| | | ActiveSky 2004 - generovani pocasi okolo LKPR 11. 12. 2004 / 00:51 | |
| | V ActiveSky2004 se mi casto stava, ze se mi pri priblizeni na LKPR zmeni pocasi tesne pred prahem, tj. dojde ke zmene tlaku, vetru, viditelnosti a dalsich elementu, coz je v zaverecne fazi priblizeni dosti kriticke. Tzn. ze po celou dobu priblizeni na napr. rwy 24 je vygenerovano urcite pocasi a par set metru pred prahem se zmeni a mnohdy i radikalne.. Stava se vam to tez ? Cim to ? |
| |
|
| | | Re: ActiveSky 2004 - generovani pocasi okolo LKPR 11. 12. 2004 / 10:42 | |
| | nastav si v setupu suppression ranges |
| |
|
| | | Re: ActiveSky 2004 - generovani pocasi okolo LKPR 11. 12. 2004 / 11:19 | |
| | Hmmmmm, na tenhle problém jsem ještě nenarazil. Pokud například letím do Prahy od východu nebo jihu, tak Ruzyňský METAR má AS nahrán už zhruba od VOZ, takže není důvod aby těsně před dráhou dělal změnu. A podle toho co píšeš, musí u tebe dojít ke kompletní změně METARu.
Já bych se nejdříve podíval na pár věcí.
Vypnuté generování počasí v FS-ce. Pokud létáš on-line, tak vypnuté počasí v konfiguraci IVAPu. Naistalovaná poslední verze AS ( 2004.5) a s tím i nutná poslední verze FSUIPC 3.411. K tomu doporučuji mít FSUIPC koupenou a nakonfigurované postupné změny směru a síly větru atd.
Dále pak mít zaškrtnuté zejména tyto položky v nastavení AS:
Online Updates
Extended Destination Wind Force
Force Destination Wx Zone
Automatic Global Write Toggle
Use Update Suppression
Suppression Ceiling - nastaveno podle nadmořské výšky letiště, tedy u LKPR na cca 4000 ft
Use Local Range Suppression - tady je potřeba trochu experimentovat, zda aktivovat nebo ne
Suppression Range - určuje rozsah pro Local Range Suppression, opět potřeba experimentovat
Pro bližší významy jednotlivých položek se podívej do dokumentace k AS.
Dále je pak dobré zadat do AS tvůj Fligh Plan, aby mohl vygenerovat počasí už předem pro danou trasu a danou výšku a rovnou dostaneš výpis očekávaného počasí po trase.
Každopádně pokud to bude dělat dál, tak to chce před přistáním pečlivě sledovat chování AS. Tedy pro jaké letiště má METAR, jak aktuální, jestli ho během přiblížení nepřepíše atd. |
| |
|
| | | | Re: Re: ActiveSky 2004 - generovani pocasi okolo LKPR 18. 12. 2004 / 20:45 | |
| | Nastaveno podle tebe a otestovano behem tydne :
a) obecne generovani pocasi je jeste zbesilejsi nez bylo pred tim
b) opet LKPR - finale na rwy24 - 10sec pred dosednutim zmena pocasi, vcetne vetru a tlaku. Po celou dobu priblizeni vsak bylo v Active Sky uvedeno, ze je metar z LKPR.
Takze nevim ... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ActiveSky 2004 - generovani pocasi okolo LKPR 18. 12. 2004 / 21:43 | |
| | Chmmmm. S tím nastavením létám už skoro od té doby, co jsem AS začal používat a zmiňovaný problém se mi ještě nestal. Fakt netuším čím už by to mohlo být.
A vlastně pokud si zvolíš v nastavení Default, tak to je takové nastavení "na jistotu" od výrobce, takže tam by to něco podobného provádět nemělo určitě. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ActiveSky 2004 - generovani pocasi okolo LKPR 19. 12. 2004 / 10:09 | |
| | No nevim nevim, me se tlak az zase tak moc nemeni... Co je mozne a to zvlast v techto dnech je ze se ti zmeni pred pristanim vitr... a ta zmena muze byt i dost drasticka...
ActiveSky totiz generuje i tzv. winds aloft (marne premejslim jakej je pro to ceskej termit) a tim padem se ti uze stat ze se ti na desate majli zmeni vitr z vetru "aloft" na vitr ktery je "metarovy" a pokud nemas registrovane FSUIPC a nemas zapnute vyhlazovani zmen vetru tak ta zmena muze byt monstrozne drasticka...
Staci mi jen vzpomenout na vcerejsi formacni prelet CVZ z LKLN do Brna kde pri vzletu z LKLN foukal krasny vitr okolo 6 knotu... ve 2000ft vitr zesilil na 15kt, no a kdyz se helikoptakory sestavily do formace a za staleho stoupani nabraly smer na VOZ tak v 6000ft sem mel uz bocni vitr 60 knotu kterej v 7000ft o neco zeslabl takze se drzel okolo 50kt...
A pokud vim tak v tuto dobu vzhledem k pocasi to neni nic vyjmecneho...
Takze mozna ze chyba neni ani az tak moc v ActiveSky ale mozna to je v tom pocasi co venku zrovna je... |
| |
|
|