| | | Dotaz k letovému plánu 19. 3. 2011 / 19:40 | |
| | Dejme tomu z EPPO do LHPR. Route finder mi vyhodí nějakej plán. Část kterou letím nad ČR je DESEN -> LUMOT -> VALPI (UL616). Flight plan vyplním , vložím do FMS a letím. Je možné aby mi řídící ČR dal nad DESEN direct LALES ? To pak FMSce zruším ty traťové body a naprogramuji to znovu od LALES ? Jde to ikdyž ta trať dle UPPER EN-ROUTE CHART neexistuje ? |
| |
|
| | | Dotaz k letovému plánu 19. 3. 2011 / 19:55 | |
| | Zkratku ti muze dat. Bud ty body ktere nepotrebujes smazes, nebo jednoduse ten direct-to point presunes "nahoru" na prvni misto. |
| |
|
| | | Dotaz k letovému plánu 19. 3. 2011 / 19:55 | |
| | Je to samozřejmě možné. To že tam není žádná trať není, prostě nevadí. A fmska si s tím normalné poradí. Na stránce LEGS (u bulíka) kliknes (vlevo) u bodu, kam mš letět a pak klikneš za bod, ze kterégho tam poletiší (nebo na první řádce, pokud tam máš letět z aktuální pozice).
A příště doporučuji studium manuálu k tvé FMS. |
| |
|
| | | | Dotaz k letovému plánu 20. 3. 2011 / 00:46 | |
| | No pozor, ale tady se resi trosku jina vec. Tady jde o to, ze LALES nelezi na naplanovane trati a reportovane v letovem planu. Directy by mely byt jenom v ramci trate, kterou mam naplanovanou. Jak pak poletim po bode LALES, pokud ridici nerekne? Nerikam, ze to neni mozne, jen ze je to asi nepravdepodobne, ze bych takovyto direct dostal. |
| |
|
| | | | | Dotaz k letovému plánu 20. 3. 2011 / 01:51 | |
| | Já jsem diskuzi začal hlavně proto že jsem dnes v podvečer měl zapnuty sbs1 a na radaru bylo opravdu vidět ero co vstupovalo na DESEN a vystupovalo na LALES. Bohužel jsem neměl zaple radio na SECTOR EH páč letělo myslím FL370. Ero letělo takovym obloukem jako kdyby přes LUMOT ale byl to skutečně direkt na LALES.
Čili situace zcela konkrétní z dnešního večera. Vše ostatní jsem v prvotním dotazu zlehka vydedukoval aby otázka dávala smysl... |
| |
|
| | | | | | Dotaz k letovému plánu 20. 3. 2011 / 10:39 | |
| | Jen věcná.. Lales je vstupní bod do ČR.. Takže direct na něj dobrovolně nikdo nevydá.. Buď dostal DCT někam do Maďarska a shodou okolností to vyšlo tak, že letěl jakoby přes Lales, nebo dostal třeba heading a taky to shodou okolností vyšlo tak, že letěl jakoby přes Lales. |
| |
|
| | | | | Dotaz k letovému plánu 20. 3. 2011 / 02:05 | |
| | No, tak ten lales proste prida do trati. Nabusi ho a pak ho levou klavesou na prislusne radce vlozi ... Opet viz manual k prislusne fms, tohle je na bulikovske |
| |
|
| | | | | | Dotaz k letovému plánu 20. 3. 2011 / 05:36 | |
| | ovsem mel by dostat taky instrukci "co pak", ne? |
| |
|
| | | | | | | Dotaz k letovému plánu 20. 3. 2011 / 06:07 | |
| | Presne tak, neresim jak dostat bod do FMC ktery tam nemam, ale to, co delat po tom bode, kdyz to naplanovane nemam. |
| |
|
| | | | | | | | Dotaz k letovému plánu 20. 3. 2011 / 07:40 | |
| | Když si nejsi jistý, tak se zeptáš ATC, nebo prostě pokračuješ dál po trati na nejbližší plánovaný bod tak, abyses prostě nikam nevracel a nedělal tam chaos |
| |
|
| | | | | | | | | Dotaz k letovému plánu 21. 3. 2011 / 13:43 | |
| | No tak jasne ze se tam nebudu otacet do protismeru, ale abych za letu preplanovaval kus trati proto, ze ridici mne posle na uplne jinej bod...a taky z toho bodu s nejvetsi pravdepodobnosti nepovede trat zpatky na body v mem letovem planu, minimalne ne primo. |
| |
|
| | | | | | | | | | Dotaz k letovému plánu 21. 3. 2011 / 13:57 | |
| | Jak přeprogramovával? Vždyť je to otázka na pár kliků, nic tam "nepřeprogramováváš". |
| |
|
| | | | | | | | | | | Dotaz k letovému plánu 21. 3. 2011 / 14:30 | |
| | Nauc se cist PREPLANOVAL, co mas sakra furt s tim, ze bych mel problem zadat bod ktery nemam v FMC na strance LEGS? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Dotaz k letovému plánu 21. 3. 2011 / 14:33 | |
| | A jde hlavne o to, ze tam nahore asi piloti nemaji zdroje na to, aby si on-the-fly naplanovali novy kus trati se vsemi CDR a RAD, nekdy je to docela kumst naplanovat i v klidu na zemi. Proto myslim, ze se to v realu bude resit spise DCT nebo HDG od ATC, ale ne directem na bod, ktery nelezi na naplanovane trati daneho letadla. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Dotaz k letovému plánu 21. 3. 2011 / 14:37 | |
| | V případě, že dá řídící pilotovi nějaký DCT na nějaký bod (i třeba mimo jeho stávající trať), tak pilot žádný RADy, CDRy a podobné, neřeší. To je starost toho řídícího. A stejně tak, když pak řídící bude dávat další instrukci, kam má letět dál z bodu, kam ho poslal, zpátky na trať. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Dotaz k letovému plánu 21. 3. 2011 / 14:42 | |
| | No, to byla hlavne reakce na Marceluv post, kde rikal, ze se PO TRATI vracis na nejaky dalsi bod ve tvem planu. Jasne ze nebudu resit CDR nebo RAD, pokud dostanu DCT...ale pokud bych si mel po tom DCT bode naplanovat nejakou svou novou trat, to mi prijde docela divoky. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Dotaz k letovému plánu 21. 3. 2011 / 15:10 | |
| | IMHO dostat DCT při letu po trati mi příjde jako nesmysl právě kvůli těm nesrovnalostem a když už by to muselo z nějakého důvodu být, tak bych řek, že je starost řídícího dostat letadlo tam či onam (tzn. dát mu instrukce kam dál) a nebo ho vrátit na některý bod traťě, které to letadlo zná. Opravdu se nebojím toho, že by řídící dal éru bod mimo jeho trať to letadlo doletělo tam a pak by nevědělo kudy kam. A i tak, kdyby se náhodou něco takového třeba stalo, tak pilot není blbec a po přeletění daného bodu nepoletí pořád rovně, ale má pusu, tak se zeptá, kam má směřovat po minutí daného bodu a řídící by ho měl navést. |
| |
|
|