "Nebylo by to asi nic nezvyklého u letadla, které nemá už 5 let Certificate of Airworthiness.."
V Kongu je asi radost litat.
Jinak skoda ze chovani fmca FSka vubec nedava. X-plane aspon trochu, ale FSka fakt vubec. Kdyz jsem si hral posledne s Carenado Senecou, tak se o nic z toho cos psal vubec nepokusila. |
| |
|
| | | | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 16:58 | |
| | Jo, to mi přijde jako dobrý vysvětlení...
Myslel jsem původně, že jde o vývrtku přes kouli, ale k tomu by nebyl důvod, tak jsem špekuloval, jakým mechanismem může k takovému přetočení dojít - a tohle vypadá logicky. Sám jsem si to moc představit nedovedl, přece jen multiengine zatím v nedohlednu... |
| |
|
| | | | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 17:24 | |
| | nebo,že by autorotace???z toho záznamu jde prd poznat,jestli se pravé nebo levé motory točí pomalejc/nebo jeden/...nebo jestli je nějakej v praporu.Kdysi jsem mluvil s bývalým palubářem z An-12 z Mošnova,když je zaučovali rusáci,cvičně jim ukázali vypnutí pravého vnitřního,bez praporu přímo do autorotace,mašina šla okamžitě do ostrého náklonu a podle vyprávění docela maras,pilot měl naběhlé žíly na svalech,jak se snažil to udržet,samozřejmně vše bylo očekáváno a připraveno takže hned ho dali do praporu,jinak si ten palubář ani pilot nebyl jist jestli se to dá udržet v letu,ten rusák to taky nevěděl,jen měli vyzloušeno tohle,...stalo se to i na An-30 u nás,při cvičném letu se vypínal motor,pak se za letu nahazoval,při nahazování nezapálil,ale vrtule šla z praporu na malý úhel,takže autorotace,kámoš palubář ho hned mrskl zpátky do praporu,dle něho to byla otázka 2-3 vteřin,ale těch pár vteřin jim prý stačilo,mašina začla prý šíleně vibrovat,mysleli,že jim popraskají okna,šílené zvuky jak mašina skučela...a jak se naklonila,při autorotaci je tlak na vrtuli ůdajně až 4tuny,u An-26,12 má průměr vrtule větší,takže asi trochu více... |
| |
|
| | | | | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 17:38 | |
| | jo ještě jsem si vzpomněl,četl jsem výpisky z letové příručky od nějakého bývalého pilota An-26 co jsem našel v šuplíku"při nepodchycení náklonu při autorotaci může během 1-3 sec dojít k náklonu 60-80 stupňů" a to je vše co vím o krevetách....
|
| |
|
| | | | | | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 21:40 | |
| | Zrovna jsem dočetl v 3. dílu leteckých nehod pasáž o pádu IL-18 OK-NAB na Zlatých Pískách. Tam vše zpečetil borťák tím, že začal spouštět zapraporovaný motor č. 4, tomu se vrtule přestavila do pracovní polohy, a eroplán šel v nevyrovnatelném náklonu do kytek. Jsou to holt pěkné mrchy, ty ruské turbovrtuláky. |
| |
|
| | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 21:43 | |
| | Co kde... Už je III. díl leteckých nehod? |
| |
|
| | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 21:46 | |
| | Ha. Není. Ty IL-18ky jsou přece v druhém díle... Jsi mě zmátl |
| |
|
| | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 21:52 | |
| | Šlendrián! Pleteš si dvanáctku s osmnáctkou! Samozřejmě, že vyšel III. díl. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 21:55 | |
| | Mas recht. To jsou 12ky. Me to zmatlo, protoze jsem mel pocit, ze o Blave jsem cetl uz v druhem dilu, ale ted se mi teda nechce hledat, ktera to byla.
Kazdopadne, to, ze vysel III. dil me uniklo. To hned zitra koupim! Thx |
| |
|
| | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 21:54 | |
| | jj,to jsem taky někde četl, |
| |
|
| | | | | | | | | Kdo cetl III. dil leteckych nehod? 24. 3. 2011 / 09:27 | |
| | | |
|
| | | | | | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 22:28 | |
| | potvrdzujem, dokonca by som povedal ze aj rychlejsie ako 1-3 sekundy |
| |
|
| | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 06:45 | |
| | | |
|
| | | | | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 21:43 | |
| | No vidíš, další možnost...já jsem teda zatím seděl jen v dvoumotorácích, kde je nezaproporovaná vrtule spíš "jen na obtíž" (větší odpor a díky němu menší stoupavost), ale faktem je, že podobně hrůzostrašné historky z Antonovů už jsem slyšel.
Navíc jestli jim tady zdechly dva na jednom křídle... |
| |
|
| | | | | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 21:44 | |
| | Ještě taková drobnost....windmilling prop je česky autorotace? Já měl doteď tenhle pojem spojený s vývrtkou, ale faktem je, že můj český letecký slovník je hodně chabý |
| |
|
| | | | | | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 22:02 | |
| | volný doběh motoru do zastavení ???nevím čeče |
| |
|
| | | | | | | Pád An-12 v Kongu 23. 3. 2011 / 22:57 | |
| | windmilling je režim vrtule zvaný v česku jako mlýnek, tedy vrtule se točí vlivem náporu vzduchu. |
| |
|
| | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 08:58 | |
| | Windmill je take mod startovani motoru bez startergeneratoru pro mensi turbopropy (napr. PT6). Funguje to na vyse uvedem principu roztoceni vrtule proudem vzduchu, pak svicky, palivo a jede to. |
| |
|
| | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:09 | |
| | No, u dvouhřídelového turbovrtulového motoru si tím nejsem tolik jistej. Protáčení vrtule nemá na protáčení turbíny moc velký vliv, to maximálně, že proud vzduchu do vstupu motoru je dostatečný na to, aby turbínu roztočil. Což ale u PT-6 s jeho uspořádáním sání si nejsem zcela jistý. Nevzpomínám si, že na M-601 (velice blízké PT-6) něco jako "windmilling start" bylo, na PW-120 až 127, co měla ATR taky ne, jen jsem to zažil na PW-306 a CFM-56, tedy na jetech. Jednohřídelové turbopropy, to je jiná, tam si to představit dovedu, s tím jsem ale nikdy nelétal |
| |
|
| | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:17 | |
| | Bylo Radime na Játru taky takhle kritický ihned praporovat, nebo už se to trochu víc řídí nějakým tím JARem a dá se s tím letět s příslušnou nohou bez rizika katastrofy? |
| |
|
| | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:39 | |
| | Záleží na režimu letu. Po vzletu to praporovalo automaticky, pro sichr, stejně jako Turbolet. Myslím, že bez zapraporování to tak-nějak letělo, co to ale nezvládalo a vyžadovalo zásah i pod 400ft, bylo nastavení vrtule na nízký úhel (low pitch), to už bys nepobral. V klesání na volnoběh si naopak vysazení motoru ani nemusel poznat, spousta lidí se chytla do pasti a řešila GEN failure. V horizontu to tak nějak šlo. Ale přesně už si to nepamatuju
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:53 | |
| | Dík To by sedělo, já měl pořád nějak za to, že éro pro komerční provoz podle příslušného JAR subpartu musí mít buď účinnou směrovku nebo autofeather. Jenom u sovětských mašin mi vždycky nějak přijde, že to nemá víc motorů pro zálohu, ale proto že by to bez plného počtu neletělo
Jinak k tomu GEN fail - no jak jinak v klesání poznáš, že ti zdechly oba motory, než že ti vypadne elektrika, zhasnou displeje a vyskočí krysa? ) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:56 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 12:27 | |
| | To jsem nemyslel, že bys to poznal jinak, ale že je chyba začít řešit GEN failure |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 12:34 | |
| | Jasný, chápu, já to myslel spíš ze srandy, po strojnicku
Když jsme dělali na simu dual flameout, tak když to nečekáš, tak je fakt ta elektrika první co člověka trkne a celkem tu chybu začít řešit generátory chápu
Když už ale víš co a jak, tak je to podle krysy a EICASu celkem jasný... |
| |
|
| | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 10:17 | |
| | Tak roztáčení náporem tvouhřídelového motoru s radiálníma kompresorama je velmi těžce proveditelné. protože veškerou energii náporového vzduchu ti vezme 1. stupeň. A vrtule se točí náporem. Nic jí s motorem nedrží, má svojí turbínu (jak na M601 PT-6, tak PW-120 |
| |
|
| | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 11:34 | |
| | Ja se bojim ze ani ta (ten? ) jednohridel by se neroztocila natolik, aby se do toho s klidnou hlavou dalo pustit palivo. No mozna bude prilezitost si to vyzkouset (teda spis asi na simu) |
| |
|
| | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 11:11 | |
| | Takhle se startuje Vivat, ale ne turboprop
|
| |
|
| | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 11:10 | |
| | Porucha zapraporování je průser i u staré a stále výtečné DC-3 - viz katastrofa DH-DDA
http://www.douglasdc3.com/dda/dda.htm
a že plocha listů u dakot není nijak hrozná proti těm superlopatám na An-12...
Jinak "autorotace" ve vztahu k mlýnku nebržděné vrtule jsem taky neslyšel, i když to má jistou logiku (pro mne je zatím autorotace spojena jen s mixéry). Já se taky kdysi učil "režim mlýnku" a "vrtule ve mlýnku"... Ale je to už asi 100 let... |
| |
|
| | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 11:23 | |
| | Tou Dakotou jsi mi připomněl nedávný článek kdesi v AWST o jihoafrických turboprop Dakotách...pro tebe to určitě nebude žádná novinka, ale já na to teda celkem koukal. Vypadá to sice všelijak, ale fakt, že je pořád používají a plánují používat dál, to je hodně dobrý na tuhle stařenku... |
| |
|
| | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 11:29 | |
| | Basler Turbo se prodává pořád, PT-6 i DC-3 jsou věčné.
Akorát že kvůli težišti dakotám natahujou čumáky o asi 70 cm a na kulatej nos dávaj špičatej radom - a vypadá to pak hnusně...
|
| |
|
| | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 07:51 | |
| | A co porucha na klapkach? Na jednom kridle sa zavreli, na druhom nie? Nepripada do uvahy?
Ta rychla rotacia mi pripada ako aerodynamicky efekt z nerovnomerneho vysunutia klapiek.Predsa len su to lopaty . Take prasknute tiahla sa tiez daju predvidat u takeho mastodonta.
U tryskacov boli v rieseniach zvlastnych pripadov za letu aj taketo poruchy klapiek. |
| |
|
| | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 08:18 | |
| | Já Ti nevím Tondo, mě se zdá, že klapky jsou na obou dvou stranách vysunutý souměrně... Spíš mám pocit, že vidím výfukový plyny jen za 1-kou a 2-kou, 3-ka se mi zda, že se netočí (možná zapraporovaná) ale 4-ka se otáčí, což by mohl být ten problém, co popisoval Hary... |
| |
|
| | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 13:32 | |
| | Tak se Ti dandee musím omluvit, já měl pocit, že odpovídám tondemu ))
Nebýt dobrých duší na tomhle fóru, ani bych si toho nevšiml...
Dneska mám něják blbě přeštelovanej předstih ;o) |
| |
|
| | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 13:38 | |
| | | |
|
| | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 08:25 | |
| | To s těma klapkama bylo první, co mě napadlo, ale pak jsem si všiml toho, co říká Přemek - ty nečoudící motory na pravé straně letadla, a možná i zapraporované vrtule. Taky jsem se nakonec přiklonil k názoru, že to bude mít spíš něco s asymetrií tahu, než klapek |
| |
|
| | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 08:20 | |
| | Počkej, přeci jen tě musím chytnout za slovo, ty si jako myslíš že to spadlo, protože nepracovaly motory hvězdného prkna? Které to jsou? To nejsou ty směrem do přístavu?
Jinak nechci vypadat jako moc velkej drsňák, ale nehody ze zemí, kde se už v názvu snoubí protikladné pojmy jako "demokracie" a Kongo, bych vůbec nebral v potaz do statistik.
Tuhle jsem někde četl, že výrobce Ilyushin (dříve jsme mu říkali Iljušin, ale to už je passé) eviduje jako letuschopných jen pár desítek civilních IL-76, asi tedy jen čtvrtinu celkového počtu, které létají po světě. Ostatní mají údržbu a životnost dle systému TIA (This is Africa). To samé byly An-8, Antonov sám odejmul Osvědčení Letové Způsobilosti celému typu, a přesto si jich pár vesele ještě asi pět let létalo. Kde? V "demokratických" zemích kdesi na rovníku a v arábii |
| |
|
| | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 08:33 | |
| | | |
|
| | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 08:43 | |
| | Bože, co to je? To se jako poslouchá?
Jediný hudební umění je bigbítový dunění! |
| |
|
| | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 08:46 | |
| | No může si podat ruce s oficiální hymnou hokejového MS na Slovensku... |
| |
|
| | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 10:31 | |
| | Oficiální hymny většiny těhle akcí jsou takový rádoby blbosti. Většinou se moc nechytí - i když zrovna tahle vec od Shakiry se poslouchat dá. |
| |
|
| | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 10:24 | |
| | To se jednu dobu hrálo i 12x denně na některých rádiích.. "pěkné", že..? |
| |
|
| | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 08:55 | |
| | TIA ? no fuj pane. Jinak budu fabulovat. Párkrát jsem tu viděl čtyřvrtulák v přistávací fázi s motory v nestejné konfiguraci tahu. Vnější na volnoběh. Je to sice dost risk, ale možná to tak maj v manuálu. A tak mě napadá fatální chyba posádky, podobná tomu co se chudákům podařilo s osmnáctkou v Bratislavě. |
| |
|
| | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:04 | |
| | Jejda, jsem se nechtěl dotknout Maroka, já, když se řekne Afrika, si představím země jako Kongo, Čad, Somálsko, etc. Určitě nemám na mysli Jihoafrickou republiku nebo Maroko |
| |
|
| | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:14 | |
| | To je v pohodě, já mám půlku francouzské krve a tak jsem v podstatě třídní nepřítel |
| |
|
| | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:21 | |
| | Mérde už zase není u machometánů v kurzu? Kdo se v tom národním cítění má vyznat |
| |
|
| | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:29 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:29 | |
| | Hele ty taky raději v některých Afrických zemích tvrď že jsi étranger. Kolonizátoři ostrovní. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:41 | |
| | Jojo, já si pro tyhle případy vozím českou vlaječku a obrázek MiGiny s pouštním zátiším... |
| |
|
| | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 08:59 | |
| | Pri Tvojom príspevku ma napadol jeden krásny dokument o lietaní na B-727 s názvom "Tankery ve vzduchu". Mnohí z Vás to už videli, kto nevidel, doporučujem pred časom to bežalo na Z1.
|
| |
|
| | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:08 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:15 | |
| | JJ. presne len s českým dabingom. "Krásne" lietanie pre dobrodruhov a silné povahy |
| |
|
| | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:18 | |
| | No jasne...jim tam jednou z kridla tusim teklo palivo, tak to necim prelepili a leteli, protoze museli. |
| |
|
| | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:05 | |
| | Heheh, čoveče tím že to bylo na zádech mi přišlo poprvé v životě užitečné použit pro popis strany éra ty námořnický anachronismy ) Asi mi už ty ostrovní manýry lezou na ten rychlokvašenej mozek...
Teda už mě to napadlo užitečný i v práci při vysvětlování letuchám když bylo potřeba něco pořešit a levá/pravá mi přišlo značně nebezpečné (z kombinace ženské stranové nerozhodnosti a jejich variabilní polohy vůči směru letu se i mně zamotala kušňa), ale nakonec jsem to zavrhl a použil osvědčené "mezi dveřma R1 a R2"
S tou TIA...no hele má to křídla, má to motory, tak do toho něco nalej a letíme ne? Tady máte chlapi balíček, ten potřebuju v 0600 támhle na letišti a nechoďte k tomu moc blízko...Občas mi stačí takhle v Gambii pohled na prezidentskou letku...a to je v rámci Afriky pořád ještě rozvinutá země... |
| |
|
| | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:16 | |
| | Já si s tím dělám srandu, mě osobně taky rozdělení "k přístavu" a "ke hvězdičkám" přijde u letadel lepší, protože je to vždycky na stejnou stranu ať jseš v éru otočenej jak chceš. Vždycky mi je líto letušky, která sedí proti směru letu a má v blesku určit, která strana letadla je levá a která pravá. Kdežto kudy se přiráží, to ví každá (myslím k přístavnímu molu, ale i chobot se pro to dá použít)
Jen mě zaujala ta česko anglická kombinace "starboard motory" |
| |
|
| | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:19 | |
| | ))))) |
| |
|
| | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:23 | |
| | | |
|
| | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:18 | |
| | Jako starboard a port side? s tim bojuju furt |
| |
|
| | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:36 | |
| | No mě to učili tak, že v dávných dobách, ještě než byly normální kormidla, tak se lodě řídily klackem na straně (pruhovaní taliáni to dělaj dodnes). Protože statisticky je víc praváků, tak byl tradičně klacek napravo no a to místo pro klacek se z různých původních jazyků vyvinulo ve starboard - něco jako steering rudder board - místo kde se stojí a kvedlá klackem. No a aby se když přirazili k molu klacek nepolámal a kormidelníkovi neskřípla ručička, tak se přiráželo levou stranou (i bez chobotu (teda kapitáne vy mi dáváte) a přiráželo se k portu (přístav). A tak se od té doby tomu takhle říká a do normálního éra leze levýma dveřma nebo žebříkem nebo stupačkama
No a já si to pamatuju tak, že port a left mají stejnej počet písmen Strojník no... |
| |
|
| | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:42 | |
| | Vidíš, to jsem netušil, já měl doposud za to, že levou stranou se přirazí k molu, zatímco na té druhé, směrem od světel pevniny, se daly pozorovat hvězdičky
Proto Port side a Starboard side. Ale zjevně jsem to vymyslel špatně |
| |
|
| | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:45 | |
| | Hele jako pro strojníky - taky dobrý. Klidně si představuj hvězdičky na jedné straně a přirážející choboty na druhé, to je taky fajn |
| |
|
| | | | | | | | | | | Trochu mimo téma 24. 3. 2011 / 11:36 | |
| | Cos mu zase udělal. že tě PM nazval v nejmenovaných novinách - největší buran a vidlák |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Trochu mimo téma 24. 3. 2011 / 12:01 | |
| | No po nějakých 4 mailech různého ražení, ale vždy bez odpovědi a jeho pokračujících idiotských kecech jsem to na Ruzyni ve frontě na easyJet zpátky do UK (ne moje volba, ale to je na dlouhé povídání ) nevydržel a poslal ho někam ;o)
Načež on původní text mého mailu modifikoval, přidal krysy aby se mu to hodilo do krámu a vyplodil zase nějakou kravinu ;o)
Prostě klasika, s tím člověkem se nedá slušně ani buransky, je to idiot. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Trochu mimo téma 24. 3. 2011 / 12:20 | |
| | No ja to dočetl až do konce. I když je to utrpení...ten jeho článek. Zvláště mě pobavilo cituji: To je dobrá zpráva pro všechny zájemce o studium v Oxfordu, páč pokud jej udělalo i takového ubohé individuum, udělá jej opravdu každý.
O mě se ví, že jsem vpodstatě flegmatik a spíš hledám v každém to lepší, nebo se snažím pochopit proč udělal to co udělal a chyby rozebírám mezi čtyrma očima, dokud žák nepochopí kde byla chyba, ale v jeho případě bych asi ránu do čenichu považoval za odpovídající argument. No nic....dělat mu reklamu nebudu ale trochu jsem mu naklikal počítadlo, aby měl na živobytí. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Trochu mimo téma 24. 3. 2011 / 12:25 | |
| | Mezi čtyřma očima ? Mácha? ;o)))
Ten člověk nerozeznává pojmy jako dialog nebo diskuse....on cokoliv jiného než monolog připustit v žádném případě nedokáže, to je proti základnímu principu jeho "novinářské práce" Fórum zavřené, komentáře zakázané, registrace na otevřených fórech ignoruje...
Já se mu ani moc nedivím, každej normální člověk by ho roznesl na kopytech. Umožnit někomu komentovat jeho výplody by znamenalo zánik Aeronovin a kompletní diskreditaci už tak velmi sporné osobnosti ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Trochu mimo téma 24. 3. 2011 / 12:35 | |
| | Bojužel máš pravdu. Ale chrlí tam články jak na běžícím pásu...no články? špínu na vše od AČR až po létající plebs a spousta lidí tomu bude ráda věřit a považovat ho za posledního spravedlivého. V tom je nebezpečný, že vytváří dojem, že v pilotní kabině sedí magor co usiluje o životy cesťáků a který se po víkendovém rychlokurzu s protekcí dostal do aerolinek. Že v AČR jsou jen samí zloději etc. Ostatně jeho popis dne a co vše od rána stačí udělat je material pro odborného lékaře. Ach jo...........
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Trochu mimo téma 24. 3. 2011 / 12:48 | |
| | Nojo, to je právě to, co mě na tom zvedá ze židle...
On si může publikovat jakékoliv lži, pomluvy a nesmysly a neexistuje žádná možnost, jak je uvést na pravou míru, pro dotčené lidi se bránit a pro neznalé zjistit, jakej je to lhář, manipulátor a podvodník, který navíc bude donekonečna omílat témata, kterým naprosto nerozumí.
U lidí s nějkou leteckou historií, zdravým rozumem a znalostí jeho "počinů" se nebojím, ti už všichni sami za sebe vědí co je zač. Spíš mám strach o ty neznalé, už jsem tu jednou psal, jak se občas objeví od mladých "na Aeronovinách psali". A problém je, že on nediskredituje jen lidi dělající něco pro zábavu, ale dost často i ty, kteří to dělají jako povolání. A tam už je to napřesdržku...
"Holt když do toho dopraváku nepustí mě, dokonalého Máchu, tak teda všichni ostatní jsou neschopný strojnický plebs, protože jen JÁ, Mácha, z boží vůle idiot, mám za sebou leteckou kariéru, která mě kvalifikuje na post dopravního pilota a ostatní jsou už jen z toho důvodu neschopní a nebezpeční"
Ještě štěstí, že podobný osobnostní profil není kompatibilní s přijímacím pohovorem jakékoliv rozumné letecké společnosti.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Trochu mimo téma 24. 3. 2011 / 13:37 | |
| | Míro. Možná by bylo dobré na Tlamoknize založit stránku pojmenovanou např. Aerohovnoviny a tam uvádět věci na pravou míru. Po netu se to celkem rychle šíří a Mácha by měl aspoň nějakou protistranu. Co vy všichni na to? Nemám rád tohle jednání , kdy se člověk nemůže bránit sračkám co po něm hází takovej pačlověk. Peace.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Trochu mimo téma 24. 3. 2011 / 13:48 | |
| | Tlamokniha pracuje. Pohledej tady na fŕu - nedávno jsme se tam byli kouknout |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Trochu mimo téma 24. 3. 2011 / 13:50 | |
| | Aaa, vida, už se Mácha snaží politicky chválit strojníky, aby to náhodou nevypadalo, že je proti nim principiálně...
Pan fotograf se určitě nebude zlobit, že mu Mácha ukradl fotku a Tomáš Petrman bude taky jistě štěstím bez sebe, že je na Aerovinách, ale je to v kapse, jsme politicky korektní a rasově a gender vyvážení
Takže to asi bude jenom o té skromnosti a sebevědomí....být pokorný a uctivý před panem Máchou, taky jsem mohl mít svoji fotku ;o) Sakra...zase to nevyšlo... |
| |
|
| | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 11:21 | |
| | Mnjó, Němci na lodích pravou stranu označujou jako "Steuerbord" - což má rozhodně blíž ke kormidlu, než k hvězdičkám... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 11:23 | |
| | ... pozdě...
člověk by neměl dřív odpovídat, než dočte baobab na konec... ale když tohle je napínavej baobab a roste pod rukama...
|
| |
|
| | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 13:52 | |
| | Takže nejjednodušší je pamatovat si, na které straně má ábus dveře. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 14:06 | |
| | No, na vobou, to je ten průser...
Jen jedněma se leze na molo a do chobotu a z druhejch se kouká na hvězdičky a přiváží se jima bašta |
| |
|
| | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 22:48 | |
| | K tomto tématu je ještě zajímavá etymologie anglického výrazu posh, což znamená snob (nikoli sonp). Údajně to vzniklo někdy v devatenáctém století ze slovního spojení "Port out, starboard home". Byla to fráze, kterou si bohatší cestující objednávali kajuty při cestě lodí do Indie a zpět. Tímto si zaručili, že budou vždy na severní straně lodi a ani při jedné cestě jim nebude do kajuty pražit Sluníčko. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 25. 3. 2011 / 01:53 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 25. 3. 2011 / 09:06 | |
| | Pěkná hříčka |
| |
|
| | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:43 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:48 | |
| | No vida, tak nás to učili správně a navíc to někdo hezky popsal odborněji i jazykově korektněji |
| |
|
| | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 10:05 | |
| | Takze je to stejne porad jenom leva - prava (z pohledu letadla, lodi, postele), jenom vymysleli novy slova aby v tom byl vetsi bordel |
| |
|
| | | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 10:38 | |
| | No, vpodstatě. I když svůj smysl to má, levá/pravá není vždycky jednoznačné. I když teď zmiňuješ tu postel, tam možná ty Radimovy vysvětlivky sedí i líp než na éro |
| |
|
| | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 11:09 | |
| | Další mnemotechnická pomůcka: Starboard - The RIGHT side of the boat when looking towards the bow. Easily remembered because RIGHT has more letters than LEFT, and STARBOARD has more letter than PORT.
Ale Tvoje mi připadá jednoduší
To kormidlo vpravo potvrzuje němčina - Steuerbord - a levobok je v němčině zase podle toho, že k němu kormidelník pravák sedí zády - Backbord. |
| |
|
| | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:27 | |
| | S těma stranama vlevo vpravo jsi mě pobavil. Připomělo mi to jednu příhodu, kdy jsem málem odpad. Raději nebudu jmenovat letištěa ani kolegu. Počasí, jak už bývá no na..... a z věže a to je velmi nadnesené pro to letíště, neustále, že jsme moc vpravo, což se nám nezdálo a opak byl pravdou. To už nevydržel kolega a zařval do rádia....Proboha víš kde je vpravo a vlevo a dodal, kterou rukou si utíráš prdel a ta dobrá duše mu suše oznámila, rukou ne pane my používáme papír. |
| |
|
| | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:30 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:35 | |
| | Ty máš na ty copiloty s prořízlou hubou nějaký štěstí |
| |
|
| | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 09:42 | |
| | Ne ne , to bylo v době kdy jsem seděl vpravo. A tiše a hodný. |
| |
|
| | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 11:25 | |
| | To byl riskantní dotaz. Hinduisti si utíraj zadek levou rukou (a bez papíru)
viz film "Outsorcing"
|
| |
|
| | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 11:34 | |
| | máš pravdu |
| |
|
| | | | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 12:51 | |
| | nejenom hinduisti ... zkus nekde ve vychodnich zemich jist levou rukou, uvidis, jak na Tebe pohorslive budou koukat .. proste plati ruka kterou se utira a ruka kterou se ji .. |
| |
|
| | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 10:48 | |
| | Motor č.3 určite stojí, ale či je v prapore to sa nedá z tých záberov jednoznačne určiť ?? |
| |
|
| | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 11:41 | |
| | Na tý fotce stojej všechny motory. |
| |
|
| | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 12:21 | |
| | Řekl bych že stojí oba motory na pravém křídle... Tipickou vlastností tohodle éra je kouř vycházejcí z motorů.. a u těch 2 na pravo ho nevidim.... |
| |
|
| | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 16:14 | |
| | vypadá to že 3 je v praporu a 4ka ne,ale stoprocentně si nejsem jist))) |
| |
|
| | | | | | | Pád An-12 v Kongu 24. 3. 2011 / 16:16 | |
| | | |
|
|