| | | 142ka je super!!! 18. 12. 2004 / 18:38 | |
| | Ten Z-142 se vážně poved, je udělanej úplně skvěle! Nemám žádnej dotaz, jenom chci vyjádřit obdiv a chválu Je fakt dokonalý, když to má konečně funkční kompresor (dokonce to bez něj nejde nahodit jako ve skutečnosti), úsekové spínače apod.. Až na pár detailů, který ještě nefungujou, je to fakt bomba! |
| |
|
| | | Re: 142ka je super!!! 18. 12. 2004 / 19:35 | |
| | Sohlasim, je to opravdu super!!!! panove Dekujeme )) |
| |
|
| | | | Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 18. 12. 2004 / 21:22 | |
| | Viem ze je k tomu eru dobry manual, ale predsa sa chcem opytat mozno pre ostatnych stupidne otazky. V popise era je uvedene:
"Je urcen pro.......pro výcvik v prístrojovém a nocním létání..."
Ako sa da s tymto erom letiet IFR, ked jediny navigacny pristroj je kompas ??? Radio pre naladenie VOR alebo aspon NDB som nenasiel.
Jo, a autopilota v tomto ere asi nenajdem, ze ?
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 18. 12. 2004 / 21:29 | |
| | Pristrojove letani... tim je mysleno prave s kompasem, umelym horizontem atp. Kvalifikaci na let podle pristroju si klidne muzes udelat i na vetroni. Ted nechci mystifikovat (at to doplni nekdo moudrejsi), ale mam dojem ze je to v podstate kvalifikace, ktera umoznuje litani treba v mracich (tzn. tam kde se nemuzes spolehnout na to co vidis venku) a vychazi z ni kvalifikace pro letani v noci.
Samozrejme jsou i 142ky certifikovany na IFR, ale tahle to neni A autopilota tam opravdu nenajdes. Prvni z 4x rady vybaveny autopilotem je snad az Z-143, na kterem byla UCL schvalena moznost zastavby dvouoseho autopilota. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 19. 12. 2004 / 12:03 | |
| | S tím lítání podle přístrojů máš pravdu. Vzpomínám, jak jsem lítal se Z-142 budíky pod "kšiltem" a instruktor mi řekl, ať udělám přemet. No, se zapnutýma o odaretovanýma gyroskopickýma přístrojema by se to nemělo, ale....mladý akrobat si to nemohl nechat ujít. Byla to bžunda |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 19. 12. 2004 / 12:23 | |
| | Nechtel bych se přít ale myslím že jestli že má letoun IFR vybavení, musí mít minimálně 2 VORy a 1 NDB, ( to mam od instruktora CPL) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 19. 12. 2004 / 12:25 | |
| | No vsak... a to tahle 142 nema, takze neni IFR vybavena. Litani podle pristroju != IFR kvalifikace. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 19. 12. 2004 / 12:46 | |
| | Nikdo se nepře, jbr ti napsal, že tahle Z142 NENÍ v IFR výbavě to snad pochopil každý. Jo a co se píše v přiloženém manuálu je asi všeobecné info. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 19. 12. 2004 / 17:39 | |
| | Nepleteš se, můžeš si je udělat i na větroni, je na to asi 5 hodin v osnově AK-PL, na větroni se to lítá ve 13 pod "boudou" - takovej kryt v kabině aby jsi neviděl ven. Správně jsi uvedl i důvod - speciálně pro ty větroně to je právě kvůli možnosti létat v mracích - smysly tě klamou a je pár řípadů kdy došlo dokonce k poškození letounu když vlítl pilot bez kvalifikace do mraku, a uvedl se tam do blbýho stavu. Není problém mít pocit že děláš ostrou zatáčku když jenom stoupeš a tak podobně, pak nakonec řeba zjistíš že vypadneš z mraku v ostrým klesání a na zádech (tak i to říkali, naštěstí jsem nic takovýho nezažil). Příští rok mě to (budíky) asi čeká protože bych chtěl jít lítat do vlny a tam je tahle kvalifikace potřeba ... když se třeba pod tebou slejou mraky tak abys je byl schopnej píchnout zpět ...
Jinak v mrakách se taky lítaj vejšky normálně kroužením uvnitř vysokejch mraků ... a na to to je samozřejmě taky potřeba, ale to už je opravdu vyšší dívčí, takovýhle lítání v mraku ... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 19. 12. 2004 / 17:54 | |
| | Ještě doplním, že tato kvalifikace nemá nic společného s kvalifikací IFR. Čili povinné přístrojové vybavení je standardní sada + uhmělý horizont , zatáčkoměr. Žádný radiokomopas nebo GPS nejsou potřeba. Jde o to, naučit se při VFR letu ovládat polohu letadla v mraku. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 19. 12. 2004 / 21:41 | |
| | umělý horizont není potřeba, ten je potřeba jen pro IFR. Stačí zatáčkoměr a příčný sklonoměr. Další povinnou výbavou jsou ještě palubní hodiny |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 20. 12. 2004 / 11:05 | |
| | To je zajímavý, žil jsem v přesvědčení, že schválený Blaník byl schválený právě proto, že obsahuje UH.
Hodiny nemá ) |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 20. 12. 2004 / 11:40 | |
| | Do Blaniku se umely horizont montoval jen na prani zakaznika. Klasicka budikova sestava na prednim panelu je vyskomer, rychlomer, hrube a jemne vario, zatackomer s pricnym sklonomerem a kompas. Na zadnim pak vetsinou chybi jedno z varii. U nasich Blaniku mame vzadu tusim u dvou hrube a u jednoho jen jemne vario. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 20. 12. 2004 / 15:15 | |
| | Umělý horizont fakt neni předpisem vyžadovanej, ale nechápu to, protože v mraku opravdu nevidíš vůbec nic a nechtěl bych určovat polohu letadla jenom podle zatáčkoměru a sklonoměru. Pro IFR požadovanej je a že bych si to bez něj dokázal představit...jenou jsem letěl na simulátoru s vysazenejma um. horizontama a teda nic moc... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 21. 12. 2004 / 08:29 | |
| | Tak já pak poreferuju jaký to je příští rok se na budíky chystám ... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 20. 12. 2004 / 10:39 | |
| | Prostě tě zavřou pod boudu, ven vidí jen instruktor a výsledek je většinou blití |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 20. 12. 2004 / 13:44 | |
| | Instruktora nebo osoby pod boudou? Já jen na co se mám připravit ) |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 21. 12. 2004 / 09:40 | |
| | Pobliješ se ty, neb nebudeš vidět ven. Je to jak čumět na zadním sedadle auta do podlahy na klikatý silnici. Lepší než zakrytej výhled jsou zakrytý přístroje... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 21. 12. 2004 / 11:04 | |
| | Zakrytý přístroje jsou co si matně pamatuju (už je to dáááávno) v osnově někde hnedle na začátku a ty byly úplně v pohodě (L-13). Tak jsem teda zvědavej na tu boudu a když mě tak strašíš tak si teda vemu pytlíky, radši ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 142ka je super!!! + Navigacne pristroje. 21. 12. 2004 / 11:06 | |
| | Abych to uvedl na pravou míru, já jsem ještě pod boudou neletěl, ale byla to jediná situace, kdy bylo na blití mému otci. A ten něco vydrží (vzpomínám, jak si jednou na malé lodi četl při bouřce, kdy všichni blili přes palubu...) Zakryté přístroje jsou super, mám dojem, že mi to pak letí líp, než když je vidím |
| |
|
|