Urcite nelietali opili.Tož, sem-tam si dali den pred lietanim,ako ostatni.Ale je zname,ze na letiskach sa vyrabala AEROKOLA. Technici v zime po praci si davali,pokial boli dobri technici,tak pozvali aj pilotov.Ta sa vyrabala z konzumneho liehu,ktory sa fasoval do lietadiel,do ostrekovacov, v urcitom pomere s vodou a so sirupom. Rusi,ktori sa tiez hojne vyskytovali na letiskach,bud ako letectvo , alebo ako raketaci s protilietadlovou vybavou, nedostavali konzumny lieh,ale denaturak.Aby ho nechlastali. No ale mali zase spustu benzinu,ktory liali do tych svojich Zilov,Gazov,Uazov,nemali jedine naftove auto,a mali toho benzinu asi tolko ako v Dunaji vody,a zamienali s nasimi /CS/technikmi za ten dobry lieh.A tak vzniklo akesi RVHP,/mladsi si vyguuglia,co to je/ a druzba bola az na smrt.
Este k tym ostrekovacom. MiG-21 F mala obrovsku vyhodu pred ostatnymi modifikaciami 21,ze mala elektricky ostrekovac celneho stitku,a kvapalina bol cisty konzumny lieh,a ked sa dotycny clovek postavil v kabine , zapol batarku a stlacil ostrekovanie,tak mu chlast striekal rovno do chrapu takym velkym oblukom.Bolo to neuveritelne,ako to ti ruski konstrukteri trafili.
Na ostatnych,myslim MF,UM uz bol tusim ostrekovac na pumpovanie./myslim..../
Ono sa v praxi toto ostrekovanie nikdy nepouzivalo.Totiz neslo o cistenie skla od bordelu alebo spiny,ale o rozpustenie ladu,pokial sa za letu mal utvorit.Ale na 21 prichadzalo v uvahu pouzitie ostrekovania jedine vo fazy na pristatie - teda pod rychlost 600 km/h ,ale nedoporucovalo sa pouzit tento system,bo to tak zasralo kabinu,ze nebolo vidiet nic,vytvoril sa mastny film na celnom stitku. |
|