| | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 13:32 | |
| | Zdravím
Řeším tuto úlohu:
Během epidemie chřipky onemocnělo 30% žáků, následující den se 4 vrátili a tím, že přišli se stalo, že poměr zdravých a nemocných byl 1:4 . Kolik žáků navštěvuje školu ?
Vůbec si s tím nevím, rady. Kdyby měl někdo nějaký nápad, tak pls napište |
| |
|
| | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 13:54 | |
| | 0.3z=0.2z+4
z je pocet zaku ve tride |
| |
|
| | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 13:58 | |
| | Rovnice o jedné neznámé.
x- počet žáků
0,7x + 4 = 0,8x
x = 40
Jen je mi divný ten poměr zdravých a nemocných 1:4. Nemá být obráceně, tj. 4:1. Kdyby to bylo tak, jak píšeš, tak by samozřejmě výsledek byl jiný, ale pak by spíš druhý den žáci ubyli, než se vraceli. |
| |
|
| | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:00 | |
| | Pac pocet zaku je z oboru prirozenych cisel, nema pomer 4 nemocnych ku 1mu zdravemu reseni. Jedna se tedy pouze o preklep |
| |
|
| | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:04 | |
| | V autobuse sedí 7 dívek.
Každá dívka má 7 batohů.
V každém batohu je 7 velkých koček.
Každá velká kočka má s sebou 7 malých koťátek.
Kolik je v autobuse nohou? (řidič se nepočítá) |
| |
|
| | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:05 | |
| | pocitaji se i nohy od sedadel? |
| |
|
| | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:06 | |
| | ...a co nohy od sedaček? |
| |
|
| | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:06 | |
| | To uz jsou prilis velka cisla. |
| |
|
| | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:06 | |
| | jj .. holky v abutobuse byvaji velka cisla |
| |
|
| | | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:14 | |
| | Jo. Onehdá v roce 1999 jsem se o velikonocicch vracel autobusem z Englandu do Prahy. Bylo to před velikonocemi. V autobuse bylo asi 42 děv a (včetně mě) 2 chlapci.
Bylo to STRAŠNÉ. |
| |
|
| | | | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:17 | |
| | doufam, zes je vsechny osukal ... pomlazkou .. |
| |
|
| | | | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:21 | |
| | A kolik bylo v autobuse končetin? |
| |
|
| | | | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:21 | |
| | | |
|
| | | | | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:27 | |
| | Není o čem snít. Pipinky se vracely na velikonoce domů. Množtví báglů převyšovalo kapacitu autobusu asi 3x. Takže bágly, tašky, kabelky, taštičky byly ÚPLNĚ VŠUDE. V uličce, ve dveřích, všude. Holky celou noc nezavřely ústa, celou dobu štěbetaly o tom, jakou maji dobrou/špatnou rodinku, a jak tutí nuní zlobí nebo zrovna nezlobí. To jim vydrželo z Londýna až do Prahy, celou noc.
... s kamošem jsme se radší ožrali. |
| |
|
| | | | | | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 16:48 | |
| | a co ty ztráty času, než se vystřídají při zastávkách na toaletách (záchodech)... |
| |
|
| | | | | | | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 16:55 | |
| | No ale zase abysme ty cubickoj porad jenom nehaneli. Ja nekdy (zejmena kdyz nejvic specham) dokazu prosedet na hajzliku celou vecnost!
P.S. To mi pripomina ze bysme mohli obnovit vlakno Ranni zvolani zde na Peraku. Nejaky nezodpovedny estet ho omylem smaznul. |
| |
|
| | | | | | | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 17:00 | |
| | Myslíš nějak takhle??
"Kolik jim dáme Karle??"
"Já ti nevim..."
"Já bych jim dal 15, Karle..."
"Znáš to dáš jim 15 a přídou za 20!"
|
| |
|
| | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:06 | |
| | ...to jo, 1 2 3 4 5 moc. |
| |
|
| | | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:07 | |
| | 1 moc, 2 moc, 3 moc, 4 moc, 5 moc, moc moc ... |
| |
|
| | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:07 | |
| | Tím řidičem jsi ale zkazil pointu |
| |
|
| | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:09 | |
| | Nezkazil, jde o to, že řada lidí to špatně násobí |
| |
|
| | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:09 | |
| | A až to spočítáš ,tak do každý nohy jednu kořku |
| |
|
| | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:10 | |
| | Je to past. Divka neunese 7 batohov so 7mimi kockami!!!!! |
| |
|
| | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:13 | |
| | | |
|
| | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:10 | |
| | počet noh celkem
dívky 7 2 14
bahohy 49 0 0
kočky 343 4 1372
kotata 2401 4 9604
Celkem 10990
s řidičem +2 |
| |
|
| | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:16 | |
| | Tohle by si znásobil každý. Ja spíš čekám, až někdo proflákne to "ale" |
| |
|
| | | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:18 | |
| | Omyl, většina použije jen počet noh u koťat nebo započítá 4 nohy u batohu. |
| |
|
| | | | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:20 | |
| | Aha. A já čekal "vychytralou" hlášku na téma , že kočky nemaj nohy, ale packy, a ja nevím co ještě ... |
| |
|
| | | | | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 14:29 | |
| | A pak, že kočky nejsou v autobuse, ale v batohu. |
| |
|
| | | | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 15:52 | |
| | | |
|
| | | | | | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 15:53 | |
| | Zřejmě došlo k pomýlení s jiným Zavazadlem |
| |
|
| | | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 3. 3. 2011 / 19:26 | |
| | Porce mňoukanátků pro celou školní jídelnu! |
| |
|
| | | OT : Matematický oříšek pro dnešní den 4. 3. 2011 / 11:39 | |
| | Když jsme u těch sedmiček - mám hádanku pro dnešní den:
Král vyslal svých sedm synů do světa na zkušenou a dal jim s sebou pytel peněz. Jednou, když se ubytovali v hostinci, tak v noci jednoho ze synů napadlo: „Pokud stále pojedu se svými bratry, žadné štěstí mě nepotká!“ A tak rozdělil peníze na 7 dílů, ale ouha - 1 peníz zbyl. Tak si vzal si svou sedminu, peníz navic si nechal pro žebráka u dveří, zbývající peníze vrátil zpět do pytle a potichu zmizel.
Za chvíli na to se probral druhý bratr se stejnou myšlenkou, nevěda, že první bratr už je pryč. A tak i on rozdělil peníze na 7 částí a vzav si sedminu + 1 přebývající pro žebráka, vrátil zbytek do pytle a zmizel.
Co byste neřekli - totéž postupně udělalo všech 5 zbývajících bratrů. Každý si vzal sedminu z toho, co tak zanechal předchozí bratr a 1 penízem, který zbyl po dělení podaroval žebráka.
Poté, co odjel poslední bratr se žebrák vloupal do pokoje a vzal všechny zbývající peníze.
Na kolik si přišel zebrák a kolik bylo původně v pytlu peněz? Peníz je nedělitelná jednotka (pro matematiky - řešte v oboru přirozených čísel) |
| |
|
|