| | | Bez komentáře......... 23. 12. 2004 / 12:35 | |
| | | |
|
| | | Re: Bez komentáře......... 23. 12. 2004 / 13:17 | |
| | No, mě by celkem nějaký komentář zajímal. Dělají z pilotů hrdiny, ale nezanedbali řadu svých povinností dlouhé minuty před tím, než museli během 5. vteřin snížit letovou hladinu? Nereagují a neupozorňují všechny bezpečnostní systémy na podobnou situaci s mnohem větším předstihem? |
| |
|
| | | | Re: Re: Bez komentáře......... 23. 12. 2004 / 13:37 | |
| | Nevim o jakem zanedbavani tu mluvis, za jejich rozestupy odpovida ridici a ty systemy o kterych mluvis neupozornuji o mnoho vice dopredu.
1.) Pokud byli na vstricnem kurzu, tak za jednu sekundu se ty letadla priblizi o 500 metru k sobe, za 5 sekund to je 2,5 km
2.) Obe era mela TCAS, ktery dava v urcite vzdalenosti varovani a v urcite radu k vyhnuti.
3.) Kdyz si vezmes reakcni dobu od generovani prvniho resolution advisory po nejakou skutecnou cinnost a reakci letadla v tehle rychlosti a vysce, mas to skoro dalsich 5 sekund.
4.) Kdyz si vezmes tech celkovych rekneme 10 sekund a tedy cca 5km vzdalenosti, je to tak akorat na hranici generovani RA u TCASu, takze proste udelali hned na co byli cviceni a diky tomu to dopadlo dobre.
5.) Byla tma, takze v okamziku kdyby to letadlo vizualne uvideli, bylo by uz stejne pozde, v tech clancich to prezentuji tak, ze najednou uvidel letadlo, tak s tim skubnul. O to se pokouseli piloti osudneho DHLka taky a bylo jim to prd platny, na to uz proste neni cas, musi se poslouchat TCAS.
6.) Ne vzdy to dopadne stejne dobre, viz Bodamske jezero...
7.) Pokud jeden z pilotu neudelal hrubou chybu, muze za to vetsinou ATC |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Bez komentáře......... 23. 12. 2004 / 14:26 | |
| | Malá poznámečka, v noci jsou letadla kolem vidět lépe díky několika málo světlům,které i když ve dne svítí taky mají větší efekt právě v noci... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Bez komentáře......... 23. 12. 2004 / 15:14 | |
| | To sice ano, ale z nich poznáš tak maximálně jestli letí letadlo k tobě nebo od tebe, ale jestli je na kolizním kurzu a jak daleko už velmi těžko. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Bez komentáře......... 23. 12. 2004 / 16:33 | |
| | Co se vizuálního vyhýbání týče, ve velkých výškách je to ošemetná věc. Tím, že žijem na zeměkouli, a ne zeměploše, dochází k tomu, že ve větších výškách přirozený horizont lehce jakoby klesne dolů. To však stačí k tomu, že provoze letící na naší hladině se zdá být o dost výš. A co hůř, letadla letící i o pár hladin níže se zpočátku zdají být bezpečně nad, a pak náhle začnou zlehka zajíždět pod horizont. Určovat proto bezpečně relativní polohu je poměrně nesnadné. Zaplať pámbu za TCAS (když se ale dodržuje RA. Nad Bodamským jezerem se na to 154ka Ural Airlines vyprdla a jak to dopadlo, známe
Dalším faktorem je rychlost a úhel přibližování. Nedělejme si velké iluze, z dopraváku toho není moc vidět. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Bez komentáře......... 23. 12. 2004 / 15:23 | |
| | To všechno jo, ale TCAS tě přece varuje mnohem dřív, nějakých 30 s, ne? Ale taky otázkou je, co je na tom článku pravdy a jestli obě letadla měla TCAS... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Bez komentáře......... 23. 12. 2004 / 17:09 | |
| | Silně pochybuju, že TCAS varuje v časových jednotkách. Spíše reaguje vzdálenostně, ne? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Bez komentáře......... 23. 12. 2004 / 17:35 | |
| | No, on TCAS opravdu vychází z času potencionální srážky |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Bez komentáře.........TCAS 7. 1. 2005 / 18:41 | |
| | Sorry, že se k tomu ještě vracím, ale tento příspěvek pro mě vyznívá tak, že TCAS je prakticky k ničemu.
V jaké vzdálenosti/předstihu je TCAS schopen zaznamenat případnou možnou kolizi? |
| |
|
|