FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 20. 2. 2025, svátek má Oldřich Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Speedbrejky a Autobreaks 737ng Jeden příspěvek | Celý strom
Speedbrejky a Autobreaks 737ng   19. 3. 2011 / 15:38
Peetrs (Robert)   
Mám dva dotazy. Dočet jsem se že má 737 čidlo na hlavním podvozku které pozná že je již letadlo na dráze.

1. Jsou zaARMované speedbrejky závislé na vysunutí něčeho jiného než na tom čidle? Jde mi o to jestli se vysunou ikdyž není použit revers nebo jsou autobrejks OFF

2. Jáké jsou v reálu frekvence použití autobjeku ? Nastavují se vždy nebo si občas piloti brzdí sami ?

Jedná se mi o 737ng

dík
 

Speedbrejky a Autobreaks 737ng   19. 3. 2011 / 16:33
Latom   
Speedbrakes se vysunují automaticky ze zaarmované polohy nebo se dají vysunout ručně. Zaarmované jsou vždy na přistání. Nejsou závislé na reverzech.

Autobrakes se rovněž používají na každé přistání. Po snížení rychlosti na uvolnění dráhy už piloti brzdí sami nebo pokud měli dlouhý flare, tak mohou brzdit taky, dokud nevypnout autobrakes.
 

Speedbrejky a Autobreaks 737ng   19. 3. 2011 / 16:59
AJS
Trochu tě doplním, na reverzech závislé jsou, ale jen jak záloha. Tzn. v případě, že bys je neměl zaarmované, vyjednou automaticky po přeložení reverzu. Za normálního provozu k tomu tím pádem nedochází, a vysouvají se hned po doteku.

Stejně tak autobrake nemusíš používat, osobně je dávám na těžších mašinách (na osmistovce téměř vždycky), na ultralajtech (-500) jen tam, kde se to doporučuje (krátká nebo kontaminovaná dráha, horší povětrnostní podmínky). Jako chyba v technice pilotáže se oproti mylnému přesvědčení mnoha lidí nezaznamenává zapisovačem nepoužití autobrake, ale nedostatečná decelerace, což jsou dvě odlišné věci.
 

Speedbrejky a Autobreaks 737ng   19. 3. 2011 / 17:05
Rychlokvaška
U 737my manual braking nevypíná autobrakes?
 

Speedbrejky a Autobreaks 737ng   19. 3. 2011 / 18:06
AJS
Jo, vypíná, to bude fungovat asi podobně jako na pět-sedmě
 

Speedbrejky a Autobreaks 737ng   19. 3. 2011 / 18:41
Rychlokvaška
No já si říkal....dík.
Taky tam máte takový ty QRH situace (většinou hydraulika), kdy se nearmují záměrně speedbraky a/nebo autobraky z důvodu závad? Na pětsedmě je pár situací, kdy by obojí sice fungovalo, ale mohlo by dojít k některým nestandardním efektům, tak se nechávají na růčo...
 

Speedbrejky a Autobreaks 737ng   19. 3. 2011 / 20:46
AJS
Čoveče vzpomenu si jen na ANTISKID INOP, tam se nearmují ani speedbraky ani brzdy, a pak pochopitelně závada na AIR/GND switchi, tam se na páku speedbraků za letu nesmí šahat vůbec, aby nevyjely i GND spoilery. Možná toho bude víc, ale to z hlavy nedám
 

Speedbrejky a Autobreaks 737ng   19. 3. 2011 / 20:57
Peetrs (Robert)   
Já jen pro doplnění ať to je v jednom tématu. Zde provádění testu funkčnosti auto spoileru:

http://www.youtube.com/watch?v=-ii-_H-4YDc
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ