| | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 20. 2. 2011 / 20:27 | |
| | Ja viem, že je to úplne mimo misu, ale pozeral som otcove doklady a záznamy, čo mi ostali po ňom a podla letového denníka končil s aktívnym lietaním na čísle niečo cez 16.600 hodín a viac ako 100.000 štartov... Pekný nálet |
| |
|
| | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 20. 2. 2011 / 20:30 | |
| | To jsou krásné statistiky. Mít aspoň pětinový nálet, tak by mi bylo opravdu dobře |
| |
|
| | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 20. 2. 2011 / 20:46 | |
| | Oprava, platí samozrejme 13.600 |
| |
|
| | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 20. 2. 2011 / 21:44 | |
| | | |
|
| | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 20. 2. 2011 / 22:24 | |
| | Bol práškar, čiže hlavne Z-37 a PZL Dromader a okrem toho na takmer všetkých typoch čo sa vyskytli na aeroklubových letiskách od roku 1956 vrátane typovky na HC-102 |
| |
|
| | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 20. 2. 2011 / 22:42 | |
| | pocuj Karci nelietal on u slovair ? |
| |
|
| | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 20. 2. 2011 / 22:53 | |
| | Od 1972 do 1991 v SlovAir, od 1992 do 97 ako súkromník |
| |
|
| | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 20. 2. 2011 / 23:01 | |
| | ocinovi som spomenul tvoje priezvisko a ze jedneho pilota s takym priezviskom poznal a ze lietal na liptove .... |
| |
|
| | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 20. 2. 2011 / 22:54 | |
| | Myslim ze za sociku vsetky Cmelaky patrili pod Slov-Air, ale ruku za to do ohna nedam.
Inac ja som robil v Slov-Air mechanika na Cmeldoch.
Dokonca som si este pamatam, ze na zaverecnych skuskach na skole som mal temu "poziarna prepazka" ci ako sa to volalo a potom som na nej v hangari makal... vsetko zhodit a potom nahodit |
| |
|
| | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 20. 2. 2011 / 22:56 | |
| | Neviem či nebola aj firma agrolet... |
| |
|
| | | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 20. 2. 2011 / 23:00 | |
| | mmnt na slovenskom uzemii boli len dve firmy slovair a druha bola statna firma moze byt ze sa volala agrolet ale nie som si isty |
| |
|
| | | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 20. 2. 2011 / 23:03 | |
| | Ta vznikla tesne po revoluci... 1991 |
| |
|
| | | | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 20. 2. 2011 / 23:07 | |
| | Nie, viď citácia: Největším uživatelem Čmeláků byl Agrolet a Slovair, kteří zajišťovali letecké zemědělské práce pro celou ČSSR.
http://www.psp.cz/eknih/1971fs/tisky/t0117_02.htm citujem:
Účelem navrhované úpravy je uvést § 53 le-
teckého zákona do souladu se stávajícím stavem,
který vznikl zřízením samostatného podniku Slov-
airu z odštěpného závodu Československých aero-
linií - Agrolet. |
| |
|
| | | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 11:16 | |
| | bol, od roku 1966 do 1969 bol Agrolet sucastou CSA V roku 1969- 71 vznikol Slov -Air podnik pre letecku cinnost n.p. , ktory vydrzal az do roku 1991 tusim.
Karol praskar v sezone u80 startov denne. Bolo ti na bednu hlavne k veceru, ale bolo to krasne |
| |
|
| | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 20. 2. 2011 / 23:42 | |
| | Myslím, že pár JZD mělo svoje Čmeláky, ale byla jich jen hrstka |
| |
|
| | | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 07:48 | |
| | Stejne vsetky chodili na opravy a revizie do Slov-Airu |
| |
|
| | | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 08:02 | |
| | Třeba Slušovice, tam měli i vlastní betonový letiště a tuším, že i 410. Ale tu asi ne na práškování. |
| |
|
| | | | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 08:10 | |
| | Tak 410ka ve vlastnictvi firem nebyla zas az tak zvlastni, Vitkovice, Skodovka v Plzni... |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 08:47 | |
| | Ale přeci jen, v JZD nebývaly často. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 09:20 | |
| | Ona je otazka jak moc povazovat Slusovice za regulerni JZD nebo spis prumyslovy podnik |
| |
|
| | | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 11:17 | |
| | JZD Slusovice mali vlastnu letku Cmelakov. |
| |
|
| | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 07:02 | |
| | "Karol Looooooj, vozííííííííííí hnóóój" DD
Já musel, Karči, tatík by se stejně potěšil, on na to byl zvyklý
A pro ty, kdo nevědí: to byl pokřik, který vymyslel další slovairácký pilot, nějaký Jaro Majzlán (cca před třemi roky rozbil čmeláka, ale zázrakem přežil), a tak to zlidovělo, že na Karčiho tatíka tak pokřikoval celý slovair, protože se čmelákama i hnojili s ne moc voňavými ingrediencemi A paradox byl v tom, že slušně vydělávali a "vozili hnůj" a ono se to zrovna rýmovalo
A nálet velmi hezký, hlavně ta přistání. Ono 80 přistání denně sranda nebyla.
Peace, brothers! |
| |
|
| | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 08:05 | |
| | Sranda to rozhodně nebyla, a myslím, že by mnohým, kteří "sní o takovém náletu" brzo chybělo to nadšení. Nebyla to zábava, ale vpravdě těžká práce v kraválu, horku a smradu. Ale zase na 2. stranu některý agronomky byly pěkný holky. |
| |
|
| | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 09:42 | |
| | No ještě řekni, že bys tohle vyměnil za třebas sezení v kanclu u PC nebo okopávání brambor všechno omrzí,když je toho moc, ale když by o to měl člověk přijít, tak se začnou chvět ruce. Znám jednoho instruktora na 410tce, který už roky nadává, že musí zas na to zpropadené letiště a zas musí jít lítat, ale jak měl být chvíli doma... juj, to bylo stesku |
| |
|
| | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 11:29 | |
| | Chlapci, aj tak najvasci frajer - pruserar s pomedzi praskarov ktorych som mal tu cest poznat bol Ivan K., ktoremu sa podarilo na juznom slovensku odpojit kompu premavajucu po Dubaji a poslat ju do Madarska aj s nakladom Toto bol jeho exelentny pruser a najvacsia sranda je tom ani nevedel. Proste si roztacal podvozok o hladinu Dunaja V kazdom pripade mal ten clovek cmelaka pevne v ruke. Potom tam boli iny chlapci ktori na zaver dna zo zasady praskovali okolite ciganske osady aby sa tie kur... aspon raz poriadne umyli Ale to len za predpokladu, ze robili zle..... ale to bolo takmer stale .
Slov- Air bola jedna fajn partia, vascinu pilotov a mechanikov tvorili aeroklubaci, ktory sa vzajomne poznali a respektovali. |
| |
|
| | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 11:31 | |
| | Dunaji, nie Dubaji pochopitelne |
| |
|
| | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 11:41 | |
| | Prosim te, muzes mi jeste prelozit, co je to kompa premavajuci po Dunaji? .-) |
| |
|
| | | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 11:59 | |
| | pokusim sa to vysletlit: ) je to vor (plavidlo podobne voru, ktore prevaza auta, ludi, a tak dalej) premavajuci medzi dvomi brehmi upevneny na obycajne ocelovom lane s pohomonom na v brehu cez kladkostroj.
Spokojny |
| |
|
| | | | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 12:04 | |
| | Naprosto, díky. U nás tomu říkáme přívoz |
| |
|
| | | | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 13:29 | |
| | Tak uz je to jasne, diky, u nás je to přívoz |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 13:34 | |
| | u vás taky? U ženíšků taky - to nemůže být náhoda, na to bych se napil.... DD |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 13:38 | |
| | Jumping virgin, u koho ještě? to závání opicí, a já chtěl vydržet tento týden nepít aspoň do úterý... |
| |
|
| | | | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 22. 2. 2011 / 01:52 | |
| | Tak to mel teda fest stesti, ze se na tom lane neprerazil... |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 22. 2. 2011 / 08:57 | |
| | No, asi tak...
Je známá jiná příhoda "absolutní kliky" - kdy se trochu "zvrtl" podnikový vyhlídkový let Orličanu. Pilot taky chtěl zvířit vrtulí vlnky na jakési řece... Pak se ozvalo "vžíííít-křup!" - po čumáku a kabině švihlo lano od přívozu - a měťák byl bez směrovky. Protože letěli rychle a pilot přitáhl, byli raz dva zpátky ve výšce, kde trochu klikatě, ale už katolicky dobelhali zpátky na letiště. Říká se, že pilot a dva z těch cestujících se těch pár minut domů střídavě třásli, omdlévali a potili, zatímco poslední z cestujících, jakýsi inženýr, chvíli přemýšlel, počítal a pak se klidně rozvalil na sedačce se založenýma rukama a pon zbytel letu spokojeně koukal ven. Ptali se ho, proč ta reakce - a on prý řekl:
"Byl jsem v kidu, protože jsme měli z pekla štěstí. Takový štěstí se nerodí - takže mi bylo jasný, že se nám už nic dalšího nemohlo stát. Při aktuálních 2400 otáčkách a rychlosti 180 km/h vychází na jednu otáčku vrtule 1,25 metru a přítom jen dvakrát je na zlomek sekundy vrtule ve vodorovné poloze. Když jsme podlítli to lano, vrtule musela být vodorovně, jinak jsme o ni přišli a koupeme se."
Bylo? nebylo?
ale je to hezký, ne? |
| |
|
| | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 10:52 | |
| | To je v pohode Tonde, ja viem, že by sa na tom smial, respektíve uškŕňal, celkovo boli cháska jedna tí piloti Aspoň čo si spomínam na rozprávania |
| |
|
| | | | OT 13.600 let. hodín a 100.000 štartov 21. 2. 2011 / 11:19 | |
| | tonde |
| |
|
|