| ![](/img/tree_first_line.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 13:32 | |
| ![](img/nic.gif) | Zdravím
Řeším tuto úlohu:
Během epidemie chřipky onemocnělo 30% žáků, následující den se 4 vrátili a tím, že přišli se stalo, že poměr zdravých a nemocných byl 1:4 . Kolik žáků navštěvuje školu ?
Vůbec si s tím nevím, rady. Kdyby měl někdo nějaký nápad, tak pls napište |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 13:54 | |
| ![](img/nic.gif) | 0.3z=0.2z+4
z je pocet zaku ve tride |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 13:58 | |
| ![](img/nic.gif) | Rovnice o jedné neznámé.
x- počet žáků
0,7x + 4 = 0,8x
x = 40
Jen je mi divný ten poměr zdravých a nemocných 1:4. Nemá být obráceně, tj. 4:1. Kdyby to bylo tak, jak píšeš, tak by samozřejmě výsledek byl jiný, ale pak by spíš druhý den žáci ubyli, než se vraceli. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:00 | |
| ![](img/nic.gif) | Pac pocet zaku je z oboru prirozenych cisel, nema pomer 4 nemocnych ku 1mu zdravemu reseni. Jedna se tedy pouze o preklep ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:04 | |
| ![](img/nic.gif) | V autobuse sedí 7 dívek.
Každá dívka má 7 batohů.
V každém batohu je 7 velkých koček.
Každá velká kočka má s sebou 7 malých koťátek.
Kolik je v autobuse nohou? (řidič se nepočítá) ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:05 | |
| ![](img/nic.gif) | pocitaji se i nohy od sedadel? ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:06 | |
| ![](img/nic.gif) | ...a co nohy od sedaček? ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:06 | |
| ![](img/nic.gif) | To uz jsou prilis velka cisla. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:06 | |
| ![](img/nic.gif) | jj .. holky v abutobuse byvaji velka cisla ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:14 | |
| ![](img/nic.gif) | Jo. Onehdá v roce 1999 jsem se o velikonocicch vracel autobusem z Englandu do Prahy. Bylo to před velikonocemi. V autobuse bylo asi 42 děv a (včetně mě) 2 chlapci.
Bylo to STRAŠNÉ. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:17 | |
| ![](img/nic.gif) | doufam, zes je vsechny osukal ... pomlazkou .. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:21 | |
| ![](img/nic.gif) | A kolik bylo v autobuse končetin? ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:21 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:27 | |
| ![](img/nic.gif) | Není o čem snít. Pipinky se vracely na velikonoce domů. Množtví báglů převyšovalo kapacitu autobusu asi 3x. Takže bágly, tašky, kabelky, taštičky byly ÚPLNĚ VŠUDE. V uličce, ve dveřích, všude. Holky celou noc nezavřely ústa, celou dobu štěbetaly o tom, jakou maji dobrou/špatnou rodinku, a jak tutí nuní zlobí nebo zrovna nezlobí. To jim vydrželo z Londýna až do Prahy, celou noc.
... s kamošem jsme se radší ožrali. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 16:48 | |
| ![](img/nic.gif) | a co ty ztráty času, než se vystřídají při zastávkách na toaletách (záchodech)... |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 16:55 | |
| ![](img/nic.gif) | No ale zase abysme ty cubickoj porad jenom nehaneli. Ja nekdy (zejmena kdyz nejvic specham) dokazu prosedet na hajzliku celou vecnost! ![](images/smile/01.gif)
P.S. To mi pripomina ze bysme mohli obnovit vlakno Ranni zvolani zde na Peraku. Nejaky nezodpovedny estet ho omylem smaznul. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 17:00 | |
| ![](img/nic.gif) | Myslíš nějak takhle??
"Kolik jim dáme Karle??"
"Já ti nevim..."
"Já bych jim dal 15, Karle..."
"Znáš to dáš jim 15 a přídou za 20!"
|
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:06 | |
| ![](img/nic.gif) | ...to jo, 1 2 3 4 5 moc. ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:07 | |
| ![](img/nic.gif) | 1 moc, 2 moc, 3 moc, 4 moc, 5 moc, moc moc ... ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:07 | |
| ![](img/nic.gif) | Tím řidičem jsi ale zkazil pointu |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:09 | |
| ![](img/nic.gif) | Nezkazil, jde o to, že řada lidí to špatně násobí ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:09 | |
| ![](img/nic.gif) | A až to spočítáš ,tak do každý nohy jednu kořku ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:10 | |
| ![](img/nic.gif) | Je to past. Divka neunese 7 batohov so 7mimi kockami!!!!! |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:13 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:10 | |
| ![](img/nic.gif) | počet noh celkem
dívky 7 2 14
bahohy 49 0 0
kočky 343 4 1372
kotata 2401 4 9604
Celkem 10990
s řidičem +2 |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:16 | |
| ![](img/nic.gif) | Tohle by si znásobil každý. Ja spíš čekám, až někdo proflákne to "ale" ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:18 | |
| ![](img/nic.gif) | Omyl, většina použije jen počet noh u koťat nebo započítá 4 nohy u batohu. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:20 | |
| ![](img/nic.gif) | Aha. A já čekal "vychytralou" hlášku na téma , že kočky nemaj nohy, ale packy, a ja nevím co ještě ... ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:29 | |
| ![](img/nic.gif) | A pak, že kočky nejsou v autobuse, ale v batohu. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 15:52 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 15:53 | |
| ![](img/nic.gif) | Zřejmě došlo k pomýlení s jiným Zavazadlem ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 19:26 | |
| ![](img/nic.gif) | Porce mňoukanátků pro celou školní jídelnu! |
| |
|
![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 4. 3. 2011 / 11:39 | |
| ![](img/nic.gif) | Když jsme u těch sedmiček - mám hádanku pro dnešní den:
Král vyslal svých sedm synů do světa na zkušenou a dal jim s sebou pytel peněz. Jednou, když se ubytovali v hostinci, tak v noci jednoho ze synů napadlo: „Pokud stále pojedu se svými bratry, žadné štěstí mě nepotká!“ A tak rozdělil peníze na 7 dílů, ale ouha - 1 peníz zbyl. Tak si vzal si svou sedminu, peníz navic si nechal pro žebráka u dveří, zbývající peníze vrátil zpět do pytle a potichu zmizel.
Za chvíli na to se probral druhý bratr se stejnou myšlenkou, nevěda, že první bratr už je pryč. A tak i on rozdělil peníze na 7 částí a vzav si sedminu + 1 přebývající pro žebráka, vrátil zbytek do pytle a zmizel.
Co byste neřekli - totéž postupně udělalo všech 5 zbývajících bratrů. Každý si vzal sedminu z toho, co tak zanechal předchozí bratr a 1 penízem, který zbyl po dělení podaroval žebráka.
Poté, co odjel poslední bratr se žebrák vloupal do pokoje a vzal všechny zbývající peníze.
Na kolik si přišel zebrák a kolik bylo původně v pytlu peněz? Peníz je nedělitelná jednotka (pro matematiky - řešte v oboru přirozených čísel) |
| |
|
|