|  |  | Speedbrejky a Autobreaks 737ng 19. 3. 2011 / 15:38 | |
|  | Mám dva dotazy. Dočet jsem se že má 737 čidlo na hlavním podvozku které pozná že je již letadlo na dráze.
1. Jsou zaARMované speedbrejky závislé na vysunutí něčeho jiného než na tom čidle? Jde mi o to jestli se vysunou ikdyž není použit revers nebo jsou autobrejks OFF
2. Jáké jsou v reálu frekvence použití autobjeku ? Nastavují se vždy nebo si občas piloti brzdí sami ?
Jedná se mi o 737ng
dík |
| |
|
 |  |  | Speedbrejky a Autobreaks 737ng 19. 3. 2011 / 16:33 | |
|  | Speedbrakes se vysunují automaticky ze zaarmované polohy nebo se dají vysunout ručně. Zaarmované jsou vždy na přistání. Nejsou závislé na reverzech.
Autobrakes se rovněž používají na každé přistání. Po snížení rychlosti na uvolnění dráhy už piloti brzdí sami nebo pokud měli dlouhý flare, tak mohou brzdit taky, dokud nevypnout autobrakes. |
| |
|
 |  |  |  | Speedbrejky a Autobreaks 737ng 19. 3. 2011 / 16:59 | |
|  | Trochu tě doplním, na reverzech závislé jsou, ale jen jak záloha. Tzn. v případě, že bys je neměl zaarmované, vyjednou automaticky po přeložení reverzu. Za normálního provozu k tomu tím pádem nedochází, a vysouvají se hned po doteku.
Stejně tak autobrake nemusíš používat, osobně je dávám na těžších mašinách (na osmistovce téměř vždycky), na ultralajtech (-500) jen tam, kde se to doporučuje (krátká nebo kontaminovaná dráha, horší povětrnostní podmínky). Jako chyba v technice pilotáže se oproti mylnému přesvědčení mnoha lidí nezaznamenává zapisovačem nepoužití autobrake, ale nedostatečná decelerace, což jsou dvě odlišné věci. |
| |
|
 |  |  |  | Speedbrejky a Autobreaks 737ng 19. 3. 2011 / 17:05 | |
|  | U 737my manual braking nevypíná autobrakes? |
| |
|
 |  |  |  |  | Speedbrejky a Autobreaks 737ng 19. 3. 2011 / 18:06 | |
|  | Jo, vypíná, to bude fungovat asi podobně jako na pět-sedmě |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Speedbrejky a Autobreaks 737ng 19. 3. 2011 / 18:41 | |
|  | No já si říkal....dík.
Taky tam máte takový ty QRH situace (většinou hydraulika), kdy se nearmují záměrně speedbraky a/nebo autobraky z důvodu závad? Na pětsedmě je pár situací, kdy by obojí sice fungovalo, ale mohlo by dojít k některým nestandardním efektům, tak se nechávají na růčo... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Speedbrejky a Autobreaks 737ng 19. 3. 2011 / 20:46 | |
|  | Čoveče vzpomenu si jen na ANTISKID INOP, tam se nearmují ani speedbraky ani brzdy, a pak pochopitelně závada na AIR/GND switchi, tam se na páku speedbraků za letu nesmí šahat vůbec, aby nevyjely i GND spoilery. Možná toho bude víc, ale to z hlavy nedám |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Speedbrejky a Autobreaks 737ng 19. 3. 2011 / 20:57 | |
|  | | |
|
|