Sorry, ale je vidět, že v některých částech republiky je nejvyšší čas absolvovat jarní školení, že...
Nebo se ve východních partiích republiky lítá jinak?
To co se tu cituje z AIPU je jen uzákonění staršího "bezpečnostního" zvyku, kdy když čověk potřebuje těsně podletět TMA (typicky na sever od Prahy, ale i jinde) je dobré mít výškoměr na místní QNH dotyčné TMA, protože jinak se ta výška "stropu" prostoru pro VFR let může lišit i o stobku mětrů (!) a je pak snadné do TMA vlétnout. Jakákoliv obrana "měl jsem oblastní QNH" samozřejmě při diskusi s inspektorem neobstojí. Mohlo by se říci, že ideální by bylo mít při tom dva výškoměry - jeden na "oblastní" (pro porovbnání výšek letu ostatních letadel v prostoru G) a druhý výškoměr na "místní QNH" toho TMA - aby nedocházelo k prolínání prostoru G a TMA. No ale to by byl nebetyčný bordel - a je proto lepší (bezpečnější, praktičtější - a teď už nějakou dobu správně podle AIP) - přeladit výškomer na "místní QNH letiště, pod jehož TMA vlétám" - pak je to celkem jasné.
Jesli to tak je dobře nebo ne, nevím, ale taky se mi už stalo, že mi řídící při "odchodu" z TMA (z řízeného propstoru) dal sám informaci o oblastním QNH. Asi to není povinnost, ale je to praktické, protože pak nemusím prohánět infáka... |
|