FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Navigace na přistaní Jeden příspěvek | Celý strom
Navigace na přistaní   18. 12. 2004 / 12:52
Rosta
Zdravím všechny piloty a mam vekou prozbu ,potřeboval bych vědet jak přistavat podle navigace . Nejsem schopny přistat s Boeingem.
 

Re: Navigace na přistaní   18. 12. 2004 / 13:14
Luděk Ch.
To je jednoduché, když to neumíš s Boeingem, tak to zkus třeba s Cessnou Víc ti asi nikdo neporadí.
 

Re: Navigace na přistaní   18. 12. 2004 / 13:22
Totti10
Všechno základní máš v manualu (koneckonců i tady na fóru... zkus hledat treba ILS a vyleze ti toho tisice) - a nauč se to s Cessnou nebo něčím podobným. U defaultních FS Boeingů je to pak v podstatě to samý.
 

Re: Re: Navigace na přistaní   18. 12. 2004 / 15:36
Rosta
dik za radu
 

Re: Navigace na přistaní   18. 12. 2004 / 13:31
Tragédie v JRD
co je to pristavani podle navigace?
 

Re: Re: Navigace na přistaní   18. 12. 2004 / 14:21
Jaakov   
podle buzoly ne????
 

Re: Re: Re: Navigace na přistaní   18. 12. 2004 / 15:46
Waterfight (TVS379)   
Ne, podle hodinek.
 

Re: Re: Re: Re: Navigace na přistaní   18. 12. 2004 / 18:22
Cesmina
Nedělejte si z chudáků nezkušenejch srandu , ono to není s defaultem tak tehký jak se vám to po několika letech zdá , mimochodem ani busola ani hodinky ale lyšejníky na borovicích okolo letiště
 

Re: Re: Re: Re: Re: Navigace na přistaní   18. 12. 2004 / 19:06
skyfly
Táto diskusia vo mne evokovala myšlienku ktorá ma napadla už viac krát - totiž či by nebolo vhodné vytvoriť separované diskusné forum pre tých čo s FS ( alebo napr. aj s PMDG ) začínajú , aby nedochádzalo k tomu, že akákolvek otázka ktorá sa zdá ostrielaným borcom komická ( nakoľko zabudli, že pred X rokmi boli na tom úplne rovnako...) bude terčom trapných poznámok ., prípadne povzdychov ach...... ach...... to tu už bolo ..... hladaj...... ...a pod.
Experti na PMDG a virtual flying by diskutovali o svojich high sofisticated problémoch vo svojej odbornej sekcii a pokial by náhodou z vlastnej vole zablúdili na fórum " amatérov " neprekvapili by ich podobné dotazy a ani otázka typu " načo má lietadlo 2 krídla ? " by ich nerozhodila
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Navigace na přistaní (OT)   18. 12. 2004 / 19:48
Luděk Ch.
Je pak otázka, jestli by na sekci pro začínající vůbec někdo zkušenější, kdo je schopen poradit chodil Myslím, že tudy cesta nevede. O rozdělení fóra se před nějakým rokem mluvilo, ale nakonec se to nerealizovalo. Já myslím, že i začínající tady dostane potřebné informace, jen to chce, aby každý vyvinul trošku vlastní snahy. Tj. napřed hledat a zkoušet sám a teprve potom se na konkrétní věci ptát. Pokud se někdo ani trochu sám nesnaží a na každou kravinu se hned ptá, tak se ani při nejlepší vůli "učitele" stejně nic nenaučí. Já jsem taky začínal, vzpomínám si na to dobře, protože to není zase tak dlouho a jsem přesvědčen, že jsem nikdy nekladl nesmyslné dotazy typu: "jak mám přistát se 747?", už jenom proto, abych tady nebyl za pitomce. Tento "pud sebezáchovy" mnohým lidem chybí, protože podobně inteligentní dotazy kladou vytrvale několikrát denně. Co se na takový dotaz dá odpovědět? Není z něho totiž vůbec není jasné, co tazatel už umí a co ještě ne, takže nikdo netuší, jak komplikovaně může odpovědět, aby tazatel odpověď vůbec pochopil. Nikdo určitě nemá tolik zbytečného času, aby třikrát do týdne popisoval třeba ILS přiblížení, i když vím, že existuje funkce "Ctrl+C"a Ctrl+V" A nakonec zjistí, že tazatel odpověď stejně nepochopil, protože neví o létání vůbec nic, kromě toho, že pro vzlet stačí dát plný plyn a přitáhnout joystick. To prostě nikdo, ať má sebevětší trpělivost nevydrží. Tazatel se pak cítí dotčený, když mu někdo odpoví "nauč se napřed lítat s Cessnou", ale kdyby věděl, že je to v týdnu už potřetí, určitě by tu nevelkou ochotu pochopil. Já bych spíš byl pro to, aby na stránce fóra byl nahoře výrazný odstaveček, kde by bylo doporučení, aby nováček před položením dotazu prošel fórum, případně i nějaký jednodušší návod k vyhledávání, protože to každý umět nemusí a taky neumí. No, to jsem se rozepsal, asi to zase smažu ))
 

6xRe: Navigace na přistaní (OT)   18. 12. 2004 / 20:53
crazy
Naprosto souhlasim. Ja osobne jsem FSku poznal az v letos cervenci.V mezicase jsem se (doufam) pomerne slusne naucil rozumet principum fungovani, proceduram, navigaci, ATC frazeologii i ovladani od defaultni cessny pres default 737 k PMDG a PSS. Ne uplne vsechno jsem zvladnul sam, ale myslim, ze na spocitani mych dotazu by naprosto stacily prsty jedne ruky. Z toho vyplyva celkem logicky, ze vse ostatni jsem si nasel na internetu. Stejne tak to muze udelat kazdy, kdo se tu pta. Povazuji proto podobne dotazy jen a pouze za LENOST tazatele vyvinout trochu vlastni snahy. Vzdyt je to mnohem jednodusi nechat se vodit za rucicku...
 

Re: 6xRe: Navigace na přistaní (OT)   18. 12. 2004 / 21:51
skyfly
Ja mám napr.. kamoša - "very busy" podnikatela, majitela firmy, čo má FS v notebooku ktorý nosí stále zo sebou už asi 2 roky a len teraz zistil, že existuje nejaké ILS a hrozne sa divil, keď som mu vysvetloval na čo to je Proste on sa k FS dostane bohužial velmi zriedkavo..
Pokial ide o mňa, nemám žiadny problém letieť a pristáť s čimkolvek ( okrem vrtulníku ) , alebo letieť z A do B na základe IFR flightplanu a komunikovať z ATC, čiže si nemyslím, že by som bol úplný FS -analfabet, ale aj tak často váham s položením dotazu....je mi totiž jasné, že v mnohých veciach som na tom tak ako bol ten moj kamoš s ILS a niekto by sa tu hrozne divil, čo sa to pýtam za chujoviny .
Myslel som si ale, že podobné fóra sú práve na to, že ak niekto napr.nemá dost času tak tu rýchlo najde odpoveď na to čo potrebuje vedieť ....nie som si istý, že musí ísť vždy a nutne iba o LENOST....
Ale asi najlepším a najjednoduchším riešením je to čo napísal Petr Slavíček .
Díky Petře - Moja reč ! Len aby si to každý "raz a navždy " ( pekný rým!!! ) zobral k srdcu ...

 

Re: Re: 6xRe: Navigace na přistaní (OT)   18. 12. 2004 / 22:39
crazy
Chapu, ze kazdy si je jisty v jinych vecech, takze muze polozit dotaz, ktery se jinemu bude zdat trivialni. Ale je LENOST se zeptat, kdyz se muzu nejdriv podivat, zda se na to same nekdo neptal pred par dny na tom samem foru...! Je tu tlacitko "VYHLEDAVANI".
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Navigace na přistaní (OT)   18. 12. 2004 / 21:13
skyfly
S tým čo si napísal sa dá súhlasiť, ale možno by stálo za to aspoň oddiferencovať fóra - originalFS a napr.PMDG forum .Alebo iná alternatíva - účastníci fóra mohli mať nejaké "hodnosti " aby "generál" (hvězdné pěchoty ) nečítal a nerozčuloval sa nad príspevkom "pešiaka".Nemuselo by to by´t pomenovaná práve touto vojenskou terminológiou, ale nejak tak aby sa oddiferencovalo kto na fóre sa na čo cíti. Napr.pri registrácii by sa niekam zaradil a samozrejme postupom času by mohol postupovať vyššie či už sám alebo na doporučenie kolegov diskutujúcich, ktorí by ho upozornili, že je už taký dobrý, že by si mohol zvýšiť hodnosť. Btw- niekolko "generálov" - v tom najlepšom slova zmysle - tu už dnes máme a všetci vieme kto to je .A nakoniec ešte jeden príklad - v súvislosti s tým čo je "kravina" a čo nie - nedávno som tu " publikoval" pristátie s PMDG na jednom ultra krátkom letisku, a bol som taktne upozornený že na podobné veci tu neni nikdo príliš zvedavý Uznávam, že to na jednej strane bola hovadina, ale na strane druhej je to pre mňa zaujímavé ak sa niečo také podarí - z reálnym lietadlom si podobné "psí kusy " nevyskúšam, ( alebo iba raz v živote ) - od toho mám simulátor .. napríklad momentálne sa neúspešne pokúšam odštartovať s Dash 7 z letiska Courchevel ( addon scenéria ), ale za nič na svete to nejde, nech skúšam všetko možné ( minim.fuel minim.payload )pritom v reále tam toto lietadlo pravidelne lieta ... a tak by som napríklad rád diskutoval s niekym kto to tiež skúša(l)....ale už som poučený, že ak by som tu naservíroval pár fotiek z pristávania a štartu na Courchevel tak ma s tým rýchlo niekto niekam pošle Ale faktom je , že poznám pár ludí, ktorí majú radosť iba z takej banálnej drobnosti , že pekne pristanú ako do perín z bočným vetrom, v turbulencii a bez hi-tech asistencie Zatial sa tu ale neodvážili zaregistrovať a tak sú iba v observation position
Takže tak .....Zobral som si z Teba príklad a rozpísal sa tiež ))



 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Navigace na přistaní (OT)   18. 12. 2004 / 21:22
Petr Slavíček   
Jinou možností je na takové dotazy nereagovat. Je to podle mne lepší než odmítavé a podrážděné reakce. Pak se na jednu takovou otázku sejde 20x RE: "No co to je? Na co se to dovolil zeptat?"
Pokud nechci odpovídat nemusím to nijak komentovat. Možá mu odpoví někdo jiný. A nebo mohu odpovědět nebo bez emocí navést na "cestu k odpovědi. Už jsem to tu jednou psal - podle mě - trochu více taktu v reakci nikoho nezabije.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Navigace na přistaní (OT)-Testovací dotaz :-)   18. 12. 2004 / 22:11
skyfly
Nazdar piloti ! Prosím o radu – ocitol som sa ani neviem ako s Kesnou ,(alebo ako sa to vola ) asi vo vzduchu, ale chovala sa nejak divne , mal som tam tiez nejaké divné hodinky, ale nebol to klasický ciferník, jeden bol dokonca cely modry az scernal a na druhom ciferníku sa rucicka tocila hrozne rychlo dolava, zrazu buch a napísalo mi to vlavo hore na monitore „ crash “ a let sa restartoval !!! .Prosím co sa stalo ? , preco mi ten FS stále padá a restartuje sa??!?
Kesenem szepen za vase rady!! Aladár Fekete., Dunaj Szerda .
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Navigace na přistaní (OT)-Testovací dotaz :-)   19. 12. 2004 / 00:17
Totti10
No sakra - tak to je teda zapeklitej dotaz..... no nevim nevim jestli si nekdo bude vedet rady ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Navigace na přistaní (OT)-Testovací dotaz :-)   19. 12. 2004 / 10:01
MadBird
Hehehe, a to sis ted vymyslel nebo to je copy/paste odnekud odjinud?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Navigace na přistaní (OT)-Testovací dotaz :-)   19. 12. 2004 / 13:32
skyfly
Nyšt som neopsal, šecko som vymyslel - na šecko som prišel sám a neviem čo je to copy + pasta ,...a hlavne : MYSLIM TO UPŘIMNĚ !!!
Aladár....
 

15xRe: Navigace na přistaní (OT)   19. 12. 2004 / 11:35
A.J.Scandall   
No, já jsem se doposud snažil diskuzím na tohle téma vyhýbat, ale dneska mi to nedá. Já plně chápu obě strany ("zkušené" i "nezkušené"). Těžko diferencovat, co je hloupý dotaz a co tzv. chytrý, protože mnohdy mě zaujme právě ten zdánlivě "hloupý" a třeba se na to téma rozepíšu, protože si řeknu - ha, tohle se tu nikdy nerozebíralo. A naopak nechávám být dotazy typu "jak přistát s podporou systému ILS", řečeno s nadsázkou.

Jenže to má opravdu jeden háček a v tom musim bohužel souhlasit s "kverulantama" typu LuděkCh. a TRvJZD. Ono někdy napsat dlouhý příspěvek na "odborné" téma je otázkou třeba půl hodiny nebo hodiny. A ve většině případů to nemám z hlavy, naopak, vytáhnu příručky, knihy, listuju v tom a to je pro mě hlavní přínos těhle diskuzí, protože já jsem od přírody děsnej lenoch a abych se sám dokopal k tomu se učit, to už by muselo bejt. A taky si říkám dobře, jako sekundární efekt to má, že se určitá komunita lidí, kteří mají o letectví zájem (a to mě těší), dozví třeba něco "z pod pokličky" a třeba si poupraví svoje simulátorovské postupy. Protože když se k FS přistupuje střízlivě a s nadhledem, nikoliv nekriticky ve stylu, že je to vlastně úžasná příprava pro reálný život, tak je jeho přínos opravdu pozitivní.
No a tak napíšu nějaký příspěvek, místo studování provozní příručky, které je pro mě teď prioritou, tak čumim do příručky typu letadla, na kterém zanedlouho stejně končím, smolím, smolím, třikrát si to přečtu, pak udělám klik..... a zanedlouho se původní tazatel v dalším příspěvku vyjádří tak, že pochopím, že z mé snahy nepochopil vůbec nic.... Dobře, připouštím, že někdy moje vyjadřování odráží i fakt, že jenom v letectví jsem ztrávil 11let a na školách jsem byl od roku 83 do 01 a tudíž klučina končící základku z toho třeba tolik nemůže mít, ale mnohdy naprosto jednoznačně napíšu něco ve stylu "okurky nejsou modré" a v dalším příspěvku onen tazatel napíše "no a když teda mam tu modrou okurku", to mi je skoro do breku.

A v tom je ta lenost, o které kluci píšou. Poslední smysluplná teorie, kterou do mě někdo "nalil", bylo v plachtařské elementárce. Všechno, co přišlo potom, včetně ATPL, bylo (bohužel) z 80procent samostudium. Nedělám si iluze, že by to v jiných oborech bylo jinak. Takže to lze brát i tak, že odkazování stylu "hledej šmudlo" a "zkus to s něčím jednodušším" nemusí být nutně projevem netaktnosti a arogance, ale spíš navedení na to, jak to chodí a to nejenom ve FS. Já taky nezačínal lítat s Boeingem, ale s Blaníkem a mezi tím byla velká řada typů, které mě k tomu pomalu postrkávaly. A budeme-li vycházet z faktu, že většina současné mladé generace se alespoň základně orientuje v angličtině, není problém na internetu sehnat téměř jakékoliv informace na dané téma. A spousta toho je i v češtině.

Jinak co se mě týče, fakt se nikdo nemusíte bát klást dotazy z praxe i na zdánlivé maličkosti, v létání totiž "maličkosti" neexistují. A klidně se pouštějte do diskuzí a oponování, vždyť já kolikrát vlezu na měkkou půdu a rád bych si opravil svoje názory, jsou-li mylné.
 

Re: 15xRe: Navigace na přistaní (OT)   19. 12. 2004 / 12:16
Totti10
Jenom se se svýma odpovědma z pod pokličky rozepisuj, ikdyž to třeba ten původní (jak jsi řekly absolvent základky) nepochopí, tak věz, že my co se o to zajímáme a chceme se dozvídat spoustu "maličkostí", zajímavostí a podrobností to určitě moc oceníme a se zájmem přečteme. Tak až ti zase někdo napíše proč má modrou okurku - tak věz že spousta ostatních tu okurku zhltlo i se slupkou )
 

Re: 15xRe: Navigace na přistaní (OT)   19. 12. 2004 / 13:54
skyfly
Dík za reakciu AJS ! Je symbolické, že najviac napíše k téme človek ktorého sa problém najmenej týka , človek ktorý odpovie vždy každému najfundovanejšie na akýkolvek dotaz bez ďalšcíh zbytočncýh komentárorv....
Ale na druhej strane fakt je , že ako (i keď nepísaný ale skutočný ) generál tohoto fóra by to mal na bojišti občas trochu kočírovať

PS1: ale nemožem s Tebou súhlasiť , že LuděkCh.je kverulant- toho ja mám náhodou velmi rád, na toho mi nešahejte !! ))
PS2:Naozaj asi najleopšie je opakovať si to čo napísal Petr Slavíček :
"Pokud nechci odpovídat nemusím to nijak komentovat" a tečka.
 

Re: 15xRe: Navigace na přistaní (OT)   19. 12. 2004 / 21:58
Karel
Závidím ti, AJS, protože ty tímto můžeš zabít 2 mouchy jednou ranou (nepočítám vytížení při dostudovávání té "správné" příručky, kterou bys měl v danou chvíli mít v ruce). My ostatní, kterým není tento obor kromě koníčka zároveň obživou, si ale musíme čas strávený opakovanými podrobnými odpověďmi či pouze vyhledáváním odkazů na naše předchozí odpovědi, pečlivě vážit.

Mnohokrát mám chuť nějakému začínajícímu simptákovi podrobně rozepsat odpověď na jeho prostinkou otázku. Ale je pravdou, že já jsem povoláním trochu vzdálen od létání a přílišným nořením do této tématiky bych takém mohl skončit tak, že bych neuživil hladové krky doma Zkuste se, všichni dotazující-se, zamyslet nejprve nad tím, že ČAS, který hodláte ušetřit potencionálně neužitečným-hloupým-často-se-opakujícím dotazem s očekávámím excelentní odpovědi, vám musí někdo jiný OBĚTOVAT. Někdo tuto oběť prožívá emocinálně (TrVJZD), jiný to ignoruje (já a někdo to prostě donekonečna trpělivě opakuje (radši nebudu jmenovat, abych někoho nevynechal).

Vím ze zkušenosti, jak to pomáhá. Takový "začátečník" je svému "učiteli", který se ho "ujal" vděčný po celou svoji simptáckou kariéru. Nedávno se mi po třech letech ozval na IVAO jeden Ind, kterého jsem "zaučoval" ATC na Ruzyni. Hezké bylo, že mi sdělil, jak ho to inspirovalo až k tomu, že se stal reálným ATC a rodině koupil slušný dům. No řekněte... není to příjemné?

Ale kdokoliv, kdo se po tomto (i dalších specializovaných) fóru nejdříve trochu porozhlédne, zjistí záhy, že se tady probralo snad všechno, co se létání na simech týká. Pak už je opravdu na osobních morálních kvalitách jednotlivce jak a na co se bude ptát.

Co je ale opravdovým cílem tohoto filosofujícího příspěvku: Jediné:

MOHL BY SPRÁVCE ČI MAJITEL SITE FLIGHTSIM.PERISKOP.CZ DÁT DISKUTUJÍCÍ KOMUNITĚ K DISPOZICI LEPŠÍ VYHLEDÁVACÍ ENGINE?

Snad tím zabijeme také 2 mouchy jednou ranou a tato výsada nezůstane jen "Scandálníkovi". První moucha by dolétala proto, protože stesky advanced simptáků posílající nováčky do vyhledávacích končin budou efektivnější ze samé podstaty. Druhá moucha by nikoho tím pádem nemusela vůbec obtěžovat, protože vyhledávací stroj by začátečníkům poskytl již od počátku více struktrované odpovědi z fóra.

Karel
 

Re: Re: 15xRe: Navigace na přistaní (OT)   19. 12. 2004 / 22:56
Tomas Gurecky
Karle, víš že si hodně "CZ simptáků " spojuje tvoje jméno s takovou imaginární postavou, kterou nazývají " Simptácký Taťka ". Fakt už jsem se s tím několikrát setkal. A s tím Indem se mi to nějak připomělo ))

Jinak souhlasím s tím, že najít se tady dá snad až na vyjímky všechno, ale trochu obtížněji se to hledá a zvlášt pro začátečníky, kteří si někdy neumí asociovat zkratky s tím na co zrovna potřebují odpověď.
 

Re: Re: Re: 15xRe: Navigace na přistaní (OT)   19. 12. 2004 / 23:12
Karel
Ne, to prosím ne...

Simptácčtí taťkové jsou tu jiní, jenom se prostě už tolik na zdejších fórech nevyskytují (na výjimky). Pokud by někoho zajímalo pátrat za několik desetiletí po průkopnících virtuálního online létání v Čechách na Moravě a ve Slezsku, pak by jména byla trochu jiná. Možná by se slušelo zde jim nyní před Vánoci, po více než pěti letech poděkovat... Napadají mne jména jako Michal Brodil, David Černý, Jirka Dubina, Ondra Franěk, Karel Kříž, Jirka Stejskal, Pavel Svoboda, Vláďa Synek a na ně navazující simptáci "druhé generace", mezi které se také počítám.

Ale ještě jednou bych apeloval na lepší vyhledávací engine.... pls.

Karel
 

Re: Re: Re: Re: 15xRe: Navigace na přistaní (OT)   19. 12. 2004 / 23:19
Latom   
JASNĚ TAŤKO !!!! ))
 

Re: Re: Re: Re: 15xRe: Navigace na přistaní (OT)   19. 12. 2004 / 23:21
Tomas Gurecky
Já jen napsal, co jsem zaslechl...........to není z mojí hlavy ))))
Já osobně ohýbám svůj hřbet k zemi ( kdo mě zná osobně, ví že to nemám lehké ) před všemi, kteří se ať již v minulosti, současnosti ale i budoucnosti snaží tvořit nějaké smyslupné hodnosti. Takže i k těm jménům, které jsi jmenoval, a myslím že by jich mohlo být více mám určitý respekt a obdiv, jenom osobně neznám histogram kdo s čím kdy začal a s čím přišel.....

A to platí i mimo virtuální svět .............
 

Re: Re: Re: Re: Re: Navigace na přistaní   18. 12. 2004 / 20:00
Tragédie v JRD
Ale tady si z tech "chudaku nezkusenejch" srandu nikdo nedela.. ale pokud nekdo postupuje tim zpusobem, ze si domu prinese FSku, nainstaluje, nahodi jumbo a chce pristavat aniz by si vubec neco precetl nejaky manual, tak v tomhle pripade je kazda rada draha..

Navic uplne stejne problemy tu pred mesicem a pul resil forex, takze si to staci dohledat a precist....

Uz se budu opakovat, ale je treba si uvedomit, ze FSka neni nejaka arkáda, ale celkem vydareny simulator (v tom dobrem slova smyslu)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Navigace na přistaní   19. 12. 2004 / 18:19
j.s.
Kdysi dávno mě fascinovaly proudové stíhačky, počítač jsem měl chvíli, koupil jsem si za 500 Kč joy a zkoušel jsem spoustu demoverzí leteckých simulátorů (na hry jsem tehdy moc peněz neměl). Jenže ono mi to létání moc nešlo, letadlo se často nechovalo jak jsem čekal a nevěděl jsem, kde dělám chybu. Po půlroce zoufalství mě napadlo, že v reálu taky nikdo nelítá hned v nadzvukové stíhačce a já na to půjdu stejně a začnu od začátku pěkně pomalu na malých sportovních letadlech. Rozhodoval jsem se mezi FS98 a Flight Unlimited 2, vyhrálo nakonec FU2 a to bylo moje štěstí. V krabici byl totiž kromě CD i slušně silný manuál v češtině, kde bylo všechno potřebné vysvětleno.
Co jsou zač jednotlivé přístroje, k čemu jsou dobré a jak se odečítají, příp. nastavují, jak se letadlo ovládá a proč je nutné v různých režimech letu dodržovat jiné rychlosti, proč výškoměr na zemi neukazuje nulu, jak se naviguje podle majáků VOR a NDB, jak se létají radiály, co je to DME a jak ze dvou VORů a DME zjistit polohu, co jsou světla VASI a PAPI, co je ILS a spousta dalších věcí. A musím říct, že ze zkušeností získaných čtením onoho manuálu a létáním ve FU2 těžím prakticky dodnes.
FS disponuje obsáhlou elektronickou nápovědou, bohužel v angličtině, což může být pro začátečníky velký problém. Kdysi tu někdo dával odkaz na stránky, kde bylo přeložených pár lekcí. Já jsem si řekl, že zkusím přeložit pasáž týkající se defaultní GPS a mám "nahrubo" přeloženou část týkající se pilotáže Bellu 206. Ovšem jde to pomalu, jednak z důvodu mé lenosti, částečně také nedostatečnými jazykovými znalostmi. Při překladu člověk zjistí, že jedna věc je textu rozumět a druhá věc je napsat to v rodné mateřštině.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Navigace na přistaní   19. 12. 2004 / 19:06
Waterfight (TVS379)   
Jo, můžu potvrdit Flight Unlimited II jako perfektní přípravu na MSFS. Na výběr je z pěti malých letadel, což zmrazí touhu po Boeingu, přístroje nejsou nijak náročný a přesto jsou to ty podstatný. Velmi dobře udělaná ATC. A k tomu manuálu, největší výhodou pro nás začátečníky na tom bylo to, že Flight Unlimited je HRA, tudíš je pilotování letadla popsano velmi srozumitelně a občas skoro až laicky. MS FS je sice taky hra, ale už dost promakaná. Tak, teď se na mě sesype samá kritika, kolik má FS nedostatků apod.
 

Re: Navigace na přistaní   20. 12. 2004 / 08:38
lulinak
mno nevim co presne myslis pristanim podle navigace ale pokud zacinas tak sou ve FS9 pekny interaktivni lekce od zakladniho ovladani letounu az po navigaci a pristani, cili si je jednu po druhy projdi a budes vedes vse potrebny pro nejakej nutnej zaklad, litani s boeingem zatim odloz, az se naucis vsechno s cesnou tak postupuj dal
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ