| | | Smoke efekt 24. 11. 2004 / 23:52 | |
| | Jak je mozne, ze ne u vsech modelu nefunguje smoke cara???? A treba nejde ani u defaultu jako 737 400apod |
| |
|
| | | Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 00:32 | |
| | Tak se podívej do Aircraft.cfg letadla ve kterém to funguje a dopln si ho tam, kde potřebuješ. Mělo by to fungovat.
Ale na druhou stranu, ne vždy jsou za letadlem kouřové stopy par. Takže zase chyba není tam, kde asi myslíš. ) |
| |
|
| | | | Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 08:12 | |
| | Ja si nic nemyslim, protoze netusim, kde je chyba. No u nekterych modelu, kdyz zapnu smoke efekt pres "I" tak se za nim zacne kourit. I kdyz jsou na runway. Tak nevim) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 09:06 | |
| | Některé modely zkrátka smoke efekt mají, jiné ne. Podle toho, jestli je tam autor dal nebo ne. Defaultní klávesa "I" pouze spouští funkci efektu. Pokud model kouřové efekty nemá, není co spustit.
V aircraft.cfg se efekty dají snadno přidávat, mazat a vůbec upravovat. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 09:10 | |
| | OK, juknu na to. Ja myslel, ze jsem zase instalaci nejakeho add - on neco premazal,tak jsem tam znovu zkopiroval soubor do Effects co dela ten kour,ale nepomohlo to)))) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 10:44 | |
| | Ono nestačí mít soubory s efekty. V aircraft.cfg příslušného modelu letadla musí být sekce [SMOKE SYSTEM], v ní nastaveny souřadnice odkud se bude z modelu čmoudit a jaké soubory efektů budou použity. Teprve potom, když se stiskne klávesa "I" (defaultně), FS hledá v adresáři "Effects"soubor s efektem, když ho najde spustí ho a z letadla se čmoudí. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 10:53 | |
| | Dokonce jsem slysel,ze u nekterych modelu se to spousti samo bez ohledu na klavesu I,ale v zavislosti na povetrnostnich podminkach ci co. Tak nevim)) |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 11:19 | |
| | TO si z nas zase snad delas legraci ne? Michas dve nesouvisejici veci ...
V zavislosti na povetrnostnich podminkach se vytvari contrails - cili (srazene?) vodni pary za letadlem .. to jswou ty bile cary ktere vidis za letadly ze zeme...
To co spoustis pismenem I jsou kourove efekty, napr. na leteckych dnech, kdy pro zvyseni atraktivity se za letadlem kouri bud obycejny "kour" nebo treba barevna trikolora....
ach jo .. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 11:27 | |
| | No jasne delam si z tebe srandu. Na nic jineho ani nemam cas. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 12:41 | |
| | No, spis si svoji neznalosti zpusobil zmatek. Jakej kour myslis? Myslis to co kdyz se podivas na oblohu, tak vidis za letadlama? takovou tu dlouhou bilou caru? To sou kondenzacni cary, ktery se tvorej jenom ve vyssich vyskach, kde je chladnejsi vzduch. (jako kdyz v zime dychas a de ti para z pusy - rozdil -5°C a +37°C .... u letadla je to treba -50°C a + 450°C.... proto takova husta cara)
Kourove efekty ktere se spousti klavesou I je uplne neco jinyho - to uz ti tu vysvetlil nekdo jinej. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 12:46 | |
| | Kdyz uz jsem u te teploty. Co je to za teplotu,ktera se ukazuje na palubovce napr 737 nad rucickama vykonu motoru. TO je venkovni teplota? Ze napr ve vzducu je to porad nad nulou, napr +10. Vzdyt nahore mrzne ne??? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 12:52 | |
| | Pohledej v archivu .. uz se to tu probiralo nekolikrat )))) Mimochodem, precti si manual, zamer se na klicova slova TAT, SAT ... .))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 12:54 | |
| | ))) Hned vim vic))))))))))))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 12:58 | |
| | Mně až zas tak vtipné nepříjde...spíš k pláči... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 13:00 | |
| | Ted je otazka co Ti prijde k palci??? Jestli to ,ze to nevim,nebo to , ze me odkazal abych hledal? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 13:01 | |
| | Spis to ze se na vsechno ptas, ikdyz si toho spoustu muzes uplne jednoduse najit. V ruznych manualech, na internetu, nebo tady na foru toho mas tuny a v cestine... staci trochu hledat... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 13:12 | |
| | Vis, forexi .. zakladni problem je jeden ... Flight Simulator neni hra, ke ktere sednes a hrajes si podobne, jako need for speed ... kdyz hrajes need for speed (a cokoli jineho) nepotrebujes o dane problematice vedet prakticky vubec nic..
Flight Simulator se snazi vychazet z reality, snazi se realitu v ramci moznosti maximalne simulovat. Z toho vyplyva jedna skutecnost - nez zacnes ve flight simu opravdu poradne letat, musis se naucit spoustu veci - zacit od zakladu, vzit manual, internet, hledat a vzdelavat se.
Bohuzel me prijde, ze ty jsi se vydal tou "spatnou"cestou ... Prinesl jsi si domu Flight Simulator, a prvni co jsi si vzal byl velky boeing, a hned jsi chtel pristavat na ILS .... navic jsi o dane problematice nevedel (nemel jsi tucha o pristrojovem letani , zaklady navigace taky chybely), takze jsi forum zavalil spousty dotazu, nad kterymi se opravdu nedalo nez brecet - ono sice jde ukazat jak pristavat ILS aniz by jsi vedel souvislosti (automatizovany postup - letet v dane vysce, zmacknout druhy cudlik zleva, potom prvni cudlik z prava a pak to pristane), ale je to k nicemu, protoze nemas paru o tom, proc dany krok delas, co se vlastne stane kdyz dany tlacitko pouzijes a tak ...
Sice to muze vypadat, ze na periskopu jsou sami lidi, kteri vsechno vedej a novacky vetsinou posialji do onech mist.. ale neni to tak ... ale nesmis se divit pokud se tu nekdo permantenne pta na nejaky veci, ktere najde v manualu, tak uz zacinaji byt nervozni ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | 16xRe: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 13:24 | |
| | Souhlas s JZD. Ja uz jsem to jednou psal. Proste jsi liny hledat a cist manualy. Pochopil bych, ze se budes ptat na nektere detaily, ktere nejsou kazdemu zrejme. Ale ty se ptas na ty uplne nejjednodussi veci. Chvilemi to vypada, ze jsi nikdy nevidel letadlo. Pardon, ze to rikam tak primo. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: 16xRe: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 14:31 | |
| | Já už to tu taky konstatoval, takže souhlas s JZD. Navíc spousta věcí se při alespoň elemntární znaloszi základů dá dělat off-line, metodou pokus omyl (např. navigace povedlo/nepovedlo trefim/netrefim atd..). Myslím ale že fórum není škola létání ani online manuál k FS. A samozřejmě se tu spousta věcí už řešila a dají se snadno vyhledat. Ale možná si chce forex jenom pěkně pokecat? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 17:15 | |
| | Zdravim pani,
takze na obhajobu dotycneho musim poznamenat ze ciastocne ma pravdu. Existuje sposob ze sa spustaju niektore efekty aj bez toho aby sa zatlacilo to vyssie zmienovane tlacidlo "I". Tento problem sa riesi pomocou xml gauges, v ktorom sa definuju podmienky kedy sa spustaju ktore operacie, a nemusia to byt len napriklad efekty, ale aj napriklad animacie na objekte a podobne (takymto sposobom mam urobene niektore animacie na pripravovanom migu - napriklad ze predny kuzel radomu sa pohybuje v zavislosti od rychlosti lietadla). Tymto sposobom sa riesia v efektoch napriklad "vapor" efekty a mnohe dalsie - cize skombinujes xml gauges a efekty.
Takze pani len tak pre buducnost by som hned nekamenoval dotycneho ak si to neoverite......
Pekny den.
Peto
P.S. tento nazor berte z pohladu developera a plati to pre lietadla a nie pre scenerie... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 18:05 | |
| | Taky bych zmínil fakt, že na klávesu I se u velkých dopraváků často "dává" čmoud z motorů...tim myslím černý čmoud splodin ...takové Tupolevy či B-707 tak rázem připomíná svou předlohu mnohem víc...ale to je nepodstatný detail, o kterém, jak koukám, tu někteří "odborníci" nemají ani páru... |
| |
|
| | | Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 10:53 | |
| | Copak reálná 737 má někde namontované dýmovnice? To je snad jen u akrobatických letadel. Ale u dopraváků se ve FS sama objeví "čára" za určitých podmínek počasí a po dosažení určité letové hladiny. Nemá to nic společného se smoke efektem. |
| |
|
| | | | Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 11:08 | |
| | Tak ted v tom mam zmatek,ale tohle uz mi dnes nekdo rekl,ne tedy tady na periskopu))) Co me mate je to,ze u IFDG A320 a u FFX Smart wings apod je kour z aletadlem aktivivan pres klavesu I,tak to nechapu))) TZN, ze tam jsou dymovnice,ktere tam nepatri????
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 11:20 | |
| | I na dopravak jdou dymovnice namontovoat, kdyz je treba na nejakem leteckem dnu..
Kazdopadne, hledas problem tam kde vubec neni a michas nesouvisejici veci |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 13:38 | |
| | Je to tak, autoři tam zbytečně namontovali smoke efekt, který tam je k ničemu, snad jen na leteckou přehlídku, ja píše kolega Tragéd Jak už jsem psal, tak kondenzační čáry za letadlem, přiřadí FSka sama, když poletíš dost vysoko (cca nad FL290), v závislosti na nastaveném počasí. A to celé bez ohledu na to, jestli je v tom letadle namontovaný smoke efekt nebo ne. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 19:07 | |
| | Ja teda jeste prileju trochu do ohne Napriklad takova pristavajici 737 vytvari zvlastni efekt, kdy se ji na konci vztlakovych klapek tvori takovy aky volaaky "kourovy" efekt, takze to vypada, ze letadlo z obou kridel neco vypousti, pripadne, ze kouri. efekt je zpusobenej zrejme proudenim vzduchu, neco na zpusob kondenzacnich car pri vysoke akrobacii vojenskych stroju ))))) Ale tohle jsem nikde simulovane nevidel, ackoliv je to urcite skoda |
| |
|
| | | | Re: Re: Smoke efekt 28. 11. 2004 / 21:52 | |
| | proc jsou nekdy kondenzacni cary za letadlem a nekdy ne? lita mi nad barakem spousta air v 10km vysky. v te vysce je takova zima ze by horky vzduch z motoru mel kondenzovat pokazde ne???? dokonce jsem se dival na 747 a primo nade mnou kond.cary zmizely a asi za 20sec se znovu objevily, jak to? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Smoke efekt 28. 11. 2004 / 22:10 | |
| | ono zalezi na vice vecech .... ale obecne se da rict, z contraily se tvori pri teplotach pod -38 stupnu elsia, contraily nejsou ani tak voda, ale mraky slozene z kousicku ledu (podobne jako oblaka typu cirrus)
Druhym faktorem, ktery tvorbu (a hlavne rozplynuti) contrailu ovlivnuje, je vlhkost vzduchu v danem miste
Pokud neni dostatek vhlkosti, tak contraily rychle vysublimuji a ty je ze zeme nevidis...
Pokud je v miste "vyskytu" contraily atmosfera presycena vlhkosti, muzou krystalky ledu v contraile zustat jako novy cirrus, pri dostatecne vlkosti muze dochazet k narustu velikosti krystalku ledu, ze kterych je contraila tvorena.
Pokud se zacnou zvetsovat a dostatecne se zvetsi , zacnou padat do nizsich vysek |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 2. 2011 / 23:00 | |
| | Můžu mít jeden dotaz mimo mísu? Dokáže Fska simulovat námrazu na křídlech? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 2. 2011 / 23:15 | |
| | Vizualne nebo letovou dynamikou? Ale ono to je jedno, protoze neumi ani jedno. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 2. 2011 / 23:18 | |
| | Myslel jsem tu dynamiku,díky. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Smoke efekt 25. 2. 2011 / 23:28 | |
| | Maximalne vie primrznut pitotka
Na nejakom modely vizualne aj okna. |
| |
|
| | | Re: Smoke efekt 25. 11. 2004 / 11:55 | |
| | Contrails - kondenzačné čiary, objavia sa v určitej výške, súvis s klesajúcou teplotou okolia a parami vo výtokových plynoch
Smoke effect - ten, čo máš na mysli s písm. "I" v FS ,zvyčajne u starších aeroplánov, hviezdicové motory, turbovrtuláky a prúdové mašiny, u ktorých sa nepozerá na spotrebu, napr B-52, súvis s nedokonalým spaľovaním, bohatá zmes
Dymovnice - súvis s leteckými dňami, na efekt a zvýraznenie prvkov akrobacie, spôsobené dymovnicami, niekde v podvese alebo inde namontovanými, nesúvisí s motorom |
| |
|
| | | | Re: Smoke efekt 26. 2. 2011 / 10:34 | |
| | jestli autor nemel namysli kondenzační čary, v FSce se mi bud udelaji za prislusnych podminek sami, nebo pomoci klavesi |
| |
|
| | | | | Re: Smoke efekt 26. 2. 2011 / 10:36 | |
| | Já ti dám, že se udělají sami bez klávesi |
| |
|
| | | | | Re: Smoke efekt 26. 2. 2011 / 10:52 | |
| | Prispevek je z roku 2004...tehdy jeste FSX nebyla ani z poloviny hotova, takze tehdy to nikdo netusil, ze to bude umet |
| |
|
| | | Smoke efekt 25. 2. 2011 / 20:25 | |
| | | |
|
| | | | Smoke efekt 25. 2. 2011 / 22:37 | |
| | Tak to je jeden z nejneuzitecnejsich addonu jakej sem zatim videl. |
| |
|
| | | | | Smoke efekt 25. 2. 2011 / 22:42 | |
| | Ale na druhej strane, ked tu padne otazka, ako dosiahnut "tetelenie" vzduchu za motormi, odborne povedane teda blur effect tak vies kam ho mas odkazat |
| |
|
| | | | | | Smoke efekt 25. 2. 2011 / 22:45 | |
| | No to jo, ale mam pocit z tech obrazku, ze ten effekt ani vzdalene heat blur nepripomina, spis to bude neco jako "efekt pisku zmitaneho v poustni bouri". A nejvic mne dostalo to fuel dumping na 737, nemluve o tom, ze jim ty motory kouri jak kdyby leteli na cerny uhli... |
| |
|
| | | | | | | Smoke efekt 26. 2. 2011 / 08:58 | |
| | Ani černy tak nekóří, spiš hnědy |
| |
|
|