FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
L-200D Morava - neznámé budíky na panelu Jeden příspěvek | Celý strom
L-200D Morava - neznámé budíky na panelu   25. 2. 2011 / 12:16
vladac
Předem se omlouvám za neznalost, ale ať hledám jak hledám, tak některé budíky na tomhle éru mi nejsou jasné (viz obrázek a v něm červené obdélníky).
1. - je mi jasné, že se to týká motorů, ale co konkrétně tyto 4 budíky představují.
2. - knoflík dole uprostřed (má polohy + a -), hýbe s letadýlkem v umělém horizontu, ale k čemu to je? V Readme je text "po vstupu na dráhu odaretovat gyro + horizont". Týká se to tohoto?
3. - Budík ukazující jakési teploty, ale teploty čeho (vzhledem k tomu, že jsou dva, tak oět něco od m otorů, předpokládám).
4. Knoflík vlevo dole u hodin, k čemu je? Po jeho stisknutí se na hodinách objeví bílý obdélníček, ale opět nevím, k čemu je.
5. V Readme je text "Nefunkční motor musí bý zapraporován". V jaké poloze je vrtule zapraporována?
Díky za odpovědi.
28005 B / 600 x 367 / L-200D 3D cockpit.jpg
 

L-200D Morava - neznámé budíky na panelu   25. 2. 2011 / 12:30
paicreat
1. Myslím že teplota a tlak oleja a tlak paliva ale v tomto si nejsom istý keď tak ma opravte
2. Odaretovať znamená že kliknem na to tlačítko a zmizne mi červená vlajočka s kraja horizontu vtedy je to odaretované. Pohybom + a - s lietadielkom nastavujem neutrálnu polohu kedy mi to letí rovno aby som sa podla toho vedel orientovať.
3. Teplota hlavy valcov u jednotlivých motorov
4. Spúštajú sa ním hodiny a stopky
5. "Zapraporován" znamená maximálny uhol nábehu vrtule aby vrtula mala čo najmenší odpor.
 

L-200D Morava - neznámé budíky na panelu   25. 2. 2011 / 12:55
vladac
Dík za některé odpovědi.

2. - Ať koukám, jak koukám, tak žádné klikací tlačítko na odaretování nevidím, ani tu červenou vlaječku.
4. - Myslel jsem, že stopky se spouštějí tlačítkem vpravo dole (1. stisk spouští, 2. stisk zastavuje a 3.stisk nuluje). Ale na co je tlačítko VLEVO dole (u hodin). Hodiny mi běží stále, ať ho mačkám nebo ne.
5. Takže v této poloze? viz obrázek.
26631 B / 306 x 500 / Pravá vrtule na praporu.jpg
 

L-200D Morava - neznámé budíky na panelu   25. 2. 2011 / 13:46
paicreat
2. Potom je to iný typ ktorý aretovanie nemá čiže odpadá povinný úkon odaretovať horizont.
4. Toto je manuál k hodinám čo sú v z-142 myslím že morava má také isté
Letecké palubní hodiny mohou mít nìkolikeré provedení. Popíšeme si tedy ty
nejčastější v našich aeroklubech. Klasicky, jsou to velká a malá ručička a k tomu
2 menší ciferníky - dvojí stopky - horní hrubé, dolní jemné.
Dole jsou po stranách ještě 2 knoflíky/ovladače. Ten vlevo - červeně označený
- se chová podobně jako u hodinek. Když jej povytáhneme, seřizujeme čas na
hodinách. Při otáčení levého ovladače doleva se hodiny natahují. Stiskem levého
ovladaèe spouštíme hrubé stopky - v podstatě malé hodiny (velká a malá ručička)
v horní části ciferníku s tím, že začínáme na nule, tj. nahoře. V tomto malém
ciferníku je okénko indikující stav hrubých stopek. Je tmavé - když stopky stojí, bílé - když běží a
napùl bílé napùl tmavé - když jsou stopky zastaveny. Cyklickým mačkáním levého ovladače hrubé
stopky zapínáme, zastavujeme a nulujeme. Pokud máme spuštěny hrubé stopky, povytáhneme levý ovladač a posuneme čas např. o 15 min. dopředu, tak se posune i údaj na hrubých stopkách. Je to propojeno.
Pravý ovladač - stříbný s šipkou doleva a nápisem "Pusk" - spouští jemné stopky do 30 minut;
které jsou ve spodní části ciferníku. Mačkáním stopky cyklicky buď spouštíme, zastavujeme nebo
nulujeme. Buď je minutová ručička v ciferníku sama a vteřinovka obíhá ve velkém ciferníku, nebo
(méně často) je vteřinovka součástí malého spodního ciferníku. Stiskneme-li tedy pravý ovladač, a spustíme stopky, začne se ve většině případù pohybovat vteřinovka na velkém ciferníku a po minutě
vidíme, jak se na spodním malém ciferníčku indikuje první minuta.
Nápis "Pusk" je tam proto,ze celý hodinový stroj se pootočením pravého ovladače doprava dá
kdykoli úplně zastavit - cvakne v tom, a přestane tikat. Pootočením doleva hodinový stroj zase spustíme.
Používá se to při delším stání, kdy je jasné, že by péro tak dlouho nevydrželo - musí se pak
samozřejmě seřídit aktuální čas.
Oboje stopky spouštíme těsně před rozjezdem. Hrubé stopky slouží pro měření celkové doby letu,
jemné pro délku jednotlivých traťových úsekù.
Stopky lze spouštět/zastavovat/nulovat klikáním levým tlačítkem myši na ovladače. Seřízení správného
času se provede klikáním pravým tlačítkem myši na levém ovladači (rozlišuje se pravá a levá část,
takže jde seřizovat oběma směry. Zastavení (Pusk) se provádí kliknutím pravého tlačítka myši na pravé
polovině pravého ovladače - spuštění pak opět pravým tlačítkem myši na levé polovině pravého ovladače.

Snáď je to jasné
5. Je to presne tá poloha
 

L-200D Morava - neznámé budíky na panelu   25. 2. 2011 / 19:12
vladac
Dík za vyčerpávající popis hodin, funguje to přesně tak.
 

L-200D Morava - neznámé budíky na panelu   25. 2. 2011 / 14:54
Algy   
Ad 5. Nemá spíš vrtule při maximálním úhlu náběhu největší odpor?
 

L-200D Morava - neznámé budíky na panelu   25. 2. 2011 / 15:44
paicreat
Má voči motoru - otáčaniu. Voči prúdu vzduchu obtekajúcemu lietadlo má odpor minimálny.
 

L-200D Morava - neznámé budíky na panelu   25. 2. 2011 / 15:52
Algy   
Áha
 

L-200D Morava - neznámé budíky na panelu   2. 3. 2011 / 19:40
PB   
Když nevim, hledám na VACC-CZ wiki (a teď do mě)

http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/L-200_Morava
 

L-200D Morava - neznámé budíky na panelu   4. 3. 2011 / 19:41
vladac
Panečku, tak něco takového jsem si představoval, dík.
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ