| | | Travel Service B738 Incident 10. 3. 2011 / 18:35 | |
| | | |
|
| | | Travel Service B738 Incident 10. 3. 2011 / 18:45 | |
| | Sjel na okraj? Nevim jestli jsem to dobře přeložil... A poničil vybavení. |
| |
|
| | | | Travel Service B738 Incident 10. 3. 2011 / 19:03 | |
| | Jj, sjel na okraj dráhy a poničil dráhové osvětlení. |
| |
|
| | | | | Travel Service B738 Incident 10. 3. 2011 / 23:01 | |
| | Letadlu se nejspíš nic moc nestalo, ale letiště je na týden prakticky mimo provoz. To ho doma pochválí, až dorazí účet... |
| |
|
| | | | | | Travel Service B738 Incident 10. 3. 2011 / 23:15 | |
| | ??? Jaký týden? V notamech uvedenych v clanku to bylo na asi 8 hodin (do dnesniho vecera) a v tuhle chvili uz je otevrene i pro IFRy. |
| |
|
| | | | | | | Travel Service B738 Incident 10. 3. 2011 / 23:24 | |
| | Sice bez ILSu, nicmene funkcni localizer apod. jim na tech 20 letu denne snad bude stacit |
| |
|
| | | | | | | | Travel Service B738 Incident 10. 3. 2011 / 23:49 | |
| | Ja teda do toho moc nevidim, ale ako suvisi funkcnost ILS s nejakymi svetlami, ci co to tam rozbili ?
|
| |
|
| | | | | | | | | Travel Service B738 Incident 11. 3. 2011 / 00:01 | |
| | No, vzhledem k tomu, ze ten NOTAM o nefunkcnim ILSU (s tim, ze funkcni je jen LOC) vysel dneska odpoledne, tak tam souvislost bude. Treba takova, ze tam (dle notamu) maji od dneska nejaky haraburdi, ktere nejspis rusi GP parpsek. Nejspis v dusledku toho, ze to opravujou. |
| |
|
| | | | | | | | | | Travel Service B738 Incident 11. 3. 2011 / 01:15 | |
| | Zas taková tragedie to není.Njeli do bočních světel a prořízli dvě gumy. |
| |
|
| | | | | | | | | Travel Service B738 Incident 11. 3. 2011 / 06:37 | |
| | Jinak podle předpisu má každá kategorie ILS (I, II, III) předepsané světelné systémy návěstidel. |
| |
|
| | | | | | | | Travel Service B738 Incident 11. 3. 2011 / 00:33 | |
| | Problém není Tome 20 letů denně, ale stovky letů, které využívají Lajes jako ETOPS diversion. Nefunkční G/S znamená, že se pro plánovací potřeby musí počítat s non-precision approach a počasí tak musí odpovídat zvýšeným minimům (+400ft k publikované MDA a +1500m k publikované meteo visibility). Může se tak stát, že letiště nejde použít a musí se plánovat přes Atlantik jinudy... |
| |
|
| | | | | | | | | Travel Service B738 Incident 11. 3. 2011 / 08:44 | |
| | Hned vedle máš Santa Mariu |
| |
|
| | | | | | | | | | Travel Service B738 Incident 13. 3. 2011 / 01:25 | |
| | O vzdálenost ani tak nejde, ale pro velký éra někdy nestačí pro planning stage standardní Fire Category 5 co mají na Santa Maria. Záleží samozřejmě na company procedures, ale třeba pro naše A330 je to málo. Řekl bych, že pro většinu B747,767 a 777 a A330,340,380 co lítají přes Atlantik to bude něco podobného. O dostupné infrastruktuře ani nemluvě... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Travel Service B738 Incident 13. 3. 2011 / 09:44 | |
| | Tak je fakt, že i při standardních diverzích je fire category na SMA otázkou, jak se v jednom případě ukázalo, ale předpokládám, že při zavření TER a diverzích letadel na SMA ji hned zvednou. Nemyslím si, že by to nechali dojít tak daleko, že by defacto uzavřením TER nechali uzavřené celé Azory. TVS přes SMA teď létá a tak tam Fire Category 6 určitě bude, možná i vyšší |
| |
|
| | | | | | | Travel Service B738 Incident 10. 3. 2011 / 23:34 | |
| | Snad mě nebereš doslova.
Faktem je, že větší letiště asi budou živa spíše s airlinerů, než z malých letadel a ta, že tam nemohl IFR provoz, rozpočet určitě nepotěší. Akorát jsem podcenil jižany, čekal jsem, že to budou opravovat déle... |
| |
|
| | | | | | | | Travel Service B738 Incident 11. 3. 2011 / 09:08 | |
| | "Akorát jsem podcenil jižany, čekal jsem, že to budou opravovat déle... "
Jak de o prachy, tak umí máknout všude |
| |
|
| | | Travel Service B738 Incident 10. 3. 2011 / 22:48 | |
| | No to je nadělení |
| |
|
| | | Travel Service B738 Incident 11. 3. 2011 / 15:08 | |
| | doufam, ze to bude nejak zdokumentovany a najde se pak nejaka fotecka ja byt v tom letadle, tak uz bych mel hnedej flek v trenkach |
| |
|
| | | | Travel Service B738 Incident 13. 3. 2011 / 07:53 | |
| | Myslíš kdybys byl (úplně) vepředu nebo vzadějc?
Jestli vzadu, tak bych se o tvoje trenky nebál.
Pokud dobře rozumím významu slova "veered" (točit se, obracet) tak prostě přistáli, dojeli na konec, tam se otáčeli, špatně to odhadli a přejeli pár světel. Takže pro pasažéry tak možná malé lup+hop,hop,hop.
Stahnou se horší věci. Kdyby během přistání v plné rychlosti sjeli z dráhy, to by byl průser a leckdo z pasažérů by měnil i za ten hnědý flek.
|
| |
|
| | | | | Travel Service B738 Incident 13. 3. 2011 / 08:03 | |
| | Kromě toho:
Regarding this incident, there was a reconstruction work on the runway in use with non correctly positiond end marked temporarily lights on the shortened displaced treshold. It has been overseen from the cockpit crew landing at night in a stormy weather.
Volně:
Ohledně incidentu: na dráze probíhaly opravy a byla nesprávně umístěná dočasná světla vyznačující posunutý práh dráhy. Při přistání v noci a za bouřlivého počasí to mohlo být z kokpitu přehlédnuto.
Takže on z toho možná i ten pilot vyjde čistý jak lilie.
|
| |
|
| | | | | | Travel Service B738 Incident 13. 3. 2011 / 08:06 | |
| | Pravda, že v 8:27 už tak úplně temná noc není. |
| |
|
| | | Travel Service B738 Incident 12. 3. 2011 / 16:04 | |
| | | |
|
| | | | Travel Service B738 Incident 13. 3. 2011 / 10:47 | |
| | Novinky nesmí chybět |
| |
|
|