| | | Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 11:58 | |
| | Zkusím rozpoutat další diskuzi na téma ztráty komunikace ). Nejde mi o komunikaci na IVAu / VATSIMU, tam můžu použít text, ale jaké jsou postupy v reálu a jestli se s tím už někdo setkal. Prostě dejme tomu, že nastanou poruchy na všech (dvou ) rádiich a piloti ztratí úplnou možnost komunikace s ATC. Co pak ?? |
| |
|
| | | Re: Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 12:38 | |
| | Hehehe, to je zrovna dotaz z toho, co se teďka znova učim
První co se udělá, je nastavení kódu 7600 na odpovídači. 7500 je únos a 7700 nouze (mnemotechnická pomůcka - nejdřív nás unesou, 7500, pak nám seberou rádio, 7600, a pak jsme v pr..li, 7700)
Letí-li se VFR, pokračuje se v letu za viditelnosti, přistane na nejbližším vhodném letišti a oznámí se to nejbližšímu stanovišti ATS
Letí-li se IFR, je to složitější. Hlavně proto, že sice existuje obecný postup podle ICAO Annexu 10, ale spousta zemí má svoje odlišné postupy uvedené v Jeppesenu. Některá letiště mají třeba i odlišné postupy pro go-around při ztrátě spojení. Hlavně anglání i irové.
Obecně platné postupy jsou
-udržovat 20minut poslední přidělenou rychlost a hladinu a potom upravit hladinu a rychlost podle FPL
-pokračovat podle FPL na určené radionavigační zařízení na cílovém letišti a tam v čase očekávaného zahájení přiblížení, či co nejblíže k němu, zahájit postup přiblížení a přistát. Tzn. přiletí-li se dříve, vyčkává se v holdingu
To jsou obecně platné postupy vycucané zkratkovitě z předpisu. V reálu by se posádka snažila navázat spojení se svojí firmou přes ACARS (to my nemáme), nebo přes krátké vlny (HF). Teďka je to docela průser, byly nedávno případy ztráty spojení (Air Europa), v současném klimatu strach z teroristů to téměř s jistotou znamená zvednutí hotovosti. Se všemi možnými následky Zejména někde na Blízkém Východě.
Před asi dvěma lety, když začínal lítat GermanWings, letěli jsme do Barcelony, souběžně s náma letěl i Germanwings 520, který se asi hodinu nehlásil. Všichni ho volali, dokonce i nám dali několikrát instrukci volat je na 121,5 (a tak A.J.Scandall poprvé vysílal na nouzovce. Pánové, kdo lítáte a prošli jste výcvikem k získání radiofoňáku a školil vás jistý žoviální pán ve středních letech na jednom pražském letišti., což je většina adeptů z devadesátých let, ZAPOMEŇTE na to, co vám říkal za bludy ohledně vysílání na 121,5, jako že vás chytne Cospas-Sarsat, najdou si vás přes středisko v Toulouse, budete platit pokutu ve zlatých francích apod. Tenhle jeho názor celé naší generaci trochu dost zkazil pohled na používání téhle frekvence! Člověk pak získal dojem, že jakékoliv jiné volání než "pomóc, za pět vteřin se zabiju" je skoro trestný čin! Jste-li v průseru, nebo jakémkoliv ohrožení, ztratili jste se a neznáte jinou frekvenci kde by vám pomohli, vysílejte na tom! Vždy na ní někdo poslouchá, kdo vám pomůže, od toho tu je! Nečekejte až na příchod absolutního průseru, to už je pozdě!) . Ale zpět ke Germanwings. Ozvali se až po té hodině, když jim samotným bylo divné, že s nima nikdo nemluví, a tak si naladili frekvenci Barcelona Radar a až jim se ohlásili. Jak to dopadlo a komu za to dali kouř, to nevím. A ani nechci |
| |
|
| | | | Re: Re: Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 13:03 | |
| | Cau,
....a neni to nahodou 7 min (misto 20) - udrzovat naposled pridelenou rychlost a hladinu? ) Ale ta mnemotechnicka pomucka je super )))
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 13:10 | |
| | No, nevím kolik to je minut, ale co mám stále na paměti, tak pokračovat do meze posledního povolení a pak podle FPL. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 18:46 | |
| | Tehle 7 versus 20 minut jsme zrovna nedavno resili a melo by to byt tak, ze 20 minut obecne ve svete, ale ruzne staty maji ruzne upravy => u nas je taky uprava a to na 7 minut. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 22:49 | |
| | To je právě ten největší problém postupů při ztrátě spojení - každej stát, kterej má nad sebou vzduch, si to upraví po svym. S těma 20-ti minutama vycházim z provozní příručky ČSA, stránka 12.5-3, odst. 12.5.2.2 |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 23:06 | |
| | Jo jo, toto je ale tak trochu problém, že??!! Tuším že jsem někde četl, že se pilot musí před letem seznámit s postupy té či oné země ( bráno obecně), ale aby každý pilot znal všechno, to by potřeboval implantovat do mozku slušné diskové pole. Druhá věc je, že to je " možná " v Jepp. ale ruku na srdce, studuje to někdo ( hlavně z časových důvodů ) před každým letem ????
Onehda jsem na Discovery sledoval nějaký dokument, kde mimo jiné byl shot o Francii a letišti Charles de Gaulle , jak si tam Frantíci vynutili, že budou komunikovat ve svém mateřském jazyce. Nakonec byl z toho průser, protože ATC postil proti sobě dvě letedla na start. Ten co to přežil, to řekl jasně. Kdyby se bavili anglicky, tak vím že nás poslal oba proti sobě na start, ale jelikož se s ním bavil po francouzky a se manou anglicky, nebyl jsem schopen porozumět a řídil se instrukcemi ATC. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 23:34 | |
| | K tvojemu prvnímu odstavci - neměl bych to moc ventilovat, ale máš pravdu. prostě to je nemožný nastudovat, protože pak by ses zahltil informacema. Člověk spíš musí vědět, kde to najít. Ale tohle téma, postupy při ztrátě spojení, to je opravdu takový malý Babylon letectví... viz taková základní věc jako oněch 7 minut versus 20.
Ohledně druhého - mám rád víno a sýr, ale i kdyby Francouzi byli jediní na světě, kteří tyhle dvě pochutiny vyrábějí, stejně bych jim neodpustil tu jejich francouzštinu na frekvenci. Protože někdy si na CDG člověk připadá jako slepý nebo hluchý, protože jen matně tuší, co se děje okolo. Ovšem to budem asi dřív chodit po vodě, než Francouz s Francouzem budou mluvit Anglicky... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 23:56 | |
| | Podobné to je i ve Španělsku. ) |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 20. 12. 2004 / 00:11 | |
| | To je pravda, ale španěláci se nad to alespoň dokážou povznést a když vycítí, že by se daná informace mohla přímo týkat nešpaněla, přejdou na anglinu. Třeba v Barceloně mluví španělsky, ale když Iberii dával instrukci "dejte přednost 737 CSA z vaší levé strany", řekl to anglicky. Tím si u mě šplhli. Tohle Francouz prostě neudělá. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 20. 12. 2004 / 00:15 | |
| | Tak takové zkušenosti ještě nemám. ) |
| |
|
| | | | Re: Re: Ztráta komunikace-oprava 19. 12. 2004 / 23:44 | |
| | Kua já jsem trumpeta! Udělal jsem úplně školáckou chybu a popletl jsem VFR s VMC a IFR s IMC! Beru zpět a podotýkám, že tam, kde jsem v tom svym dlouhym příspěvku uved VFR má být VMC a kde jsem napsal IFR má být IMC. Soráč :-/ |
| |
|
| | | Re: Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 12:40 | |
| | Jsou na to přesně postupy při ztrátě spojení.
Mi se to stalo při pilotkách s inspektorem. Vlítli jsme to CTR a on nás neslyšel. My jeho ano. Když to řídící zjistil, tak nás nechal několikrát změnit směr letu i odpovídač a když se ubezpečil, že aspoň slyšíme my jeho, tak nás jednoduše poslal z CTR pryč. V této situaci by se dal nastavit odpovídač na kód ztráty spojení 7600, ale tím by se na Ruzyni moc vyvolal poplach kvůli jedné Cessně. V podstatě jsem jen držel max 2000 ft alt a řídil se jeho pokyny.
. |
| |
|
| | | | Re: Re: Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 23:20 | |
| | Ano uz to tu bylo, jak psal A.J. tak postupovat podle letoveho planu na trati...Pokud je to na odletu ci priletu tak pokracovat 20 minut (podle L-4444, podle ceske L-4444, ktera ma upravu podle nejake halvy atd tak je to sedm minut) posledni danou instrukci a vyskou a pote pokracovat podle FP. Na priletu pokracovat po priletove trati na IAF, kde udelat jeden vyckavaci okruh a sednout. Pokud neleti po priletovce pokracovat na radionavigacni zarizeni a opet udelat jeden vyckavaci okruh a pritat. Na odlteu pokracovat podle posledni instrukce sedm minut a pak podle FP. Aspon takhle to bylo vysvetleno mne a tyka se to oboustranne ztraty spojeni...¨Jeste bych doplnil, ze pokud jsou podminky VMC tak letadlo muze pristat na nejblizsim letisti... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 23:27 | |
| | No nechci nijak zpochybňovat předpisy, ale nějak mi to neštymuje " Na odlteu pokracovat podle posledni instrukce sedm minut a pak podle FP " .Takže když bude startovat A310 do NYC ( KJFK ) a při odletu jim vypadne komunikace, tak mají letět do NYC bez rádia !!!!!! To asi né ???!!!!!! |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 23:31 | |
| | Pokud budou VMC podminky tak mohou pristat na nejblizsim prijatelnem letisti, pripadne budou pokracovat podle FP az do New Yorku, alespon to je podle predpisu... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 23:39 | |
| | Nooooo tak to zní zajímavě )))))
Ale jak říkám, já ten předpis neznám, nikdy jsem ho nečetl, proto jsem se tady zeptal co se stane když............
He he ale stejně mi to vrtá v hlavě. Podmínky nejsou VMC, jsou někde ve 6000 teda FL060, a začne jim být divné že nic neslyší a když mluví, nikdo jim neodpovídá, tak ještě chvíli pokračují po SID, kontrolují frekvence, pojistky, kabely, atd. .... No potom by měli podle předpisů nastavit 7600. Ale tady mi to přávě příjde divný aby letěli až do NYC.
Já vím, si řeknete to je teorie která může nastat jednou za x tisís letů, ale .......může. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 23:49 | |
| | Doufam, ze k tomuto se vyjadri i A.J. jakozto pilot jak by se postupovalo... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace cestou na JFK 20. 12. 2004 / 00:03 | |
| | Chcete slyšet, co bych dělal při odletu z PRG na JFK, kdyby mi po vzletu vysadilo rádio a letel v IMC? Squawk 7600, někde v holdingu v průběhu několika hodin vypálil palivo (nevypouštěl bych, kdybych nebyl schopnej to vykorespondovat), přes HF se zkusil spojit s naší operačkou a případně s ATC a pak přistál v PRG. Do Nového Yorku bych neletěl. Ale to co jsem napsal, nemá nic společného s předpisem, jenom s obyčejnou úvahou. Jak to má být v tomhle případě správně přiznám, že nevím.
Tohle je jedno z nejmíň jednoznačných témat v letectví a jsem rád, že se tu rozvířilo. Schválně uděláme malý "brainstorming" - co byste dělali v tomhle případě vy? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace cestou na JFK 20. 12. 2004 / 00:14 | |
| | To samé. Je to totiž logické a jak se ptal někdo tady jak řídící pozná co udělám, tak on moc dobře ví, že mi musí vyklidit prostor, když jsem třeba na příletu. Je to vždy dáno situací, ale v podstatě mi ten prostor udělá. Horší by to bylo po vzletu, ale to by mohli říct spíš sami řídící. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace cestou na JFK 20. 12. 2004 / 00:18 | |
| | On pouze musi upozornit okolni provoz na nenadalou situaci a zajistit bezpecny rozestup, samozrejme bezpecny je bezpecny, tudiz by tam melo byt i to, kdy zacne nenadale tocit...Jinak co se tyce kdo by co udelal je na to specialni vetev... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace cestou na JFK 20. 12. 2004 / 00:25 | |
| | Jinak co je to vyklidit prostor? To muze byt to same full emergency, kdy ma mit ero prednost a tudiz je vyklizen prostor aby letadlo mohlo jit v pohode na pristani...Ted pojdme zvazit jednu situaci...PRG...Draha v uzivani 24...Letadlo pri odletu z 24 na VOZ vyhlasi emergency s tim, ze si preje drahu 31....ATC zastavi odlety s 24, prilety muze nechat holdovat kdekoliv, tudiz klidne na FAF 24 s definovanym obrazcem inbound track LLZ, right hand pattern, outbound time 1,5minute. Timto je to bezpecne separovane a letadlo na 31 muze v pohode jit, ale nastanou nenadale situace a ero musi opakovat a rekneme po vypadku motoru ho to natoci napravo od LLZ 31 a pujde na vyckavaci trafik nad FAF...Co s tim....To je to same, jako kdyz ero po vzletu udela neco neocekavaneho...Teda doufam, ze jsem to vysvetlil tak jak jsem chtel... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace cestou na JFK 20. 12. 2004 / 05:39 | |
| | Možná si trochu pleteš pojmy a pleteš vše dohromady. Full emergency je když ti vyrazí záchranka nejen letištní, ale i městská, stejně jako hasiči. V tomhle případě není si myslím takový důvod dělat poplach, jen proto, že je letadlo bez spojení. Navíc si nedokážu představit, že by někdo bez spojení ještě chtěl opakovat a ještě k tomu jít na holding. Trochu to přeháníš ne?
Nekoukej tolik na americké katastrofické filmy. )
Jinak vyklidit prostor je, že podél jeho tratě nebo přiblížení na přistání nebude žádné letadlo, se kterým by hrozila kolize. Ještě ale nezapomeň, že existuje TCAS. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace cestou na JFK 20. 12. 2004 / 09:23 | |
| | Full emergency je zachranari na drahu, local stby emrgency, zachranari v depu a pripraveni, aspon takhle nas to ucili...Priznavam nebyl to dobry pripad a beru zpet...Ja jsem tim myslel, ze si vezmi preplneny prostor, letadlo na odletu bez spojeni...Ridici ma plno prace aby mu uvolnil misto a on si ted zacne delat co chce..._A nepiste ze to resi 7600, protoze to nic neresi -to pouze informuje. Na americky filmy nekoukam! |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace cestou na JFK 20. 12. 2004 / 09:56 | |
| | no, já bych neškudlil šampaňské jenom pro business class, ale nechal bych cestující vypít co nejvíc lahví. Poté bych do každé lahve vložil lísteček se zprávou - může být všude stejná, nebo na pokračování (pak ale musí obsahovat pořadí nebo odkaz na další, aby se daly za sebou srovnat - a nato bych provedl jeden nízký průlet nad emergency stripem a ty lahve bych jednu za druhou vyhodil z okénka. Možná, že další brainstorming by se mohl odvíjet na téma: "co ale na ty papírky, do pr...e, napíšeme???"
Karel |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 23:55 | |
| | Jsou tam 2 rádia, takže jejich současný INOP se moc nepředpokládá. Pokud by měl letět do NY tak to mi připadá jako pitomost, protože vlítnout do NAT bez rádia??????? Jestli mne pamět neklame, tak i tam při ztrátě spojení je postup, jak odtud vypadnout.
Takže 7600. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 23:58 | |
| | 7600 pouze upozorni ridiciho ze neco neni s letem v poradku a oznaci ho cervene...Ale k cemu to pomuze? Jak muze ridici vedet, co pilot udela, najednou se rozhodne tocit a co kdyz tam bude letadlo? Proste jsou postupy, kterych by se melo drzet...stale mluvime za podminek IMC... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 20. 12. 2004 / 10:27 | |
| | Jeste by stalo za uvazenou si uvedomit ze pilot ma jaks taks predstavu jake je nad evropou pocasi a nez sedat bez spojeni v IMC v Praze, ma moznost pokracovat se 7600 po FP s vedomim, ze nekde cestou jsou VMC a vypada to tam lip... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 20. 12. 2004 / 12:28 | |
| | Ted si pojdme predstavit jiny priklad...jsme stlae na letu PRG JFK s tim, ze vypadne spojeni na odletu a vy byste se vratili na letiste odletu, protoze to je logicke, ale ted mate za sebou hodinu, nebo dve letu a spadne spojeni, co udelate? Poletite dale nebo se vratite nebo co? To uz je daleko horsi, kdyz zacnete neco vyvadet co neni podle predpisu uplne v jinem sektoru a ridici netusi co od vas muze ocekavat...Stale jsou podminky IMC |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 20. 12. 2004 / 12:42 | |
| | Ono by to asi chtelo vedet jak je to s prerusenim spojeni u preletu oceanu, tam dle meho skromneho nazoru budou jeste nejake dalsi lokalni odlisnosti....
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 20. 12. 2004 / 14:39 | |
| | Navic, americany bych bral trosku specificky, a do USA bych si to bez radia nelajznul ... videt jako posledni obrazek v zivote nejakou strelu vzduch-vzduch (potazmo zeme-vzduch) nic prijemneho ...
Bez ohledu na letovy plan, ktery ti schvali (napr. LKPR del) , stejne musis v okamziku, kdy prekracujes 3W zadat o specialni povoleni k preletu oceanu (poukd startujes z letiste ktere je zapadne od 3W jako Dublin, Shannon.. tak toto povoleni ziskavas jeste na zemi ale separatne na jine frekvenci nez je delivery)
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 20. 12. 2004 / 16:56 | |
| | a dodatek - i kdybych mel selhanou radiokomunikaci tak bych dobrovolne nad atlantik neletel, vzhledem k tomu, ze ta oblast neni pokryta radarem a rozestupy se zajistuji na zaklade posadkami pravidelne hlasene polohy... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 19. 12. 2004 / 23:59 | |
| | Ono v podstatě asi platí tak jako všude jinde, že předpisy nevyřeší všechno a důležité je mít zdravý rozum.
Takže pro dnešek ukončuji spojení))) , neb zítra jedu po D1 z OSR do PRG a tam i kdybych komunikaci měl, tak mi je stejně asi na dvě věci) |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace 20. 12. 2004 / 09:32 | |
| | Sice máš dvě rádia a jedno HF rádio,ale dole pod podlahou je taková černá bedýnka které se říká REU (Remote Electronic Unit) ,kam se sbíhá veškeré ovládání komunikace,a stačí malá závada v týhle bedně a jsi rychle bez spojení. Vím o čem mluvím,tento problém jsme měli, tuším že to bylo na PMI |
| |
|
| | | Re: Ztráta komunikace - navrhy kdo by co delal prosim sem 20. 12. 2004 / 00:15 | |
| | Kdo by co delal pri tomto pri odletu z PRG na JFK a pri odletu mel oboustranne spojeni prosim sem |
| |
|
| | | | Re: Re: Ztráta komunikace - navrhy kdo by co delal prosim sem 20. 12. 2004 / 07:50 | |
| | Ja bych jeste zasel mezi lidi,jestli nekdo nema maleho prenosneho ICOMika na AirBand ....... )) |
| |
|
| | | | Re: Re: Ztráta komunikace - navrhy kdo by co delal prosim sem 20. 12. 2004 / 09:29 | |
| | No podle mne by bylo nejlepsi pokracovat v letu a cekat zda nekde nebudou podminky VMC a pote pristat, ale pruser je, kdyz je napr. cela Evropa v oblacnosti |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ztráta komunikace - navrhy kdo by co delal prosim sem 20. 12. 2004 / 21:51 | |
| | já bych dělal asi to co ty, ale kdyby ty podmínky VMC nebyly tak zpátky do PRG. Přes atlantik bych bez rádia rozhodně neletěl, zvlášť do New Yorku. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace - navrhy kdo by co delal prosim sem 21. 12. 2004 / 11:38 | |
| | Hmm, a co takhle vzit jeden ze sta mobilu na palube a zavolat si dolu? Predpokladam, ze letadlo by z toho asi nespadlo a spojeni se zemi by to asi nerusilo )) Alespon mi prispejete na vyplatu (budete-li volat s tim spravnym operatorem). |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace - navrhy kdo by co delal prosim sem 21. 12. 2004 / 11:49 | |
| | Má to pouze jedinej problém......ze shora se mobilem nikam nedovoláš |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace - navrhy kdo by co delal prosim sem 21. 12. 2004 / 12:06 | |
| | Jedině bys začal kroužit v šibeničně malé výšce... No, jednou už se mi povedlo poslat SMS i z 1000 metrů, možná by to i šlo. V 500 metrech se snad dá letět i s bulíkem a to už by mohl mobil pracovat. Ale nakolik by to bylo přípustné, netuším. Scandalle, co říkáš na bulíka kroužícího v 500 m nad zemí? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace - navrhy kdo by co delal prosim sem 21. 12. 2004 / 17:27 | |
| | Hmmm, a jak to delali ti panove 11.9.2001, co telefonovali jak o zivot manzelkam, ze uz jdou jako na to?
Jinak GSM (v us maji vetsinou CDMA) by mela byt stavena na hand-over pri GS 200km/h ale spolehlive funguje i pri mnohem vetsich rychlostech. Teoreticky dosah GSM je cca 36km, jestli se nepletu. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace - navrhy kdo by co delal prosim sem 21. 12. 2004 / 17:29 | |
| | ON dosah je jedna vec.. ale kdyz je to konstruovany aby to pokryti bylo smerem k zemi .. ale kdyz je ero nekde ve FL100, tak uz to s tim dosahem je trosku horsi |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace - navrhy kdo by co delal prosim sem 21. 12. 2004 / 17:45 | |
| | No to je jedna věc, a druhá je, že on je u nás téměř výhradně rozšířenej systém GSM, zatímco v USA, pokud se nepletu, ještě hodně lidí jede na staré systémy, či satelitní telefony (to nechci ale kecat). A ty v letadle fungují líp než GSM. Ale v průseru bych to určitě jako způsob spojení alespoň zkusil, i když je naprostá pravda, že nad FL100 je to k ničemu....
To Kessidy: lítat s Boeingem v 500m by se my tuze líbilo. Bych si to vzal do ruky a hrál bych si na Messerschmitt 262 Schwalbe |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace - navrhy kdo by co delal prosim sem 21. 12. 2004 / 17:52 | |
| | Musím přiznat že se najde i self loading cargo, kterému by se to tuze líbilo ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ztráta komunikace - navrhy kdo by co delal prosim sem 22. 12. 2004 / 09:51 | |
| | Sím, sím až zase pujdete někdy trénovat okruhy na LKVO tak se hlásím dobrovolně, stejně mi točíte třetí zatáčku defacto nad barákem... |
| |
|
| | | Re: Ztráta komunikace 20. 12. 2004 / 17:46 | |
| | zdravim panove, nejsem zadny odbornik, ale rekl bych ze by ATC s nejvetsi pravdepodobnosti pozadali o pomoc armadu (let. doprovod)...a to skoro s urcitosti pri odletu do destinace AMERIKA....
LIBOR |
| |
|
| | | | Re: Re: Ztráta komunikace 20. 12. 2004 / 23:29 | |
| | No to si nemyslim. Proč by jsi tam pouštěli ještě další letadla. Čim míň letadel v okolí tim je situace přehlednější a bezpečnější. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ztráta komunikace 20. 12. 2004 / 23:55 | |
| | To se jako zastavi odlety, prilety se poslou jinam atd.? Nesmysl, provoz jede dal, akorat se upozorni na to letadlo a udela se mu misto, jinak ta armada jako doprovod je dobra vec. |
| |
|
|