FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 27. 9. 2024, svátek má Jonáš Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
STAR RWY 13 PRAHA (NON-RNAV) Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Re: STAR RWY 13 PRAHA (NON-RNAV)   21. 12. 2004 / 20:15
A.J.Scandall   
No, kluci sice mají pravdu, ale možná jsi si to blbě vyložil. To, že musíš mít VOR/DME nebo DME/DME neznamená, že ti stačí mít standardní přijímače tehle zařízení, jako mají defaultní letadla. Myslí se tím zařízení schopné prostorové navigace (RNAV) na základě jmenovaných zařízení. Což jsou třeba právě FMS, jako měly Tu-154 ČSA, stopadesátčtyřka totiž neměla inerci a tak si FMS určoval polohu jenom z radionavigačních zařízení (sám si bral zaměření). FMS nemusí být nutně krmený z inerce, tak jako to má většina velkejch mašin.

Anebo KNS, s tím jsem se osobně setkal na L-200 a L-410, a přišlo mi to jako malý zázrak. Princip byl v tom, že v malé kouzelné skříňce pilot naladil libovolný VOR, v jehož dosahu se nacházel, a zadal polární souřadnice bodu, na který chtěl letět (tj. radiál a vzdálenost). Přístroj pak hýbal s HSI, které se tvářilo, jako kdyby v zadaném bodě byl VOR. Jediným rozdílem bylo, že odchylka břevna HSI nebyla úměrná úhlové odchylce od radiálu, ale kolmé vzdálenosti, jako třeba u GPS. Bylo třeba mít na pozoru, že cestou k danému bodu mohlo letadlo vyletět z dosahu VORu, vůči němuž byly souřadnice bodu zadané, a pak bylo třeba znovu zadat nové, vztažené k bližšímu VORu. KNS byl schopný mít v paměti až devět bodů. Nutno však podotknout, že KNS není uznaný jako primární zařízení pro RNAV, protože zdaleka ne všechny fixy jsou dnes definovány i polárními souřadnicemi.

Poznámka na závěr - v mnoha zemích, kupříkladu v USA, není povinná schopnost prostorové navigace, takže třeba Northwest má svoje Dc-9 vybavené standardně 2xVOR, 2xDME, ADF. Tak jako je default B737. Nevěřil jsem tomu, dokud na jednom zahraničním fóru o tom nepsali sami piloti NW....
 
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ