| | | Trošku tvrdší přistání..... 6. 3. 2011 / 19:46 | |
| | | |
|
| | | Trošku tvrdší přistání..... 6. 3. 2011 / 19:51 | |
| | | |
|
| | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 07:32 | |
| | Je tam krásně vidět ,po tom prvním odskoku v 00:15 ,že kdyby byl vejš tak padne do vývrtky. |
| |
|
| | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 14:32 | |
| | Po tom prvom odskoku zavreť klapky a pomaly pridať plyn keď treba tak aj naplno a sadnúť ďalej alebo opakovať nemuselo to skončiť takto... oni sa neučia mimoriadne postupy a opravy vadných pristátí ? Aj ja som prvý krát stuhol a nespravil nič pri vysokom podrovnaní ale časom sa to spravilo nechápem ako mu mohol dať niekto papiere alebo ho len pustiť na sólo lebo na techickú závadu to nevyzerá. Aj keď takto za PC sa to lahko hovorí že |
| |
|
| | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 14:44 | |
| | Jak jako zavrit klapky? Mno jeste aby zacal hrabat po klapkach...
Sedeli tam dva, mohlo se jednat o typovku.
PS: nevim jak to ma air cractor, ale u turbopropu, se kterymi se seda v beta rezimu pridat plny plyn chce hodne casu, hodne preciznosti a trochu nervu. |
| |
|
| | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 14:49 | |
| | tak keby som s tým takto j.bol a ešte sa nekotúlal po zemi tak by som okamžite zavrel klapky keby som mal nejaké vysunuté a plynovú páku vrazil až do motora a je mi jedno či je to dvojtakt štvortakt turboprop alebo turbína proste prirodzený reflex |
| |
|
| | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 14:51 | |
| | Zavřít klapky? Jsi si jist? Ono, jako proč ne. Klapky by se určitě zavíraly, ale rozhodně ne tak, jak popisuješ. Nejspíš by to bylo to poslední, co bys udělal. |
| |
|
| | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 14:53 | |
| | Nevravím úplne len proste z polohy "pristátie" do polohy "vzlet" aby mali menší odpor a zvýšili vztlak keby som ich na tak malej rýchlosti zavrel uplne padnem ako kameň... |
| |
|
| | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 15:02 | |
| | No, to samý by se ti velmi jednoduše mohlo stát i u přesunu z přistávacích na vzlet. NEJDŘÍV přidáš výkon, ustabilizuješ letadlo a pak velmi pomalu začínás stahovat klapky. |
| |
|
| | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 15:18 | |
| | Ale záleží to hlavne od eroplánu a ešte vela iných vecí... keď som na finále a éro má na pristátie dajme tomu 90° klapky tak bude pri vysokom podrovnaní asi blbosť ťahať to s nimi a mať tak velký odpor radšej by som ich dal na napr. 50° a letel tak. Ono by sa to nemalo presadnúť podla mňa lebo im od určitej hodnoty narastá odpor a vztlak sa naopak znižuje ale to určite vieš. Neviem či je to správne ale spravil by som to s takej výšky by som to snáď prežil keby to nezačalo horeť |
| |
|
| | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 15:37 | |
| | 90 stupňů vysunuté klapky??? To bys musel mít super V-STOL, vždyť to neměl ani Harrier. Tohle číslo je nepochybně přehnané. Přehodnoť svůj názor. Nebo jsi myslel vyjádření v jiných veličinách, např. % vysunutí? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 15:50 | |
| | No vedel bych o jednom eru ktere melo udajne 90° (mozna necelych). Ale neni moc zname.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:30 | |
| | No ak sa nemýlim, Spit ani inú polohu klapiek nemá... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:32 | |
| | no... jeste mel polohu "zavreno" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:34 | |
| | Myslel som samozrejme otvorené... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:35 | |
| | To tam nebyla tam možnost plynule ty klapky otvírat/zavírat? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:36 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:49 | |
| | Tak to jsem silně anti AIRBAG, protože ve šturmu využívám jednu osu joye na klapky a reguluju si to fajnově po svojemu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:53 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 18:34 | |
| | Někde jsem vyčetl,zaslechl,že u spifa ty vztl.klapky působily spíš jako "rušiče" vztlaku.To eliptický křídlo mělo nějaké své specifické vlastnosti.Někdo možná upřesní? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 18:49 | |
| | Eliptické křídlo vykazuje nejnižší indukovaný odpor, ale aby výhody nepřevažovaly, tak se mu zase proudnice odtrhují po celé délce odtokovky. Vždycky je něco za něco |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:57 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:09 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:18 | |
| | Jojo, pane, kotláři... klasika.... nostalgie... vzpomínky mých rodičů....
Kdyby neexistovaly spitfiry (a to je zcela srdeční záležitost, s tím nic nenadělám), tak je pro mne P-51D synonymem dokonalosti.
O to větší rozpory plní mou duši při pozorování této zprávy.Jaké asi byly pohnutky k takové investici? http://www.youtube.com/watch?v=J_mfBzzntbg&feature=related
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:27 | |
| | No, sexu má asi už plný zuby, tak se regulerně zamiloval... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 8. 3. 2011 / 00:21 | |
| | A co taky P-38 ? To neni skvost? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 15:46 | |
| | V tu dobu, kdy ti dojde k podobný věci, jsi velmi, velmi blízko pádovce. A stažením klapek (i když jen o kus) docílíš jediného - připravíš se o poslední zbytky vztlaku, kterej tě ještě drží ve vzduchu.
Krom toho - máš dáno, že přiblížení děláš s rukou na plynu.. ne ani tak proto, aby jsi mohl přidávat a ubírat a měnit tak úhel klesání. Ale proto, aby jsi v případě potřeby mohl okamžitě reagovat na problémy při přiblížení, při přistání a udělat si kolečko navíc.
Tím, že začneš šmatat na klapky a řešit, na kolik je stáhnout, se jen zbytečně připravuješ o čas. A nižší odpor ti bude úplně k ničemu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 15:52 | |
| | Ale zase kdyz nechas porad plny klapky tak nemusis prestoupat ty stromy za drahou. No ale ja jsem jen teoretik. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:00 | |
| | Však nikdo netvrdí, že tam ty přistávací klapky necháš až do dosažení okruhový vejšky. Výkon, a po stabilizaci éra stahovat klapky s tím, jak roste rychlost a výška. Udělat to naopak je ... domlouvání si rande v nebi/pekle. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:20 | |
| | Jako teoretik bych řek, že nejdůležitější faktor pro zasunutí klapek je rychlost, takže pokud vidíš, že to nejde, tak dáš plný knedlík, počkáš, až ti vzroste rychlost, při které když zasuneš klapky na kolik potřebuješ, tak to éro nepřejde do pádu, ideálně když to bude ještě aspoň trošku stoupat a postupně zasouváš klapky -> postupně snižuješ odpor -> roste rychlost, postupně si ubíráš vztlak, který ale roste s rostoucí rychlostí -> éro se nemá snahu tolik prosedat, takže nakonec můžeš mít na konci dráhy za dostatečné bezpečnosti jak rychlost, tak i stoupavost, tj. potřebnou výšku. |
| |
|
| | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 15:11 | |
| | Zkus si to uvážit... máš malou rychlost, jsi blízko kritickému úhlu náběhu a máš klapky, které ti dodávají jakýsi vztlak. Kdybys chtěl zavřít nebo přivřít klapky stalo by se, že při dané téměř pádové rychlosti by sis snížil vztlak, tudíž letadlo by začlo klesat víc a než bys nabral rychlost tím vražením páky do motoru, tak bys už byl na zemi a nebo bys reflexivně přitáh a tím překročil kritický úhel náběhu a čau pipi, zase ryješ rypákem v hlíně. Takže s klapkama nehýbat, dokud nemáš dostatečnou rychlost. Odpor sice snížíš, ale to je ti tak nějak k ničemu, když to hlavní, co potřebuješ (vztlak) snížíš taky, nehledě na to, že tím letadlo hodně přiblížíš k pádu
... jak mohli dát tobě papíry? |
| |
|
| | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 15:20 | |
| | ja žiadne nemám aspoň zatial |
| |
|
| | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 15:35 | |
| | Aha, tak to pri vyplavani zavirej klapky i nadale |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 15:48 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:23 | |
| | zatial zatváram len brzdy možno preto mám chuť pri motorákoch hrať sa s klapkami prax v tom zatial nemám ale teoreticky som dospel k tomu že klapky ktoré sú vysunuté na max. pri vysokom podrovnaní robia viac zlého ako dobrého ale ako pozerám tak som sa mýlil |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:29 | |
| | To zase asi jo:
4. Two Engines Go-Around
Landing weight < 51.7 tons
Press TOGA - Set Go-Around Thrust
Flaps 15
... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:30 | |
| | a dokonce
5. Single Engine Go-Around
Landing weight < 51.7 tons
Press TOGA - Set Go-Around Thrust
Flaps 1
... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:31 | |
| | Jo. Ale máš to tam jasně napsané. NEJDŘÍV výkon. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:33 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:34 | |
| | A nemáš tam napsané, že klapky můžeš zasouvat jen v případě, kdy na to máš dostatečnou rychlost (na speedtape jsou např. u 737dmy takové zelené " - f "). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:05 | |
| | Ja to nekde narychlo vygooglil, ale nejspis se to mysli samo sebou. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:32 | |
| | Aerodynamické brzdy a klapky jsou dost rozdílný prvek Představ si, že nemáš brzdy (resp. nesmíš na ně šahat), jenom klapky. Podrovnal bys vysoko a zavřel bys klapky? Zkus si to někdy v bezpečné výšce s instruktorem po domluvě a uvidíš, co to dělá To je stokrát lepší, než se šprtat teoreticky.
A simulátor ti na to zareaguje podobně. Třeba ve šturmoviku, když éro přivedeš na minimálku na klapkách a začneš je zasouvat, tak si můžeš být jistý, že skončíš rypákem v zemi. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:34 | |
| | teoreticky zatvorenie klapiek sa vyuziva pri pristavani na kratku drahu pripadne sadanie do snehu ... takze sa to bude chovat rovnako a to, ked zatvoris stratis vztlak a jebne ta to par metrov dole ked to spravis tesne nad drahou tak sa to da ale ked si tak meter a jebne ta to z metra uz bude aj nieco otrhnute ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:37 | |
| | Nemelo byt par centimetrov? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:41 | |
| | myslel som to tak ze ked si to vyskusas vo vyske tak ta to par metrov da dole mozno aj pol metra len zalezi od vsetkeho (lietadlo, vietor, atd) ale ked to spravis par cm nad drahou a uz nechces aby eroplan klzal proste zatvoris a ako keby si to pribil o tu drahu ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:46 | |
| | A což takhle na letadlový lodi! Tam taky padáš z několika metrů - a přitom ještě přidáváš plyn na maximum ještě chvilkui před dosednutím!
No mohl by mi to někdo - z pohledu lítání na blaníku - vysvětlit?
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:48 | |
| | No to máš totéž, jako na tom blaníku... prostě při dosedu dáš takovou tu jednu páku naplno dopředu a ono to po dosedu stejně nic neudělá |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:47 | |
| | Osobně si nemyslím, že by se při sedání na krátkou dráhu zavíraly klapky, spíš naopak (teda nevím jak u ostruhových ér). Já mám za to, a učili mě to tak, že vysunuté klapky jsou brzdou a zkracují dojezd, protože (bavím se o příďáku - cessna) po dosedu snížím vztlak tím, že položím příďák a pak mě klapky jen brzdí (je to údajně lepší než brzdit ve vyšší rychlosti koly), ale jak pravím, nevím to a nevím jak se to řeší na ostruze, kde je po dosedu éro "natažené", takže by to mohlo odlehčovat, ale z teoretického pohledu vysoký úhel náběhu, do toho klapky, to je celkem brutální odpor, takže to může být ještě výhodnější než u toho příďáku a kolama by člověk akorát hledal smyk.
Já mám vštípeno, že klapky se zavírají při after landing checklistu a pokud mě to na nějakém typu nebude učit někdo jinak z nějakého důvodu, budu to tak dělat |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:50 | |
| | Nejde ani tak o dýlku dráhy a zkracování dojezdu, ale když chceš přesně regulovat místo "dopadu". Např. při soutěžích v přesných přistáních je postup "doplazím se k čáře, a nad čárou dám klapky na nula" vcelku běžný postup. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:53 | |
| | Jo, tak při těhletěch prasárnách je to něco jiného, než při běžném létání. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:56 | |
| | no ono sa to tak da zobrat sadas s C152 na nejake to agro letisko co ma 600m, cessna sice moc neklze ale predsa klze tak nebudes to drzat pre drahou kde moze byt vsetko mozne rola atd .. tak pekne ides na minimalke klapky na 15° nie plne ... a hned nad prahom drahy sa klapky davaju na nulu strati sa vztlak cize aj klzavost si na drahe a uz len brzdis a potom sa uz len smejes ze C152 vie sadnut aj na 400m |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:00 | |
| | Kdo řek´, že cessna moc neklouže?
já mám při nácviku nouzáků dojem, že klouže jak sviňa, zvlášť když jsou někde na konci vybranýho pole dráty nebo ouvoz!!!
Jo, když se tam daj "lopaty" (á-la spitfire), to pak padá docela rychle...
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:03 | |
| | Cessna moc neklouže? Klouzák 9:1 mi nepřijde zas tak strašný |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:05 | |
| | tak 152 ta klze ale taka 172 plne nalozena ta ide dost rychlo dole skoda ze rychlejsie ako hore |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:39 | |
| | Se zavřenýma klapkama s C152 skoro nejde sednout... tam těch 400m překloužeš ani nevíš jak. Je fakt, že nevím, jak se to chová, kdybych šel na minimálce na 15° klapkách a před dosedem je zavřel... no vidět to někde na živo, tak si o dotyčném pomyslím asi svoje...
S C152 se dá na 400m celkem slušně sednout za normálních podmínek a s C172 to chce při troše šikovnosti do 500m, možná i míň a žádné prasárny jako zavíráná klapek před dosedem nejsou třeba... no nevím, já bych se takového jednání celkem bál... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:08 | |
| | Jestli si dobře pamatuju z Běhounka, tak manipulace s klapkami ve výdrži byla automaticky diskvalifikace. Ono to je proti příručce asi každého letadla, co je klapkami vybaveno a i při navigačních soutěžích by se měla plus mínus dodržovat., že. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:10 | |
| | Asi tak... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:12 | |
| | pri sutaziach je to zakazane no ale ked je draha kratka nenavyberas si |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:41 | |
| | Keď je dráha krátká, nemáš tam co sedat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:41 | |
| | to je pravda |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:13 | |
| | Fakt? ja toho Běhounka neletěl, jen jsem prodával, jak jsem koupil
PS: přistání některých posádek, co tak člověk sledoval, nicméně spíše svědčila o tom, že jim tento zákaz zřejmě není znám |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:19 | |
| | Přesněji - jsou discipliny, kdy s klapkami nesmíš manipulopvat vůbec - a discipliny, kdy sice smíš - ale jen do určité výšky (5m), pod tuto výšku můžeš být diskvalifikován. Aspoň tak si to pamatuju já. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 18:27 | |
| | Můžeš prosím poslat relevantní zdroj o zasouvání vztlakových klapek při sedání do sněhu?
Jediné, co jsem kde zahlédl, bylo _doporučení_ nepojíždět v tom bordelu s vysunutými klapkami, aby se na klapky nanacákala břečka od kol. Tuším to bylo u Embraer 135 Legacy.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 18:32 | |
| | fuha zdroj to bude horsie |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 18:33 | |
| | To je stejne u vsech, co ti muzou nahazet bordel do klapek/mechanismu. Kdyz letim sam, tak si je zabouchnu pri dojezdu (zkratka jak mam cas), kdyz letime ve dvou, tak reknu pred pristanim druhymu at je po dotyku zabouchne. Jeste se snazim co nejmin pouzivat reverz, pokud to delka drahy dovoli... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:33 | |
| | Vidis, takze taky nejdriv sahas na brzdici klapky, resp. neco co ti doda energii. A ne na vztlakove klapky. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:03 | |
| | to mi je jasné ale napr na motoráku sú klapky a brzdy v jednom takže som myslel že "brzdiace štíty" zmením práve tým zasunutím na vztlakové klapky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:08 | |
| | Hochu, nic ve zlém, ale jak že jsi na tom se skutečným výcvikem? Jsi si jist, že skutečně víš, co to jsou "vztlakové klapky" a "brzdy" - případně "brzdící štítky" ??? Z tvých příspěvků se může zdát, že jsi již úspěšně uzavřel nejméně polovinu teorie (naznačuješ, že již létáš) - tvé projevy ale hovoří spíše proti dosažení této mety....
Nešulíš nás tu tak trochu?
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:29 | |
| | Preto som to dal v úvodzovkách viem aký je rozdiel medzi vztlakovou klapkou,brzdiacim štítom, slotom, turbulátorom, spojlerom aj receptorom (myslím že sa to tak volá) len to bol taký príklad že keď mi to na blaníku vypláva tak privrem brzdy a dosadnem kúsok ďalej no a keď mi to vypláva napr. na motoráku a mám tam dajme tomu na pristátie klapky 90° na vzlet 40° tak s tých 90 to pomaly prehodím na 40 a akože zavrem "brziace štíty" aby nerobily taký odpor tak obrazne povedané chápeme sa ?
Inak lietal som plachtarinu skončil som na úlohe ostré zatáčky pády a zábrany pádom potom vyšiel ten bulletine a musel som skončiť. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:34 | |
| | Uveď prosím příklad letadla, které má klapky 90°, případně kde jde rozsah klapek za hranici maximálního vztlaku až do režimu "víc to brzdí a zádoveň už míň vztlakuje". Nic takového jsem neslyšel, vždycky klapky a brzdy zvlášť, maximálně záporný klapky pro větší rychlosti. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:37 | |
| | Tak priklad 90° uz tu padl, ale preci jen, u split-flaps je to trochu nefer |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:40 | |
| | spitfire? aj keď má len dve polohy vysunuté/zasunuté. Ale klapky vysunuté na 90° alebo aj 70° myslím že na vztlaku moc nepridávajú či sa mýlim ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:41 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:46 | |
| | Důkaz místo slibů!
Jasně, že např. mezi 90° a 85° nějaký markantní rozdíl asi nebude, ale 20-50° je ku*evský rozdíl ve vzltaku a rozhodně bych to nikdy nezkoušel nad betonem nebo dráhou... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 22:14 | |
| | Ale je a kopu. Stačí trošku hľadať. No ide o éra bez ventilátora vpredu. Pik 20, rozsah klapiek -8 +90°. Je to z dôvodu aby bol čistý povrch vrchnej strany krídla. Existuje ešte pár ďalších vetroňov, hlavne v USA. HP série, schweizer a pod. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 18:16 | |
| | Air Tractor ma klapky 90°? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 18:51 | |
| | AT-802, max 30 stupňů, klapky Fowlerova typu.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 18:57 | |
| | Hmm, tak ty se asi z 90° na 40° zaviraji docela blbe, ne? |
| |
|
| | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:44 | |
| | Tak tady čtu tu diskusi a vyplývá mi jeden závěr - a to že když mne můj instruktor mne na začátku motorového výcviku tloukl a tloukl a křičel "Netahej mi sem ty zlozvyky z blaníka !!!" tak že měl asi pravdu, co?
Plebs, burárum!
|
| |
|
| | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:51 | |
| | Někde jsem slyšel, že každý správný pilot by měl začínat jako plachtař, aby uměl dobře lítat... že by to nebyla pravda? |
| |
|
| | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:31 | |
| | konečne sme došli na to kde je pes zakopaný |
| |
|
| | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 20:04 | |
| | Jo a výsledek by byl ten, že by ses okamžitě roztřískal. Po odskoku už letadlo sotva letí a stahovat klapky je to poslední, co si můžeš dovolit bez toho, aniž bys nejdříve získal rezervu na rychlosti. Tedy nejdříve přidat plyn a teprve po nabrání rychlosti stahovat postupně klapky.
P.S. že se ti to takto daří ve FS, to neznamená, že to jde i v reálu |
| |
|
| | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 20:58 | |
| | Není nad to někoho rázně poučit, ikdyž mu to bylo už x krát řečeno, že? Ulevilo se? |
| |
|
| | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 22:35 | |
| | Opakování je matka moudrosti |
| |
|
| | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 8. 3. 2011 / 00:16 | |
| | No chlapce,po tej rane by si ani klapky nenasiel.A zvlast ked ti ide lietadlo po kridle dole.V tomto pripade po odskoku je sanca zrovnat naklon jedine nohami,jedine smerovka byva este ucinna,ale zrejme by to pretocil na druhu stranu,takze je to jedno. A keby si dal plny plyn v tej fazy po odskoku,a mal by si normalny motor,ktory by ti hned zabral,tak by si bol na chrbte co by dup. |
| |
|
| | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 16:59 | |
| | No, jestli by nebylo lepší držet se metodiky, kapitola "oprava vadných přistání", a nevymejšlet novou metodiku JÁ 1.1. a motat do toho klapky. A s plynem opatrně, i na relativně slabém letadle, jako je Z-126, umí hrubé přidání plynu způsobit něco podobného, jako na Bf-109. Zeptej se stopětky OK-JHA nebo bývalého ministra zahraničních věcí.
A poznámky o tom, jak nechápěš jak mohl mít papíry si prosímtě nech na později (tj. až budeš mít něco odlítáno a nějakou zkušenost)
|
| |
|
| | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:02 | |
| | ... jsem měl původně dojem, jestli paicreat není nějaké provokující alter ego...
|
| |
|
| | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:04 | |
| | Jo ty myslíš...?!? Néééé, kumo, jen to nééééé |
| |
|
| | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:27 | |
| | +1, za to ohledně těch papírů, chtěl sem napsat něco podobného...
|
| |
|
| | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:36 | |
| | alter ego ? čo to je prosím vás ? A nemám toho vela nalietané ale myslím že pilot čo sa môže preškoliť na dromadera by mal vedieť správne opraviť vyplávanie a potom o tom poučovať mladších ako vy mňa |
| |
|
| | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:39 | |
| | To neni dromous...
Driv, nez budes mit nejake kecy k tomu pilotovi, je lepsi si ostruhove ero (nejlepe nejake vykonnejsi) vyzkouset. |
| |
|
| | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:41 | |
| | hneď ako budem mať možnosť vyskúšam |
| |
|
| | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 18:24 | |
| | No právě ostruhový podvozek! Kdyby nedělal Mavericka a nesedal na tři, ale posadil to na hlavní a nechal to dojet... To ostruhové kolečko prostě jednou spadne
A vůbec, já bych skákal a hned potom bych hledal náhradní plochu pro přistání. |
| |
|
| | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:44 | |
| | Napíšu to krátce:
Letadlo neřídí příručka, ale člověk. I člověk občas dělá chyby, což teprve takový strojník. Tušíš třeba co to je takový faktor stresu, únavy? A světe div se, takové školení od člověka, který má za sebou pořádný průser a zároveň o něm ještě může vyprávět na tomto světě, je k nezaplacení.
|
| |
|
| | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 17:51 | |
| | Ludský faktor je súčasť modulu SHELL takže mi to hovorí dosť je jasné že mýliť sa môže úplne každý. peace chlapci |
| |
|
| | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 18:15 | |
| | Pic? Jakej pic? Jaci chlapci? Helena a její chlapci? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 19:26 | |
| | pic tebe |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 19:38 | |
| | už len čakám kedy dostanem ban za to že som napísal čo by som spravil pri vysokom podrovnaní |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 19:51 | |
| | Za to tě banovat nikdo nebude... Dokonce ani za to, že i když Ti to dvacet lidí tvrdilo, že je to bejkárna, tak jsi pořád chtěl stahovat klapky a snižovat odpor |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 20:39 | |
| | No, eště je tu pořád možnost, že paicreat je vlstně.. (viz výše)
estli jako dobře rozumím těm moudrum ještě vejš...
.) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 20:48 | |
| | Řekl bych, že není. S tím mailem a s tou přezdívkou je po internetu docela aktivní |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 21:02 | |
| | vyserte sa na klapky aj tak by som ich asi zavrel neriešte to už radšej mi pomôžte s foxom a za koho ma máte ? Mali ste tu na fóre nejakého intelektuála ktorý vás tu sral lebo mu to robilo dobre ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 21:07 | |
| | Ten je tu pořád a má přezdívku Tragédie v JRD
PS: FOXe vymodelovaného v Gmaxu ti klidně předám i s částečnými texturami, popř. s kompletní fotodokumentací, kterou mám - je třeba domodelovat některé prkotiny, 3D cockpit, dodělat textury a hlavně to éro naučit lítat a rozhýbat |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 21:17 | |
| | mojho už mám skoro vymodelovaného aj rozhýbaný je a dokonca aj lieta len s pár vecami si ešte neviem rady ale to sa neskôr dorieši. Inak tá fotodokumentácia by sa hodila |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 21:05 | |
| | Neboj, já se tu do krve hádal x-krát o mnohem větších hovadinách (že Tome ) a zatím mi nikdo žádný banán nedal
PS: tohle se zvrhlo až na pár příspěvků na ještě obstojnou debatu o klapkách, ze které ses třebas i ty poučil |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 21:24 | |
| | Aspoň to je letecká téma a mne nejde o ban skôr o to že keď budem potom niečo chceť poradiť alebo také niečo tak sa na mňa šeci vyserú lebo "to je ten čo sa tu furt háda a trepe blosti" a tak...
A hej poučil som sa že ak tu bude niekto tvrdiť že gravitácia neexistuje tak ho proste nechám v tom lebo sám ho o tom nepresvedčím ďalších 10 sa pridá s konšpiračnou teóriou že gravitácia by skutočne nemusela existovať 20 ludí bude písať zlé a dobré zážitky a skúsenosti s gravitáciou a tak ďalej a tak ďalej až s toho vznikne takýto 100 stranový strom úplne o ničom B)
A k tej mojej identite toto je môj prvý nick registrovaný na tomto fóre a používam ho aj na mail a na xy iných fórach takže som to ja stačí dať do googlu paicreat nikto taký nick nemá aspoň ja o nikom neviem no... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 21:36 | |
| | Baobaby, ty já moc rád!
Víš v čem je rozdíl? Pokud někdo tvrdí, že gravitácia neexistuje, tak ho pošlu prostudovat Newtonův gravitační zákon, případně Obecnou teorii relativity. Pokud tvrdíš, že máme při vyplavání šahat na klapky, tak se ptáme na nějakou provozní příručku, uřebnici létání či práškování nebo jiný dokument, kde se tento postup popisuje.
Rád to potom vezmu ukázat instruktorovi a řeknu mu, aby mě už příště nemlátil přes hnátu, až budu těsně nad zemí šahat na klapkopáčidlo. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 21:45 | |
| | Ty hlavně rád Balooobaby
Vám je ale těžko něco dokázat, protože vy máte vždy pravdu, protože všechno víte |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 21:47 | |
| | Ja som ale nikde nenapísal že sa musia zavrieť ja som napísal že JA osobne z mojich simulátorových skúseností by som pridal plyn a trochu ich privrel aby nemali taký odpor to je celé nechápem čo riešiš je to môj názor keď ma bude inštruktor pri skutočnom výcviku presviedčať že je to blbosť tak to robiť nebudem zatial sa mi to v šturmoviku takto osvedčilo preto to tak robím. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 22:01 | |
| | Dovolím si ocitovat z http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=401439&lan=0
Po tom prvom odskoku zavreť klapky a pomaly pridať plyn (a podobných prohlášení v řadě dalších příspevků, kde jsi nic o motoru nezmiňoval).
To tedy rozhodně není "by som pridal plyn a trochu ich privrel". Mezi tím, co jsi psal na začátku tohohle vlákna, a toho, co tvrdíš teď (zaplať pánbůh za to, jednou Ti to třeba zachrání život) je sice jen drobný rozdíl v pořadí úkonů, ale ten drobný rozdíl je ten klíčový rozdíl mezi zvládnutím této situace a (v lepším případě) nemocničním lůžkem/(v horším případě) rakví.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Trošku tvrdší přistání..... 7. 3. 2011 / 22:05 | |
| | Hele už to neokecávej. To, že vycházíš ze simulátorových zkušeností, to říkáš teď. Předtím si pěkně zdrbnul toho pilota, jak vlastně může mít papíry, oháněl jsi se metodikou, mluvil jsi, jako bys byl skutečný pilot a přitom jsi nadhodil dost nesprávné řešení. Tak teď nad sebou nebreč, kdybys tady neházel svoje soudy o druhých, asi by polovině lidí ani nestálo za to na tebe nějak ostře reagovat. |
| |
|
|