| | | Vrtulníku vysadily oba motory 20. 3. 2011 / 11:38 | |
| | | |
|
| | | Vrtulníku vysadily oba motory 20. 3. 2011 / 11:41 | |
| | hlavně že mediální mrdky udělají bombastrický titulek a v textu jen tak mimochodem napíšou, že už v něm neseděla... Serioznost některých novinářů nemá hranic |
| |
|
| | | Vrtulníku vysadily oba motory 20. 3. 2011 / 11:52 | |
| | Puma a její následovníci (Superpuma atd...) jsou už odzkoušené ohněm - už několikrát se stalo, že šli k zemi a nikdy nikdo nezahynul (nejznámější jsou případy společnosti Bristow Helicopters). A jinak jsou tam dva piloti - jeden nahazuje, druhý autorotuje . |
| |
|
| | | Vrtulníku vysadily oba motory 20. 3. 2011 / 15:32 | |
| | Někteří tvrdí, že autorotace u vrtulníku je bezpečnější způsob přistání, než nouzové přistání u letadla po vysazení motoru ;o)
Po správné reakci pilota vrták jako cihla nepadá. Cihla padá kolmo, zatímco potvora zešikma D |
| |
|
| | | | Vrtulníku vysadily oba motory 20. 3. 2011 / 15:42 | |
| | Já bych tomu aji věřil
PS: cihla padat kolmo nemusí... balistická křivka ti nic neříká? |
| |
|
| | | | | Vrtulníku vysadily oba motory 20. 3. 2011 / 15:50 | |
| | To myslíš tu křivku, po které letí projektil vypálený z houfnice? Jak třeba dopadne i až za kopec? ) Znamená to snad, že když houfnici položíš na bok, může střílet za roh? D
Ale vážně... když mrskneš cihlu po balistické křeivce tak už letí ;o) My se tu bavíme o pádu ne? ) A zatímco cihla může bezproblému padat kolmo k zemi.... Tak u autorotace bych se snažil "nabrat" dostatečnou dopřednou rychlost ;o) |
| |
|
| | | | | | Vrtulníku vysadily oba motory 20. 3. 2011 / 16:05 | |
| | Tož cihla byla přirovnání Ale kdyby měla cihla rychlost 200km/h tak taky nezačne padat hned kolmo dolů. Já o nahazování motorů u vrtulníků ještě právě neslyšel. Takže zase vím něco nového. Ale v tom fofru a stresu nahazovat turbíny asi není žádný med. |
| |
|
| | | | | | | Vrtulníku vysadily oba motory 20. 3. 2011 / 16:07 | |
| | Záleží na výšce řekl bych ;o) |
| |
|
| | | | | | Vrtulníku vysadily oba motory 20. 3. 2011 / 16:24 | |
| | No a ne snad? To bude ten relativně nový americký vynález "zarohstříl" http://www.stream.cz/video/291462-puska-strilejici-za-roh
ad druhý odstavec - pokud má vrtulník dopřednou rychlost a přeženu-li to, tj. třeba by si dobrovolně amputoval hlavní rotor, myslíš, že by v tom okamžiku padal kolmo k zemi? A nebo druhý případ, pouštíš cihlu kolmo k zemi, tzn. z klidového stavu, udělej to s vrtulníkem s vypnutými motory, jaký je rozdíl krom ovladatelnosti? |
| |
|
| | | | | | | Vrtulníku vysadily oba motory 20. 3. 2011 / 17:35 | |
| | No tak samozřejmě o rotor bych asi nerad přišel D
No a pokud bys pustil vrtulník z vypnutým motorem/motory i rotor by se netočil tak by záleželo na výšce, jestli by byla dostatečna, aby roztočila rotor na potřebné otáčky což asi těžko že? ;o)
Pokud by se rotor točil a výška by byla dostatečná, tak by to chtělo "potlačit" aby přistání s autorotací bylo s dojezdem ;o) |
| |
|
|