|  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 14:52 | |
|  | K čemu má motory? Nějak si nemůžu vzpomenout... |
| |
|
 |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 14:53 | |
|  | Aby mohl dělat kravál a neekonomicky spalovat petrolej.... |
| |
|
 |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 14:55 | |
|  | Aby jsi si měl kde ohřívat párky |
| |
|
 |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 14:58 | |
|  | Nemá motory. Je to první a jediný proudový bezmotorový jet. Má pouze čtyři APUčka. |
| |
|
 |  |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 15:03 | |
|  | To je snad Avroliner, nebo ne? |
| |
|
 |  |  |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 15:39 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 17:01 | |
|  | | |
|
 |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 15:08 | |
|  | Protože by jinak spadnul, jak cihla,... |
| |
|
 |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 15:18 | |
|  | Třetí motor je u Jak-40 zabudován proto, aby minimalizoval ztráty vzniklé zabudováním třetího motoru  |
| |
|
 |  |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 15:28 | |
|  | Jo, dík, to je ono To je ta přesná formulace, na kterou jsem si nemohl vzpomenout  |
| |
|
 |  |  |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 15:35 | |
|  | Dávnejšie som čítal hodne zábavný článok o tomto stroji, jak posadili pri preberaní súdruhov do mašiny aby im predviedli divné chovanie po vysunutí vztlakov, neviem si spomenúť kde??
myslím, že sa to volalo "Jak na to" možno niekto pomôže.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 16:06 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 16:18 | |
|  | Dík! Třeba brát s rezervou, ale člověk se zasměje. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 17:03 | |
|  | Kapitán zavelel „Holy shit „(po našem „včil jsme v riti!“) a k tomu ještě stačil dodat „common you fuckin‘ bastard!“ („vzlétni chlapče!“)  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 21:28 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 16:15 | |
|  | Čechoviny 5.
A moc bych na ty řeči nedal. |
| |
|
 |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 20:30 | |
|  | Inac mimochodom tieto motory AI-25 ma Albatros . Ked som bol raz vo Viedni na letisku,a zacitil som nenapodobitelny pach plynov z tohto motoru , tipoval som, ze tam je Albik alebo Jak-40, no a po chvilkovom patrani som zbadal asi 300m odo mna nahadzovat Jak-40. Albik ma pre mna nezabudnutelny pach spaleneho petraku. Resp. ciastocne nespaleneho.... |
| |
|
 |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 21:30 | |
|  | víte proč má jak-40 tak silnej profil křídla? aby mohl mít hodně paliva. a víte proč má hodně paliva? aby to nakrmilo ty tři motory. a víte proč má tři motory? aby to utáhnulo tak silnej profil  |
| |
|
 |  |  |  | Jak-40 27. 2. 2011 / 22:02 | |
|  | Takže ideální letadlo je papírová vlaštovka  |
| |
|
 |  |  |  | Jak-40 28. 2. 2011 / 00:14 | |
|  | Nemusím říkat, že původně to měl bejt docela slušněj "bizjet", kterej měl konkurovat západním strojům. Jenže pak armáda zavelela a všechno bylo jinak,...  |
| |
|
 |  |  |  |  | Jak-40 2. 3. 2011 / 12:22 | |
|  | Tak tlustý profil a rovné křídlo je údajně reakce na požadavek nahradit Li-2 a Il-12/14 na regionálních tratích s tankodromem místo VPD, údržba venkovského typu a nízké pořizovací a provozná náklady. Proto i velká nízkotlaká kola pro bahení lázně. Motory jsou taky poměrně nešťastný, ale v té době právě začínala éra tri-jets, takže v kontextu doby moderní a bezpečný, protože měl papírově dokázal doletět na jeden motor.
Při srovnání se západní konkurencí je potřeba srovnávat i tyto podmínky a infrastrukturu na Západě a v zemi Sovětů. |
| |
|
 |  |  | Jak-40 28. 2. 2011 / 08:34 | |
|  | K čemu je Jak-40? Nějak si nemůžu vzpomenout...  |
| |
|
|