FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 12. 12. 2024, svátek má Simona Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PMDG - Required Takeoff Field Length Jeden příspěvek | Celý strom
PMDG - Required Takeoff Field Length    15. 2. 2011 / 21:13
Gunterr   
Dobrý večer panstvo a damstvo,

rád bych se informoval o jedné skutečnosti v manuálu PMDG B737-700. Byť mám tento produkt již dlouho, až teď jsem se tak nějak ve volných chvílích více začetl do manuálu. A narazil jsem tam hned na začátku na tabulku na straně 1-8 s názvem Required Takeoff Field Length. Tabulka je na obrázku.

Zprvu jsem jí nepřikládal skoro žádnou váhu, ale když jsem se nad ní zamyslel, zjistil jsem, že jí absolutně nechápu. V části pod ní je napsáno:

This table is used to determine the expected length of runway needed when adjusted for headwind or tailwinds on the takeoff runway.
To use the table: Determine the length of the runway that will be used. Enter the table in the far left column using the runway length, then move right until reaching the column that most closely approximates the current headwind or tailwind conditions on the runway. (Note that in this table, a headwind is a negative number while a tailwind is a positive number.) Resulting figure is approximately the amount of runway that will be needed for a dry runway full power takeoff.
For wet runway conditions, add 5% to the needed runway length.


Je to sice pěkné, že mám hledat vlevo a pak dle větru, ale na co mi bude číslo větší (při tailwindu), než je reálná dráha? Místo této tabulky bych osobně spíš očekával, že při naložení x lbs potřebuju tolik a tolik ft dráhy a při wet o 5% víc např.

Můžete mi to prosím někdo objasnit?

Díky
56876 B / 600 x 418 / Tab1-8.jpg
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    15. 2. 2011 / 21:35
Lowmick   
Z vahy, teploty a ja nevim ceho vseho ti vypadne potrebna delka vzletu. Tady si ji opravis o wind component...
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    15. 2. 2011 / 21:49
Gunterr   
Ať hledám jak hledám, tak to v tom manuálu nemůžu najít Navíc mě asi možná mate slovíčko Available v levém horním rohu, které si překládám jako "dostupný, použitelný". Potom bych v té tabulce neviděl smysl pro hodnoty s tailwind - prostě pokud mám dostupnou / použitelnou dráhu 5000 ft a bude mi foukat 10 kts tailwind, stejně nikde další 270 ft betonu nenajdu.
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    15. 2. 2011 / 22:13
kuma   
Slůvko "available" souvisí s tím, že výpočet v reálu postupuje opačně.

Ne že spočítáš "jak dlouhou dráhu potřebuju - a odle toho vyberu letiště kam poletím"

ale

"jak dlouhou dráhu mám k dispozici" (available) - a podle toho (v daných podmínkách) vím, jestli tam můžu přistát/odstatrovat.

Aspoň takhle by tomu rozuměla "doktorskogynekologická" mafie
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    15. 2. 2011 / 22:29
Gunterr   
"Zakopaný pes" bude asi opravdu v těch znamínkách... Kdyby to nebylo uvedeno stejně tak u ostatních variant (600, 800, 900) a ještě v závěru (sice zmateně, ale je):

Using the Required Field Takeoff Length chart, ensure that the runway is long enough to accommodate the departure takeoff roll given current wind conditions. Be careful to note that a negative number at the top of the chart indicates a headwind while a negative number indicates a tail wind.

, tak bych to sem neuváděl. Ale děkuju za reakce.

Postup How to plan takeoff tu opravdu je (za což se PMDG omlouvám), ale nechápu, proč tabulky nejdou za sebou v pořadí, ve které je psán i postup. Stejně tak mě zaráží, proč jsou některé vedené ve °C, jiné ve °F, jinde jsou uvedeny obě varianty
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    15. 2. 2011 / 22:30
Gunterr   
Navíc domněnku potvrzuje i následující tabulka, ve které je uveden max. tailwind 15 kts.
33963 B / 564 x 319 / Tab4-2.jpg
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    15. 2. 2011 / 22:35
Premek
No, pokud si odpustím to slůvko "available" tak bych to chápal tak, že pokud potřebuju dráhu dlouhou 5000, tak při tailwindu o síle 10 potřbuju ve skutečnosti dráhu dlouhou 5270...
Ale jak správně uvádíš, tailwind je ve vedlejší uváděn max. 15....

Kde asi soudruzi z Nevady udělali chybu?
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    15. 2. 2011 / 22:49
Premek
Hmm, tak oni soudruzi z Nevady asi jen predelali tyhle dve tabulky od soudruhu ze Seattlu (tabulky jsou v manualu od výrobce uvedeny pod sebou) Asi bude nejlepší, až se sem podíva Radim, David nebo Andrej...
52305 B / 600 x 464 / tab1.JPG
52928 B / 600 x 492 / tab2.JPG
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    15. 2. 2011 / 23:07
Gunterr   
Kdyby to soudruzi opsali alespoň správně
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 00:26
AJS
Tahle tabulka není skutečně nic jiného, než oprava na vítr či sklon dráhy. Nic víc a nic míň se z ní vyčíst nedá. Pokud je třeba spočítat to, co nás zajímá, tj. limitní váhu pro dané podmínky, musí se jít ještě do následujících tabulek, Takeoff Field & Climb Limit Weights.

Zjednodušeně řečeno, můžu z nich zjistit, jaká je moje maximální hmotnost pro dané podmínky. Vezmu délku dráhy, která je k dispozici, tu opravím o sklon a aktuální vítr, z toho mi vyjde Corrected Field Lenght. Pak s ní jdu do dalších tabulek, kde pro nadmořskou výšku letiště a teplotu najdu příslušnou limitní váhu.

Výpočet je však jen hrubý, velice konzervativní a nebere v potaz spoustu dalších faktorů, zejména překážky. K tomu se musí používat speciální programy či tabulky


Jinak co se zmíněného limitu zadního větru týče, novější osmistovky mají 15kts, ale ty starší jsou omezeny jen na 10kts.
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 08:39
Vita Zenisek
Ahoj Radime,
Pokud chápu tu větu z prvního příspěvku dobře (Note that in this table, a headwind is a negative number while a tailwind is a positive number), není mi jasné, proč je tam Headwind (-) jen do 15 KT a Tailwind (+) až do 40ti, když limit eroplánu je jak píšeš buď 15, nebo dokonce jen 10 KT.
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 08:50
Gunterr   
Řekl bych, že si to pánové u PMDG trochu otočili Z Tailwind udělali Headwind. Divím se ale, že přes nálepku "Boeing - Officially licensed product" mají v manuálu tuto chybku Jsou tam i další věci jako např. chybějící tabulka pod nadpisem apod.
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 10:06
Vita Zenisek
Podle dat v te tabulce to nevypada, ze by to otocili. S headwindem (-) potrebna delka drahy v tabulce klesa a naopak, coz ma logiku...
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 10:28
Gunterr   
Tabulka samotná by z tohoto pohledu byla správně. Ale pro celý výpočet jako takový je opačně (aspoň dle mé logiky). Beru to tak, že když dle výpočtů dle hmotnosti, teploty atd. zjistím, že potřebuji dráhu dlouhou např. 8000 ft a vím, že tailwind je 10 kts, potřebuji cca 9400 ft reálně dlouhou dráhu. Jinak by mi nedávala ta tabulka opravdu smysl, jelikož na co by mi bylo, že potřebuji s tailwind dráhu o 350 ft delší, když mám ve skutečnosti jen těch 9000 ft. Taková informace je přeci pro mě k ničemu (dráhu nenatáhnu). Stejně tak když budu vědět, že mám dráhu dlouhou 9000 ft a je to dostatečná vzdálenost dle teploty, hmotnosti atd. na vzlet a že mi fouká "proti čumáku", vzlétnu při jakémkoliv přípustném větru.
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 10:37
Vita Zenisek
Vstup do ty tabulky ale neni delka konkretni fyzicke drahy na letisti, kterou hodlas pouzit. Vstup je vypocitana delka drahy potrebna pro vzlet. Ta tabulka resi korekci vypocitane delky drahy na vitr. Nic vic.
Vyslednou delku drahy z tablulky vezmes a porovnas ji s delkou fyzicke drahy, kterou hodlas pouzit na vlzet. Pokud zjistis, ze je tato kratsi, mas proste smulu a pri dane konfiguraci s tim proste neodletis.

 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 11:19
kluk ušatá
No já to chápu tak, že mám k dispozici dráhu řekněme 7000ft fyzicky.
Fouká mi na ní ale tailwind 10 uzlů, tudíž mám k dispozici "jako" 5950ft dráhy v bezvětří.
Když se otočím, tak mám zase "jako" k dispozici 7310ft v bezvětří. (Soudruzi od PMDG maj chybu v tom, ze - značí ne HEAD ale TAILWIND)

A pak z jiný tabulky zjistím, že na to, abych odletěl s řekněme 55t TOW, tak potřebuju 6500ft dráhy.
A podle toho tady vím, že po větru to nepude, musím proti větru, a jestli je tam třeba kopec, tak budu holt čekat.
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 12:36
Gunterr   
Taky bych to tak viděl. Je prostě prohozeno slovo TAILWIND za HEADWIND v hlavičce tabulky.

Navíc popis uváděný pod tabulkou mluví (a ze slůvka available vyplývající) o dráze, která má být použita.

Další záležitostí už je zde několikrát zmiňovaný tailwind s rychlostí nad 15 kts - proč? Proč je headwind "jen" do 15 kts?
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 13:06
Lowmick   
Ted moc nechapu, nad cim se laboruje...

Vezmu prvni okynko vlevo nahore. Z vypoctu potrebne delky pro vzlet za bezvetri mi vyjde 4200ft. Ja ale vim, ze pro dany vzlet budu mit momentalne 15kt headwind, cimz zjistim, ze vlastne nepotrebuju 4200ft, ale pouze 3040ft. Clear?

Proc jsou spatne zvolene meze tabulky - asi si nekdo, kdo je vybiral spletl, co je vlastne "-" (headwind) za "+" (tailwind), a dal vetsi rezervu do zadniho vetru.
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 14:24
Gunterr   
Já osobně laboroval nad samotnou tabulkou vč. popisu tak, jak je napsán v manuálu (viz první příspěvek). Prostě mi to nedávalo smysl. Navíc jak už jsem psal, slovo "available" jsem si překládal jako "dostupná/použitelná", tudíž jsem ji považoval za tu reálnou. Jinak bych tam očekával slovo "Requested" či v tomto duchu něco (přímo v té buňce). Tak jsem to pochopil i z toho popisu, který pod tou tabulkou (tady v příspěvku nad) je.

Jak je vidět, interpretace této tabulky je možná více způsoby. Výsledek myslíme všichni stejný, jen se k němu jinak dostáváme a přijde nám to každému logičtější z jiné strany.
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 14:26
Premek
Chlapci vy máte ale výdrž... ;o)
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 19:09
AJS
No ono je to přesně o tom, že tahle tabulka je jen první část představení a bez pokračování to nedává logiku.

Dejme tomu, že fouká zadní vítr. Mám k dispozici dráhu - plácnu - 8000ft a z tabulky mi vyjde zdánlivě nelogická menší hodnota. Ale to neznamená, že na vzletu se zaďourem mi bude stačit třeba jen 7500ft, to opravdu smysl nedává. Naopak, tuhle hodnotu přenesu do další tabulky, ve které se určí už přímo maximální hmotnost na vzlet, a jelikož použiju hodnotu menší, vyjde mi i menší TOW. A to už smysl má - zadní vítr = menší TOW

Tzn. corrected field lenght, ze zde uváděných tabulek, je jen jakási "mezihodnota" a sama o sobě neříká nic

Což znamená, že s tou poznámkou "minus equals HEADWIND" se vlastně v PMDG přiznali, že to až tak nepochopili
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    17. 2. 2011 / 08:04
Vita Zenisek
Díky. Teď je to jasný.
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    15. 2. 2011 / 21:46
Tragédie v JRD
Ja tomu rozumim tak, ze nekde najdes, jak dlouhou drahu potrebujes pro vzlet pri dane vaze apod.

A tahle tabulka ti rika, ze kdyz ma letiste drahu x km dlouhou pri vetru y, tak je vlastne dlouha zz km a to porovnas s tim, co zjistis v tabulce z bodu 1
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    15. 2. 2011 / 21:52
Gunterr   
Chceš tím říct, že se v případě tailwind dráha "natahuje"? Jinými slovy, když mi vyjde, že potřebuju 8000 ft, tak při 20 kts tailwind mi stačí 7400 ft dráha?
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    15. 2. 2011 / 21:55
Tragédie v JRD
Hm. Ja ty znaminka nejak pfehlidl a videl tam, co jsem videt chtel... Samozrejme, aby to platilo, by to muselo byt naopak ehm...
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    15. 2. 2011 / 21:58
Gunterr   
Ano, bylo-li by to opačně, potom ano
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    15. 2. 2011 / 21:55
Ciki   
Když máš tailwind, tak potřebuješ víc, ne míň - ztrácíš vztlak na křídlech, potřebuješ větší rychlost
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    15. 2. 2011 / 22:02
Lowmick   
No rychlost potrebujes porad stejnou
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    15. 2. 2011 / 22:36
FSPilot   
toť otázka k akademické debatě

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=219090&lan=0
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 00:42
kuma   
Ale pyča, pořád...

Rychlost potřebuješ pořád stejnou - platí, jen musíš vědět (a jako pilot bys měl) kterou rychlost tím míníme.

Pokud se domníváš, že rychlost, jakou se kolečka točí nebo lyže smýkají v hlubokém sněhu, rozžvýkej svůj piloťák, prosím.

Pokud si vzpomeneš, že jde o vzdušnou rychlost, tak dobrá, co ti ještě zbylo můžeš vyplivnout a usušit, ale neblabol tu nic o akademické debatě, nebo se toho zas někdo chytne a udělá baobab o hovně.
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 07:48
AJS
Já si mislým že by letajla mely startovad po vetru protože pak dřív dosahnou rychlosti V1 na start mi to tag děláme
.
.
.
.
Klííd, doktore, on FSPilot asi spíš chtěl poukázat na debatu o h...ě před pár lety, jež proběhla na podobné téma, nevěřím tomu, že by zastával názor, že pro vzlet je důležitá rychlost vůči zemi...
(tada ona vlastně taky důležitá je, na velkých hmotnostech, při použití klapek 1, případně techniky "improved climb" a při zadním větru se může stát, že se překročí maximální rychlost pneumatik)
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 18:13
Teflon_490   
Rozsifrovat to co nekdy napises, kdyz je to nekolikrat znegovany a podmineny 10ti vecma, je nekdy kumst. Ale doufam, ze z toho melo nakonec vyjit to, ze s tailwindem rychlost na vzletu samozrejme potrebujes vetsi, a to ground speed - coz znamena, ze se nam kolecka tocit rychleji budou, i lyzovat budeme rychleji
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 00:53
kuma   
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=219406&lan=0
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=219477&lan=0
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 09:05
FSPilot   
Šmankote neber to tak vážně Tou akademickou debatou mám na mysli rozsáhlé a "vědecké" laborování o ho*ně, o čem byl právě ten baobab, tož jsem hodil link, aby se mohlo zavzpomínat na veselé časy




PS: ale kdyby se ten pás otočil, tak je z něj takový katapult
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 19:21
Rychlokvaška
To máš tak...jsou vpodstatě dvě hlavní metody, jak nějak zjistit potřebnou délku dráhy pro vzlet a příslušné rychlosti. Svým způsobem se používájí v praxi obě zároveň, i když každá pro něco jiného.

Vzlet závisí na spoustě parametrů - hmotnosti letadla, hustotě vzduchu (teplotě a tlaku), větru, sklonu dráhy, povrchu dráhy, kontaminaci (letadla a dráhy) a nastavení klapek.

První metoda spočívá v tom, že se vezme hmotnost letadla a na základě tabulek se stanoví potřebná délka pro vzlet. Následná hodnota se vezme a prožene se tabulkami pro každý z výše uvedených parametrů (některé jsou kombinované) a výsledkem je příslušně upravená hodnota potřebné délky pro aktuální podmínky. Ta se bere poté jako aktuální korigovaná délka dráhy a s tou se dále počítá při stanovování výkonu mtoroů pro vzlet a rychlostí V1,VR a V2.

Druhá metoda na to jde od lesa - nejprve se vezme aktuální délka dráhy pro vzlet a ta se následně upraví podle výše uvedených parametrů. Výsledkem je jakási virtuální hodnota - délka dráhy použitelné pro vzlet. To je případ i té tvojí tabulky. No a pak se počítá, jakou maximální hmotnost je možné z této virtuální dráhy zvednout do vzduchu a jaké se pro to použijí výkony a rychlosti.

Tolik ve zkratce, záměrně vynechávám rozdíly mezi TORA, TODA a ASDA a taky neřeším jakým způsobem se pak na všem podílí výpočty rychlostí na základě různých optimalizací na terén, derate, klapky, závady, atd...

V praxi se to řeší dvěma způsoby. Buď velmi zjednodušenými tabulkami - vpodstatě je vše agregované do jedné tabulky, do které se vstoupí několika hodnotami, najde se jejich průnik, provedou nějaké korekce a vypadne z nich vše potřebné. Nebo prostě počítačem, kam se nasypou hodnoty a vypadne z něj výsledek. Důvod je ten, že řešit to exaktně podle všech seprátních tabulek by zabralo neúměrně dlouhý čas. U obou algoritmů probíhají v pozadí obě výše uvedené metody a jejich výsledky se vzájemně porovnávají a počítají se výkony nutné pro vlzet.

Nutno ale říct, že běžná praxe je taková, že délka dráhy nebo virtuální délka upravená na korekce mně jako pilota zas tolik nezajímají - důležité je spíš kolik můžu naložit nákladu a jaké pro vzlet potřebuju parametry (derate a rychlosti). Pravidlem totiž je, že jak tabulkový nebo počítačový algoritmus se snaží vždy využít celou dostupnou dráhu. Čím je delší, tím nižší výkon pro vzlet se použije a tím je možné naložit víc nákladu a naopak.
 2x  

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 21:47
pseudoMates
Pěkně se to čte.. Že i analfabet jako já to pochopí..
Mimochodem, dočkám(e) se ještě jednoho, pozapomenutého rozboru, prosím..?

Slovy Vondráčkovic nemrtelné tety ..: "to už bude rok...."..)
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    16. 2. 2011 / 19:29
Blackrat
Jak se to řeší v reálu ti napoví tenhle stromek -

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=350853&lan=0&style=2

Hlavně ta učební příručka pro zkoušky ATPL co mi tam na ní dával link Míra Dušínůj.
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    17. 2. 2011 / 09:36
Gunterr   
Příjemné dopoledne pánové,

zprvu bych rád poděkoval všem za přínosnou diskuzi (omlouvám se, že to nepíšu každému do vlákna, ale snad mi to bude prominuto).

To, že je tato tabulka pouze součástí celého "soukolí" výpočtu mi je jasné, pouze jsem ale nechápal, k čemu je v tom podání, ve kterém je v manuálu - shodli jsme se s většinou (i Radim mi to více méně nepřímo potvrdil), že se jedná o špatná znaménka (příp. špatné označení znamínky + a - u tailwind a headwind).

Dovolím si zde zveřejnit celý výpočet dle PMDG tak, jak je v návodu. Celý návod je možné stáhnout odtud: http://downloads.precisionmanuals.com/file_library/documentation/PMDG737_NEXT_GEN_600700_MANUAL.ZIP


Takto jdou tabulky v manuálu za sebou. Z nich jsem pochopil tento postup (ve zkratce):
1. zjistit dráhu v používání, OAT, TOW a wind
2. upravit délku dráhy v používání o korekci wind složky (přišlo mi prostě nelogické, že při tailwind by se mi délka dráhy prodlužovala (i když by to byla jen imaginární hodnota sloužící jako vstup do další tabulky - proto ta otázka)
3. dle upravené délky dráhy zjistit MTOW (a porovnat s číslem pro Climb - vybrat menší hodnotu)
4. dle TOW a použitých klapek určit V1, VR a V2 (chybí mi zde např. tabulka pro wet runway - asi pánové "zapomněli")
5. dle teploty upravit hodnoty V1, VR a V2
6. dle klapek, váhy a C.G. zjistit nastavení TRIMu
7. dle OAT a tlaku určit nastavení N1 (např. proč je to tady ve °F mi taky zrovna jasný není)

Je to jen ve zkratce, ale je z toho patrné, že mi jejich "výpočet" v první tabulce prostě neštymoval. Toť vše.

Pěkný den


58275 B / 600 x 423 / 01.JPG
33349 B / 600 x 244 / 02.JPG
79707 B / 600 x 479 / 03.JPG
54235 B / 600 x 368 / 04.JPG
34840 B / 600 x 291 / 05.JPG
26656 B / 600 x 287 / 06.JPG
38489 B / 600 x 363 / 07.JPG
64499 B / 519 x 500 / 08.JPG
47388 B / 600 x 349 / 09.JPG
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    17. 2. 2011 / 09:57
Rychlokvaška
Jinak bych v každém případě doporučil hlavně tuhle věcičku:
http://www.topcatsim.com/
 4x  

PMDG - Required Takeoff Field Length    17. 2. 2011 / 11:39
AJS
Tak jsem si to cvičně stáhnul a vyzkoušel a musím říct, že pro toho, kdo to se simulací ve FS myslí vážně, je tohle opravdu ideální věc, velice blízká tomu, co se používá v reálu (jen to neumožňuje tolik variant kontaminovace dráhy a MELových položek, ale kdo by to ve FS potřeboval). Jinak je to super, včetně Engine Out Procedure. Tohle je totiž způsob, jak se ve skutečnosti data počítají, nikoliv z QRH či OM. To totiž spoustu faktorů nebere v potaz a je až příliš konzervativní (na stranu bezpečnosti, kvůli nepřesnostem)

Takže si dovolím použít heslo z porevolučních (a možná i dnešních reklam) - pět ze čtyř dopravních pilotů doporučuje!
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    17. 2. 2011 / 11:45
AJS
Teď koukám, že to umí i Loadsheet v podobě, v jaké ho skutečně dostáváme Kdybych byl býval byl ještě Flightsimulátoroval, byl bych si býval tohle pořídil. Škoda, že trial verze neumožňuje 737-800, hned bych to porovnal s naším ToDC
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    17. 2. 2011 / 11:58
Rychlokvaška
Jojo, je to skvělá věc V některých věcech (hlavně performance sekce) musím kacířsky prohlásit, že i lepší než to co používáme na EFB ;o))
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    17. 2. 2011 / 12:48
AJS
Nám to třeba nepočítá stop margin. Na druhou stranu ono snad je lepší někdy ani nevědět, že v případě přerušení v blízkosti V1 zbyde 18m do konce dráhy
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    17. 2. 2011 / 14:14
Rychlokvaška
Při pohledu ven při některých vzletech (hlavně těch v kopcích a s improved climb, kterej tak nějak teď děláme default) opravdu raději vědět nechci Teorie a výpočty jsou správné, to jsem si po pár takových ověřil, ale pocitově se tomu těžko poddává, když už je člověk v červenejch a pořád na zemi

Mně se na TOPCATu třebas líbí ten výčet variant...my musíme každou eventualitu nechat natvrdo počítat znova. Má to svou logiku, že si pak člověk nepoplete hodnoty, ale občas by se mi líbilo vidět ostatní pro porovnání hned na obrazovce, abych si třebas zoptimalizoval jiný klapky nebo derate...
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    17. 2. 2011 / 19:56
kluk ušatá
Kluci, jakozto obrovsky fanda teto utilitky (a tesitel/cekatel na jejich chystany planner)... muzu jim hodit odkaz na vase reference?

(btw. autor Christian je taky AL pilotem, snad u OS nebo Tyroleanu, jeden z krmicu pak pracuje jako performance engineer u nektere z americkych aerolinek)
 

PMDG - Required Takeoff Field Length    17. 2. 2011 / 20:26
Gunterr   
Když tady čtu tu chválu od pánů pilotů a ještě vlastní program má vlastní(ho) fanoušky(a), tak asi o tom začnu taky vážně uvažovat. Zkoušel jsem trial verzi, ale vzhledem k tomu, že B744F vlastně vůbec neznám, trocha jsem se v číslech "ztrácel" I když při random obsazení mi to občas hodilo i infanta, tak to mě pobavilo

No, uvidíme, najdu-li "zbytečných" 17€, utratím je
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ