FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Padáček za směrovkou Jeden příspěvek | Celý strom
Padáček za směrovkou   21. 3. 2011 / 23:30
Peetrs (Robert)   
koukal jsem teď na tu 747-800 interconti na:

http://www.novinky.cz/ekonomika/228406-boeing-747-8-intercontinental-se-poprve-predvedl-ve-vzduchu.html

a všiml jsem si že má na konci směrovky jakejsi padáček na laně. Nevíte co to je a na co ?
 

Padáček za směrovkou   21. 3. 2011 / 23:36
FSPilot   
Tuším se kdysi kdosi na tohle ptal a jestli si to ještě pamatuju dobře, tak se to dává vždy na zálety prototypů nebo něčeho nezalítnutého a účelem je pomoc při vybrání případné vývrtky (vyhodí padáček, éro to zatáhne za ocas, stabilizuje, odhodí ho a pak stačí "jen vybrat střemhlavý let"). Ale ruku do ohně za to nedám
 

Padáček za směrovkou   21. 3. 2011 / 23:44
Tragédie v JRD
No, je to bazmek na měření tlaku vzduchu (nebo nečeho takovýho). Tady ho máš z blízka. http://www.airliners.net/photo/Boeing/Boeing-787-8-Dreamliner/1626254/L/

PS: Čeče, přemýšlíš někdy? Takovej šmoulík, přidělanej za špičku SOP, a měl by stabilizovat éro ve vyvrtce? ?!?
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 00:04
Rozšafín Ctibum   
Mno já myslím, že FSPilot myslel, že ten malej bazmek vyhodí větší bazmek
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 00:06
Tragédie v JRD
Ze směrovky?
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 00:09
Rozšafín Ctibum   
Mnooo...Ivo?
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 07:38
Premek
Néé - to urve velikou část Bojinga (asi 80%) a zbyde jen sestupný modul, který má svůj padák ;o)
 1x  

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 12:42
Jirca
U mě dostačující vysvětlení
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 00:52
Peetrs (Robert)   
Jo, to zní rozumně. Dík
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 08:21
FSPilot   
Sory neomylný mudrci... asi jsi nikdy neviděl, jak se vytahuje padák co?

Pro menší ignoranty, spletl jsem si to s tímhle:
http://www.youtube.com/watch?v=0PrtM1weNOE&feature=related
tohle to udělá s vývrtkou
http://www.youtube.com/watch?v=NpGwst3VQiM&feature=related
a vypadá to třebas takhle
http://www.thenorthspin.com/photos_official_usaf_modjets1/57.jpg
nebo
http://www.dfrc.nasa.gov/Gallery/Photo/F-16AFTI/Small/ECN-22193.jpg
http://www.af.mil/shared/media/photodb/photos/060315-F-2383G-013.JPG

Vzhledem k velikosti a účelu bych nečekal jako pán mudrc, že to bude velká jak přídavná nádrž nebo další motor, přičemž porovnám-li F-16tku se 747dmou, tak sio myslím, že ten padáček, ikdyby byl přidělaný na trupu by nebyl nijak extra vyčnívající.

PS: byla to jenom úvaha, takže blbečku nechápu, na co ta ostrá reakce... jo pardón, já zapoměl, že ve tvém okolí se nikdy nikdo nesmí mýlit, jinak je za úplného trotla...

pro Borka: jo, napadlo mě to přesně jak píšeš, ikdyž ten malý padáček pro vytažení většího, pravda, vyhazujou taky až je potřeba.
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 09:04
kuma   
Splíst se může každej, ale když se tak zuřivě ohrazuješ a házíš blbečky...

Kdybys skutečně uvažoval, všiml by sis, kde a jak jsou ty protivývrtkový padáky uchycený (zejména když máš tak krásný odkazy, koukni se na ně ještě jednou) - a představ si tu nevybratelnou vývrtku nebo dokonce spirálu (tak jako v tom hawku - to je hezký video) a - teď to přijde - ten chudák boeing vypustí protivývrtkový padák - připevněný na vrcholu směrovky (!!!) - jediný efekt by byl, že už bys neměl proč dávat "kontra" - protože kormidla by tam už žádná nebyla.
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 09:21
FSPilot   
Když už jsme u toho teoretikování,

kdo řek, že by ten padáček musel být v rovině hned za tím prvním? Tak jen čistě hypoteticky by klidně mohl být veden malý padáček nahoru na směrovku, kde je celkem malé rozrušení proudu vzduchu, narozdíl od místa, kde kýl vstupuje do trupu a kde by třebas vlivem velké VOP mohlo docházet k takovým turbulencím, že by se tam ten malý padáček třebas motal sem a tam a nebyl by žádný proud vzduchu, který by ho "porval", aby vytáh ten velký padák, který může být umístěn klidně někde, jako to má třeba ta F-16tka nebo někde kolem výfuku z APU.

Jen takový hypotetický příklad - určitě jsi viděl normální padák pro lidi. Já si myslím, že ten malý padáček, který ti vytáhne hlavní padák se vyhazuje do boku, tzn. mimo turbulentní prostředí těsně za tvými zády, právě proto, aby se moh rychleji nafouknout a zabrat.

ale to je jedno, prostě jsem to splet, tak nevím proč z toho děláte takovou vědu.

PS: toho blbečka jsem se ozval na tragéda, protože mě svou ostrou reakcí (u něj normální věc) naštval. Něco si vygůglí, nerozumí tomu a ještě dělá machra...
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 09:29
Lowmick   
Ten maly padacek /pro lidi / se bud vyhazuje jako stabilizacni rovnou z batohu, nebo jako vytazny dole pod batohem. Jde jen o to, jak daleko a v jake poloze ho parasutista pusti. Predstava ze za telem je vakuum (= "za letadlem neni zadny proud vzduchu") a neexistuje tam zadny proud vzduchu je mylna, ver mi ze to je takovy luft a takovy fofr ze je jedno kam to hazes.

PS: traged nad velikosti, ucelem a nacasovani pouziti padacku umi popremyslet a taky si to umi vygooglovat nez neco placne. Coz je na foru kde je x novych prispevku denne advantage
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 10:49
PavelBa
...ver mi ze to je takovy luft a takovy fofr ze je jedno kam to hazes...

Tohle taky není úplně pravda. Výtažné padáčky se vypouštějí z ruky do boku, mimo turbulenci vznikající za tělem. Nebo je výtažný padáček pérový, který by měl za zad sám odskočit. Ale věř mi, že ta turbulence může být tak silná že ti udrží na zádech padáček s 0,5 metrovou pružinou. Viděl jsem to mnohokrát.
Samozřejmě záleží i na poloze těla, pokud jseš na zádech nebo ve střemhlavé poloze nemáš s turbulencí za zády problém
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 12:06
Lowmick   
Pulka lidi na ktere koukam tu ruku tak tak natahnou a spis si to hazej v prsni poloze nad zada... Nerikam ze kdyz si to hodej vedle tela, tak ze to neni efektivnejsi. Jen i nad telem fouka vzduch.
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 12:18
FSPilot   
Tam jde o ty pravděpodobnosti... určitě bys neumístil u prototypu takové zařízení do míst, kde by nebyla zaručena jeho maximální funkčnost a pokud možno i co největší účinnost.

"...a neexistuje tam zadny proud vzduchu je mylna, ver mi ze to je takovy luft a takovy fofr ze je jedno kam to hazes."
Asi ti nemusím s tvými zkušenostmi a náletem říkat, že některé letadla mají vlivem své konstrukce např. ve vývrtce naprosto neovladatelnou směrovku nebo jiné části. A že by to bylo "tak silným luftem, že by se ani neobtěžoval zapřít do dané plochy" to asi nebude, což?
Dokonce jsem před týdnem slyšel, že např. u Senecy se musí sedat na zvýšený volnoběh, jinak prý není dobře obtékaná výškovka a tím pádem má sníženou účinnost. Žeby zase ten proud?
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 12:39
Lowmick   
Ale houby, se Senecou sedas jak s jakymkoliv jinym erem. Uz fakt zapomen na ty reci "pred tydnem jsem slysel". To uz je vazne tak jak to pise Mira v jeho prispevku...
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 13:52
Premek
Ivo, vždyť Ty si na to nabíháš... (
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 14:41
FSPilot   
nojo, však už dám pokoj...
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 21:24
Rychlokvaška
Ivoši,
Ty bys sedl do éra, který při vysazení motorů nemá dostatečně účinnou výškovku pro přistání?!?
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 09:30
Premek
Ivošu,

Tvůj základní problém je, že se necháš rychle vytočit a hned si všechno moc zabíráš. Jak mi kdysi kdosi moudře řekl "nebre se tak vážně vole" ;o)))

No tak si se netrefil, no a? Kdyby jsi to vzal s humorem, už se do Tebe nikdo neopře ;o)

P.
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 11:33
kuma   
Jednak bych dal bacha na mixování "výtažného padáčku" (s pružinou a podobně) a "stabilizačního padáčku" - to je ten, co je "vidět za lidma" (výtažný pqadáček nevidíš, maximálně si všimneš, že se něco malého bimslá u vršku vrchlíku).

Za druhé - logická úvaha (zase nic ve zlém) - bože, proč by se něco za letu trvale bimslalo u směrovky, pokud by to mělo sloužit jen jako výtažný padáček protivývrtkového padáku? Zbytečný odpor na zbytečném místě. Protivývrtkové padáky (samozřejmě robustní aspoň jako brzdící padáky stíhaček) se montují na čerstvé prototypy často - ale právě tak, jak je na těch tvých odkazech - v provizorním pouzdru, fest přidělané někam do draku v ose trupu (to kvůli poloze letadla v okamžiku zbrždění) - a myslím, že bez výjimky se vytahují pyropatronou pokud nejde o nějaký UL poprcon.

U letounu, jehož tvar, křídlo, kormidla atd. jsou již prověřeny (jde o odvozeninu jiných již prověřených typů) bych protivývrtkový padák ale nečekal... (i když - jistě záleží na tom, jak moc inovované to křídlo je a co spočítali...)
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 13:34
Už přistávám?
Každopádně za mě diskuse dobrá, padák proti vývrtce jsem dneska viděl prvně v životě.
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 13:41
Lowmick   
bez nej do hospody uz nikdy, co?
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 17:44
ondras   
Tak jestli ještě neumíš chlastat tak doporučuji na cesty z pařby implementovat: http://www.rc-fever.com/kds-flymentor-3d-auto-pilot-p-8296.html?cPath=340_505_510
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 17:28
kuma   
100% souhlas. Proto mám tady ten pérák rád!
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 09:20
Helicopter pilot
Tam odkud je se nepletou přece ;o)
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 10:04
Rychlokvaška
Ivoši,

Tvůj problém je (a to neber nijak osobně, je to jen postřeh), že než něco napíšeš, tak se na to pořádně nepodíváš a píšeš o tom z hlavy, tak jak si to pamatuješ, někdo ti řekl, apod. Já osobně když vidím tvoje "mám pocit", "řekl bych", "jestli se nepletu", "nejsem si moc jistej", apod. úvody, vždycky si říkám - ajé, další přestřelka Tragéd/FSpilot na obzoru...

Proč místo těch omluvných úvodů neotevřeš raději nějakou knížku, manuál, nebo třeba tu Wiki nebo Google? Člověk je tvor omylný, já to dělám taky tak. I v případech kdy jsem si jistej - jednak proto, že člověk najde třeba něco užitečného souvisejícího o čem by se dalo napsat a druhak nikdy není na škodu si dané téma trochu nastudovat i když máš pocit, že víš všechno (toho jsem tedy velmi dalek ). Když už o tom pak píšeš, máš to i jak udělat zajímavější pro ostatní...a ostatně i pro sebe. To je třeba věc, která mě na Péráku mimo jiné tak baví - člověka to nutí se občas ponořit do informací a trochu se přivzdělat

Zkus to taky...
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 08:18
dandee
Ale napad to neni spatny,ale na takej opache?
Inac na tryskacoch,konkretne na MiG-21 bolo jeden cas v prirucke pre pilotaz pouzitie brzdiaceho padaku pri vyberani vyvrtky,ale neskor bolo stanovene vyberat vyvrtku iba katapultazou.
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 08:23
FSPilot   
žádný můj nápad, řekl bych celkem už standartní věc používaná roky u letových zkoušek http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=402954&lan=0

jen jsem ten kužel pro měření statického tlaku neznal, tak mě napadlo, jestli to nebude nějaká varianta tohodle.
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 01:30
Rychlokvaška
Říká se tomu "Trailing-Cone Device for Calibrating Aircraft Static-Pressure Systems" a je to zjednodušeně takový kompozitový kužel s perforací na konci hadice. Kužel a perforace zajišťují stabilitu za letu a v hadici jsou pak měřící otvory, kterými se snímá statický tlak. Celé to slouží pro kalibraci pitot-statického systému, konkrétně jeho složky měřící statický tlak - tzv. static ports. Protože senzory statického tlaku jsou umístěny všude možně na letadle, trpí krom ostatních chyb měření tzv. polohovou chybou - tvar daného místa letadla a proudění kolem otvorů statických portů má vždy nějaký vliv na skutečně změřenou hodnotu tlaku. Účelem té vnější sondy je změřit někde mimo trup letadla (a proudění kolem něj) skutečný okolní statický tlak a jeho porovnáním s tím co měří statické porty letadla zjistit odchylku a provést kalibraci přístrojů.

Jinak protivývrtkové padáčky o kterých mluvil FSPilot se taky používají (i když asi spíš na rozměrově mnohem menších letadlech), vypadají možná podobně, ale jsou mnohem větší a hlavně většinou schované
 1x  

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 09:19
Rozšafín Ctibum   
Mně se stejně mnohem víc líbí teorie se sestupovým modulem
 

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 08:57
tonde   
...ale skutečný původ a důvod, že to je anténa pana Ivo A. Bendy pro styk s Astar Šeranem nikdo neuvedl a přitom se to tu už rozebíralo u nějakého Airbuse kdysi dávno...
 1x  

Padáček za směrovkou   22. 3. 2011 / 09:41
Hermann   
psssssssst!!!!!
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ