FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
prosba na bakalarku Jeden příspěvek | Celý strom
prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 16:52
jemen
Zdravim, mel bych prosbu s moji bakalarskou praci. Mam tema: Mozne inovace v glass cockpitu letadla. Jestli pritomni lide nemaji nejake vhodne publikace k tomuto tematu, clanky, knihy apod. Diky vsem za reakce.
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 20:58
astrak
Přiznám se, že se v glass cockpitech moc nevyznám, ale nějaké (podle mě) zajímavé knihy, které jsem vygooglil:
* http://www.ntsb.gov/publictn/2010/SS1001.pdf

* http://nettopdf.info/en/pdf/glass%20cockpit-1.html - seznam knih

* Advanced Avionics Handbook (FAA-H-8083-6) - http://www.onlinefreeebooks.net/free-aviation-ebooks/regulation-safety-and-training/advanced-avionics-handbook-faa-h-8083-6-pdf.html - doporučuji

Snad se budou líbit a na nějakou dobu budeš mít počteníčko



 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 00:06
jemen
diky
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 21:02
Priskac   
...jedna z moznych variant...

http://img717.imageshack.us/img717/6040/inovation.jpg
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 21:06
astrak
Jo jo - přesně můj vkus
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:12
MiG-21MFN
jojo, je pak moc krásný podle toho lítat v nějakejch sračkách a ve stresu a hledat ve dvou a půl milionech budíků jednu hodnotu
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:22
FSPilot   
To je fakt Ty omalovánky na LCDčku jsou přehlednější a pilot má čas mezitím kecat i s letuškou
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:25
astrak
No to jo - já když letím s C172 s klasickým budíkovým provedením, tak vše mám přehledně vedle sebe. Za to s glass cockpitem je tam milion věcí, které ani nevím k čemu jsou, tak zatím létám postaru
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:31
MiG-21MFN
evidentně máš s glassem hodně nalítáno, že nedám na něj dopustit. ať si říká kdo chce co chce, je to pěkně přehledný, všechny potřebný informace na jednom místě.. ale asi je to fakt na hovno a proto se to dává do všech novejch letadel
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:32
Priskac   
a nebude to mimo ineho aj tym ze je to lacnejsie nez analogove budiky?
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:37
Tragédie v JRD
Ne že bych to kupoval kažý den, ale když se jedna nejmenovaná škola rozhodovala mezi glásem a analogem, tak (alespoň dle hodnocení) glass i do tralaláče (a to není řeč o G1000, ale nějakým podstatně méně sofistikovaným) byl dražší.
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:47
Balooo   
Mnohem dražší a furt v servisu. Co máš v tralalajtu: Rychloměr, výškoměr, vario, kompas a příčný sklonoměr (kuličku).
Analog: 3500 + 5500 + 4500 + 2000 + 2000 = 17500 + nějaké hadice, vydrží věčnost.
Glass: Dynon EFIS D-1OO je za osmdesát. Sice umí víc, ale proč do tralalajta?
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:50
Tragédie v JRD
Co dodat?
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:08
FSPilot   
pánové pánové Srovnávejte srovnatelné
Spočtěte si cenu budíků a zařízení, které nahradíte tím glassem a zcela určitě dostanete výsledek, kde bude glass výhodnější
V tralalajtu je to nevýhodné, protože tam není potřeba ani z daleka tolik věcí, jaké glass nabízí a ty budíky, které by tam byly "extra" si tralalajtista stejně nepořídí, protože to jsou finance navíc a proto vychází ten glass v případě tragédovy školy hůř
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 16:09
Balooo   
Ivo, srovnávej srovnatelné. My srovnáváme výbavu pro tralalajt, ne pro IFR. Takže i kdyby mi glass nabízel nafukovacího autopilota, tak mi to je jedno, protože já potřebuju to, co jsem popsal. Ano, je fajn mít i tyto přístroje, ale nepotřebuju je. Neřeším kategorii cesťáků, kterou nelítám a které nerozumím. Proto jak píšu někde dole, neříkám, že glass je obecně špatný, ale že do tralalajtu je drahý a poruchový. Diskutoval jsem s majitelem FlyForFun, který chtěl do nového Siriuse pořídit glass, ale vyprdl se na to po diskuzích s mnoha lidmi (cena, servis, poruchovost). Na druhou stranu uznávám, že nové technologie vytváří nová pracovní místa - že, tonde

Pro dotaz níže - ceny jsem vzal zde: http://www.aviatik.cz/ (vč. DPH)
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 07:53
Toomitsch
Hele ty analove pristroje za takovou cenu mas jake?
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:38
MiG-21MFN
mno.. možná. ale třeba konrétně v gripenu nejsou analogy proto, že je to věc navíc, která se muže posrat. data do těch budíků jdou stejně z digitálních výstupů a tak je lepší tam rovnou dát digitální zobrazení, kde se muže vysrat jen jedna věc než to ještě převádět na analog, kde se muže těch věcí vysrat víc. a je to pravděpodobnější. a rozhodně teda přístrojový přiblížení a vubec i let po trati se mnohem líp dělá s přehlendým garminem, než s pitomejma debilníma budíkama mě teda aspoň určitě
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:42
Priskac   
Gripen a ake percento pilotov lieta na Gckach? V Gripene mam pocit ze to je skor z ineho dovodu, a mam pocit ze nahradenie umeleho horizontu a varia a rychlomeru je asi skor sekundarny dovod...
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:45
MiG-21MFN
no tak když je to tak v G, tak to tak asi bude ve většině moderních letadel a aký je tedy primární důvod?
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:46
Priskac   
ze by vojenska cast avioniky?
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:50
MiG-21MFN
co je vojenská část avioniky? jako mapa nebo radar a podobné? a proto tam nesmí bejt vario a rychloměr? nebo.. já tomu furt nerozumím nicméně tak jak jsem to říkal, tak to tak říkali ve fabrice v saabu
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:56
Priskac   
ja len hovorim ze z troch displayov co tam maju tak dva sa pouzivaju na ine veci nez ake by potreboval "civilny" pilot. Cize mam pocit ze ten dovod tej "digitalizacie" nebolo prave to aby sa pilotovi vykresloval umely horizont na displayi, ale preto aby dostaval skor prehlad o vojenskej casti svojej "misie", veci typu postavenie vojsk protivnika a svojich (digitalna mapa), data o zbranovych systemov, radar, A2G navadzanie striel a podobne. To ze tam nedali dva, ale tri displaye mam pocit ze im uz bolo jedno z tohoto hladiska.
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:58
Priskac   
Konkretne myslim toto:

http://www.airpower.at/news01/nfg0416_fighterlink/cockpit_g.gif

ked sa na to pozries tak 2 displaye su tam "vojenske"...
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:11
FSPilot   
Jo a když se ti posere jeden z 5ti budíků, máš ještě 4 budíky, ale jak se ti posere ta jedna obrazovka máš co?
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:11
MiG-21MFN
záložní obrazovku
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:13
FSPilot   
Je to standart všech glassů ?
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:15
MiG-21MFN
nějak si nevybavuju letadlo, který by mělo glass jen s jedním displayem. tím neříkám, že takový neexistuje, ale nevybavuju si ho. a pokud mělo jeden display, tak to byla spíš sekundární záležitost a primární byly budíky
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:16
FSPilot   
Je to možné, ale stejně to moc žereš
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:16
MiG-21MFN
protože jsem to narozdíl od ostatních diskutujících už zkusil
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:17
FSPilot   
Někteří z diskutujících to zkusili taky

PS: když jsi tak horečně psal o těch Gčkach, to jsi zkoušel v něm?
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:18
MiG-21MFN
mimo jiné
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:18
FSPilot   
Tak to ti nevěřím! Hade
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:23
MiG-21MFN
modří již vědí
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:12
Priskac   
ajfon, woe
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:14
FSPilot   
anojo, zaplať panbu za ty rtuťové blbítka, nebo co to umožňuje ty ptákoviny jako "umělý horizont" apod.
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:15
Tragédie v JRD
Si z toho nedělej prdel Na iPhonu aplikaci, která má v sobě leteckou mapu evropy, k tomu dokáže fungovat jako vejškoměr, rychloměr, zobrazuje kuličku a k tomu jako bonus GPS-emulated NDB a VOR, máme
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:17
FSPilot   
Asi vrátím PPLo a zalezu do podzemního krytu
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:17
Priskac   
v Ostraaaave staci do dolu...
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:18
FSPilot   
To už mám daleko, ale v Přerově jsou ještě úly (ne ULLy)
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 07:47
Premek
No, Ty to budes mit bliz na Javoricko ;o)
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:19
Tragédie v JRD
Proč to?
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 16:11
Balooo   
protože máš prasklej displej a protože... no to jsem ale slíbil, že neřeknu, neb jsem u toho byl taky (...kde jenom může být???
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 16:20
Tragédie v JRD
Áááách.. tak včera jsem měl v tomhle opravdu dlouhý vedení. Ale konečně to cvaklo a už chápu .. ať už displej, nebo ne displej .

Mmch, že bych to na sebe preventivně práskl? Neb to je docela kompromitující materiál ...
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:17
MiG-21MFN
jak se jmenuje?
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:18
Tragédie v JRD
Air Nav Std ... tusim 2,50 eurokreditu ...
 1x  

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:24
Lejzy
Android ma zase "Flight Instruments". 88 Kč, ale nezkoušel jsem.
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:23
AJS
Lítal jsem obojí a u Glass Cockpitu jsem přišel na jednu jedinou podstatnou výhodu - díky 2D zobrazení odpadá problém s paralaxou (tj. s tím, že při změně úhlu pohledu se díky prostorovému zobrazení klasických přístrojů můžou hodnoty jevit různě)

Jinak to není o ničem, než o zvyku a taky o pohodlnosti. Osobně mi je úplně putna, jestli koukám na poloanalogový panel 737CL, na LCD u NG nebo CE-680, či na klasické HSI zlatého "kinga" u L-410. Jo, ale chápu, že pro "children of the Magenta line" je to naprosto zásadní problém
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:46
FSPilot   
Já mám cockpit 737 classic nejradši. Myslím si, že zpracování takového typu je nejlepší možné, protože glass tam (podle mě) rozšiřuje možnosti "klasických" budíků, ale zároveň nenarušuje ten pěkný vzhled (stejně tak panely MD82 nebo i ten king air). Kdesi jsem čet, že i v glassu se schválně snaží dělat budíky graficky, protože jakési studie dokázaly, že lidský mozek mnohem líp vyhodnocuje geometrické podněty než číselné (co se týče odečítání hodnot) a mnohem snažší je pro člověka identifikovat nebo si zapamatovat polohu ručičky budíku oproti nějakému údaji napsaném na obrazovce
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 08:40
AJS
To s tím odečítáním je pravda, kvůli trendu je lepší ručička, kvůli přesné hodnotě číslo. Nicméně i EFISy mají ručičky a v ideálním případě mají obojí. Dokonce už i poslední generace mechanických budíků měly malé displeje.

Jinak já nemám nic proti EFISům v dopravních letadlech, třeba v NGčku se mi to moc líbí, jen říkám, že je to v podstatě jedno. Snad jen že mapový mód zlepší prostorovou ostražitost plus ta paralaxa

Něco jiného je to v malých letadlech, tam tyhle ty pičičmundoviny mnohdy způsobují, že si s nima lidi moc chtějí hrát a moc tomu důvěřují (protože to vypadá tak krásně a sofistikovaně) a často to doslova zneužívají. Typickým případem je Terrain Awareness a můj mnohonásobný šok, když jsem se bavil s mnoha letci všeobecného letectví, kteří se strašně podivovali, že podle toho nelétáme třeba do St.Morritz i bez vidu, vždyť je to podle toho tak easy (a to mluvím i o zahraničních provozovatelích ze zemí, kde bych takovouhle partyzánštinu nečekal, konkrétně UK), že oni tak létají s tryskáči VFR za IMC běžně...!?!

Ale to je o něčem jiném, o nedostatečném výcviku, letecké nevyspělosti a neschopnosti uvědomit si limity, za to EFISy samy o sobě nemůžou.
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 09:11
tonde   
a nejhorší je, když zákazník zjistí, že se efis nebo rádio v ULL dá programovat Proto mám v záloze defaultní nastavení a tak dvakrát týdně přeprogramovávám rádio a efis tak dvakrát do měsíce
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 10:48
Tragédie v JRD
Povidej, to mě zajímá, co se v tom super echu dá naprogramovat Já se zatím nedostal dál, než k SPD a HDG bugu .)
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 11:14
tonde   
...přesně kvůli takovejm mám uložený ty default nastavení
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 11:14
Tragédie v JRD
A přesně právě proto mi můžeš určitě napsat, co to ještě umí
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 16:25
Balooo   
UTFG!
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 11:15
Tragédie v JRD
K bodu (3) - UFFf
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:38
Tragédie v JRD
I když me Vojta, Baloo a spol. zatratí, tak glass v tralaláči mi vyhovuje víc. I když tam nemáme G1000 (to by byl wow efekt a neskutečně mě v něm sere nastavování výškoměru.

PS: a pokud není něco špatně, a glass neukazuje jinou výšku, než analogová záloha
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:46
tonde   
...už jsem to opravil, tak nebrblej...
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:58
Balooo   
A k čemu ti to je? Pochopím GPSku, ale tyhle blbiny? Chápu profi lítání, IFR, atd., ale já stejně čumím ven, tak na co nějaký televize, umělej horizont,...? Maximálně jako sichr když vletím do mlíka, abych se nezabil hned, ale až za chvíli.
Neříkám, že to je nepoužitelný, ale poměr cena/hodnota pro ULL je jinde a mně osobně se ty kolečka líbí víc. I když teď jsem našel ty Dynony za jinou cenu než píšu výš a třeba ten malej D6/D10 vypadají simpaticky a D10 na motor taky, protože připomíná analogy a ukazuje to přehledně. Ale stejně, je to výbava za sto klacků.
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:03
Balooo   
+ ještě dodám, že minimálně kuličku a rychloměr bych tam mechanický nechal jako backup.
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:05
Tragédie v JRD
Nevím. To je velmi subjektivní záležitost, tak ho nikomu nevnucuju a nebudu ho o ní přesvědčovat Proti analogu přirozeně nic nemám, a kdybych si měl kupovat tralaláče pro sebe, tak tam asi glassy cpát nebudu. Neb poměr cena/výkon to nebude mít nějak extra zázračný. Ale když už to v tom letadýlku je, tak proč tím pohrdat ?
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:29
AJS
Hele, a neměl by jsi spíš bejt Tragédia v JRD? Ať je to po slovensky komplet, Tragédie v JRD je kočkopes. Když už, tak už! Jazykově-významová korektnost především!
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:32
Tragédie v JRD
Když jsem to včera changnul, tak jsem si to uvědomil bohužel pozdě. A nechci s tím otravovat JM

Nicméně, pokud stranou ponecháme jazykové hledisko, a drželi bychom se reálné předlohy, tak by současný tvar byl ten jediný správný
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 11:18
kuma   
Akorát že pokud lze spolehnout na vyprávění starců, tak nenalézám souvislost slovenské zkratky JRD s původním (deklarovaným) významem tvého nicku...
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 11:22
Tragédie v JRD
Název písničky od tří sester je tragédize v JRD Čifáre (resp. občas poněkud jinak přepsané jméno JRD/JZD)
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 11:23
kuma   
Hmmm. tak starci lhali! Nebo už maj Alzheimera...
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 11:33
Tragédie v JRD
A jaké že byly historky?
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 07:56
xWing   
Myslim ze z hladiska slovenskeho jazyka je to v poriadku, pretoze "tragédie" je mnozne cislo od slova "tragédia"
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:28
Priskac   
...v sra..ch sa ma sediet na prdeli v letiskovom bare a oblbovat letusky...
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 21:06
Lejzy
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 21:29
FSPilot   
Hehe, tohle by mělo být na titulní straně oné bakalářky
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:28
Jakub Edr
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs050.snc3/13741_354142005318_353787350318_10144232_8115226_n.jpg
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 22:52
Jirka Kallasch   
to vypada jak blbe cracknuty PMDG
 

prosba na bakalarku   8. 2. 2011 / 23:15
FSPilot   
 

prosba na bakalarku   9. 2. 2011 / 08:25
čmeliak
na čo sú tam ostatné monitory stačí jeden, ten si prečítaš a zistíš, že si v prdeli. Ani nevieš z akej výšky padneš na zem.
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ