| | | Zvláštní VFR lety 3. 2. 2011 / 23:38 | |
| | Ahoj, chtěl bych se zeptat, jaké jsou ty výjimečné případy, ve kterých se povoluje zvláštní (speciální) VFR let?
Napadají mě jen primární lety pro záchranu lidského života...
Má to nějaké podmínky, nebo jejich povolení záleží čistě a jen na ATC?
Díky za odpovědi. |
| |
|
| | | Zvláštní VFR lety 3. 2. 2011 / 23:46 | |
| | | |
|
| | | | Zvláštní VFR lety 3. 2. 2011 / 23:49 | |
| | Coz neodpovida presne na tvoji otazku, ale ATC to myslim muze povolit podle potreby. I treba kdyz nekdo potrebuje za CAVOK do tridy A. |
| |
|
| | | | | Zvláštní VFR lety 3. 2. 2011 / 23:51 | |
| | Jojo, na googlu jsem hledal a našel jsem to, co jsi mi tady napsal, než jsi to zase smáznul.
Ale pořád mi nebyly jasné ty "výjimečné případy", chtěl jsem zjistit, zda jsou někde alespoň trochu definovány. Ale asi teda nejsou a je to jen na ATC... |
| |
|
| | | | | | Zvláštní VFR lety 3. 2. 2011 / 23:59 | |
| | 7.14
Povolování zvláštních letů VFR
7.14.1
Dovolují-li to provozní podmínky, smí
se povolit zvláštní lety VFR se souhlasem stanoviště,
které poskytuje přibližovací službu řízení a podle
ustanovení 7.14.1.3 uvedeného dále.
7.14.1.1
Žádosti o taková povolení se musí
vyřizovat jednotlivě.
7.14.1.2
Mezi všemi lety IFR a zvláštními lety
VFR musí být zajištěn rozstup v souladu s minimy
rozstupů v Hlavách 5 a 6, a když je tak předepsáno
příslušným úřadem ATS, mezi všemi zvláštními lety
VFR v souladu s minimy rozstupů předepsanými tímto
úřadem.
7.14.1.3
Jestliže přízemní dohlednost není
menší než 1500 m, smí se zvláštním letům VFR
povolit vstup do řízeného okrsku za účelem přistání,
vzletu a odletu z řízeného okrsku, proletět řízený
okrsek nebo provádět lety uvnitř řízeného okrsku.
Poznámka:
Požadavky na obousměrné spojení
mezi řízenými lety a příslušným stanovištěm řízení
letového provozu jsou obsaženy v Předpise L 2, ust.
3.6.5.
O ucelu letu ani slovo. |
| |
|
| | | | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 00:02 | |
| | Super moc děkuju. Takže účel letu asi opravdu není nikdě vymezen... |
| |
|
| | | | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 00:08 | |
| | Ještě pro mnohé asi blbá otázka, ale přece:
Pokud sedím na TWR a přilétá mi zvláštní VFR a před jeho vstupem do CTR je dohledovost menší než 1500 metrů, kam s ním, když mu povolit vstup do CTR nelze? |
| |
|
| | | | | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 00:10 | |
| | no .. kam s nim .. proste mu asi nepovolis vstup do ctr a chlapec si musi poradit sam - cili vratit se domu, nebo pristat nekde jinde. |
| |
|
| | | | | | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 00:11 | |
| | Aha, takže mu prostě ATC nepovolí vstup a víc ho nezajímá. |
| |
|
| | | | | | | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 00:26 | |
| | a nebo teoreticky muze prejit na IFR ale fakt nevim, jak je to s upravou predpisy a prechod VFR na IFR a podáni IFR letoveho planu za letu |
| |
|
| | | | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 08:52 | |
| | Nebyla tam jeste nekde zminka o zakazu ZVFR v noci? Jednou mi to v Brne zatrhli... a furt zapominam mrknout na to do predpisu. |
| |
|
| | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 00:34 | |
| | do "A" prostoru VFR nedostanes, ani kdyby jsi byl dvakrat nebo trikrat zvlastni "A" je IFR only. tecka. |
| |
|
| | | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 00:40 | |
| | ne a ne |
| |
|
| | | Zvláštní VFR lety 3. 2. 2011 / 23:50 | |
| | Pokud vim, tak zvlastni VFR muze byt povoleno treba pro technicky prelet, asi zalezi na domluve s ridicim... |
| |
|
| | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 00:01 | |
| | Zvlastni VFR let je takovy let, kdy ti ridici povoli let rizenym okrskem (coz je vzdusny prostor tridy D) za podminek, ktere by neumoznovaly (v souladu s predpisy) provedeni VFR letu.
Jde o to, ze v prostoru tridy D jsou dana urcita minima (viditelnost nad 5 km a urcita vzdalenost od mraku) a ZVFR letem je ti umozneno letet podle G-ckovych minim (1500m dohlednost a "let vne mraku").
Kdyz jsem letel ve vycviku na LKPR, tak ani tam nebyl problem pro tralalajt povolit zvlastni vfr let - letel jsem v pocasi na hrane minim (dohlednost 5000m, a mraky tak nizko, ze na D to nebylo, ale G by sel).
Takze - v podstate zalezi na ATC, pokud neni pretizen, protoze pri ZVFR zajistuje rozestupy. |
| |
|
| | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 00:05 | |
| | OK, takže pokud ATC nemá nějaký frmol, tak zvláštní VFR nejspíš povolí, pokud neví kam dřív skočit, tak nejspíš nepovolí. Prostě jen podle svého uvážení.
Díky díky |
| |
|
| | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 00:08 | |
| | Jak to pak vlastne bude, kdyz bude potrebovat vzlet z letista za ZVFR let s prioritou (treba HEMS)? Muze ATC zajistit separaci jinak, nez poslat toho prvniho pryc z CTR? |
| |
|
| | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 00:12 | |
| | to uz asi odpovi mistni ridici .. ale nejak nenachazim duvod, proc by ho musel uklizet ven z CTR ..? |
| |
|
| | | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 00:14 | |
| | No důvodem podle mě je, že v CTR nesmí mít více než jedno ZVFR letadlo ve vzduchu, jestli se nepletu? |
| |
|
| | | | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 00:16 | |
| | nerikam, ze to tak neni .. ale nenapada me, proc by tomu tak melo byt? |
| |
|
| | | | | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 08:53 | |
| | Já jsem si to vždycky představoval tak, že pro ATC je ZVFR zátěží navíc jen proto, že mu musí zajišťovat rozestupy i od dalších letů ZVFR a IFR (prostor D), nebo dalších ZVFR (prostor C), což za normálních podmínek nemusí, neb je za to zodpovědný pilot VFR letadla. Tzn. neomezuje to počet ZVFR v okrsku, jen zvyšuje zátěž ATC.
|
| |
|
| | | | | | | Zvláštní VFR lety 5. 2. 2011 / 17:33 | |
| | Ne,že nesmí,ale vzhledem k rozstupům a velikosti CTR by si v podstatě uzavřel letiště, protože kterékoliv letadlo by provádělo přiblížení nebo by chtělo provést vzlet, tak by narušilo tyto minima a obecně je dost problematické u ZVFR zajistit rozstup, protože mu nejde přikázat "leť kurzem ...", ale on může např. z důvodu oblačnosti (protože do ní nesmí) měnit nečekaně směr, takže predikce jeho dalšího pohybu je v podstatě nepředvídatelná. A just, pokud by měl ATC v okrsku víc takových letadel, tak je to o to větší maras. Praha má relativně velké CTR, takže tam se s tím dá něco dělat, ale regiony mají tak malé CTRka, že jakýkoliv ZVFR defakto zablokuje letiště. |
| |
|
| | | | | | | | Zvláštní VFR lety 5. 2. 2011 / 17:37 | |
| | Vzhledem k jakym rozstupum ? Jaky by si chtel zajistit rozstup? |
| |
|
| | | | | | | | | Zvláštní VFR lety 6. 2. 2011 / 22:35 | |
| | Takovej, aby se nesrazili, no ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | Zvláštní VFR lety 7. 2. 2011 / 00:21 | |
| | To jiste ))
Spis sem reagoval na cituji : " Ne,že nesmí,ale vzhledem k rozstupům a velikosti CTR by si v podstatě uzavřel letiště, protože kterékoliv letadlo by provádělo přiblížení nebo by chtělo provést vzlet, tak by narušilo tyto minima "
By me zajimala prave ta minima )Nevzpominam si ze bych kvuli 3 ZVFR musel nekdy nejak omezit provoz na letisti nebo dokonce letiste uzavrit ))) |
| |
|
| | | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 00:14 | |
| | Ja jsem nekde pri treningu nebo zkousce na IVAO zaslechl, ze muze mit jen jeden ZVFR v CTR, ale jisty si nejsem. |
| |
|
| | | | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 01:25 | |
| | To je nejaky nejen mistni mytus... Ja sem taky nekdy nekde videl napsano jen jeden ZVFR v CTR ale po letech hledani se mi znovu nepodarilo danou klazuli predpisu vyhledat.Tudiz: V CTR je povolen neomezeny pocet ZVFR.
ad rozstupy : Rozstupy v blizkosti TWR je mozne snizit za predpokladu ze ridici vidi obe letadla. (U ZVFR tomu asi tak nebude) ale v L4444 je na vyber docela velka porce clanku jak lze rozstup zajistit.Pro danou situaci se hodi clanky o zemepisnem roztupu.Dal by se aplikovat napr ...
Levy breh x pravy breh
Severne osy x jizne osy atd atd atd ... |
| |
|
| | | | | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 06:08 | |
| | jak to plati pro vrtulníky? kolikrát letej prímo H3, venku chumelenice a neřeší se moc že na finále 24 nebo 06 je IFR |
| |
|
| | | | | | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 13:19 | |
| | Co si predstavujes pod takovym rozstupem v blizkosti letiste ?Jaky by si zajistil ?Kdyby si mel na kratkem finale IFR na 31 a na finale 24 taky IFRovy provoz jaky zajistujes rozstup.Jen takovy aby v pripade pruletu obou letadel se nepotkali zrovna na krizovani tech 2 drah.Nic vic.Priblizeni ZVFR vrtulniku na H3 ja dost daleko aby letadlo usazene v ILS 24(06) vubec neohrozili...Vubec se k draze ani nepriblizi.Navic za dostatecny rozstup ja povazuju vyckavaci misto dane drahy.Tudiz i IFR(ZVFR) muze cekat na vyckavacim miste u(v blizkosti) drahy ..At uz ve Vzduchu nebo na zemi. |
| |
|
| | | | | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 10:49 | |
| | To samé tedy bude platit o separaci ZVFR s IFR příletem? Uklidit ho dost daleko od osy dráhy, alespoň na vyčkávací bod. |
| |
|
| | | | | | | | Zvláštní VFR lety 4. 2. 2011 / 11:22 | |
| | Ono asi bude zalezet na velikosti CTRka. Na nasich regionalnich letistich by opravdu melo byt jen jedno ZVFR v CTR, a pamatuju si to proto, ze mi to bylo takhle vysvetleno Markym na moji zkousce. Tak ted nevim... |
| |
|
|