Říká se tomu "Trailing-Cone Device for Calibrating Aircraft Static-Pressure Systems" a je to zjednodušeně takový kompozitový kužel s perforací na konci hadice. Kužel a perforace zajišťují stabilitu za letu a v hadici jsou pak měřící otvory, kterými se snímá statický tlak. Celé to slouží pro kalibraci pitot-statického systému, konkrétně jeho složky měřící statický tlak - tzv. static ports. Protože senzory statického tlaku jsou umístěny všude možně na letadle, trpí krom ostatních chyb měření tzv. polohovou chybou - tvar daného místa letadla a proudění kolem otvorů statických portů má vždy nějaký vliv na skutečně změřenou hodnotu tlaku. Účelem té vnější sondy je změřit někde mimo trup letadla (a proudění kolem něj) skutečný okolní statický tlak a jeho porovnáním s tím co měří statické porty letadla zjistit odchylku a provést kalibraci přístrojů.
Jinak protivývrtkové padáčky o kterých mluvil FSPilot se taky používají (i když asi spíš na rozměrově mnohem menších letadlech), vypadají možná podobně, ale jsou mnohem větší a hlavně většinou schované |
|